M.
door M.van Gelderen Mar 26, 2024 om 15:43
Huishouden & energie

Aansluitingen wijzigen Liander

Hoe lang mag Liander er over doen om na een aanvraag voor aansluiting wijziging het ook daadwerkelijk uit te voeren?

714 6 Rapporteer
ne
door neodutchio - Mar 26, 2024 om 15:53
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De huidige wachttijden zijn afhankelijk van wat er moet gebeuren. Voor een simpele aanpassing van 1 naar 3 fase 25 ampere zijn de wachttijden niet zo lang.
Als de meterkast verzwaard moet worden en u meer amperes nodig hebt, dan kan de wachttijd oplopen. Simpelweg door personele problemen, maar ook omdat er niet overal voldoende stroom beschikbaar is.
Op uw vraag is dus geen eenduidig antwoord te geven.

ju
door juliomariner - Mar 26, 2024 om 15:59
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Er is gewoon te weinig personeel. Gevolg is dat complete nieuwbouwprojecten niet kunnen beginnen omdat de netbeheerders een wachttijd hebben van 1,5 tot 2 jaar voor er aansluitingen gemaakt kunnen worden. Ook bedrijven die een verzwaring van de meterkast hebben aangevraagd omdat ze de productie willen verhogen of aanpassen moeten gewoon wachten. Dus uw particuliere aanpassing heeft niet zo'n heel hoge prioriteit.

marita5
door marita5 - Mar 26, 2024 om 15:59
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M.Van Gelderen ,

Een wijziging van uw aansluiting vraagt u aan via

www.mijnaansluiting.nl. Dit is de gezamenlijke site van netbeheerders in Nederland.

Planning

Heeft u vragen over de planning van uw ingediende aanvraag? Log in en bekijk de meest actuele informatie in uw statusoverzicht. Doorgaans neemt de netbeheerder of uitvoerende partij binnen twee weken contact met u op. Neemt u voor die tijd contact op met de netbeheerder, dan kan de netbeheerder u nog geen informatie geven omdat de voorbereidende werkzaamheden dan nog niet zijn afgerond. Bekijk hier een indicatie van de aansluittermijn. Afhankelijk van uw aanvraag biedt een netbeheerder u een offerte aan. De werkzaamheden worden pas ingepland als u akkoord heeft gegeven op de offerte.

De duur van de werkzaamheden is afhankelijk van het type aanvraag. Wanneer de netbeheerder of uitvoerende partij contact met u opneemt, kan deze u hierover informeren. Zorg er voor dat u op tijd klaar bent met de voorbereidingen.

mahadma
door mahadma - Mar 26, 2024 om 16:25
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hangt van de mogelijkheden bij Liander qua wachtlijst en beschikbaar gekwalificeerd personeel, dus niet te berekenen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 26, 2024 om 17:00
2055 Antwoorden / Vragen

De vraag is of daar een harde limiet aan is gesteld of dat het in een redelijke termijn moet en iedereen weet dat ze gebrek aan technisch personeel hebben. Mij lijkt een jaar te lang en een halfjaar redelijk.

Iv
door Ivo W - Mar 26, 2024 om 19:35
729 Antwoorden / Vragen

18 weken vanaf het moment dat de kleinverbruiker opdracht verleent, schrijft de wetgever voor.

Helaas wordt die wet vaak overtreden wegens het jarenlange wanbeleid bij de netbeheerders (nauwelijks eigen monteurs in dienst).