Do
door Domek Feb 27, 2021 om 10:15
Geldzaken & recht

Vermogen in aangifte 2019 7000 euro te hoog kan ik dit verbeteren

Aangifte inkomsten belasting 2019 vermogen is 7000 euro te hoog boven vrijstelling dit komt door aanschaf appartement buitenland ik ben met mijn zus en moeder eigenaar van dit appartement. Dit appartement is aangeschaft voor ongeveer 30.000 euro in september 2019 notarieel gepasseerd. Wij dachten dat wij dit konden aangeven bij de inkomsten belasting van 2020. Moet die 7000 euro nog verbeterd over 2019.

1124 4 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 27, 2021 om 10:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt als u een fout heeft gemaakt altijd bezwaar maken maar indien het vermogen van u inderdaad te hoog is zal er weinig aan te doen zijn. Het vermogensafrekening  zal m.i. wel degelijk gelden vooir 2019, het jaar van aankoop. M.i. dus pech omdat alsnog verschuiven naar een ander niet zal kunnen. Ik zie dat u m.b.t. vermogen, resp. ander inkomen dan in box 1 niet kunt middelen over 3 jaren. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/bijzondere_situaties/middeling_sterk_wisselende_inkomens/voorwaarden_voor_middeling

Do
door Domek Feb 27, 2021 om 10:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt,dus kan ik aangifte van 2019 niet verbeteren?Wat moet ik dan doen?

ma
door malty Feb 27, 2021 om 11:54
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@here.. U heeft voor de vraag bij de belastingdienst op de verkeerde plaats gekeken.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/content/ik-heb-een-foutje-ontdekt

tenormin
door tenormin Feb 27, 2021 om 12:09
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@malty, +10

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2021 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij de aangifte van 2019 geeft u het vermogen aan wat in bezit is op 1 januari 2019. En toen bezat u dat appartement nog niet.

Maar u had ook dat buitenlandse appartement op moeten geven met de datum van transport, ter voorkoming van dubbele belastingheffing.

U kunt simpel verbeterde aangiftes insturen.

Do
door Domek Feb 27, 2021 om 11:17
Antwoorden / 1 Vragen

Ja ,dat wil ik graag doen ,gewoon verbeteren,maag ik dat doen?Kan niet slapen van zorg.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2021 om 11:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt gewoon verbeterde aangiften inzenden. Helemaal niets aan de hand.

Dat geldt natuurlijk ook voor uw moeder en zus.

Heeft helemaal niets met middelen van doen.

Lees de toelichtingen zorgvuldig bij buitenlands onroerend goed.

Do
door Domek Feb 27, 2021 om 11:51
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt,heb gisteren ondekt,ben kapot, zo stom.Mandaag maak ik een afspraak  met adviseur wil netjes afhandelen en goed slapen.Nogmals bedankt.

Do
door Domek Feb 27, 2021 om 12:10
Antwoorden / 1 Vragen

Maar vermogen op 1.01.2019 waren 7000eur.te veel.Heb niet nagedacht dat ik moet dat optellen  met mijn geld hier op spaarrekening.Geld heeft gestaan op 20.12.2018.voor huis in buitenland op rekening van mijn moeder. Kleine aanbetaling voor het huis gedaan op 12.01.2019.en september de rest bij notaris.

tijger1
door tijger1 Feb 27, 2021 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bespreek alles met die adviseur en het komt goed.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 27, 2021 om 11:50