mr
door mr Mar 14, 2007 om 11:32
Huishouden & energie

Groene aanslag verwijderen

hallo experts,

Graag zou ik goede tips krijgen hoe ik het beste mijn teak-houten tuinmeubelen kan ontdoen van de groene aanslag en prut die er in de loop van de winter op 'gegroeid' is.

alvast bedankt voor jullie inbreng,

groet,

mr

39446 7 Rapporteer

astoria
door astoria - Mar 14, 2007 om 12:44
362 Antwoorden / 55 Vragen

Hallo Mr. U huurt/koopt een hoge drukspuit bij een bouwmarkt hier kunt u ook een fles teakolie kopen. Spuit op een afstand van ongeveer 2 meter de meubelen af ,laten drogen en dan whoeps in de teak olie . Mocht u ook de straat willen doen de  stenen kan ook .De auto aan de onderzijde in de wielkasten. Wel alles spuiten op gepaste afstand .Samen met de buren .. en tot slot de finse methode elkaar .Veel plezier, B

holstein
door holstein - Mar 14, 2007 om 12:52
922 Antwoorden / 16 Vragen

Ik doe om het jaar mijn schutting met spul dat groene aanslag verwijderd en spuit dat er dan op.
Ik koop dat in de Action (is overal wel te koop denk ik), hebben ze ook van die drukpompjes en huppakee, volledig vrij van aanslag.
Weet niet of het voor je meubelen werkt, maar je kunt het allicht proberen, evt later een borsteltje of doekje er overheen en klaar....

gsm
door gsm - Mar 14, 2007 om 13:53
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Beste mr,

Een emmertje warm water met een beetje Biotex en een spons is zeer effectief. Ik maak er mijn caravan elk jaar mee schoon, wanneer deze enigszins groen uit te stalling komt.
De Biotex heeft even tijd nodig. Dus een paar keer insoppen en later goed afspoelen. Het helpt ook tegen groene aanslag en mos op tegels.

Controleer wel eerst of de stoelen niet op een foute manier door de Biotex worden aangetast, door een klein stukje van een stoel als proef te behandelen.

Groet,
GSM

pe
door petra1508 - Mar 15, 2007 om 09:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mr,

Een goedkoop en ouderwets zeer goed werkend middeltje wat ook je mooie teakhouten meubelen niet aantast: een sopje maken van een handvol soda en warm water. Met een nagelborstel/andere zachte borstel de aanslag verwijderen. Naspoelen met schoon water, dan nieuwe olie aanbrengen. De meubels zijn weer als nieuw. Indien mogelijk de meubelen voor de winter in de olie zetten en binnen of buiten maar dan afgedekt met bv plastic. Dan groeit er in de winter niets op en kun je de lente zonder poetsen beginnen.....

Groetjes, Petra.

mr
door mr - Mar 15, 2007 om 09:05
26 Antwoorden / 6 Vragen

dank jullie wel voor de tips.

het schoonmaken van mijn teaken meubelen zie ik met vertrouwen tegemoet.

groet,

mr

varabas
door varabas - Mar 15, 2007 om 21:10
450 Antwoorden / 35 Vragen

Wil je het heeeeel makkelijk verwijderen? Vul een plantenspuit, eventueel een drukspuit met natuurazijn (ALDI 29 eurocent per liter) en spuit uw tuinmeubel of terras hiermee in en een paar dagen later is de groene aanslag verdwenen!

Kijk op straat, rondom een verkeerspaal of lantaarnpaal, hier is nooit een groene aanslag!! Oorzaak? De zure honden-urine!

Bassie (dit keer een azijnzeiker)

mr
door mr - Apr 5, 2007 om 17:27
26 Antwoorden / 6 Vragen

Petra,

ik heb inmiddels je tip opgevolgd en mijn teaken meubelen schoongemaakt met een sopje van soda. Geweldig resultaat....ik hoefde nauwelijks te schrobben, de groende smurrie ging er erg makkelijk af. Daarna met olie behandeld en ze zien er weer als nieuw uit.

bedankt dus!

groet,

mr