wd
door wdj1991 Jul 7, 2012 om 19:34
Geldzaken & recht

Wat zijn onze rechten? buzzbox

Hallo,

via de website www.buzzbox.nl kan je je eigen aanmelden om nieuwe producten te testen. Een hoop mensen hebben dit dan ook gedaan en tegen een vergoeding van €12,50 krijg je een box thuis gestuurd met allerlei verschillende producten, maar de waarde van de box zou hoger zijn als €25,00. Nu heeft iedereen de box ontvangen maar is zwaar ontevreden, hij zit namelijk vol met samples van allerlei cosmetica merken. Op deze samples staat ook vermeld dat deze niet bestemd zijn voor de verkoop. Nu staat er bijvoorbeeld bij een sample van OLAZ dat deze een kleine 5,- waard zou zijn, en een klein zeepje a 10,-. Ik vind dit echt schandalig want dit is niet wat er beloofd is. Nu vraag ik mij af wat onze rechten zijn, want dit kan je toch niet verkopen? Het bedrijf Buzzer heeft zelf nog geen reactie gegeven op onze klachten, maar zou toch graag willen weten waar ik aan toe ben, want dit kan echt niet! Zou ik het bijvoorbeeld kunnen terug sturen en mij geld terug krijgen? Ook heeft er al een bedrijf gereageerd die zelfs heeft moeten betalen om de folder via de box te verspreiden!

6249 64 Rapporteer

dc
door dcz - Jul 7, 2012 om 19:38
439 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, de site is inmiddels uit de lucht dus is het einde oefening....
Gevalletje snelle jongens, snel geld verdienen.

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 19:52
7 Antwoorden / 0 Vragen

Tis www.buzzer.nl geen buzzbox ;-)

wd
door wdj1991 - Jul 7, 2012 om 20:08
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 19:52]Tis www.buzzer.nl geen buzzbox ;-)[quote=wdj1991 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 19:34]

Je hebt helemaal gelijk, sorry!

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 20:12
7 Antwoorden / 0 Vragen

haha geeft niet, maar snapte de reactie niet dat de site offline zou zijn :)
Ik hoop wel dat er iets geregeld word, want het voelt echt als oplichting.

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2012 om 20:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wdj1991,

Gevalletje hebberigheid?
€ 12,50 betalen en voor € 25 spullen (denken te) ontvangen?
Jammer, maar pech.

Met vr.gr.

wd
door wdj1991 - Jul 7, 2012 om 20:15
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:12]haha geeft niet, maar snapte de reactie niet dat de site offline zou zijn :)
Ik hoop wel dat er iets geregeld word, want het voelt echt als oplichting.

In mn woede verkeerd getikt haha! Ik weet ook niet waar ik het kan wijzigen.

dc
door dcz - Jul 7, 2012 om 20:15
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:12]haha geeft niet, maar snapte de reactie niet dat de site offline zou zijn :)
Ik hoop wel dat er iets geregeld word, want het voelt echt als oplichting.

Wat snapte je niet? Dat de link naar "buzzbox.nl" niet werkt?

Tja....

wd
door wdj1991 - Jul 7, 2012 om 20:16
14 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:14]Hallo wdj1991,

Gevalletje hebberigheid?
€ 12,50 betalen en voor € 25 spullen (denken te) ontvangen?
Jammer, maar pech.

Met vr.gr.

Nee hoor, de vorrige box was wel goed. En over het algemeen is iedereen altijd heel erg positief over Buzzer.nl. Het doel is ook dat mensen de producten testen en hier dan een reactie op geven. Ze sturen ook wel eens gratis spullen op.

r.
door r.rodermaas - Jul 7, 2012 om 20:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op de proefmonsters staat zelfs duidelijk dat ze niet voor de verkoop zijn... We wachten een reactie af. Ik hoop dat het een vergissing is, want alle eerdere dingen die we GRATIS mochten uit proberen, die waren boven verwachtingen... Nu moeten we ineens betalen en krijgen we de gratis proefmonstertjes uit de winkels.

brainless
door brainless - Jul 7, 2012 om 20:42
324 Antwoorden / 0 Vragen

Proefmonster "mogen" niet los verkocht worden.
Maar... ze mogen wel met meerdere producten als proefpakket worden aangeboden en dan mag er wel geld voor worden gevraagd.

Daarnaast, ook al worden ze wel los verkocht... heb je alsnog weinig rechten.
Alleen de fabrikant van het product kan besluiten de betreffende verkoper gaan "gratis" producten meer aan te bieden.

En de waarde zal wel kloppen, ondanks dat je iets "gratis" krijgt.
In de winkel betaal je ook per gram/ml inhoud een bepaald bedrag.

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 20:42
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dcz schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:15][quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:12]haha geeft niet, maar snapte de reactie niet dat de site offline zou zijn :)
Ik hoop wel dat er iets geregeld word, want het voelt echt als oplichting.

Wat snapte je niet? Dat de link naar "buzzbox.nl" niet werkt?

Tja....

Heinig aan hoor ik bedoeld ehet niet verkeerd.
Aan de hand van jou reactie had ik pas door dat de link van TS niet klopte, thats all.

th
door tha1982 - Jul 7, 2012 om 20:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Buzzen is geen hebberigheid maar een leuke manier om (voorheen) gratis producten uit te proberen. Deze keer kon je je inschrijven voor de lookz box. Echter er waren nu wel kosten aan verbonden, € 12,50. Maar daar kreeg je dan ook meerdere producten voor en ook vrienden konden "mee-buzzen". Ik zat nog in dubio omdat er nu voor moest worden betaald maar ik vind het buzzen ook wel erg leuk dus ik heb mij aangemeld. Vandaag kwam de box, na enige vertraging, dan toch binnen. Wat een teleurstelling! De box was grotendeels gevuld met piepschuim en een aantal samples/proefmonsters. Welke je idd gewoon bij de drogist kunt krijgen. Ook staat er duidelijk op de proefmonsters dat deze niet voor de verkoop zijn! Waarom dan 12,50 betalen? Ik voel mij net als alle mede-buzzers zwaar misleid en opgelicht. Ik ben ook erg benieuwd wat onze rechten zijn!

bu
door buzzof - Jul 7, 2012 om 21:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Er is ons helaas meer beloofd, dan dat ze waar hebben gemaakt. Producten die we lekker zelf konden testen en om dat we graag buzzen, proefjes om uit te delen. Daarom was de schok ook voor velen groot in de grabbelton van de buzzbox, dat er alleen maar proefjes in zaten en verder alleen maar opvulmateriaal. Dit is de 2e betaalde box voor een aantal en op de eerste box is ook genoeg commentaar geweest. Buzzer zegt hiervan geleerd te hebben. Maar in tegenstelling hebben ze het nog veel erger gemaakt. Ook de product size die geshowd word op een foto(hand met daar op een langwerpig doosje) wekt de indruk dat dit in de box zit. In principe, is Buzzer niet nagekomen wat beloofd is, de inhoud heb je pas kunnen zien na opening, dus ongeopend terugsturen op eigen kosten, zou niet eerlijk zijn vanwege hun nalatigheid. Ook de waarde klopt niet, dat is toch iets waar veel Buzzers naar gekeken hebben. Terug sturen naar Buzzer kost hun veel geld, misschien moet er een compensatie komen, dat we een deel van het bedrag terug krijgen. Ook met het transport zijn fouten gemaakt die kosten besparend hadden kunnen werken. Een brievenbusdoos of bubbeltjes envelop, was maar 1/3 geweest van de huidige portokosten.

er
door erica-5 - Jul 7, 2012 om 21:12
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:14]Hallo wdj1991,

Gevalletje hebberigheid?
€ 12,50 betalen en voor € 25 spullen (denken te) ontvangen?
Jammer, maar pech.

Met vr.gr.

Buzzer is een bedrijf die normaliter gratis spullen verstrekt van een bepaald merk/leverancier in ruil voor mond-tot-mond reclame. En die reclame is dan gewoon je eigen ongezouten mening. Ben je niet tevreden over het product kan dat uiteraard ook!!

Deze box is een aanvulling op het programma waar je voor € 12,50 een box besteld waar je alleen het thema van weet, maar niet de exacte inhoud. Er wordt alleen verteld dat de waarde van de inhoud minimaal € 12,50 is, maar het is de bedoeling dat het de dubbele waarde zou zijn...

Echter, deze box bevatte bijna alleen maar samples, die niet verkocht mogen worden en in mijn (en veel anderen) ogen dus ook geen waarde mogen vertegenwoordigen!!
Ik vind dat de inhoud van de box maar € 5,20 is!! Onderbouwing staat op mijn blog: http://tester-erica.blogspot.com

De complete vraag is dus: Heeft buzzer hier gezorgd voor misleiding en iets verkocht wat niet verkocht had mogen worden!?!

er
door erica-5 - Jul 7, 2012 om 21:15
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=brainless schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:42]Proefmonster "mogen" niet los verkocht worden.
Maar... ze mogen wel met meerdere producten als proefpakket worden aangeboden en dan mag er wel geld voor worden gevraagd.

Daarnaast, ook al worden ze wel los verkocht... heb je alsnog weinig rechten.
Alleen de fabrikant van het product kan besluiten de betreffende verkoper gaan "gratis" producten meer aan te bieden.

En de waarde zal wel kloppen, ondanks dat je iets "gratis" krijgt.
In de winkel betaal je ook per gram/ml inhoud een bepaald bedrag.
Bedankt voor je info brainless! Heb je hiervoor ook een onderbouwende wet/regelgeving? ik heb al wel gegoogled, maar heb dit nog niet gevonden.
(begrijp me niet verkeerd: ik geloof je wel, ik wil alleen alle kleine lettertjes dit keer lezen!)

th
door tha1982 - Jul 7, 2012 om 21:16
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb overigens geen mail ontvangen van Buzzer waarin staat dat de buzzbox retour mag op eigen kosten?!?

er
door erica-5 - Jul 7, 2012 om 21:18
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tha1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:16]Ik heb overigens geen mail ontvangen van Buzzer waarin staat dat de buzzbox retour mag op eigen kosten?!?
In hun voorwaarden staat dat ONgeopende boxen retour gestuurd mogen worden op eigen kosten.... maar ja.... ik hoop en denk dat ze toch wel uberhaubt geld terug moeten storten of wat anders!

co
door cohel - Jul 7, 2012 om 21:22
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 20:14]Hallo wdj1991,

Gevalletje hebberigheid?
€ 12,50 betalen en voor € 25 spullen (denken te) ontvangen?
Jammer, maar pech.

Met vr.gr.

Hebberigheid ??

Als je geld betaald mag je toch wel verwachten dat je minimaal iets voor de zelfde waar terug krijgt, toch ?

Vind ik namelijk wel..

Als ik van te voren had geweten dat de Buzzer zo hebberig was om gratis samples mee te sturen dan had ik me de moeite bespaard om die box te bestellen. Ik had nu zelf even naar de de douglas kunnen lopen om die samples te halen, daar krijg je namelijk deze dingen gratis.

Belachelijk ... !!

Heeft dus niets met hebberigheid te maken maar met hoe je met je klanten om gaat.

th
door tha1982 - Jul 7, 2012 om 21:22
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=erica-5 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:18][quote=tha1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:16]Ik heb overigens geen mail ontvangen van Buzzer waarin staat dat de buzzbox retour mag op eigen kosten?!?
In hun voorwaarden staat dat ONgeopende boxen retour gestuurd mogen worden op eigen kosten.... maar ja.... ik hoop en denk dat ze toch wel uberhaubt geld terug moeten storten of wat anders!

Dat zou wel heel erg fijn zijn als het bedrag retour wordt gestort. Het blijft helemaal een raar verhaal dat de fabrikant geld moet toegeven aan buzzer om hun producten door ons te laten buzzen en dat wij dan weer voor de samples betalen. Ik heb het roc pakketje destijds gratis mogen buzzen. Terwijl ik nu 12,50 heb betaald...Ik voel mij echt opgelicht.

co
door cohel - Jul 7, 2012 om 21:26
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tha1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:16]Ik heb overigens geen mail ontvangen van Buzzer waarin staat dat de buzzbox retour mag op eigen kosten?!?

Ik ook niet, ik heb wel een mail ontvangen waar in stond dat er zo snel mogelijk contact met me op zou worden genomen om tot een oplossing te komen.

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 21:28
7 Antwoorden / 0 Vragen

Die mail heb ik niet gehad..

bu
door buzzof - Jul 7, 2012 om 21:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn mail is niet beantwoord

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 21:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het is gewoon heel erg zonde, ze gooien hun eigen glazen in.
Ik ben al een hele poos lid van Buzzer en altijd vol lof, heb ze ook veel aangeprezen aan derden.
leuke nieuwe dingen testen, mensen mee laten genieten in ruil voor een verhaal en ervaringen... kon geen andere site tegenop.

maar het lijkt wel of er nu een compleet andere beleidvoering is?
Dat de dingen niet meer gratis kunnen kan ik begrijpen, dat is het probleem ook niet!
Maar een bedrijf wie je jarenlang vol vertrouwen heb gevolgt, dat je nu ineens zo te kakken zet, dat vind ik op zijn zachts gezegt sneu.

an
door annii - Jul 7, 2012 om 21:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat ik het verkeerd had gelezen, maar ze zeiden toch werkelijk waar dat ze er deze ronde ook dingen bij zaten om te buzze: "Ook lieten jullie weten: Buzzers willen buzzen! Daarom zitten er ook een aantal weggeefproducten voor je vriendinnen in BuzzBox Lookz. Zij zitten immers met hetzelfde probleem zodra het tijd is om een nieuw potje crème of haarproduct uit te zoeken, toch?" (http://www.buzzer.nl/buzzlog/weblog_item.php?id=364)
Komt het dan nog?

Na weken lang lekkermakende mailtjes te sturen, is dit wel een domper. Ook de facebook pagina met wazige foto, en je dus dacht aan een echt potje creme oid, blijkt dus gewoon een dun probeer zakje te zijn, die ze 'rechtop' gezet hebben. Op facebook staat ook een rond cupuacu potje, die zit er niet eens bij, maar alleen een flyer voor een gratis party thuis.

co
door cohel - Jul 7, 2012 om 21:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:28]Die mail heb ik niet gehad..

Heb die mail vrij snel gehad nadat ik hem had verstuurd, echt na een minuut of 10 al..

re
door renate1982 - Jul 7, 2012 om 21:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk was je dan een van de eerste en worden ze sindsdien bedolven onder de klachtenmailtjes.

an
door annii - Jul 7, 2012 om 21:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd, op facebook onder FAQ staat bij 'Wat zit er in de BuzzBox?' het volgende: " Sachets: deze samples vertegenwoordigen geen waarde en zijn een extraatje in de BuzzBox. Ze zijn met name bedoeld om uit te delen."

Nu breekt m'n klomp.

er
door erica-5 - Jul 7, 2012 om 21:45
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=annii schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:42]Vreemd, op facebook onder FAQ staat bij 'Wat zit er in de BuzzBox?' het volgende: " Sachets: deze samples vertegenwoordigen geen waarde en zijn een extraatje in de BuzzBox. Ze zijn met name bedoeld om uit te delen."

Nu breekt m'n klomp.
Bedankt annii! Hier heb ik direct een screenshot van gemaakt.....

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2012 om 21:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Stuur een mail naar info@buzzer.nl met een link naar dit topic.
Dat wil nog wel eens helpen.

co
door cohel - Jul 7, 2012 om 21:46
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:39]Waarschijnlijk was je dan een van de eerste en worden ze sindsdien bedolven onder de klachtenmailtjes.

Dat denk ik inderdaad ook ...

Mag hopen dat ze met een goed alternatief komen of zowieso mijn geld terug.. Al deze producten hadden zowieso in een envelop kunnen worden verstuurd, had je weer de helft gescheeld qua verzendkosten...

Irriteer me ook mateloos dat buzzer verder niet reageert.. Ja 1 lutteloos berichtje met dat ze niet de intentie hebben om ons te belazeren.. sure...

bu
door buzzof - Jul 7, 2012 om 21:51
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cohel schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:46][quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:39]Waarschijnlijk was je dan een van de eerste en worden ze sindsdien bedolven onder de klachtenmailtjes.

Dat denk ik inderdaad ook ...

Al deze producten hadden zowieso in een envelop kunnen worden verstuurd, had je weer de helft gescheeld qua verzendkosten.....

De verzendkosten waren dan € 2,00 geweest. Heb daar een fotootje van geplaatst, met een brievenbusdoosje. Gewicht komt nog net niet aan de 250 gram. Dat brengt de prijs dan ook omlaag voor zowel Buzzer als de Buzzers!

co
door cohel - Jul 7, 2012 om 21:54
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=buzzof schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:51][quote=cohel schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:46][quote=renate1982 schreef op zaterdag 7 jul 2012, 21:39]Waarschijnlijk was je dan een van de eerste en worden ze sindsdien bedolven onder de klachtenmailtjes.

Dat denk ik inderdaad ook ...

Al deze producten hadden zowieso in een envelop kunnen worden verstuurd, had je weer de helft gescheeld qua verzendkosten.....

De verzendkosten waren dan € 2,00 geweest. Heb daar een fotootje van geplaatst, met een brievenbusdoosje. Gewicht komt nog net niet aan de 250 gram. Dat brengt de prijs dan ook omlaag voor zowel Buzzer als de Buzzers!

Die foto zag ik inderdaad staan, cursus versturen toch ? ;-)

Maar we kunnen er wel grapjes over maken maar het blijft natuurlijk erg triest wat buzzer momenteel doet..

Ik vond de eerste buzzbox al tegenvallen maar ik dacht dat het misschien een beginnersfoutje was dus gaf ze een tweede kans, heb er zo spijt van. Een derde kans kunnen ze vergeten.

po
door popje79 - Jul 8, 2012 om 09:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben erg boos over de buzzebox... Alles wat in de box zit kan je gratis krijgen. Er staat duidelijk op dat het niet voor verkoop is en wij hebben hier voor €12,50 moeten betalen. Ik heb een mail naar ze gestuurd dat ik mijn geld terug wilt hebben.

ja
door jamaila - Jul 8, 2012 om 09:31
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik voel mij ontzettend misleid en belazerd door buzzer.
Ik ben dit zeker niet van buzzer gewend, in het verleden meermalen pakketten van hen mogen ontvangen, gratis, met fullsize producten om zelf te testen en samples om uit te delen. Altijd mijn mening gegeven via blogg's en raportjes op de buzzer site.
Nu diende er een bedrag voor betaald te worden, maar dan verwacht ik zeker niet dat de inhoud van het pakket vele malen minder is dan in het verleden toen het nog gratis was. Sterker nog, gewoon gratis proefmonstertjes weggeven. Ik ben boos en teleurgesteld. En hoop dat dit zowiezo in het verleden niet weer mag gebeuren. En tevens hoop ik dat er nog iets van een oplossing/ tegemoetkoming van buzzer zal komen. Want zovele mensen oplichten dat mag wat mij betreft niet zo ongestrafd blijven.

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2012 om 09:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nou, ze weten in ieder geval een buzz te creëren...

la
door ladyozon - Jul 8, 2012 om 10:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het gewoon schandalig dat we voor een paar samples 12,50 hebben moeten betalen die je gratis krijgt bij de drogist heb er geen woorden voor ik kan het niet terug sturen want heb het piepschuim weggegooit en de doos is ook kapot echt waardeloos van buzzer wil ook mij geld terug

li
door lindatje - Jul 8, 2012 om 10:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb eens even een berekening gemaakt van de samples
het totale gewicht van de samples is 200 gram
het zit in een doos van 22 bij 17 centimeter dus dat kost 6,75 verzenden terwijl alles in een standaart enevloppe past.
een volwaardige verpakking van olaz kost 24,95...per tube zou je dan uit komen op 1,74x4 =6,96
de schwarzkopf kost voor 100 ml 11,95 de sample zou dus 59 cent kosten we hebben er 2 dus 1,18.
het stukje gamila zeep kost in een normale verpakking 23,95 onze sample 7,18
de garnier kost in de winkel 4,95, per sample 28 cent x 3 = 84 cent
en als laatste de alterna bamboo hairspray in de winkel 29 euro onze sample dus 2,03.de samples bij elkaar zouden dus 18,19 euro kosten en niet ruim 35 euro.
Alle samples zijn niet voor de verkoop en kan je dus bij een goed parfumerie gratis krijgen.
er zijn 2500 buzzboxen verkocht dus ze hebben 6250 euro verdiend....en dat op samples die ze hebben gekregen van fabrikanten die zelfs moeten betalen om hun producten te verspereiden
ik voel me enorm opgelicht en wil een goed alternatief en anders mijn geld terug

er
door erica-5 - Jul 8, 2012 om 10:57
8 Antwoorden / 0 Vragen

De verzendkosten € 6,75, maar als jij aangeeft dat je 2500 doosjes hebt gaat PostNL (of welke maatschappij) echt wel een andere prijs maken..
Daarbij ben ik het wel met je eens: ja, dit had prima in een envelop gepast!

De Olaz Regenerist 3-zone kost echter € 32,95 per 50 ml. 4 samples van 7ml is dus wel iets van € 18,45...

De Schwarzkopf BC Oil Miracle kost ook 19,95 (normaal gesproken, heb het niet over aanbiedingen).

Helaas klopt de berekening van Buzzer wel zo ongeveer.... Al ben ik het er ECHT niet mee eens hoor!

po
door popje79 - Jul 8, 2012 om 11:00
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar er staat wel op NIET VOOR VERKOOP.... Dus ze mogen het niet verkopen zo....

=erica-5 schreef op zondag 8 jul 2012, 10:57: De verzendkosten € 6,75, maar als jij aangeeft dat je 2500 doosjes hebt gaat PostNL (of welke maatschappij) echt wel een andere prijs maken..
Daarbij ben ik het wel met je eens: ja, dit had prima in een envelop gepast!

De Olaz Regenerist 3-zone kost echter € 32,95 per 50 ml. 4 samples van 7ml is dus wel iets van € 18,45...

De Schwarzkopf BC Oil Miracle kost ook 19,95 (normaal gesproken, heb het niet over aanbiedingen).

Helaas klopt de berekening van Buzzer wel zo ongeveer.... Al ben ik het er ECHT niet mee eens hoor!

li
door lindatje - Jul 8, 2012 om 11:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

ja ok als je meer doosje hebt zal het goedkoper zijn maar de prijzen die ik opschreef komen hier bij de drogist vandaan zo kwam ik dus op de berekening

=erica-5 schreef op zondag 8 jul 2012, 10:57: De verzendkosten € 6,75, maar als jij aangeeft dat je 2500 doosjes hebt gaat PostNL (of welke maatschappij) echt wel een andere prijs maken..
Daarbij ben ik het wel met je eens: ja, dit had prima in een envelop gepast!

De Olaz Regenerist 3-zone kost echter € 32,95 per 50 ml. 4 samples van 7ml is dus wel iets van € 18,45...

De Schwarzkopf BC Oil Miracle kost ook 19,95 (normaal gesproken, heb het niet over aanbiedingen).

Helaas klopt de berekening van Buzzer wel zo ongeveer.... Al ben ik het er ECHT niet mee eens hoor!

er
door erica-5 - Jul 8, 2012 om 11:04
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=popje79 schreef op zondag 8 jul 2012, 11:00]Ja maar er staat wel op NIET VOOR VERKOOP.... Dus ze mogen het niet verkopen zo....

[quote=erica-5 schreef op zondag 8 jul 2012, 10:57]De verzendkosten € 6,75, maar als jij aangeeft dat je 2500 doosjes hebt gaat PostNL (of welke maatschappij) echt wel een andere prijs maken..
Daarbij ben ik het wel met je eens: ja, dit had prima in een envelop gepast!

De Olaz Regenerist 3-zone kost echter € 32,95 per 50 ml. 4 samples van 7ml is dus wel iets van € 18,45...

De Schwarzkopf BC Oil Miracle kost ook 19,95 (normaal gesproken, heb het niet over aanbiedingen).

Helaas klopt de berekening van Buzzer wel zo ongeveer.... Al ben ik het er ECHT niet mee eens hoor!

Er is eerder in dit forum al opgemerkt dat het blijkbaar wel mag, als er ook maar 1 of meer échte producten bij zitten... Dat is in ons geval dus alleen het zeepje :(

er
door erica-5 - Jul 8, 2012 om 11:05
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lindatje schreef op zondag 8 jul 2012, 11:02]ja ok als je meer doosje hebt zal het goedkoper zijn maar de prijzen die ik opschreef komen hier bij de drogist vandaan zo kwam ik dus op de berekening

[quote=erica-5 schreef op zondag 8 jul 2012, 10:57]De verzendkosten € 6,75, maar als jij aangeeft dat je 2500 doosjes hebt gaat PostNL (of welke maatschappij) echt wel een andere prijs maken..
Daarbij ben ik het wel met je eens: ja, dit had prima in een envelop gepast!

De Olaz Regenerist 3-zone kost echter € 32,95 per 50 ml. 4 samples van 7ml is dus wel iets van € 18,45...

De Schwarzkopf BC Oil Miracle kost ook 19,95 (normaal gesproken, heb het niet over aanbiedingen).

Helaas klopt de berekening van Buzzer wel zo ongeveer.... Al ben ik het er ECHT niet mee eens hoor!

Inderdaad, als je 2500 x hetzelfde product besteld krijg je wel een aangepaste prijs..

bu
door buzzof - Jul 8, 2012 om 11:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het zeepje is het enigste wat voor die prijs ook daadwerkelijk te koop is, maar daar hoort dan eigenlijk weer een leukere verpakking omheen:

Gamila little one

De rest zijn monsters en mogen zoals ze het zelf schrijven niet meegenomen worden in de waarde. Vraag me wel even af of Brazilian Fruit mij het potje ook wil opsturen zonder het feestje? Zoals Buzzer aangeeft is het niet de bedoeling dat we eerst geld moeten uitgeven voordat we een product kunnen krijgen. De verzendkosten zijn onnodig duur gemaakt. De doos ziet eruit als een fopdoos!

th
door tha1982 - Jul 8, 2012 om 14:00
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=buzzof schreef op zondag 8 jul 2012, 11:25]Het zeepje is het enigste wat voor die prijs ook daadwerkelijk te koop is, maar daar hoort dan eigenlijk weer een leukere verpakking omheen:

Gamila little one

De rest zijn monsters en mogen zoals ze het zelf schrijven niet meegenomen worden in de waarde. Vraag me wel even af of Brazilian Fruit mij het potje ook wil opsturen zonder het feestje? Zoals Buzzer aangeeft is het niet de bedoeling dat we eerst geld moeten uitgeven voordat we een product kunnen krijgen. De verzendkosten zijn onnodig duur gemaakt. De doos ziet eruit als een fopdoos!

Maar de Gamilia is nog steeds een mini! Je kan bij de drogist ook andere mini's kopen van diverse merken. In de truly yours box van mei kreeg je de full size versie. Ik neem aan dat een mini niet wordt gerekend als volledig product?!? Dan nog vind ik de boz pure misleiding. Er werd iets heel anders beloofd. Ik kan mij ook erg pissig maken dat er nog steeds geen reactie van Buzzer komt.

Komen er op dit forum ook reacties van Kassa zelf? Ik ben heel benieuwd wat het beste advies is om te doen?!

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2012 om 14:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beste advies? Je verlies nemen en nooit meer zo'n doos bestellen.

th
door tha1982 - Jul 8, 2012 om 14:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 8 jul 2012, 14:06]Beste advies? Je verlies nemen en nooit meer zo'n doos bestellen.

Zo makkelijk laat ik het er niet bij zitten! Ik hoop en denk de andere buzzers ook niet ;-)

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2012 om 14:45
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Doe wat je moet doen, maar het gaat uiteindelijk over € 12,50. Het zal heel lastig worden je 'recht' te halen. Maar succes ermee.

th
door tha1982 - Jul 8, 2012 om 14:51
6 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is het "maar" 12,50. Maar 12,50 x 2500= een heleboel centjes! Snel verdiend door buzzer!

diumenge
door diumenge - Jul 8, 2012 om 15:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, maar als jij al je gelijk krijgt (en dus je geld terug) is dat niet noodzakelijk ook het geval voor de overige 2.499 gedupeerden. Tenzij je er een soort van gezamenlijke zaak van maakt, wat het bedrag het toch niet waard maakt. Dit soort bedrijfje opereren op de rand van wat er is toegestaan en komen er zo mee weg.

er
door erica-5 - Jul 8, 2012 om 15:09
8 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 8 jul 2012, 15:07] Dit soort bedrijfje opereren op de rand van wat er is toegestaan en komen er zo mee weg.

Hmm nee, dat ben ik neit met je eens. Buzzer bestaat al heel wat jaren, en voorheen allemaal gratis producten gehad, waarvoor we in ruil mond-tot-mond reclame geven....

Waar dit dan wel weg komt weet ik ook niet.

co
door cohel - Jul 8, 2012 om 17:32
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 8 jul 2012, 14:06]Beste advies? Je verlies nemen en nooit meer zo'n doos bestellen.

Wat denk je zelf ?? Ben gekke henkie niet ...

co
door corapl - Jul 8, 2012 om 20:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

"
Nu staat er bijvoorbeeld bij een sample van OLAZ dat deze een kleine 5,- waard zou zijn. "

Nee er staat duidelijk op : gratis staal, niet bestemd voor verkoop. En zo zitten er 4 in en dan heb ik het alleen nog maar over de olaz. 3 x maal een zakje bodygel, genoeg voor 2 armen in te smeren met 3 zakjes dus he, zitten gratis in de bode bij wijze van., en zo nog wat van die gratis af te halen dingen.
Nee Buzzer.nl heeft gewoon de plank missgeslagen. Lees anders alle reacties maar op facebook.

dr
door dreuzeltje - Jul 8, 2012 om 20:51
7 Antwoorden / 5 Vragen

Ook hier viel de buzzbox tegen , ondertussen wel een mail gehad dat ze boos zijn !? Zij boos en wij dan ?? Ik ben benieuwd wat ze morgen besluiten , als ze wijs zijn draaien ze hele boel terug ..dan houden ze nog testers over .

li
door lindatje - Jul 8, 2012 om 22:56
3 Antwoorden / 0 Vragen

hebben ze echt een boze mail gestuurd?ik heb nog niks gehad..ben benieuwd

=dreuzeltje schreef op zondag 8 jul 2012, 20:51: Ook hier viel de buzzbox tegen , ondertussen wel een mail gehad dat ze boos zijn !? Zij boos en wij dan ?? Ik ben benieuwd wat ze morgen besluiten , als ze wijs zijn draaien ze hele boel terug ..dan houden ze nog testers over .

ja
door jamaila - Jul 9, 2012 om 06:47
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lindatje schreef op zondag 8 jul 2012, 22:56]hebben ze echt een boze mail gestuurd?ik heb nog niks gehad..ben benieuwd

[quote=dreuzeltje schreef op zondag 8 jul 2012, 20:51]Ook hier viel de buzzbox tegen , ondertussen wel een mail gehad dat ze boos zijn !? Zij boos en wij dan ?? Ik ben benieuwd wat ze morgen besluiten , als ze wijs zijn draaien ze hele boel terug ..dan houden ze nog testers over .

Volgens mij bedoelt dreuzeltje de volgende mail;

We lezen veel negatieve reacties over BuzzBox LOOKZ en betreuren het dat er zoveel teleurstelling en verwondering heerst over de inhoud hiervan.

In sommige reacties komen woorden als ‘oplichting’ en ‘zakkenvullers’ voor. Deze woorden hebben ons erg aangegrepen. We zijn hier verdrietig en boos over. Met grote zorg hebben we BuzzBox LOOKZ voor jullie samengesteld. Niet om jullie op te lichten, maar om jullie een buzzable ervaring te geven. Buzzer streeft naar een eerlijke en transparante communicatie met haar Buzzers. Dit hebben wij altijd gedaan en dit zullen we blijven doen.

Inhoud BuzzBox LOOKZ: Met de combinatie van mini size producten, samples en vouchers hebben we jullie een buzzable kennismaking willen geven met producten die nieuw, vernieuwend en/of exclusief zijn. Om misschien wel je nieuwe favoriete beauty of verzorgingsproduct te leren kennen.

Verwachtingspatroon LOOKZ: Op onze reguliere campagnes ontvangen Buzzers een rijkgevulde Buzzkit, met fullsize producten en samples om te buzzen aan anderen. De BuzzBox staat los van onze reguliere campagnes en kan hier niet mee vergeleken worden. Gedurende de totstandkoming van LOOKZ hebben we daarom aangegeven in de InschrijfPoll dat LOOKZ een box is met mini size producten. Juist om misverstanden en teleurstelling te voorkomen.

Vanaf morgen zullen we de dialoog hierover verdiepen. Op een eerlijke en transparante manier, zoals jullie dat van ons gewend zijn. We staan altijd open voor opmerkingen en feedback en gaan er graag mee aan de slag, zodat we onszelf kunnen verbeteren.

Voor vragen over ruilen, het terugkrijgen van het betaalde bedrag of retourneren wil ik je graag verwijzen naar de FAQ. Deze kun je hier vinden: http://www.facebook.com/BuzzBoxNL/app_431441903553556 . Dat is de stand van zaken op dit moment. Morgen gaan we met elkaar uitgebreid in overleg en volgt er op Facebook, per e-mail en/of de BuzzLog een uitgebreidere reactie.

Met vriendelijke groet,

Buzzer | International Word of Mouth Marketing Agency

Pand Noord | Meeuwenlaan 98 | 1021 JL Amsterdam | +31(0)20 7155360 |

ri
door rinske68 - Jul 9, 2012 om 11:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht dat ik de enige was die teleurgesteld was met de inhoud maar het heeft heel wat teweeg gebracht bij de buzzers.

Ik hoop echt dat Buzzer met een oplossing komt want hun goodwill zijn ze bij mij en vele anderen met mij wel kwijtgeraakt.

re
door renate1982 - Jul 9, 2012 om 11:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ze komen voor 15:00 met een reactie... ben benieuwd.

jo
door joas - Jul 9, 2012 om 11:48
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is echt te belachelijk,om hiervoor 12.50 te vragen,
deze proefmonsters krijg ik ook bij de drogist
ik eis dan ook mijn geld terug,is hier iets aan te doen
google BuzzBox LOOKZ en zie hoeveel mensen er gedupeerd zijn.

ca
door carolien.b - Jul 9, 2012 om 11:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens. Zal onderstaand niet herhalen, maar steun wel.
Wellicht iets voor een klacht bij de Reclame Code Commissie? Of meer de Consumentenbond?

po
door popje79 - Jul 9, 2012 om 14:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=renate1982 schreef op maandag 9 jul 2012, 11:37]Ze komen voor 15:00 met een reactie... ben benieuwd.

Waar had je dit gelezen?

wd
door wdj1991 - Jul 9, 2012 om 15:10
14 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels heeft buzzer laten weten dat je het pakket terug kan sturen op eigen kosten, en dan krijg je je 12,50 terug. Of het pakketje te houden en 7,50 terug.

Ik vind dit een nette oplossing en ben er wel tevreden mee.

edrick3
door edrick3 - Jul 9, 2012 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Dan zou ik het pakket maar houden.
Is voordeliger dan zelf nog eens retourkosten te betalen.
Of je moet het in een brievenbuspost-verpakking weten te krijgen.
Beter iets dan niets.

wd
door wdj1991 - Jul 9, 2012 om 15:33
14 Antwoorden / 2 Vragen

Je mag het inderdaad ook in een envelop doen waardoor de kosten lager zijn, maar in dit geval hou ik hem zelf ook gewoon.

jo
door joas - Jul 9, 2012 om 15:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je betaalt zelf de verzendkosten

Ik hou hem ook maar,anders betaal je voor iets wat je niet heb.

€ 7,50 terug en BuzzBox houden of terugsturen en € 12,50 terug
Dit is wat we willen doen. Iedere Buzzer die betaald heeft voor de BuzzBox Lookz krijgt € 7,50 euro teruggestort, binnen 30 dagen. Als tegemoetkoming voor de teleurstelling. En mag de BuzzBox met inhoud houden.

Wil je dat niet, dan heb je wettelijk ook het recht om te retourneren. We hanteren daar een termijn van 14 dagen voor na ontvangst van de BuzzBox. Wil je dit, dan stuur je de producten terug. Je betaalt zelf de verzendkosten en wij storten € 12,50 terug op je rekening. Binnen 30 dagen.