Kan je artikelen ruilen met een bankafschrift i.p.v. een bon?
Ik heb laatst een dekbed gekocht bij de IKEA. Toen ik hem thuis eenmaal eenmaal uit de verpakking haalde, kwam ik er achter dat er een grote scheur in zit. De bon had ik inmiddels niet meer, maar ik heb natuurlijk het bankafschrift nog wel. Kan ik dit artikel met het afschrift als bewijs nog ruilen?
Proberen kan altijd maar een bankafschrift omschrijft niet wat u heeft gekocht, alleen welk bedrag er is besteed.
Ikea is over het algemeen wel soepel maar in dit geval is het voor u lastig te bewijzen dat het dekbed onlangs is aangeschaft, het had ook een doos servies kunnen zijn.
Ik zou ze gewoon een belletje geven en de situatie uitleggen, dan weet u snel waar u staat.
Succes
Diewilik
Over het algemeen mag een verkoper niet alléén (maar) een kassabon eisen. U mag ook op een andere wijze aantonen/bewijzen dat u het artikel gekocht heeft bij een bepaalde zaak. Staat toevallig op uw bankafschrift ook dat artikel vermeld, moet dat ook geaccepteerd worden.
Maar zoals @Diewilik al schreef, ga in overleg. Neem ook een kopie bankafschrift mee.
Misschien wel een tip voor een volgende keer: bewaar altijd de kassabon, minimaal voor de periode dat de garantie geldt.
Stop al die bonnen (...) in een doosje o.i.d. Lijkt mij een kleine moeite.
Wanneer staat bij een PIN betaling op het bankafschrift wat voor product het betreft?
bij IKEA is het zo dat de papieren afschriften van je bank met de vermelding betaling gedaan aan IKEA geaccepteerd worden door elk filiaal ,anders even bellen met de service lijn maar daar heb ik deze info ook vandaan.
Hallo Kolub ,
Neem contact op met Ikea , zoals eerder al is aangegeven . zie ook hier :
Ik heb de bon niet meer. Wat nu?
Wilt u teruggaan naar de winkel omdat het gekochte product ondeugdelijk is? En hebt u de bon niet meer? Dan kunt u misschien op andere manieren bewijzen dat u dit product gekocht hebt bij deze winkel. Misschien hebt u gepind, of via internet betaald. Dan kunt u uw bankafschrift als bewijs gebruiken, wanneer daaruit blijkt wat u hebt gekocht, en op welke datum u de aankoop hebt gedaan .
Bron consuwijzer.nl
Hoi Marita5,
Op bankafschriften staat doorgaan nooit wat je hebt gekocht alleen wanneer, waar, welke tijd en het bedrag maar er staat nooit bij: fiets, matras, dvd speler dus dat consuwijzer dit schrijft is eigenlijk een beetje vreemd. Dit weten ze vast dus het advies is aardig bedoeld maar in de praktijk zijn veel ondernemenrs niet van plan dit als bewijs te accepteren.
MVG Diewilik
Hoi Diewilik , Ikea hoeft dit niet te accepteren , maar als je niet probeert weet je ook niks .mvg .
Ik heb een tijdje bij de praxis gewerkt en daar deden wij het zo. (Wel hetzelfde filiaal hiervoor).
Bij de Praxis konden wij in het systeem de aankoopbonnen terug vinden. Met het bankafschrift heeft u de tijd van de aankoop erop staan. Met de datum en tijd konden wij snel de bon terug opzoeken. Misschien dat dit bij de iKea ook kan.
Dit is nu eens meedenken met de klant en hem/haar willen helpen. Superoplossing.
Maar helaas doen de meeste ondernemers echt moeilijk in dit soort zaken.
Maar als het systeem dit toelaat is dit klantvriendelijk en ouderwetse service.
Diewilik
Ik denk dat het wel meevalt met die "meeste ondernemers". Alleen de uitwassen zie je. Over een bedrijf als Praxis zie je veel klachten op sites als deze en nu blijkt dat het helemaal niet van die boemannen zijn... Uiteindelijk bestaan bedrijven ook maar gewoon uit mensen zoals jij en ik.
Google: ikea bon kwijt. Eerste resultaat: garantie - Ikea.
Kassabon = garantiebewijs
Alleen met de kassabon of indien je op een andere manier kan aantonen waar en wanneer het IKEA product is gekocht, kan je aanspraak maken op onze garantie. De kassabon is je garantiebewijs, bewaar deze dus goed! Hieronder vind je de garantiebepalingen per productgroep.
Dus, indien er maar één product is gekocht, dan moet het niet zo moeilijk zijn. Bedrag op afschrift is immers gelijk aan de prijs van het artikel.
Het is gelukt! Aan de tijd van het bankafschrift konden ze in hun eigen administratie de bon terugvinden. Daar stond het dekbed op, dus ik heb het netjes vergoed gekregen. Bedankt voor jullie reacties!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer