Contracten opzeggen na overlijden
Waarom is het onmogelijk om na het overlijden van je laatste ouder het contract met water, electra, telefoon en waterschapsbelasting op te zeggen per mail. Aanmelden kan wel maar opzeggen?
Het betreft Brabant water, KPN, Belastingsamenwerking Oost-Brabant, Essent.
Bij diverse kun je je mededeling doen cq vraag stellen maar krijg je ergens halfweg de melding dat je dit telefonisch moet doen. Moet ik hier ook weer vrij voor nemen.
Bij KPN kunt u dit doen telefonisch, gratis, via 08000402.
Als oud-KPN-klant weet ik dat er een versnelde procedure is, meen ook via de website, voor de situatie gestorven.
In de overige gevallen een e-mail sturen of per brief (aangetekend) met als bijlagen kopie rouwkaart en kopie van de akte van overlijden van de gemeente. In sommige gevallen wordt - ten onrechte - geëist om een kopie van een notariële erfverklaring.
"Moet ik ook hier weer vrij voor nemen" als dat al per se telefonisch zou moeten, is dat toch ook in een half uurtje gebeurd?
Ik weet wel dat hier in de omgeving van Rotterdam, dus met Eneco, Evides en het Waterschap dat juist wel per mail kan.
En nergens is natuurlijk een verklaring van erfrecht nodig en niet iedereen heeft een rouwkaart. Als u een uittreksel mee kunt sturen vindt men dat al prima. Maar dat is meestal niet eens nodig.
Ook bij ons is het mogelijk om dit via het contactformulier op onze website door te geven. De ervaring heeft ons echter geleerd dat even bellen beter werkt.
In een keer alles op de juiste manier regelen
Niet altijd betekent een overlijden ook beëindiging van het contract. Om dan toch de juiste noodzakelijke wijzigingen te kunnen verwerken, is het handig als wij aan de telefoon, op basis van de situatie, doelgericht vragen kunnen stellen. Zo weten we zeker dat we het contract in één keer op de juiste manier kunnen aanpassen of beëindigen. Afhankelijk van de situatie zijn er twee opties:
Optie 1: Naam of adres veranderen
Blijven een of meer nabestaanden op het adres wonen? Dan veranderen wij alleen de naam of het postadres. Wij maken dan geen tussentijdse afrekening, de bestaande overeenkomst blijft gelden. Wel maken we een nieuwe berekening voor het voorschot. Ook als de woning onbewoond is, bijvoorbeeld omdat de woning verkocht gaat worden. We hebben in dat geval de volgende gegevens nodig:
- de datum van overlijden;
- de watermeterstand op dit moment;
- een postadres.
Optie 2: Overeenkomst stoppen
Blijven er geen nabestaanden op het adres wonen? Dan kan de overeenkomst gestopt worden. Wij maken dan een eindafrekening.
Geeft u er de voorkeur aan om dit via de website aan ons door te geven? Vermeld dan in ieder geval een telefoonnummer. Zodat we bij vragen of onduidelijkheden contact kunnen opnemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer