de
door dennis777777 Jun 25, 2010 om 20:14
Huishouden & energie

BLOKKER roest vrije messen zogenaamd maar roesten wel?

Beste Kassa hieronder mijn verhaal, ik heb nog zelf gebeld en kreeg een onbeschofte medewerker aan de telefoon die alles behalve klantvriendelijk is, en die zei mij dat ze er niks mee gaan doen, dus je koopt een roestvrije mes en je bent het bonnetje kwijt, je ziet roest en kan geen verhaal meer halen zonder de bon, terwijl je zelf moet afvragen bewaard u van iedere niet electrische artikel de bon als het aankoop bedrag lager is dan 10 euro?

Ps merk mes was handy.

Hier mijn ingediende klacht via hun site:

Beste BLOKKER,
ik heb vorig jaar vlak voor de kerst een mooie roestvrije keuken mes gekocht.

Toen ik met de kerst deze mes gebruikte was ik eerst tevreden er over, tot na ik hem een paar keer had gebruikt.

Ik kwam er na een paar keer te hebben gebruikt er achter dat hij roest plekken vertoonde?

Ik ging zoeken of ik een bonnetje kon vinden, echter bewaard bijna niemand een bonnetje van een kleine aankoop wat niet electrisch is, ik had de bon dus blijkbaar al lang weg gegooid.

Vorige week had ik toen ik een paar andere spullen bij uw filiaal in enkhuizen kocht even navraag gedaan wat ik er mee moest.

De medewerkster van deze winkel gaf mij een nieuwe en vertelde dat het met een poetsmiddeltje het wel weg ging en liet dit ook zien.

Ik kreeg toen een nieuwe mee en deze had binnen 1 week na 3 keer gebruik ook weer roest vlekken en meer dan die andere?

Ik wilde dit vandaag terug brengen en wilde een andere artikel of geld terug, dit wilde de medewerkersters die er nu waren niet doen!

Ze hadden het hoofdkantoor gebeld en zonder bon hoeven ze niks te doen!

Terwijl dit merk mes normaal alleen zover ik weet bij jullie word verkocht en er op staat roestvrij!!!!

Ik ben nu erg boos want ik heb zoveel dingen te doen en geen zin in deze onzin gezeik van jullie!

Ik betaal goed geld voor een product en dan hoort die goed te zijn, en anders moet je er niet roestvrij opzetten!

Dus mijn voorstel is nu geld terug of een alternatief een andere artikel met bijbetaling,

Indien u hiermee niks doet ben ik genoodzaakt deze klachten voor te leggen aan instanties die zich hiermee bezig houden!

Ik eis binnen 14 dagen geld terug of een tegoedbon om wat anders inplaats ervan te kopen met eventueele bij betaling.

Datum 25-06-2010

Personeel wilde geen namen geven?

Graag hoor ik of KASSA hier wat mee kan doen en of ik misschien nog iets kan doen?

Mvg,

Dennis

4078 18 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jun 25, 2010 om 20:40
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Als U op deze manier geschreven heeft zult U niet gauw serieus genomen worden. Dat het U twee maal overkomen is zoudt U zeker aan Blokker kunnen schrijven, maar doe het dan wel netjes.

sonjaatje
door sonjaatje - Jun 25, 2010 om 22:24
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het logisch dat je zonder bon geen garantie krijgt, dus je klacht onterecht. En ja, ik bewaar van zulke artikelen wel de bon, ook al is het onder de 10 euro.

mastag
door mastag - Jun 25, 2010 om 22:42
955 Antwoorden / 19 Vragen

Het mes was toch roestvrij toen u het kocht. Er stond niet bij dat dit ook zou blijven..
Maar even serieus, wat verwacht u nu van een mes van 10 euro wat u misschien ook nog in de vaatwasser heeft gestopt fijn tegen alle andere bestek aan.
Een beetje mes kost 60-80 euro en deze gaan dan ook 20 jaar mee bv van Zwilling.
Zonder bon hoeft Blokker niets te doen. Als u garantie wilt heeft u de bon nodig en is het argument dat ze het mes alleen bij Blokker verkopen niet voldoende, want misschien heeft u het veel eerder al aangeschaft, zo zou u erg lang aanspraak kunnen maken op garantie.
En als ik, als Blokker zijnde deze brief van u zou hebben gekregen was deze zo het ronde archief in gegaan. Wat een taalgebruik terwijl u zelf fout bent door de bon weg te gooien. Gek hoor dat ze u niet verder willen helpen. U was in de winkel en aan de telefoon vast ook zo vriendelijk.
Lang leve de "poot stijf houdende" Blokker dames.

Mastag

kiran
door kiran - Jun 25, 2010 om 22:54
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dennis777777

"Ik eis binnen 14 dagen geld terug of een tegoedbon".
En dat allemaal zonder aankoopbewijs? Ja, Blokker is gek!
Valt niets te eisen. 1e keer omruilen was m.i. al een mazzeltje.

Is het wel roest. Messen uit de vaatwasser vertonen ook weleens bruine plekjes. Sponsje/warm water en schoon is het weer.

de
door dennis777777 - Jun 25, 2010 om 23:27
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb goedkopere messen en mesjes die nooit roest vertonen.

Ik gebruik geen vaatwasser.

En je mag natuurlijk vind ik verwachten dat er geen roest op komt als er roestvrij op staat?

Ik heb geen bonnetje meer, wat moet ik nu een nieuwe kopen en met dat bonnetje een nieuwe klacht indienen?

Ik weet het een en ander van metalen, en het lijkt alsof deze messen met chroom bewerkt is en dus geen of erg weinig roestvrij metaal bevat.

Dit doen ze om goedkopere grondstoffen te gebruiken en tegen de maximale kwaliteits prijs te verkopen.

Ik heb geen bon meer maar dat maakt niks uit want wie er nu een koopt krijgt het zelfde probleem.

En de blokker had mij verteld dat ik anders maar een poets middeltje moet gaan kopen om de messen goed schoon te krijgen?

Maar daar koop je toch geen roestvrije messen voor?

Dus zoekt u een roestvrije mes koop dan niet het merk HANDY van de blokker, dat is mijn advies voor andere.

Ik vind ook dat zoiets als service moeten worden opgelost, want hij is vind ik niet roestvrij.

ge
door gerland - Jun 26, 2010 om 00:10
127 Antwoorden / 0 Vragen

"Indien u hiermee niks doet ben ik genoodzaakt deze klachten voor te leggen aan instanties die zich hiermee bezig houden!"

Ik stel voor dat u begint bij de Tweede Kamer.

gratisrijden
door gratisrijden - Jun 26, 2010 om 01:23
226 Antwoorden / 8 Vragen

@dennis777777,

Uw toon en spellingsgebruik, slaat de plank helemaal mis; zo'n brief neemt niemand serieus, wat niet betekent dat men u niet zou willen helpen. Iedere nuchter denkende zakenman wil tevreden klanten.

Staal is nooit roestvrij. Wel is er staal dat niet verder roest, dan een microscopisch dun laagje dat verder roesten vookomt.

Omruilen kun je zo wel vergeten, maar als kleine troost: een roestend mes hoeft niet slecht te zijn. De peperdure japanse varianten zijn nooit van roestvrij staal, want de grotere atomen van de toevoegingen om een mes roestvrij te maken gaan altijd ten koste van de hardheid van de staal en de scherpte van het mes. Hoe kleiner de atomen hoe scherper de snede die ermee gevormt kan worden.

druifje01
door druifje01 - Jun 26, 2010 om 08:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik had in mijn antwoord hierboven niet voldoende rekening met het feit dat U de bon niet heeft bewaard. Me dunkt dat het personeel dat er ook op toe moet zien dat de kassa klopt daarom niet verplicht is om U een ander artikel te geven. En, U heeft niet het recht om zo boos te worden omdat U bij nader inzien verstandiger had moeten zijn dan U geweest bent. Het gaat er inmiddels om dat U de bon niet meer heeft en geen problemen had verwacht waarvoor U de bon had moeten bewaren. Dat ergert U en daar kan niemand iets aan doen.

user123
door user123 - Jun 26, 2010 om 12:11
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft geen poot om op te staan. Geen bon = geen aankoopbewijs = geen garantiebewijs.

Uw opstelling richting de medewerkers en medewerksters van Blokker is ronduit bedroevend. U bent vast het pareltje in onze maatschappij....

druifje01
door druifje01 - Jun 26, 2010 om 13:17
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ik geloof dat de vragensteller de tendens van pech naar onrecht die heden ten dage steeds vaker gezien wordt gebruikt om onder de eigen verantwoordelijkheid uit te komen. Ik kan heel goed navoelen dat hij ontzettend zit te grommen omdat er geen ruilmogelijkheid is. Zou ik ook doen. Maar ja, laat het daar dan ook bij.

erik008
door erik008 - Jun 26, 2010 om 13:54
1401 Antwoorden / 25 Vragen

RVS is roest-vast-staal
Er kan wel degelijk een bruin laagje op komen.
Dit kan men remmen door het metaal te passiveren.
Ook zijn sommige RVS soorten heel gevoelig voor chloor.

willemo_1
door willemo_1 - Jun 26, 2010 om 15:08
167 Antwoorden / 0 Vragen

dennis777777,

De benaming roestvrij die in algemeen taalgebruik zeer gewoon is, wordt in de vaktaal van metallurgen niet gebruikt. [b]Roestvrij staal zal wel degelijk roesten. Deze oxidehuid kan echter afsluitend zijn, waardoor in bepaalde gevallen geen verdere roestvorming zal plaatsvinden of deze roestvormig erg vertraagd zal worden. In omstandigheden die hardnekkig genoeg zijn, of bij beschadiging van de beschermende oxidehuid, kan de roestvorming plaatselijk extra snel plaatsvinden. Dit wordt o.a. veroorzaakt door chloriden of andere metalen die zich nestelen in het oppervlak. Dit is ook de reden, waarom bij het bewerken van RVS geen stalen gereedschappen gebruikt mogen worden. Praktischer is echter om na het verwerken, het RVS te behandelen waarbij alle mogelijke verontreinigingen worden verwijderd. Dit is het zogenaamde beitsen, waarbij langs chemische weg alle verontreinigingen worden opgelost en verwijderd.

RVS is géén roestvrijstaal maar roestvaststaal.
Tik op google eens RVS in en er zal een wereld voor je open gaan.

Met vriendelijke groet,
Willem

de
door dennis777777 - Jun 29, 2010 om 16:45
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik dank u voor de vele reacties, echter moet ik nu erkennen dat via betrouwbare sites ik vernomen heb dat roestvrij inderdaad kan roesten.

Maar dat het vertraagd hoort te worden door de bewerking waardoor je langere tijd er geen of weinig last van hebt.

Na 3 dagen roeste de mes al van de blokker, wat dus niet hoort want als consument mag je verwachten dat roestvrij dan wel de roest wat tegen houdt.

Echter is er een paar dingen wat de roestvrije laag kan tegen werken en dat is onder andere chloor en bleek.

Chloor zit in leiding water tegen bacterien, dus dat kan een van de redenenen zijn dat hij sneller gaat roesten.

Maar mijn andere roestvrije messen die ik al 5 jaar heb vertonen geen enkele roest vorming?

Dus er klopt gewoon echt iets niet aan dit artikel, want anders hadden mijn andere messen hetzelfde probleem moeten hebben.`

En ik heb mijn mening al gegeven over dat ik geen bonnetje bewaarde van 1 mes, en erken dat het achteraf niet slim is en zal deze fout niet meer maken.

Dus om daarop te reageren heeft geen nut, waar het omgaat nu nog is dat het product niet voldoet aan de consumenten verwachtingen.

Stel dat de mes na 1 jaar roest vertoonde, was het achteraf gezien dan vrij normaal maar binnen 3 dagen niet.

kiran
door kiran - Jun 29, 2010 om 17:02
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dennis777777

"Reageren geen bon / geen nut".
Nou? Is wel HET probleem. Zonder bon geen nieuw mes.
Binnen 3 dg.roest - heb je gelijk in. Is niet normaal.

Voor een goed keukenmes - geen Blokkertje meer nemen. ;)
Kat in de Zak is het dus geworden???
Helaas ... soms is het niet anders.

f.weele
door f.weele - Jul 9, 2010 om 16:00
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Alleen blokker verkoopt dit merk, ja natuurlijk, het merendeel van al deze artikelen komt uit lage lonen landen (b.v. china), waar blokker de meeste van zijn artikelen uit importeerd. Hoeft in principe niets mis mee te zijn, maar meestal worden zulk soort artikelen gemaakt van schroot van staal/ijzer wat niet gesorteerd is naar soort. Alle soorten oud ijzer/staal wordt bij elkaar gegooid in een oven en gesmolten. Na het walsen en afkoelen wordt dit als plaatstaal opgerold waaruit later uw mes wordt gestansd. Van het aanbrengen van een legering is meestal geen sprake(kosten). Meestal zijn deze messen nog bot ook. Na gebruik gelijk afwassen en droog maken. Een goed mes gaat een leven lang mee en hoeft in principe nooit geslepen te worden.Daar betaal je dan ook wat meer voor.

edwardus
door edwardus - Jul 9, 2010 om 17:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het is duidelijk dat het mes van de Blokker onder de maat is, maar geen bon = geen verhaal. Voortaan van alles een bon bewaren, dan heb je wel rechten.

sn
door snoopylynn - Aug 10, 2010 om 22:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is natuurlijk erg vervelend dat u niet tevreden bent over een gekocht artikel, en daarbij komt nog dat u niet aardig geholpen bent.
Dat is zeker niet fijn, maar...

U hebt als comsument de verplichting voor u met eisen en dreigementen gaat strooien, om de verkoopvoorwaarden eens aandachtig door te lezen.

Uw conclusie zal dan zijn dat het uw verantwoording is om kassabonnetjes te bewaren, dit is namelijk gewoon uw garantiebewijs. En zonder geldig aankoopbewijs heeft u geen garantie.

De tijd dat klanten voor vervelend gedrag als dat van u beloond worden met een nieuw artikel, (zo heb ik toch mijn zin ) zijn hoop ik ook voorbij.

ce
door cees1234 - Sep 11, 2010 om 18:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Roestvrijstaal is een mix van verschillende metalen, het voordeel hiervan is dat het mes minder snel wordt aangetast door roest. Maar dit heeft een negatief effect op de hardheid en daardoor op hoe lang het mes scherpt blijft. Echte goede keukenmessen zijn gemaakt van Carbon staal of VG-10 staal, dit staal is gevoeliger voor roest maar blijft zeer lang scherp.

Dus beoordeel een keukenmes niet op de roestgevoeligheid maar op de scherpte en balans.

Ben je opzoek naar een echt goed keukenmes. Ga niet naar de blokker maar bekijk de volgende websites is www.nipponblades.nl voor echte Japanse keukenmessen of www.knivesandtools.nl hier is een varieteit te vinden van verschillende kwaliteitskeukenmessen.

Met vriendelijke groet,

Cees