jo
door johannes1 Apr 1, 2015 om 13:25
Geldzaken & recht

W.o.z.-waarde omhoog of omlaag

Er is weer een nieuw fenomeen opgedoken nl het gegeven, dat mensen de woz-waarde van hun huis verHOGD willen zien omdat ze het dan voor een gunstiger prijs menen te kunnen verkopen, dit zeker nu binnenkort ieder die waarde zal kunnen inzien.
Het is toch de bedoeling van die overheid om bij de vaststelling van die woz-waarde te komen tot een reeële uitkomst .
De zg. schatting, die tegenwoordig niets meer of minder is dan het opvragen van de verkoopprijzen van recent verkochte, vergelijkbare, woningen, zou evident moeten zijn.
Niets is in feite minder waar dan dit, maar de burger moet het er helaas mee doen omdat de overheid almachtig is en voor de goedkope oplossing te kiezen mbt de waarde-bepaling.
0ok de groep die haar woning wil verkopen zal leidzaam moeten aanzien hoe de marktontwikkeling is en die helaas niet kunnen beïnvloeden.
Zou ook niet goed zijn ALS dat wèl het geval zou zijn.
Laten we toch met die onzin ophouden n!

353 2 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 1, 2015 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hier is de stelling van toepassing: "het is niet goed, of het deugt niet".

Voor kopers is de WOZ waarde echt niet doorslaggevend.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 1, 2015 om 16:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De een wil omhoog de ander doet er alle moeite voor om omlaag te gaan in de waarde. Zo blijven er altijd ontevreden huis eigenaars. Zo gauw het voordeel op kan leveren ziet men alleen zich zelf te kort gedaan.