BLOKKER roest vrije messen zogenaamd maar roesten wel?
Beste Kassa hieronder mijn verhaal, ik heb nog zelf gebeld en kreeg een onbeschofte medewerker aan de telefoon die alles behalve klantvriendelijk is, en die zei mij dat ze er niks mee gaan doen, dus je koopt een roestvrije mes en je bent het bonnetje kwijt, je ziet roest en kan geen verhaal meer halen zonder de bon, terwijl je zelf moet afvragen bewaard u van iedere niet electrische artikel de bon als het aankoop bedrag lager is dan 10 euro?
Ps merk mes was handy.
Hier mijn ingediende klacht via hun site:
Beste BLOKKER,
ik heb vorig jaar vlak voor de kerst een mooie roestvrije keuken mes gekocht.
Toen ik met de kerst deze mes gebruikte was ik eerst tevreden er over, tot na ik hem een paar keer had gebruikt.
Ik kwam er na een paar keer te hebben gebruikt er achter dat hij roest plekken vertoonde?
Ik ging zoeken of ik een bonnetje kon vinden, echter bewaard bijna niemand een bonnetje van een kleine aankoop wat niet electrisch is, ik had de bon dus blijkbaar al lang weg gegooid.
Vorige week had ik toen ik een paar andere spullen bij uw filiaal in enkhuizen kocht even navraag gedaan wat ik er mee moest.
De medewerkster van deze winkel gaf mij een nieuwe en vertelde dat het met een poetsmiddeltje het wel weg ging en liet dit ook zien.
Ik kreeg toen een nieuwe mee en deze had binnen 1 week na 3 keer gebruik ook weer roest vlekken en meer dan die andere?
Ik wilde dit vandaag terug brengen en wilde een andere artikel of geld terug, dit wilde de medewerkersters die er nu waren niet doen!
Ze hadden het hoofdkantoor gebeld en zonder bon hoeven ze niks te doen!
Terwijl dit merk mes normaal alleen zover ik weet bij jullie word verkocht en er op staat roestvrij!!!!
Ik ben nu erg boos want ik heb zoveel dingen te doen en geen zin in deze onzin gezeik van jullie!
Ik betaal goed geld voor een product en dan hoort die goed te zijn, en anders moet je er niet roestvrij opzetten!
Dus mijn voorstel is nu geld terug of een alternatief een andere artikel met bijbetaling,
Indien u hiermee niks doet ben ik genoodzaakt deze klachten voor te leggen aan instanties die zich hiermee bezig houden!
Ik eis binnen 14 dagen geld terug of een tegoedbon om wat anders inplaats ervan te kopen met eventueele bij betaling.
Datum 25-06-2010
Personeel wilde geen namen geven?
Graag hoor ik of KASSA hier wat mee kan doen en of ik misschien nog iets kan doen?
Mvg,
Dennis
Als U op deze manier geschreven heeft zult U niet gauw serieus genomen worden. Dat het U twee maal overkomen is zoudt U zeker aan Blokker kunnen schrijven, maar doe het dan wel netjes.
Ik vind het logisch dat je zonder bon geen garantie krijgt, dus je klacht onterecht. En ja, ik bewaar van zulke artikelen wel de bon, ook al is het onder de 10 euro.
Het mes was toch roestvrij toen u het kocht. Er stond niet bij dat dit ook zou blijven..
Maar even serieus, wat verwacht u nu van een mes van 10 euro wat u misschien ook nog in de vaatwasser heeft gestopt fijn tegen alle andere bestek aan.
Een beetje mes kost 60-80 euro en deze gaan dan ook 20 jaar mee bv van Zwilling.
Zonder bon hoeft Blokker niets te doen. Als u garantie wilt heeft u de bon nodig en is het argument dat ze het mes alleen bij Blokker verkopen niet voldoende, want misschien heeft u het veel eerder al aangeschaft, zo zou u erg lang aanspraak kunnen maken op garantie.
En als ik, als Blokker zijnde deze brief van u zou hebben gekregen was deze zo het ronde archief in gegaan. Wat een taalgebruik terwijl u zelf fout bent door de bon weg te gooien. Gek hoor dat ze u niet verder willen helpen. U was in de winkel en aan de telefoon vast ook zo vriendelijk.
Lang leve de "poot stijf houdende" Blokker dames.
Mastag
@dennis777777
"Ik eis binnen 14 dagen geld terug of een tegoedbon".
En dat allemaal zonder aankoopbewijs? Ja, Blokker is gek!
Valt niets te eisen. 1e keer omruilen was m.i. al een mazzeltje.
Is het wel roest. Messen uit de vaatwasser vertonen ook weleens bruine plekjes. Sponsje/warm water en schoon is het weer.
Ik heb goedkopere messen en mesjes die nooit roest vertonen.
Ik gebruik geen vaatwasser.
En je mag natuurlijk vind ik verwachten dat er geen roest op komt als er roestvrij op staat?
Ik heb geen bonnetje meer, wat moet ik nu een nieuwe kopen en met dat bonnetje een nieuwe klacht indienen?
Ik weet het een en ander van metalen, en het lijkt alsof deze messen met chroom bewerkt is en dus geen of erg weinig roestvrij metaal bevat.
Dit doen ze om goedkopere grondstoffen te gebruiken en tegen de maximale kwaliteits prijs te verkopen.
Ik heb geen bon meer maar dat maakt niks uit want wie er nu een koopt krijgt het zelfde probleem.
En de blokker had mij verteld dat ik anders maar een poets middeltje moet gaan kopen om de messen goed schoon te krijgen?
Maar daar koop je toch geen roestvrije messen voor?
Dus zoekt u een roestvrije mes koop dan niet het merk HANDY van de blokker, dat is mijn advies voor andere.
Ik vind ook dat zoiets als service moeten worden opgelost, want hij is vind ik niet roestvrij.
"Indien u hiermee niks doet ben ik genoodzaakt deze klachten voor te leggen aan instanties die zich hiermee bezig houden!"
Ik stel voor dat u begint bij de Tweede Kamer.
@dennis777777,
Uw toon en spellingsgebruik, slaat de plank helemaal mis; zo'n brief neemt niemand serieus, wat niet betekent dat men u niet zou willen helpen. Iedere nuchter denkende zakenman wil tevreden klanten.
Staal is nooit roestvrij. Wel is er staal dat niet verder roest, dan een microscopisch dun laagje dat verder roesten vookomt.
Omruilen kun je zo wel vergeten, maar als kleine troost: een roestend mes hoeft niet slecht te zijn. De peperdure japanse varianten zijn nooit van roestvrij staal, want de grotere atomen van de toevoegingen om een mes roestvrij te maken gaan altijd ten koste van de hardheid van de staal en de scherpte van het mes. Hoe kleiner de atomen hoe scherper de snede die ermee gevormt kan worden.
Ik had in mijn antwoord hierboven niet voldoende rekening met het feit dat U de bon niet heeft bewaard. Me dunkt dat het personeel dat er ook op toe moet zien dat de kassa klopt daarom niet verplicht is om U een ander artikel te geven. En, U heeft niet het recht om zo boos te worden omdat U bij nader inzien verstandiger had moeten zijn dan U geweest bent. Het gaat er inmiddels om dat U de bon niet meer heeft en geen problemen had verwacht waarvoor U de bon had moeten bewaren. Dat ergert U en daar kan niemand iets aan doen.
U heeft geen poot om op te staan. Geen bon = geen aankoopbewijs = geen garantiebewijs.
Uw opstelling richting de medewerkers en medewerksters van Blokker is ronduit bedroevend. U bent vast het pareltje in onze maatschappij....
Ik geloof dat de vragensteller de tendens van pech naar onrecht die heden ten dage steeds vaker gezien wordt gebruikt om onder de eigen verantwoordelijkheid uit te komen. Ik kan heel goed navoelen dat hij ontzettend zit te grommen omdat er geen ruilmogelijkheid is. Zou ik ook doen. Maar ja, laat het daar dan ook bij.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer