va
door vanhemert Mar 31, 2016 om 11:18
Huishouden & energie

Het ondernemers cooperatief kent iemand dit bedrijf of iemand er ervaring mee

Doen zich voor als consulent van ENECO en smeren je een contract aan, wat natuurlijk goedkoper is?
Iemand hier ervaring mee.

8206 8 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Mar 31, 2016 om 11:36
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Oh zijn ze nu alleen voor ENECO ? eerder waren ze zgn voor alle energiebedrijven. Ze bieden aan uw huidige jaarafrekening met u door te nemen, en smeren u een ander "voordeliger" contract aan. Het gevolg, zij de bonus en u de narigheid van een achteraf toch duurder contract.

lo
door lotje1992 - Mar 31, 2016 om 11:47
13 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan ook gebruik maken van zakelijke energie vergelijkers. Zijn er meerdere van te vinden zoals (Bron: Google):

https://www.onlineenergievergelijker.nl/energie-vergelijken-zakelijk/
http://www.energieleveranciers.nl/energie-vergelijken-zakelijk
https://www.energievergelijker.nl/zakelijk

Dan kan je zelf kijken wat je betaald. Een consulent kijkt alleen naar het bedrijf waar hij ingehuurd is, zoals in dit geval Eneco.
De energiemarkt is nogal gehaaid, maar er is wel wat te besparen voor sommige.

(Ik krijg de kleuren niet meer normaal)

Li
door Linda_Janssens - May 10, 2016 om 12:22
2 Antwoorden / Vragen

Ik ben ook benaderd en ze gaven heel duidelijk aan dat ze een aanbod wilde doen bij mijn huidige leverancier en als ik open zou staan voor een overstap dan gingen ze ook kijken welke het beste bij mijn wensen paste. In eerste instantie heb ik getwijffeld omdat ik erg vaak word benaderd maar ze hebben mij eerst netjes 3 verschillende offertes gestuurd omdat ik daarom had gevraagd. Na een paar dagen zoals afgesproken hebben ze opnieuw contact opgenomen om eventuele vragen te beantwoorden en heb ik vervolgens de stap genomen om gebruik te maken van hun diensten.
Ze zijn er niet opuit om voor zich zelf het beste te doen maar juist voor mij als ondernemer. Het mooie komt nog, ze hebben zelfs voor mij particulier gekeken wat de beste mogelijkheden waren en nu heb ik op mijn zaak en privé een goedkoper contract.
En zodra het contract bijna is afgelopen nemen ze weer contact met ons op.. Wat wil je nog meer als ondernemer dan dat er met je word meegedacht.

tijger1
door tijger1 - May 10, 2016 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@linda janssens

En u meldt zich speciaal aan op dit forum om de lof te zwaaien over die colporteurs? Echt geloofwaardig hoor.

Cookies
door Cookies - May 10, 2016 om 12:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Linda: Wauw! Die gasten verdienen een lintje!

Gerry1969
door Gerry1969 - May 10, 2016 om 12:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Linda,
Als je zo'n bedrijf op deze manier de hemel inprijst zit er vaak iets achter, het promoten met een tekort aan veren om in hun r**t te steken maakt het juist heel ongeloofwaardig. Terwijl u het juist geloofwaardig over wilt doen komen. Missie mislukt,
Diewilik

Li
door Linda_Janssens - May 10, 2016 om 12:57
2 Antwoorden / Vragen

Nou het maakt mij niet uit. Ik werd er enkel opgewezen dat ze op Kassa stonden en was benieuwd wat er stond geschreven.
Ik heb mijn eigen ervaring opgeschreven zoals ik het heb ervaren.
Ik spreek ook niet een ander aan omdat hij het niet prettig vind en vind het daarom vreemd dat iemand anders voor mij kan bepalen dat mijn ervaring met iets anders te maken heeft.
Als er negatieve dingen zijn mogen ze benoemd worden, maar als je het possitief ervaard mag je dit ook benoemen.

R.
door R.Meijer - May 10, 2016 om 21:28
1 Antwoorden / Vragen

Geen ervaring betreft ENECO.
Wel benaderd, twijvelde in eerste instantie omdat ik erg vaak benaderd wordt voor een energiecontract.
Degene die mij belde heeft alles rustig uitgelegd. Wat mij overtuigde was dat zij eerst een infomail / offerte wilde sturen , welke geheel vrijblijvend zou zijn.
Ik kreeg 3 verschillende energieleveranciers incl. tarieven te zien, in mijn ogen heel goed dat zij deze vergelijking doen. Deze heb ik vergeleken op de site van de betreffende leverancier. Wat mij verbaasde was dat ze echt goedkopere tarieven kunnen aanbieden.
Enkele dagen later ben ik weer gebeld, dit was afgesproken.
Weer een aangenaam gesprek, meestal ligt in deze telefoontjes toch de nadruk op alleen maar verkopen. Ik heb nogmaals duidelijk aangegeven dat ik alleen een ander contract wil als het goedkoper is. Mij maakt niet uit wie er op mijn rekening staat maar dat ik aan het einde meer overhoud in mijn knip.
Uiteindelijk een contract afgesloten bij NLE. Dit was in februari en ik heb er geen spijt van. Zou het zo weer doen en ben positief over hun.