vo
door vonkp May 13, 2009 om 20:55
Geldzaken & recht

Wasmachine kopen

hallo ik heb bij wehkamp een wasmachine gekocht met een optie ruilen of terug sturen als hij niet bevalt maar nu staat in de voorwaarden die er bij waren dat hij terug kan als hij ongebruikt en in de originel verpakking is maar ik kan de machine toch niet beoordelen als ik er niet mee gewassen heb wat kan ik hiraan doen/

P VONK

1137 6 Rapporteer

kiran
door kiran - May 13, 2009 om 21:15
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vonkp

Ben het wel met u eens. Je kan een wasmachine niet eerder beoordelen dan dat je ermee wast. Maar als iedereen dat zou doen, dus eerst de machine uitproberen en hij zou bijvoorbeeld te lang draaien naar uw mening .... zou Wehkamp aardig wat 'gebruikte' machientjes terug krijgen.

Wasmachine kopen bij Wehkamp is allereerst in de catalogus of op inet de specificaties lezen en dan al dan niet de beslissing nemen van aankoop.

Mocht de machine evt iets mankeren, heb je een ander verhaal.

Heb toevallig een aantal weken terug een soortgelijk verhaal hier gelezen. Die machine centrigureerde niet. Ondanks mankement wilde W. niet omruilen, omdat ie gebruikt was. Toen heb ik W. gevraagd: Als 'opzicht' betekent: er alleen maar naar kijken, hoe kom je er dan achter of hij al dan niet iets mankeert.

Al met al: kijken naar wat hij allemaal kan en moet doen. Dan overwegen of hij gekocht moet/kan worden. En mocht er onverhoopt iets aan mankeren ....

stacey
door stacey - May 13, 2009 om 21:35
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je hebt een Bedenktermijn / Zichttermijn.

Dat betekend Niet dat je producten ook uit kunt gaan proberen (in de meeste gevallen), het is geen uitprobeertermijn.

Je kunt het bekijken, net als in een winkel, daar kun je er ook geen wasje mee draaien……….

-------Koopt u een product op afstand? Bijvoorbeeld via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? Dan hebt u bijna altijd recht op een bedenktijd.------

ConsuWijzer - Bedenktijd bij koop op afstand

Succes,

toolboy
door toolboy - May 13, 2009 om 22:28
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte hele scherpe posting.Ik ben van mening dat wehkamp z`n voorwaarden moet aanpassen.  T

stacey
door stacey - May 13, 2009 om 22:55
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik ben van mening dat wehkamp z`n voorwaarden moet aanpassen--

Wehkamp hanteert de voorwaarden zoals wettelijk bepaald, Zichttermijn/Bedenktijd en zoals overal geldt.

Wat zouden ze volgens jou moeten wijzigen dan ? een uitprobeerperiode ? Daar zit niemand op te wachten, dan koop je gebruikte spullen........

mi
door minakiga - Sep 8, 2009 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

@ stacey

Om misverstanden en de daaruit voortvloeiende discussies met klanten te voorkomen, zou Wehkamp er m.i verstandig aan doen om de voorwaarden te specificeren mbt gebruiksartikelen van huishoudelijke aard.

Zelf zit ik ook met Wehkamp in zo'n discussie vanwege het willen retourneren van een koelvriescombinatie. Wehkamp weigert.

In hun Algemene Voorwaarden staat dat om van het herroepingsrecht gebruik te kunnen maken van de consument verwacht wordt dat hij het artikel slechts in die mate zal uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het produkt wenst te houden.

Echter Wehkamp blijft zichzelf zowel telefonisch als in e-mail herhalen dat ik niet aan de voorwaarden voldaan heb omdat ik een stekker in het stopcontact heb gestoken. Maar op mijn vraag hoe ik een produkt kan gebruiken en dus beoordelen zonder de stekker in het stopcontact te steken, blijft men het antwoord schuldig.

Daarom ben ik van mening dat er aanpassingen in de voorwaarden dienen te worden gemaakt want nu spreekt Wehkamp zichzelf tegen.

hutch
door hutch - Sep 8, 2009 om 20:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

De 'Dikke van Dale' omschrijft het volgende:

"ge·brui·ken gebruikte, h gebruikt 1 zich bedienen van: wilt u iets ~? eten, drinken 2 besteden: zijn tijd goed "

"be·die·nen -diende, h -diend  de werkzaamheden verrichten die een machine in werking brengen of houden"

Gr. Hutch