si
door sigme Sep 17, 2011 om 16:30
Huishouden & energie

Hornbach gaat gerepareerd apparaat onklaar maken, mag dat zo?

Ik heb een probleem met de Hornbach. Ze hebben een apparaat van mij laten repareren maar nu wel het oneens zijn over de betaling gaan ze me het apparaat kosteloos teruggeven, maar pas nadat zij het weer gemold hebben.

Ik heb anderhalf jaar geleden een benzinemaaier bij Hornbach Groningen gekocht. Daarvan brak in juni 2010 een onderdeel. Er zit twee jaar garantie op de maaier.

Ik ben met de maaier naar de Hornbach gegaan om te vragen of dit gerepareerd kon worden onder garantie.
In samenspraak met de medewerker is er een reparatieopdrachtformulier gemaakt, waarop het defect staat vermeld. Op het formulier is het vakje "garantie" aangekruist en de afspraak was dat als het niet onder de garantie zou vallen, ik daarover gebeld zou worden.
Op het formulier is geschreven "Indien geen garantie contact Hornbach Groningen".

Ik ben niet gebeld. Wel heeft de reparatie erg lang op zich laten wachten: na 2,5 maand(!) was het ding gerepareerd weer terug bij Hornbach. Ook daarover ben ik niet gebeld: ik belde hun. Ik kon het apparaat nog niet halen want er was nog geen bon. Ik gaf aan geen bon te verwachten i.v.m garantie. Afgesproken dat zij dat zouden bespreken en dat ik twee dagen later ding zou ophalen.

Twee dagen later bleek er nog geen bon, ik was er dan wel, het apparaat ook, maar er moest betaald worden en als ik zou willen betalen kon dat niet omdat er nog geen bon was.

Vanwege de afspraak "garantie óf bellen" vond ik het onredelijk dat ik zou moeten betalen.

Na wat heen en weer gesteggel kwam een leidinggevende me daarin tegemoet: ik krijg het apparaat kosteloos terug maar pas nadat zij de reparatie ongedaan hebben gemaakt.

Van de leidinggevende begreep ik dat ze demontage van de nieuw onderdelen zou laten uitvoeren door de (externe) reparateur; ze zou overleggen of ik de maaier ook daar zou kunnen afhalen.

Van de externe reparateur begreep enige tijd later dat de Hornbach van plan is de demontage zelf te doen.

Nu mijn vragen:
1) mag dit zo?
2) wat als door ondeskundige montage er meer schade wordt aangericht dan er was?
3) hoe controleer ik hun "reparatie" en in hoeverre accepteer ik deze door het apparaat terug te nemen?

1581 14 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 17, 2011 om 16:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

U bent niet gebeld dus zou u er vanuit moeten kunnen gaan dat dit onder garantie gerepareerd is.

heeft u deze vraag al gesteld met verwijzing naar dit topic?

klik hier

Zou u hier willen melden als Hornbach uw apparaat gemold heeft? Een gewaarschuwde klant ( not) telt voor 2.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 17, 2011 om 16:50
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Juni 2010?

vladja
door vladja - Sep 17, 2011 om 17:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op zaterdag 17 sep 2011, 16:50]Juni 2010?

Wat is daar vreemd aan? Als :

heb anderhalf jaar geleden een benzinemaaier bij Hornbach Groningen gekocht.

Kennelijk sleept deze zaak zich voort zonder dat er een oplossing komt.

Vladja

si
door sigme - Sep 17, 2011 om 17:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

=sonjaatje schreef op zaterdag 17 sep 2011, 16:50: Juni 2010?

Pardon: apparaat gekocht 2010, apparaat stuk 2011.

Het apparaat is anderhalf jaar oud, de reparatie twee-en-een-halve maand en het voorstel van de Hornbach het apparaat weer stuk te maken dateert van vandaag.

Ik mag helaas de 1e post niet meer aanpassen, excuses voor verwarring door mijn fout!

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 17, 2011 om 17:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dacht al :-)

robtien
door robtien - Sep 18, 2011 om 14:11
269 Antwoorden / 10 Vragen

u zegt zelf al of garantie of bellen. aangezien ze u niet gebelt hebben zou ik er vanuit gaan dat het onder de garantievorowaarde gemaakt is. heeft u dat toen ook op papaier laten zetten ? want dan staat u sterk zo niet dan word het u woord tegen het zijne en dan is het lastig in dit geval. echter vind ik het niet netjes om zoiets te doen terug gedomneert met andere woorden je krijgt gewoon een stuk apparaat terug. word er aan het apparaat gesleuteld door een niet gespecialiseerd iemand dan loopt u de kans dat de garantie vervalt. ik zou zeggen gewoon geld terug vragen het is toch binnen de garantie stuk gegaan. er aan gaan staan en zeggen of gerepareert apparaat of vervanging er van of je geld terug.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Sep 20, 2011 om 18:36
330 Antwoorden / 15 Vragen

Het zou netter zijn als Hornbach privegegevens van een klant (naam) niet op een publiek forum vermeldt.
TS, is de zaak naar wens opgelost?

si
door sigme - Sep 20, 2011 om 20:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, een naam publiceren maakt me bepaald geen tevreden klant nee.
Zaterdag is er een e-mail naar het hoofdkantoor gestuurd, nadat ik daar maandagochtend achteraan gebeld heb is mij maandagmiddag door het hoofdkantoor gemaild dat ze hun excuses aanboden en de vestiging gevraagd hadden met spoed de zaak af te handelen en contact met mij op te nemen.

Omdat ik dinsdagmiddag nog niets gehoord had van de vestiging heb ik maar eens gebeld. Naar aanleiding van dat telefoontje ben ik teruggebeld met excuses van de vestiging en dat ik het apparaat kon komen ophalen.

Bij het ophalen ook nog een waardebon van 25 euro gekregen.

Tsja. Ik ben blij het ding terug te hebben. Nog gerepareerd ook, da's mooi. Niet expres stukgemaakt, nog mooier. Maar ook de afhandeling vandaag en gister verdient zeker geen schoonheidsprijs.

user123
door user123 - Sep 21, 2011 om 20:20
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U klaagt over het feit dat uw naam wordt gepubliceerd. Kent u "de pot verwijt de ketel......" ?

Kennelijk heeft men besloten om geen negatieve energie te steken in het gezeur over een reparatie. U vind het kennelijk erg belangrijk om het apparaat gerepareerd terug te krijgen maar u wenst daarvoor niet te betalen.

U maakt feitelijk misbruik van de situatie. In mijn beleving had u zich veel redelijker kunnen opstellen door voor te stellen om een deel van de reparatiekosten te betalen.

Maar wees maar trots op uw overwinning.

si
door sigme - Sep 21, 2011 om 20:31
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb anders geen namen van personen genoemd, want dat is onbeleefd en bovendien tegen de gebruiksvoorwaarden van deze site.

Daarnaast had ik betaling van de reparatie best in overweging willen nemen, als ik er gewoon over geraadpleegd was zoals afgesproken. Misschien zelfs achteraf wel, als ik wat netter te woord gestaan was.

Overigens was ik ook akkoord gegaan met een niet-gerepareerd apparaat. Sterker nog, daar ben ik mee akkoord gegaan.

Maar ik ben blij dat de absurde oplossing die Hornbach eerst koos van tafel is.

user123
door user123 - Oct 2, 2011 om 01:03
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=sigme schreef op woensdag 21 sep 2011, 20:31]
Daarnaast had ik betaling van de reparatie best in overweging willen nemen, als ik er gewoon over geraadpleegd was zoals afgesproken. Misschien zelfs achteraf wel, als ik wat netter te woord gestaan was.

Overigens was ik ook akkoord gegaan met een niet-gerepareerd apparaat. Sterker nog, daar ben ik mee akkoord gegaan.

Maar ik ben blij dat de absurde oplossing die Hornbach eerst koos van tafel is.

Allemaal kletspraat, je zag een kans om een gratis reparatie te versieren en die heb je uiteindelijk ook gerealiseerd.

Bedenk dat het verloop van zaken ook door jou is beinvloed.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2011 om 11:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=webcarehornbach schreef op dinsdag 20 sep 2011, 17:54]Mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft] heeft haar klacht ook via email kenbaar gemaakt aan Hornbach.
Het vestigingsmanagement van Hornbach Groningen heeft mevrouw xxxxxxx een passende oplossing aangeboden die door mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft] geaccepteerd is.
De maaier is inmiddels terug bij mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft]. Goede 'edit van de reactie' trouwens, de naam een keer laten staan (bij de vette x'jes, ik heb de naam wel weggehaald).

Verder wat user123 zegt is juist kletspraat.

freya
door freya - Oct 2, 2011 om 11:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Echt schaamteloos dat een bedrijf de naam van een klant op een openbaar forum plaatst, terwijl de TS dat zelf juist niet gedaan heeft. En dan notabene niet één keer, maar wel vier keer in één reactie.....

Cursusje nettiquette voor de firma Hornbach wellicht?

Freya

we
door webcarehornbach - Oct 3, 2011 om 10:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft] heeft haar klacht ook via email kenbaar gemaakt aan Hornbach.
Het vestigingsmanagement van Hornbach Groningen heeft mevrouw [edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft] een passende oplossing aangeboden die door mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft] geaccepteerd is.
De maaier is inmiddels terug bij mevrouw [Edit redactie: geen privégegevens plaatsen alstublieft].