Sj
door Sjors9051 Aug 24, 2016 om 23:35
Geldzaken & recht

Wat moet ik doen als een bedrijf het contract mij niet wil opsturen?

Beste,

Een jaar geleden zou mijn energie contract voor mijn werkplaats verlopen, het bedrijf "Inhoofdzaak" is toen in beeld gekomen en zou mij helpen om een nieuw en goedkoper contract aan te bieden. Omdat het al vrijdag was en ik zonder energie zou komen te zitten is er ontzettend veel druk achter gezet van de persoon die mij dit contract heeft aangeboden. Het enige probleem was dat ik op mijn werk zat en dus niet het contract kon ondertekenen, de persoon die het mij het contract aanbood zei dat het geen probleem was. Echter heb ik nooit een contract ontvangen, niet via de mail of per post. Ik heb hier nooit bij stil gestaan omdat het allemaal erg snel moest en omdat de rekeningen (12euro p.m) automatisch werden afgeschreven, totdat ik opeens een rekening kreeg van 90 euro, 500 euro en nog meer bedragen die niet kunnen kloppen.

Ik heb contact opgezocht met de energieleverancier, zij sturen mij een specifiactie op waar je eigenlijk niets uit kan opmaken.
Ook ben ik er toen achter gekomen dat "Inhoofdzaak" de desbetreffende energie leverancier op het adres van mijn woning heeft gezet terwijl dit absoluut niet de bedoeling was omdat ik al goed zat met mijn huidige leverancier. Ik had dus 2 maatschappijen op 1 adres. Ik heb het contract opgevraagd bij de energiemaatschappij, zij zeggen dit niet te hebben (apart) en hebben mij dus weer doorverwezen naar "inhoofdzaak" die het contract heeft afgesloten.

Na weken lang contact te hebben opgezocht met "inhoofdzaak" krijg ik alleen maar response met: Wij hebben de zaak in behandeling genomen, sorry meneer de zaak is perongeluk blijven liggen, als wij meer weten hoort u van mij. etc. etc.

Nu een deurwaarde en bijna faillisement voorbij weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik krijg het contract van bijde partijen niet in handen, ook kunnen zij mij niet precies vertellen wat er gaande is.

Heeft iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

Met vriendelijke groet,

S.

748 3 Rapporteer

costnix
door costnix - Aug 25, 2016 om 05:32
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een consumentenforum. U kunt uw vraag beter stellen op:
https://www.higherlevel.nl/

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2016 om 13:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@consumentenolan

Ik heb uw reactie gerapporteerd als spam.

marita5
door marita5 Sep 22, 2016 om 13:59
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Dit word vandaag uw plan om spam te rapporteren , hopelijk dat consumentenplan dit niet doet bij iedere vraag .
dan heeft u nog wat werk voor de boeg ;-)).

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2016 om 14:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb ook al gewoon het contactformulier met de klacht ingestuurd, want het barst er al van. :-))

marita5
door marita5 Sep 22, 2016 om 14:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , op het moment dat ik dit aan u schreef zag ik later dat consumentenplan dit al bij meerdere vragen had gedaan , knap niet uit uw voegen ;-))

tijger1
door tijger1 Sep 22, 2016 om 14:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, ik stop er nu mee, het is nu aan de redactie.:-))

Cookies
door Cookies Sep 22, 2016 om 14:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie 11 reacties van deze werkzoekende, spammende, oervervelende club. Hopelijk reageert de redactie snel en goed, oftewel die hele account deleten.