ed
door ed48nl Dec 2, 2016 om 16:12
Geldzaken & recht

Vreemde bakker

Ik heb een bakker in het dorp. Hij is de enige bakker. Laatst had ik een betalingsachterstand van 4 broden, waarna de bakker mij weigerde nog brood te verkopen, tot de 4 broden betaald zijn. Op zich geen probleem, ware het niet dat hij wel wilde dat ik elke dag een brood betaalde tot de 4 broden betaald zijn, zonder het brood te krijgen. Bovendien rekende hij 1,50 euro voor het extra bijhouden van zijn administratie. Ik vind dit een vreemde gang van zaken. Mag hij dat zomaar doen. Het gaat allang niet meer om die 4 broden, maar het is voor mij een principe kwestie. Kan iemand mij raad geven.

10243 38 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Dec 2, 2016 om 16:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik denk dat die bakker hard moet werken voor zijn eurootjes, dus lijkt mij niet meer dan redelijk om gewoon te betalen voor het brood dat je afneemt. Je mag allang blij zijn dat je brood op krediet mag (mocht) kopen.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2016 om 16:18
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Ben verbaasd dat kopen op de pof nog mogelijk is. Het zou voor u veel meer een principe kwestie moeten zijn om de broden zo spoedig mogelijk wel te betalen. Koop morgen een brood en betaal dan voor 5; die man staat ook niet voor Jan met de korte achternaam te bakken.
Kan best zijn dat hij €1,50 bovenop gooit, vind dat hij al aardig genoeg is om op die manier te laten "kopen".

aurora1
door aurora1 Dec 3, 2016 om 01:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin: avatar: +10 en +10 reactie.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 01:06
16846 Antwoorden / 108 Vragen

dank je wel @aurora1, erg aardig. En ook: laat, moet nest in. ;-)

newmikey
door newmikey - Dec 2, 2016 om 16:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

U gebruikt de titel "vreemde bakker" - ik zou het aanpassen in "vreemde klant". Ik ga er van uit dat normale klanten gewoon hun brood betalen voordat ze het meenemen. U had uiteraard gewoon zo snel mogelijk de opgekopen schuld moeten voldoen.

ou
door oudewouter - Dec 2, 2016 om 16:35
52 Antwoorden / Vragen

Ik zou me rotschamen als mijn bakker nog geld van 4 broden van me kreeg en dan nog commentaar op de man. Gauw uw "zaakjes" op orde brengen met excuses voor de te late betaling.

ph
door philip36 - Dec 2, 2016 om 16:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u zo krap bij kas zit dat u nog geen brood kunt betalen zou ik de computer, laptop of smartphone waarmee u het bericht heeft geschreven maar verkopen.
Hij zal niet failliet gaan als u uit principe niet meer komt.

edrick3
door edrick3 - Dec 2, 2016 om 16:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aardige metafoor (naar mijn idee).

ed
door ed48nl Dec 2, 2016 om 22:41
3 Antwoorden / 5 Vragen

je hebt gelijk. het is een metafoor voor Ziggo

Ma
door Mat Matheij Dec 2, 2016 om 22:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij Ziggo gaat het soms om niet geleverde diensten. Uw bakker heeft die diensten wel geleverd.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2016 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ED84NL, vermoedde al zoiets. ;-)

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2016 om 11:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@MM, je snapt het volgens mij weer eens niet.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 3, 2016 om 13:52
7209 Antwoorden / 3 Vragen

Nu ik 'm door heb vind ik het ook een goede metafoor, je moet er maar opkomen.

hansje klein
door hansje klein - Dec 2, 2016 om 17:38
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u op maandag zeven broden in het vooruit betaald zou hebben en na drie broden wil diezelfde bakker ineens niet meer leveren ...... bent uzelf dan een vreemde klant? Afgezien van deze tegenvraag, ik vind ú in ieder geval een rare klant door zo'n vreemde vraag te stellen. U verwisseld de bakker met de voedselbank. Hier komt dezelfde vraag opnieuw:

Een bakker in ons dorp heeft mij als klant ...... en heeft een wettelijk geoorloofde manier om van mij af te komen bedacht. Hij gedraagt zich bovendien zoals de plaatselijke bank. Mag hij mij zomaar discrimineren, zomaar laten verrekken?

* Artikel 1 van de Grondwet

Artikel 1 Grondwet biedt een belangrijke basis voor de bestrijding van discriminatie. In dit artikel staat namelijk het gelijkheidsbeginsel en het discriminatieverbod geformuleerd. Het artikel geeft aan dat gelijke gevallen gelijk behandeld dienen te worden (gelijkheidsbeginsel) en dat discriminatie op grond van godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook niet is toegestaan (discriminatieverbod). Het gelijkheidsbeginsel en het verbod van discriminatie zijn een van de meest fundamentele beginselen van onze rechtsorde.

Hieruit blijkt, dat de bakker alle klanten gelijk moet behandelen.....

diumenge
door diumenge Dec 2, 2016 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wut?!

zoekster1
door zoekster1 Dec 3, 2016 om 00:42
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Hansje Klein, per ongeluk heb ik uw naam neergezet waar ik tenormin had moeten zetten. Kan het helaas niet meer veranderen. Excuses! Het schijnt overigens allemaal een metafoor voor Ziggo te zijn!

hansje klein
door hansje klein Dec 3, 2016 om 00:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Géén probleem. Goede nacht!

ha
door halex Dec 3, 2016 om 11:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Art 1 van de Grondwet schrijft niet voor dat alle klanten gelijk behandeld moeten worden. Art 1 zegt dat gelijke klanten gelijk behandeld moeten worden. Dat is een erg groot verschil met hetgeen u stelt.

hansje klein
door hansje klein Dec 3, 2016 om 11:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Halex. De slotvolging voor de bakker is dus, dat hij niet méér van dit soort klanten wil hebben, die hij dan dus allemaal gelijk moet behandelen.

Mijn antwoord was laconisch bedoeld. Ik vind de aandacht voor deze vraag sowieso absurd hoog.

ha
door halex Dec 4, 2016 om 07:32
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Sorry, de bedoeling van uw antwoord las ik pas later.

adriaan2
door adriaan2 - Dec 2, 2016 om 17:46
106 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geloof dit hele verhaal niet. Schijnbaar zo maar iets voor de gein geplaatst.

ge
door geensaus Dec 2, 2016 om 17:54
12 Antwoorden / 1 Vragen

Het is inderdaad een raar verhaal.

tenormin
door tenormin Dec 2, 2016 om 19:46
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Het is Vrijdag, lekker vroeg thuis en zit zich nu het la****s te lachen. En we zijn er bijna ingetuind. En vandaag geregistreerd, ook dat zegt wel wat, ook dat er, natuurlijk, geen commentaar komt.  ☼

diumenge
door diumenge Dec 2, 2016 om 20:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vandaag geregistreerd is weer een fout van de site, deze grappenmaker stelde 17 mrt. 2010 om 18:31 ook een vraag.

tenormin
door tenormin Dec 2, 2016 om 21:38
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Oh... @diumenge. Heb je je magic bol van mahadma nog bij je? ;-)

costnix
door costnix Dec 3, 2016 om 10:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin: die bol heb ik voor een zacht prijsje van @mahadma overgenomen.

me
door mein33 - Dec 2, 2016 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb een bakker in het dorp, maar dat betekend dat de bakker van u is en zou er over de betaling van geleverde broden geen probleem mogen zijn. ;-))
Hij is de enige bakker en daar zouden u en uw dorpsgenoten zuinig op moeten zijn aangezien er niet veel dorpen meer zijn waar nog een "warme bakker" te vinden is.
De enige bakker in uw dorp zal het al moeilijk genoeg hebben om het "warme bakkershoofd" boven water te houden en het  is zeer klantvriendelijk om nog brood op de pof mee te geven, maar hij gaat er wel vanuit dat de klant wel netjes en op tijd z'n schuld komt voldoen en dat hij niet bij de klant hoeft te vragen om z'n geld.
De bakker is geen bank van lening die alle financiële problemen van z'n klanten maar kan oppakken, maar is een hardwerkende kleine ondernemer die ook z'n rekeningen op tijd moet betalen.
Als de klant in gebreke blijft verliest de klant zijn recht en "straft" de bakker dit af met het berekenen van administratiekosten.
Ben er van overtuigd dat deze klantvriendelijke bakker u in het vervolg liever ziet gaan dan komen.
Slecht of niet betalende klanten, die ook nog eens van mening zijn dat ze in hun volle recht staan, kunnen gemist worden als kiespijn.
Zo'n "vreemde bakker" is die warme bakker nou ook weer niet, hij vraagt alleen maar naar zaken waar hij recht op heeft.
En om nou ook nog van "principiepes" ;-)) te durven spreken gaat wel heel erg ver durf ik te stellen.

Goed bedoelde raad : Als u nog welkom bent bij de "bakker" dan maar alles handje contantje (als boter bij de vis) afrekenen, dan kunnen er tenminste geen principiële kwesties over de betaling onstaan.

Ma
door Mat Matheij Dec 2, 2016 om 23:00
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon betalen. De bakker treft geen blaam. TS wel.

ge
door geensaus - Dec 2, 2016 om 17:52
12 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het een principekwestie mijn schulden te betalen. Groot gelijk dat die bakker geld rekent voor de tijd die hij moet besteden aan het bijhouden van UW schuld. Gewoon zo snel mogelijk dokken en niet zeuren.

Cookies
door Cookies - Dec 2, 2016 om 18:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom koop je brood zonder te betalen, als je zo'n principieel mens bent? Je principe zou in dat geval moeten zijn: ik heb geen geld voor brood, dus ga NIET naar de bakker.

De bakker is geen bank van lening. En ja, dat mag hij zomaar doen.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2016 om 20:31
3449 Antwoorden / 25 Vragen

In het dorp.is vast geen goedkope buurtsuper die brood verkoopt voor een lagere prijs dan de bakker.
Inderdaad houdt ts er bijzondere principes op na.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 2, 2016 om 18:54
1583 Antwoorden / 3 Vragen

1,50 voor het bijhouden van de administratie mag niet. Dat zijn in feite incassokosten. Hij mag u wel schriftelijk sommeren binnen 14 dagen te betalen en als u na die tijd nog niet heeft betaald, dan mag hij maximaal 40 euro incassokosten in rekening brengen. Het bedrag aan incassokosten moet in de sommatie staan.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2016 om 19:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus als de bakker zijn administratie uitbesteed mag hij niet de kosten hiervan doorberekenen aan de wanbetaler.
Misschien dat het juridisch klopt maar voor mij heeft de goede man gelijk.
En wees eerlijk 1,50 euro is een zeer keurig bedrag.
Anders worden de broden voor deze klant toch duurder :-)

Cookies
door Cookies Dec 2, 2016 om 20:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schriftelijk sommeren? Hallo zeg, het gaat hier om een bakker 'om de hoek'. Geef die man groot gelijk. Als TS het daar niet mee eens is, spant hij maar een rechtzaak aan. Nou ja, voortaan op de pof een brood mee krijgen, kan hij nu wel vergeten, en terecht.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2016 om 19:39
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, @zoekster1, normaal ben ik het best wel vaker dan niet met je eens maar dat die bakker geen kosten mag berekenen, kom op nou, ga je bij deze domme (niet waar) vraag nu ook al stellen dat de bakker dat niet mag vragen? Van mij mag deze kleine zelfstandige alles vragen, beslissen ook nog: van zo'n dorpsklant zou ik ook liever de achterkant dan de voorkant willen zien. Maar, de hele vraag op zich: geloof er geen bal van. Gewoon vroeg thuis voor het weekend en zich ingeschreven. Ik denk dat ie zich zit te verkneuteren (lachen) van al onze antwoorden. Nou ja, als ie maar een goed weekend heeft daardoor.

getty
door getty - Dec 2, 2016 om 20:19
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou snel zoete broodjes gaan bakken bij deze man

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 2, 2016 om 20:32
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Getty, scherp gevonden :-)

zoekster1
door zoekster1 - Dec 2, 2016 om 20:27
1583 Antwoorden / 3 Vragen

@hansje klein.
Ik geef alleen maar weer hoe dit wettelijk is geregeld. Het gaat er dus niet om of je het met mij eens bent, ik heb de wet helemaal niet geschreven. Misschien ben je het niet eens met deze wet, dat kan. Deze wet is echter van dwingend recht, daarom er mag niet ten nadele van de consument van worden afgeweken.

Aan de andere kant mag de bakker na een sommatie waarbij hij 14 dagen de tijd geeft om te betalen 40 euro vragen aan incassokosten. Of de bakker die kosten nu heeft gemaakt of niet, dat maakt verder niets uit. Als daar een vraag over zou zijn gesteld en iedereen zou gillen dat 40 euro onredelijk is, dan zou ik ook zeggen dat dit vanuit juridisch oogpunt wel correct is.

Ik hoef toch niet te beweren dat dit inderdaad mag, terwijl ik weet dat het niet zo is?

hansje klein
door hansje klein Dec 3, 2016 om 00:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik geloof we zitten nu beide in een andere bioscoop en kijken dus niet naar dezelfde film ......

Ik heb helemaal niet op uw post gereageerd en mijn eerdere post over de discriminatie en de grondwet was laconie. Ik had wèl bij één van uw reacties een aanvulling geschreven op de TS-vraag m.b.t. de vergeten waterrekening ....... daar zaten we wel naar dezelfde film te kijken.

zoekster1
door zoekster1 Dec 3, 2016 om 00:37
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft helemaal gelijk. Excuses. Ik reageerde op tenormin maar heb er per ongeluk uw naam bijgezet.

hansje klein
door hansje klein Dec 3, 2016 om 00:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Geen probleem. Goede nacht.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 01:17
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Hilarisch topic geworden @zoekster1. Kan op deze "vraag" je 'wettelijke' punt niet zien. Begrijp dat je een wet niet zelf maakt, maar soms, heel soms, kan je de wet er buiten laten; het slaat namelijk in dit geval nergens op. Broodkruimels zogezegd. En nogmaals, neem dit Topic nu niet serieus; geloof me, die vrijer heeft een beste avond met al onze antwoorden/terechtwijzingen/'kwaaiheid' en morele verontwaardiging.

Ma
door Mat Matheij Dec 3, 2016 om 20:49
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ongelofelijk TS moet gewoon 4 broden betalen en krijgt er geen zonder de voorafgaande af te rekenen. Hoe kun je hierop nog serieus! reageren. Komkommertijd of zo?

gerbera
door gerbera - Dec 2, 2016 om 22:10
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat allang niet meer om die 4 broden, maar het is voor mij een principe kwestie.
Het gaat de bakker wel degelijk om die 4 broden die nog betaald moeten worden.
Van uw principe kan hij geen brood bakken.

Overigens kan het nooit een vreemde bakker zijn, want als deze de enige in uw dorp is zal u hem vast wel kennen.

pi
door pieterwolters - Dec 2, 2016 om 22:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Vrijdagmiddagtrol....

ed
door ed48nl - Dec 2, 2016 om 22:34
3 Antwoorden / 5 Vragen

Eric 3 heeft gelijk. Wat men kennelijk niet gelezen heeft, is dat de bakker geld wil voor broden die hij niet levert. Het is een metafoor voor ziggo. Lees hetzelfde verhaal met Ziggo in plaats van de bakker en dan wordt het hopelijk duidelijk

gerbera
door gerbera Dec 2, 2016 om 23:06
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U leest ff niet goed, de bakker wil dat er elke dag één brood wordt afbetaald totdat alle 4 broden zijn betaald. Tot die tijd krijgt de Ts géén brood meer van de bakker. Wellicht een pesterijtje van de bakker maar wel leuk gevonden. Wordt nooit meer een brood op afbetaling gekocht door Ts.

diumenge
door diumenge Dec 2, 2016 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan moet je je metafoor de volgende keer goed opschrijven. Nu lees ik het alsvolgt: je moet nog vier broden betalen, de bakker eist nu dat je elke dag (dus vier dagen) één brood gaat betalen, zolang de vier broden niet betaald zijn verkoopt hij je ook geen nieuwe broden meer. Dat bedoelde je kennelijk niet, maar zo is het wel beschreven.

tenormin
door tenormin Dec 2, 2016 om 23:51
16846 Antwoorden / 108 Vragen

+

Ma
door Mat Matheij - Dec 2, 2016 om 22:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Wij leven niet mer in 1950. Dat dit in uw dorp kan ontslaat u niet van enige verplichting het afgenomen brood te betalen. Wij leven niet meer in 'Toen was geluk heel gewoon'. Geef de bakker zijn geld hij staat volledig in zijn recht.

edrick3
door edrick3 Dec 3, 2016 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@MM Ga nou eerst eens leren lezen (zoals de voorgaande reactie van TS) voordat je weer wat neerkalkt!

Ma
door Mat Matheij Dec 3, 2016 om 20:39
986 Antwoorden / 3 Vragen

@edrick3  Hou op met deze onzin en lees het onderstaande. Wanneer wordt u eindelijk Wijs. (wijzer)

Be
door Ben22 - Dec 2, 2016 om 23:07
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben een bakker in een dorp en heb een vreemde klant, ik zou het verhaal graag afmaken maar... dit is een consumentenforum.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 01:19
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Grapjas. ☼

gerbera
door gerbera Dec 3, 2016 om 12:35
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dan weet u in elk geval dat u geen brood meer op de pof moet verstrekken.;-))

diumenge
door diumenge - Dec 2, 2016 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

ED84NL, dan moet je je metafoor de volgende keer goed opschrijven. Nu lees ik het alsvolgt: je moet nog vier broden betalen, de bakker eist nu dat je elke dag (dus vier dagen) één brood gaat betalen, zolang de vier broden niet betaald zijn verkoopt hij je ook geen nieuwe broden meer. Dat bedoelde je kennelijk niet, maar zo is het wel beschreven.

gerbera
door gerbera Dec 3, 2016 om 12:31
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Denk zelfs dat de Ts vergeet te vermelden dat die bakker al weken en misschien maanden op zijn geld wacht.

tenormin
door tenormin - Dec 2, 2016 om 23:41
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Al krijgt @edrick3 1000 punten, metafoor gaat voor mij niet op voor dit Topic. Zeker niet als iemand het gaat vergelijken met Ziggo, afgang. ;-((

tijger1
door tijger1 Dec 2, 2016 om 23:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft @edrick3  hiermee van doen?

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 01:22
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Metafoor opmerking.

Ma
door Mat Matheij Dec 3, 2016 om 20:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ja wat heeft @edrick3 hiermee van doen? 4 niet betaalde broden met Ziggo. Knap hoor!!!

aurora1
door aurora1 - Dec 3, 2016 om 00:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik vind het "een vreemde gang van zaken" dat u brood op de pof koopt en n.b.  kennelijk verontwaardigd bent dat u niet nog eens op de pof kunt halen als de rekening van die 4 broden niet eerst betaald is. U noemt dat niet willen betalen zelfs een principekwestie. U heeft zeker geen enkele schaamte.
Die bakker heeft meer te doen dan de rekening van klanten die niet betalen bij te houden, hij staat vast vroeger dan u op om te gaan werken. Ik neem aan dat u niet om 03.00 uur opstaat om zwaar werk te gaan doen en ook nog in een niet zo comfortabele werkomgeving.
Mijn raad is: direct die broden en die 1,50 betalen en stoppen met brood op de pof kopen. Een bakker moet zijn rekeningen ook betalen om zelfs maar brood te kunnen maken. Bij een dergelijk klein bedrijf moet je niet zeuren en op de pof kopen. "Klanten" als u is men liever kwijt dan rijk.
Maak er een principekwestie van om wat u koopt direct te betalen. En dan nog dit op dit forum voorleggen voor raad?
Die bakker is niet vreemd, u bent vreemd.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 3, 2016 om 00:44
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Even voor de duidelijkheid... Dit alles schijnt een metafoor voor Ziggo te zijn.

Welterusten!

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 01:24
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Zal wel @zoekster1. Ook goedemorgen.

Ma
door Mat Matheij Dec 3, 2016 om 20:42
986 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heeft u echt zelf bedacht. Enige metafoor voor Ziggo of zo of mogelijk die  maf die vier broden MOET betalen. Even wakker worden. U maakt  zichzelf belachelijk.

Ma
door Marimelda - Dec 3, 2016 om 07:59
58 Antwoorden / 11 Vragen

Wees maar blij met een warme bakker. Als het kan, meteen elk brood betalen, heb je geen schulden en je bouwt het ook niet op. Natuurlijk kunnen er omstandigheden zijn waarbij je het een keer laat opschrijven. Ik kan natuurlijk niet in uw portemonnee kijken. Ook weet ik niet hoe uw inkomsten zijn, of u werk heeft e.d. Dat kan allemaal een reden zijn, waardoor je soms iets laat opschrijven.

Maar het geeft vaak gesteggel, je hebt er niets aan. Gevoelig thema, het geld, zowel bij jou als bij de bakker. De bakker mag op een gegeven moment wel vragen of je het betalen wilt, hij heeft er immers recht op. En het brood, lijkt mij, smaakt toch lekkerder, als je weet dat je het al betaald hebt.

Voor mensen die het echt niet kunnen betalen ligt dat natuurlijk weer iets anders. Die kunnen terecht bij de Voedselbank. Maar wat triest eigenlijk, dat we dat in Nederland nodig hebben.

zoekster1
door zoekster1 - Dec 3, 2016 om 09:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp de vraag, hoop/denk ik.

TS (Ed) heeft een abo bij Ziggo. Ziggo is de enige aanbieder in de omgeving. TS heeft 4 maanden zijn abo niet betaald. Nu heeft Ziggo TS afgesloten van de kabel en wordt pas weer aangesloten als de achterstallige rekeningen zijn betaald. Het is me alleen niet duidelijk of hij voor de periode dat hij is afgesloten evengoed zijn abo moet betalen.
Nu mag TS hier weer reageren of dit klopt. Dat gedoe met metaforen levert alleen maar verwarrring op.

diumenge
door diumenge Dec 3, 2016 om 10:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is denk ik ook de situatie van TS, de metafoor klopt dus niet of is tenminste onduidelijk beschreven. Verders helemaal met je eens dat het alleen maar verwarring zaait.

ed
door ed48nl Dec 3, 2016 om 13:39
3 Antwoorden / 5 Vragen

Deze situatie is van toepassing, ware het niet dat het geen 4 maanden betreft, doch slechts 3 weken. Bovendien was het gedeelte waarvoor de afsluiting zou moeten dienen al betaald. En voor de periode dat geen diensten geleverd worden, moet wel degelijk betaald worden. Afsluiten is dus helemaal niet nodig omdat de vordering blijft bestaan en uiteindelijk in zijn geheel betaald moet worden. Dus samengevat een boete voor te laat betalen (niet helemaal onlogisch) en het afsluiten voor een bepaalde periode. at is dubbelop. Het probleem in groter verband is dat dit niet aleen geldt voor Ziggo, wat overigens een prima aanbieder is sinds ze hun zaakjes administratief op orde hebben, maar voor zowat alle providers. Vandaar dat ik het hier aanbind om de rechtmatigheidsvraag te stellen

tijger1
door tijger1 Dec 3, 2016 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar blijkbaar hebt u zelf uw zaakjes niet op orde, want anders had u dit probleem niet.

ha
door halex - Dec 3, 2016 om 11:27
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ziggo mag stoppen met het nakomen van zijn kant van de overeenkomst (het leveren van signaal) op het moment dat uw achterstand te groot is. Echter, het stoppen met nakomen schort de overeenkomst niet op. Dus ja, u zult moeten blijven betalen. Ook al levert Ziggo tijdelijk niet om u te dwingen uw kant van de overeenkomst na te gaan komen. Als u snel uw achterstand betaalt, bent u overal van af.

jo
door jorfa - Dec 3, 2016 om 11:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Die arme bakker heb het helemaal door dat de vrouwelijke klant gespreid wil betalen !

hansje klein
door hansje klein - Dec 3, 2016 om 11:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Slotvraag aan Ed48nl.

Heeft u ons met uw absurde vraag nu allemaal in de maling genomen resp. geprobeerd in de maling te nemen? Bent u nu qua brood eten, inderdaad afhankelijk van de voedselbank geworden?

zoekster1
door zoekster1 - Dec 3, 2016 om 12:17
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is inderdaad een opschorting van levering. Ik heb het even nagekeken. Dit mag als de vordering direct opeisbaar is. Dat is hij. En als er samenhang bestaat tussen de te leveren dienst en de verplichting tot betalen. Dat is hier ook het geval.
klik HIER voor uitleg.

Tenzij u aan een jaarcontract vastzit, zou ik als ik u was het abo beeindigen. Als ze toch niet leveren heeft het niet veel zin om het abo in stand te laten. Nog beter is het natuurlijk om te betalen. De 1,50 voor de administratie mag echter niet. Wel mogen er incassokosten worden gerekend na een betalingsherinnering waarin u 14 dagen de tijd heeft om te betalen. Iets zegt mij dat die betalingsherinneringen inmiddels allang zijn verstuurd en dat hier veel meer aan de hand is.

Dit lijkt op een volledig uit de hand gelopen betalngsachterstand. Het is nogal een verschil of je nog 4 broden moet betalen of 4 maanden abo geld. U kunt wel zeggen dat het allang niet meer om de 4 maanden achterstand gaat, maar daar gaat het natuurlijk wel om. U zit in de knel. Op de een of andere manier kunt u niet meer aan uw betalingsverplichtingen voldoen (misschien elders ook schulden?) en wordt het wellicht tijd om naar de schuldhulpverlening van uw gemeente te gaan. Schroom niet om hulp te zoeken, doe het voordat het helemaal uit de hand loopt. Laat uw trots en principes varen. Daar koop je niets voor.

ed
door ed48nl Dec 3, 2016 om 13:42
3 Antwoorden / 5 Vragen

de achterstand betreft 38,40 euro, dus van een uit de hand gelopen betalingsachterstand is m.i. geen sprake

gerbera
door gerbera - Dec 3, 2016 om 12:37
7372 Antwoorden / 14 Vragen

@zoekster1, die bakker heeft toch helemaal geen tijd om TV te kijken, heeft het te druk met poffende klanten;-))

me
door mein33 Dec 3, 2016 om 14:23
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En niet alleen dat, hij gaat om uiterlijk 21.00h naar bed en staat de volgende ochtend om uiterlijk 4.30h weer in z'n bakkerij om vers brood en gebak te maken voor de "wel" netjes betalende klanten die vanaf 8.00h weer in de winkel komen.

diumenge
door diumenge - Dec 3, 2016 om 13:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beschrijf dan gewoon duidelijk de casus en kom niet met vage / onjuiste metaforen op de proppen.

ed
DOOR ED48NL 3 DEC. 2016 OM 13:39
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Deze situatie is van toepassing, ware het niet dat het geen 4 maanden betreft, doch slechts 3 weken. Bovendien was het gedeelte waarvoor de afsluiting zou moeten dienen al betaald. En voor de periode dat geen diensten geleverd worden, moet wel degelijk betaald worden. Afsluiten is dus helemaal niet nodig omdat de vordering blijft bestaan en uiteindelijk in zijn geheel betaald moet worden. Dus samengevat een boete voor te laat betalen (niet helemaal onlogisch) en het afsluiten voor een bepaalde periode. at is dubbelop. Het probleem in groter verband is dat dit niet aleen geldt voor Ziggo, wat overigens een prima aanbieder is sinds ze hun zaakjes administratief op orde hebben, maar voor zowat alle providers. Vandaar dat ik het hier aanbind om de rechtmatigheidsvraag te stellen

zoekster1
door zoekster1 - Dec 3, 2016 om 13:56
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik geef het op met dit topic. Je probeert iemand te helpen, maar gewoon tijdverspilling geweest.

me
door mein33 Dec 3, 2016 om 14:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geef nooit op, ook niet met dit topic, want eens zal het "kwartje" vallen of het "lampje" gaan branden. ;-))

tijger1
door tijger1 - Dec 3, 2016 om 14:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een achterstand van drie weken, wordt u helemaal niet afgesloten. Dus u verzint smoesjes.

reflecs
door reflecs - Dec 3, 2016 om 14:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Nog steeds niet het volledige verhaal?

Afsluiting digitale diensten

Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/administratief/factuur-betalen/incassotraject/

me
door mein33 - Dec 3, 2016 om 14:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoewel het denkelijk niet de bedoeling is/was van Ts., is het eigenlijk wel knap om met een bijna nietszeggend onderwerp zo'n hele discussie op poten te krijgen waarbij een enkele doorgewinterde discussiedeelnemer er zelfs, bijna ten einde raad, het bijltje bij neer dreigt te gooien.
Een 10+ voor de topic starter. ;---))
En het weekend is nog maar net begonnen, nou dat beloofd nog wat !!

Cookies
door Cookies - Dec 3, 2016 om 16:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volgens mij ben je zelf een vreemde koekebakker. Dat er ook nog iemand serieus in ging op je raadseltjes en incomplete informatie, verbaasde me ten zeerste. Als je spelletjes wilt spelen, doe dat dan ergens anders.

tenormin
door tenormin Dec 3, 2016 om 20:56
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Laat ie maar in de Staatsloterij gaan spelen: daar worden de meest foute 'spelletjes' gespeeld; gepromoot door de regering: die al het geld opstrijkt. Ik haak af van dit topic; lijdt aan accute dementie, snap er geen worst meer van. Fijne klaasavond voor een ieder die het viert.

tijger1
door tijger1 Dec 4, 2016 om 00:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ tenormin. U bent een beetje te vroeg.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2016 om 14:12
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Lijkt me toch logische: u heeft een schuld oogebouwd ten bedrage van de prijs van 4 broden. Dat dient u dan gewoon te betalen!
Heeft u de achterstand nog steeds? Zo ja, 'vreemde koekenbakker' maar dan niet de bakker.