willclement
door willclement Apr 16, 2010 om 12:57
Geldzaken & recht

Woekerpolis? Sparen of Verzekering

Graag zou ik van u willen weten of jullie wellicht meer consumentenclaims hebben ontvangen op naam van Nationaal Spaarfonds ( Delta Lloyd ) met betrekking op het YoungLife Spaarfonds voor kinderen en pasgeborenen.

Persoonlijk heb ik het namelijk ondervonden dat er een Consulent bij ons is langs geweest en met een 2 uur durend gesprek ons duidelijk maakte dat wij een spaarrekening voor ons pas geboren dochtertje gingen afsluiten, waarbij wij € 50, -- in de maand moeten betalen en dat er € 50, -- gestort wordt, alleen dit bleek later toch voor een deel te worden belegd wat ik absurd vind voor een spaar rekening.

Ik heb even tijdelijk zonder project gezeten waardoor ik met mijn rekeningen in de knoop kwam te liggen, Nationaal Spaarfonds die daar wind van kreeg wou graag dat ik de achterstand snel recht ging trekken, want anders zou de polis worden beëindigt en zouden wij het geld hiervan kwijt zijn.

Op de brief die ik van NSF binnenkreeg vertelde mij eigenlijk iets anders. Wij hadden namelijk een Levens-/Overlijdensverzekering afgesloten wat ik heel vreemd vindt omdat ik dat ook al bij de DELA hebt lopen en dat ook significant goedkoper dan bij het NSF waar ik € 50, -- in de maand moet betalen. Inmiddels hebben wij al zo’n € 1200, -- gestort alleen is er helaas veel minder opgebouwd omdat de mensen van NSF dit geld toch hebben belegd hebben wij geloof ik zo’n € 800, -- hiervan gespaard…

Ik hoop dat jullie kunnen helpen of meer informatie kunnen bieden voor dit probleem.

1614 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

willclement

Dit probleem is op te lossen door deze overeenkomst zo snel als mogelijk te ontbinden. Als je doorgaat met "sparen", ben je op het eind van de rit gegarandeerd 60% van je inleg kwijt (of zelfs meer). Dat wat je nu krijgt, kun je het beste op een gewone spaarrekening zetten (tegen een lage rente weliswaar) en elk jaar naast de 50 euro inleg per maand, cumulatief het inflatiepercentage erbij sparen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jah ik ben inderdaad al bezig met het overzetten, het voordeel is dat ik sinds kort in dienst ben getreden bij een maatschappij die deze polissen ook verzorgt maar dan op een humane manier kunnen afsluiten en tegelijkertijd ook nog de juiste informatie geven. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Toch is het zo dat ik vanmorgen hoorde van NSF dat zij alleen mijn polis kunnen bevriezen en na de looptijd kunnen vrijgeven. . . en anders gewoon doorgaan met niet betalen en alles kwijtraken, of gewoon blij zijn met het weg geven van geld en gewoon de komende 16 jaar ook gewoon door gaan.

Het is bij mij persoonlijk gewoon de angst dat ik mijn inleg kwijt bent terwijl mevrouw de consulent heel duidelijk had vermeld 50 euro storten is 50 euro krijgen zonder beleggingsfondsen etc.

Het mooie is nog zelfs dat zij ons niet direct benaderd hebben in het begin, maar dat mijn partner deze mensen had gezien op de of 9 maanden beurs of jonge gezinnen beurs, waar zij heel openlijk vermelden kinderspaarrekeningen op te zetten als ze bij je langs mogen komen.

Ik vind het echt verschrikkelijk slecht van dit soort dergelijke instanties en zeker als je hen op de hoogte stelt dat dit speelt en zij er zo nonchalant mee om gaan, en dan ook geen helpende hand kunnen zijn voor haar cliënten.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 17:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doorgaan of bevriezen, het is allemaal hetzelfde; je bent je geld gewoon kwijt. Als wij stelen gaan we achter de tralies, maar deze maatschappijen kunnnen doen wat ze willen. Het is echt schandalig.
In ieder geval niet meer betalen en zien dat je de boel kunt afkopen....maar of er nog wat van overblijft is de vraag.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2010 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

willclement

Ik kan me bijna niet voorstellen dat er in de algemene voorwaarden staat dat er niet tussentijds gestopt kan worden. Zoek dat dus even heel goed uit. Als je twijfelt of zeker weet, dat dat niet waar is, dan kun je daarover een klacht indienen bij de KIFED.

Verwijzing:

Klachten Instituut Financiële Dienstverlening

(hieronder vallen ook de verzekeraars)

http://www.kifid.nl/consumenten/

Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.