Ikea service?
Onze Ikea-keuken heeft na vier jaar een mankement. We hebben 25 jaar garantie, dus gemeld bij Ikea op 5 juni. De reactie duurt even, maar dan wordt gevraagd om aankoopbonnen e.d. Na opsturen daarvan krijgt de klacht een ander nummer.
Vervolgens gebeurt er niets meer. Nog maar eens een mailtje gestuurd, het antwoord is dat het druk is, de klacht zal z.s.m. behandeld worden.
Er gebeurt nog steeds niets. Opnieuw gevraagd hoe het er voor staat, antwoord is dat er een wachttijd is van 17 werkdagen. Die zijn op dat moment al lang om, dus weer geantwoord. Volgende antwoord is dat de klacht pas op 20 juni is geregistreerd en dat de wachttijd voor behandeling nu 25 dagen is, die geteld worden vanaf 20 juni. Dat wordt dan 25 juli en komt neer op een totale wachttijd van ruim zeven weken, voor er zelfs maar naar de klacht gekeken wordt.
Overigens zijn wachttijden voor een reparatie zowiezo al vreemd.
Iemand een idee hoe Ikea tot actie te bewegen is?
Zet je klacht op een klachtensite.
Er zijn een aantal klachtensite's, die vind je wel via Google, en daar deponeer je je klacht.
Die klacht wordt door de klachtensite doorgestuurd naar het betreffende bedrijf, en die mogen hun weerwoord doen.
Meestal komt het dan wel tot een goede oplossing en vaak staan er wel meerdere klachten over een bepaald bedrijf.
Bij heel veel klachten op die site's zie je dat het opgelost is.
Die negatieve reclame vind geen enkel bedrijf leuk, vandaar dat je hier geregeld web-care ploegen ziet opduiken die voor het oog van het Neerlands volk de problemen op willen lossen, en soms gebeurd dat ook.
Een Ikea web-care ploeg heb ik hier nog niet ontdekt, dus je klacht zal hier stranden en niet verder komen.
Geduld is een schone zaak toch! u heeft op 5 juni aanspraak gemaakt op garantie vervolgens wordt er om bewijzen gevraagd daar gaat een tijd overheen. Op 20 juni is de aanspraak gegrond verklaart dus wordt in behandeling genomen. Ook Ikea kan geen ijzer met handen breken.
Feitelijk klaagt u niet, maar doet u een beroep op de garantie. Als ik u was zou ik ze schriftelijk in gebreke stellen. Leuk hoor al die sites om te klagen, en u kunt ook zeker daar uw verhaal doen, maar het is toch belachelijk dat je openbaar moet gaan klagen om garantie te krijgen.
Voor mij persoonlijk overigens een reden om nooit iets groots als een keuken bij dit soort bedrijven te kopen.
Heb zojuist eens gekeken (via Google: klachten keuken Ikea) en is eigenlijk wel "grappig"; niet voor de klager. Maar als je de lange correspondentie doorleest, want bij het begin van de klacht staat in groen opgelost schrijft Ikea doodleuk aan het eind van de correspondentie dat de klacht niet is opgelost maar..... Dus geven ze zelfs jokkebrokken toe. Rare toestand.
@gompy2, nee, heb ook nog nooit hier Ikea voorbij zien komen; ook niet elders. Misschien op Facebook, geen idee.
[quote=diumenge schreef op zaterdag 12 jul 2014, 13:41]
Voor mij persoonlijk overigens een reden om nooit iets groots als een keuken bij dit soort bedrijven te kopen.
Er zijn hele volksstammen die er kopen en nooit geen problemen hebben gehad, en dat (klik->) wereldwijd, dus met simpel generaliseren koopt men niets voor.
Het is een mening van jou, en niet gebaseerd op onderzochte feiten, want klachten zul je over elke bedrijf vinden.
[quote=tenormin schreef op zaterdag 12 jul 2014, 14:00]Heb zojuist eens gekeken (via Google: klachten keuken Ikea) en is eigenlijk wel "grappig"; niet voor de klager. Maar als je de lange correspondentie doorleest, want bij het begin van de klacht staat in groen opgelost schrijft Ikea doodleuk aan het eind van de correspondentie dat de klacht niet is opgelost maar..... Dus geven ze zelfs jokkebrokken toe. Rare toestand.
Bij klacht.nl staat het aantal opgeloste klachten voor Ikea op 98%.
633 klachten gemeld, 623 klachten opgelost.
Bron, klik-> Klachten.nl~Ikea
[quote=diumenge schreef op zaterdag 12 jul 2014, 14:59]@gompy2, wat begrijp je niet aan 'voor mij [u]persoonlijk[/u]?
Je hebt gelijk.
Niet om het een of ander, maar IKEA zet bij elke klacht op klacht.nl het volgende
We zullen de melding op klacht.nl sluiten. Het feit dat we deze klacht op klacht.nl op 'opgelost' zullen zetten, betekent uiteraard niet dat IKEA niet meer met je melding aan de slag zal gaan, maar dat wij je via dit forum helaas niet direct kunnen helpen.
Dus IKEA bepaalt dat het 'opgelost' is, zonder dat de klacht op dat moment ook daadwerkeijk is opgelost. De afloop van de klacht (en of die correct is afgehandeld), blijft in nevelen gehuld.
Dat is de narigheid met klacht.nl het bedrijf hoeft alleen maar te reageren, niet ook daadwerkelijk op te lossen. Ook al staat er bij de klacht 'opgelost'.
Dat klopt Zoekster, dat heb ik ook gezien zover ik er een aantal bekeken heb.
Maar als ik persoonlijk een klacht zou hebben geplaatst bij klacht.nl en ik zou met een kluitje in het riet worden gestuurd of er werd verder niets meer mee gedaan, dan zou ik echt wel weer gaan, en blijven rammelen hoor, het ene bericht na het andere...
En zou ik mijn gelijk niet kunnen krijgen bij klacht.nl, dan via andere klachtensite's.
Maar ik heb nog geen verdere meldingen over een al als opgeloste klacht kunnen ontdekken, maar heb niet alles nagezocht hoor.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer