pa
door paisa Aug 31, 2016 om 17:44
Huishouden & energie

Behandeling medion

Medion geeft geen garantie als ik mijn friteuse  < met 24 maanden garantie > niet binnen 48 uur uitpak voor controle  en schade constateer .

1620 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 31, 2016 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe lang wilt u hem dan wel in de kast laten staan? En hoe weet Medion dat u dat niet doet? :-)) Maar ze hebben geen gelijk hoor.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2016 om 18:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Begrijp ik nu goed dat je een aangeschafte friteuse (via hun website?) niet meteen hebt uitgepakt gecontroleerd, maar dat je schade ná het wél uitpakken geconstateerd hebt?
Twee zaken:
- 14 dagen bedenktijd.
- en de normale garantie van 2 jaar dient van toepassing te zijn.
Maar snap het probleem wel: beschadiging kan natuurlijk ook door gebruik optreden. Aangezien de schade niet meteen gemeld is ........ tja. Welles/nietes

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2016 om 18:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is die friteuse dan rechtstreeks bij Medion gekocht? En wat is precies het probleem met de friteuse?

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2016 om 22:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als de schade bestaat uit een deuk of andere schade kan ik mij voorstellen dat hierop geen garantie meer wordt gegeven. Er van uit gaande dat u hem al veel eerder heeft gekocht en nu pas uitgepakt heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 31, 2016 om 22:22
16848 Antwoorden / 202 Vragen

H'e  hier is de wettelijke garantie van toepassing. Zie het burgerlijk wetboek boek 6 in deze.

gerbera
door gerbera Sep 1, 2016 om 22:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Wettelijke garantie geldt als er een defect aan het toestel is binnen de garantieperiode. Ook schade wat direct na ontvangst wordt gemeld valt hier onder. Schade welke maanden later gemeld wordt kan gerekend worden onder gebruikersschade en dat valt niet onder de garantie. Helaas is de Ts wat onduidelijk voor wat betreft de periode tussen ontvangst en het uitpakken ervan.

zoekster1
door zoekster1 Sep 4, 2016 om 13:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ten eerste wordt de wettelijke garantie in boek 7 behandeld. En het lijkt me nogal veel gevraagd van de vraagsteller om boek 7 even door te spitten, met al die juridische taal. Verder geldt de wettelijke garantie NIET binnen de gewone garantieperiiode, maar ook daarna, in feite heeft het helemaal niets met elkaar uit te staan.  De wettelijke garantie is het recht op een goed werkend product, dan verschilt het per product wat je er van mag  verwachten. De handelsgarantie is meestal een aparte door verkoper of fabrikant gegeven termijn met eigen voorwaarden.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 31, 2016 om 22:28
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U zult meer moeten vertellen als u door ons geholpen wilt worden.

Volgende vragen:

Waar gekocht?

En hoe lang na aankoop heeft u de friteuse uitgepakt?

Wat voor schade heeft u geconstateerd?

pa
door paisa Sep 4, 2016 om 13:00
0 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo  Gekocht via internet bij Medion , Pannerden. Het was de tweede friteuse aangezien de eerste na 3 keer niet functioneerde en werd vervangen ,zodoende was ik niet zo nieuwsgierig om gelijk in de doos te kijken , en pas na 15 dagen de friteuse uitpakte . De onderkant van de friteuse is van plastic en 2 hoeken waren kapot ,en 1 pootje afgebroken . De verpakking was onbeschadigd .  2x Medion  gemaild, maar 2x afgewezen .

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2016 om 22:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS roept hier wat, stelt niet eens een vraag, en laat vervolgens niets meer van zich horen. Ook niet op n.a.v. onze vragen. Geen tijd meer aan besteden dus.

ha
door halex - Sep 1, 2016 om 22:55
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Ben benieuwd of u hiervan geleerd hebt en wel binnen 48 uur antwoordt op de aanvullende vragen van belangeloos hulpvaardige forumleden.

ph
door philip36 - Sep 2, 2016 om 00:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Medion kan bij een friteuse toch wel zien of deze al gebruikt is geweest.
Kan zijn dat u de friteuse als verjaardagscadeau hebt gekocht voor iemand en dus niet uitgepakt.
Nog maar eens een briefje naar Medion schrijven of anders klacht op klachtenkompas zetten.

gerbera
door gerbera - Sep 2, 2016 om 15:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@phillip36, Zou kunnen, maar Medion kan niet zien dat de eigenaar hem b.v. uit handen heeft laten vallen zodat er een deuk, of andere beschadiging is. Wat u aangeeft zou alleen kunnen als de verpakking nog geheel origineel en niet geopend is, maar dan kun je eventuele schade niet zien. En wie weet hoelang de TS deze al in bezit heeft maar die reageerd niet op die vraag.

ph
door philip36 Sep 2, 2016 om 17:32
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@gerbera

Wat u aangeeft zou alleen kunnen als de verpakking nog geheel origineel is en niet geopend is,

ik geef alleen maar aan dat Medion wel kan zien of de friteuse gebruikt is geweest en dat kan echt niet zonder de doos open te maken.
Medion kan binnen die 2 dagen na aankoop ook niet zien of koper de friteuse heeft laten vallen.
Als de beschadiging bij de bodem zit kan de friteuse natuurlijk gevallen zijn maar de TS heeft niet vermeldt waar de beschadiging zit.

Is ook allemaal niet zo belangrijk want TS laat niets meer horen.

Ma
door Mat Matheij - Sep 2, 2016 om 21:45
986 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is erg summier. De 48 uurtermijn eveneens. U kunt het apparaat immers een week voor iemands verjaardag hebben gekocht en derhalve niet uitgepakt. U kunt zich beroepen op de normale garantievoorwaarden echter ik neem aan dat het gaat om een deuk oid.

Dat is vaker ook te zien aan de buitenzijde daar de meeste apparaten zorgvuldig worden verpakt. Vreemd genoeg geldt dat bijvoorbeeld niet voor tablets ed. waarvan het goedkoper is deze in bulk vanuit China te laten komen en hier opnieuw te laten verpakken. Nike doet iets dergelijks ook. Maar dan met schoeisel.

De winkel alwaar u iets koopt wil wel eens een uitzondering maken. Maar mogelijk betreft het een internetaankoop.

Behalve pc's kende ik dit fabrikaat nog niet als leverancier van huishoudelijke apparatuur. Wel waren er problemen bekend met de Aldi die ondanks de drie jaar garantie waarmee geadverteerd werd aflevring in de winkel van aankoop niet mogelijk bleek. zij zouden hun leven beteren. (Bron Consumentengids)

zoekster1
door zoekster1 - Sep 4, 2016 om 13:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

door paisa 4 sep. 2016 om 13:00

Hallo  Gekocht via internet bij Medion , Pannerden. Het was de tweede friteuse aangezien de eerste na 3 keer niet functioneerde en werd vervangen ,zodoende was ik niet zo nieuwsgierig om gelijk in de doos te kijken , en pas na 15 dagen de friteuse uitpakte . De onderkant van de friteuse is van plastic en 2 hoeken waren kapot ,en 1 pootje afgebroken . De verpakking was onbeschadigd .  2x Medion  gemaild, maar 2x afgewezen .

Als ik het goed begrijp heeft u een frituese gekocht, die was niet goed en toen heeft u een vervanger gekregen waar ook weer wat aan mankeerde.  Het gaat er nu natuurlijk om aannemelijk te maken dat de beschadigingen niet door u zijn gemaakt, maar dat het product zo is gearriveerd. De argumentatie klopt niet, dat u binnen 48 uur een melding moet maken van het gebrek, dat is nergens op gebaseerd en heeft geen enkele juridische status. Wat wel zal tellen is of het duidelijk een fabrieksfout/vervoerdersfout is of dat u er bijv. wat al te ruw mee bent omgesprongen. Als dit gebrek binnen 6 maanden na levering is opgetreden, dan is het aan Medion om te bewijzen/aannemelijk te maken dat u hem verkeerd heeft behandeld.

Omdat Medion nergens bij is aangesloten is het het beste om een 'open' communicatie aan te gaan. Dit kan via klacht.nl en via de klachtenkompas.nl Probeer in uw verhaal duidelijk te maken hoe het is gegaan met het uitpakken. Bijv. dat u hem heel voorzichtig heeft uitgepakt en hoe de schade er precies uitziet.

frtits22
door frtits22 - Sep 4, 2016 om 13:27
46 Antwoorden / Vragen

Sommige bedrijven maken onderscheid tussen een DOA (Dead On Arrival) en de normale garantie.
Bij een DOA vervangen ze vaak meteen het product, daarna gaat de normale garantieprocedure lopen.

hansje klein
door hansje klein - Sep 4, 2016 om 13:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Deze reactie beknopt de verkoop en is een schot in de eigen voet. Kadootjes die dan vroeg gekocht worden vallen buiten iedere garantie.

Het is mij gebeurd, dat de bezorger een personenweegschaal liep vallen. De verpakking was niet beschadigd, maar ik heb wèl de naam van de bezorger genoteerd. De weegschaal werkte aanvankelijk prima, maar viel uit na de eerste batterijwisseling. Heb uiteindelijk een nieuwe gekregen, óók na maandenlang gebruik. Het kan dus ook anders.