Ro
door Robbert14 Sep 6, 2022 om 12:08
Huishouden & energie

Klacht indienen bij Vattenfall?

Vanwege de stijgende energiekosten wil ik contact met de klantenservice van mijn energieleverancier Vattenfall. Sinds het begin van het jaar zit ik in een variabel contract, dus ik maak mij grote zorgen over mijn energierekening aan het einde van dit jaar. Daarom wil ik mijn zorgen uitten bij dit bedrijf. Echter het contacteren van dit nutsbedrijf duurt erg lang en is daarom erg frustrerend.
Telefonisch heb ik een uur wachtijd, wat ik erg onredelijk vind, en via de app wordt niet gereageerd als ik vraag hoe ik een klacht indien.

Hoe kan ik hier werk van maken om deze klacht in te dienen?

Bedankt.

3952 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2022 om 12:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Als u over een vast contract in conclaaf wilt gaan heeft dat sowieso geen zin. Vaste contracten zijn "uit". Hebben ze geen chat? Daar wordt men meester sneller "te woord gestaan".

Thecla58
door Thecla58 Sep 6, 2022 om 12:24
857 Antwoorden / 3 Vragen

@Tenormin,

Vaste contracten zijn nog niet allemaal 'uit'. Ik heb er nog een lopen tot en met mei 2025. ;-))

tenormin
door tenormin Sep 6, 2022 om 13:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja kind, dat weet ik. Maar de TS heeft een variabel contract, dus daar ging ik niet meer op in. Het mijne is helaas in Juni afgelopen, dus... "ik weet er alles van". ;-) Bofferd.

ju
door juliomariner - Sep 6, 2022 om 12:18
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt uw zorgen wel willen uiten maar er zal niets door veranderen. We zitten nu eenmaal allemaal in hetzelfde schuitje

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 6, 2022 om 12:21
1770 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Robbert ,

Ik raad u aan om een aangetekende brief te sturen naar ze.

Zie de bijgevoegde foto voor het adres.

sira
door sira Sep 6, 2022 om 13:03
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Zonde van het geld, want het heeft geen enkele zin om daar je zorgen te uiten. Alle huishoudens met een variabel contract lopen hier tegenaan. We kunnen met z'n allen beter onze zorgen uiten bij het kabinet. Die zijn vaker met zichzelf bezig dan met de Nederlandse bevolking.

rj
door rjw Dec 17, 2022 om 20:40
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Je overschat de macht en mogelijkheden van het kabinet. Energieprijzen zijn wereldmarktprijzen. Daar heeft een minilandje als Nederland zo goed als geen invloed op. Als wij totaal geen energie meer zouden gebruiken, of het verbruik verdubbelen heeft dat geen enkele invloed op de totale markt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 6, 2022 om 12:33
2071 Antwoorden / Vragen

Een klacht kunt u gewoon schriftelijk indienen maar zo te lezen heeft u geen klachten waar een energiebedrijf wat aan kan doen en zoekt u eigenlijk iemand "om erover te praten". Met de beste wil van de wereld is dat geen taak voor de klantenzorg van een energiebedrijf.

ro
door ronny530 - Sep 6, 2022 om 13:48
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Ik weet niet of het u opgevallen is maar iedereen maakt zich zorgen om de energiekosten en heeft middels telefonisch contact uw zorgen uiten geen enkele nut want zowaar Vattenvall weet ook wat er speelt. Als het goed is kunt u op de website van Vattenvall een account aanmaken en op uw persoonlijke pagina alle informatie die up to date is inzien. Gisteren toen bekend werd dat de tarieven per 1 oktober verhoogd zouden worden was de website overbelast omdat alle klanten per mail werden geinfomeert en in de corrospondentie een persoonlijke brief was aangemaakt. Daarbij heeft Vattenvall een bericht naar de NPO uit laten gaan die er een teletekst item aan gewijd heeft met daarin de nieuwe bedragen en al zijn die bedragen fors te noemen het had nog veel erger gekunt. Door de overbelasting van de website heb ik de brief vandaag pas kunnen lezen maar wat er in die brief stond was helder en duidelijk uitgelegd. Maar toch wil u een klacht indienen vanwege de lange wachttijd of om uw zorgen te uiten.

me
door mein33 - Sep 6, 2022 om 13:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Miljoenen Nederlanders, die net als u, te maken hebben met de als maar stijgende energietarieven hebben dezelfde of mogelijk nog meer zorgen dan u m.b.t. het (nog kunnen) betalen van hun energierekening.
Uw energieleverancier heeft ook de tarieven niet in de hand welke zij aan hun afnemers moeten doorberekenen.
Zij kopen in op de Europesche gasmarkt en zoals u overal hebt en kunt lezen stijgen de prijzen meerdere keren per dag.
Dit houdt in dat, net als bij iedereen, ook uw variabele contract tussentijds zal wijzigen met gestegen tarieven en daar verandert een energieleverancier ook helemaal niets aan.
U kunt uw bezorgdheid uiten, maar dat leid nergens toe, aangezien de markt de prijs bepaald en zolang 'friendt' Vladimir zijn gaskraan dichter en dichter draait is heel Europa de klos.
Bespaar u de verdere moeite om hierover te klagen bij uw energieleverancier, al zou u msschien wel uw grieven kunnen spuien bij de politieke partij waaraan u uw stem verkwanseld hebt bij de laatste verkiezingen zodat zij gaan pleiten voor een ruimhartige compensatieregeling. ;-))

rj
door rjw - Sep 6, 2022 om 14:02
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Ik neem aan dat je ook wel kunt bedenken dat je niet de enige bent met problemen omtrent energieprijzen en dat heel veel mensen Vattenfall proberen te contacteren. En dat we daarnaast ook nog eens overal een personeelstekort hebben waardoor ze ook niet zomaar een blik contact center medewerkers kunnen opentrekken. Of moet Vattenfall personeel maar gewoon 20 uur per dag gaan werken.

Maar buiten dat: wat wil je bereiken als je ze kunt spreken? Dat ze even de energietarieven die een wereldwijd probleem zijn aanpassen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 10:45
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, helaas, u bent niet de enige. De media 'lopen over' m.b.t. dit soort problemen en is het kabinet in 'druk' beraad'  en ook bij EU Commissies om hiet het hoofd aan te bieden.

D.w.z. als antwoord op uw echte vraag m.b.t. het contact: het gegeven dat u niet de enige bent zal ook reden zijn van de vetrragingen die u ondervindt m.b.t. uw contactpgingen. @GEBORENAMSTERDAMMR gaf u al andere contactinfo.

Helaas heb ik geen adres in Moskou waar u terecht zou kunnen om te pogen een einde te maken aan deze misère

panter22
door panter22 - Sep 7, 2022 om 12:16
6599 Antwoorden / Vragen

Je moet met je uitgaven rekening houden met de hoge energieprijzen, dus niet meer uitgeven dan wat er maandelijks binnenkomt. Dat heb je zelf in de hand. Vattenfall kan niets met jouw zorgen.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - Sep 7, 2022 om 14:17
117 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Het is natuurlijk erg vervelend dat je ons slecht kan bereiken. Het is op dit moment ontzettend druk. Hierdoor zijn de wachtrijen langer dan je van ons gewend bent. Excuus hiervoor! We werken hard aan een betere bereikbaarheid.

Via WhatsApp krijg je wel gewoon antwoord. Ik kan je uiteraard ook verder helpen als je dat wil. Wil je dan een mailtje sturen naar webcare@vattenfall.nl met je klacht en je klantnummer, achternaam, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer?

Vriendelijke groet,
Ellen, Vattenfall

ma
door marjon zwart - Dec 17, 2022 om 18:04
2 Antwoorden / Vragen

ik heb ook een klacht via whattsapp moeten indienen bij Vattenfall, maar deze wordt terzijde gelegd. Hen gevraagd naar hun klachtencommissie en dan verwijzen ze naar whattsapp. Klacht gaat over lang in de wacht staan en doorverbonden moeten worden en daardoor €83,- aan telefoonkostrn moeten betalen. Ik noem dit geen service

ne
door neodutchio Dec 17, 2022 om 20:53
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Tarief KPN mobiel buiten bundel is €0,23, dan zou u meer dan 5,5 uur in de wacht hebben gestaan. Via een vaste telefoon zou u meer dan 11 uur in de wacht hebben gestaan. Weet u wel zeker dat u Vattenvall rechtstreeks heeft gebeld en niet via een doorverbindservice?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 17, 2022 om 21:28
2071 Antwoorden / Vragen

Dus men heeft uw klacht bekeken? Dan begrijp ik het probleem niet, u hebt er recht op dat men u serieus neemt en naar u luistert, dat is niet hetzelfde dat u gelijk hebt.

ma
door marjon zwart - Dec 17, 2022 om 18:41
2 Antwoorden / Vragen

ik heb ook een klacht via whattsapp moeten indienen bij Vattenfall, maar deze wordt terzijde gelegd. Hen gevraagd naar hun klachtencommissie en dan verwijzen ze naar whattsapp. Klacht gaat over lang in de wacht staan en doorverbonden moeten worden en daardoor €83,- aan telefoonkostrn moeten betalen. Ik noem dit geen service

justmeagain
door justmeagain Dec 18, 2022 om 00:29
623 Antwoorden / 8 Vragen

Vast een doorverbind service gebruikt via Google.

rj
door rjw - Dec 17, 2022 om 20:42
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat de klacht over de lange wachttijden? Dan is het je blijkbaar ontgaan dat de hele wereld momenteel bezig is met energietarieven en dat we ook nog eens vrijwel overal personeelstekorten hebben. Hoe zou een extra klacht die problemen op kunnen lossen? Je maakt de wachttijden slechts nog langer.

ge
door gerardvantol - Dec 17, 2022 om 21:42
57 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds de door D66/VVD zo bejubelde privatisering van allerlei nutsbedrijven, is indienen van klachten niet meer aanvaardbaar. Dit drukt namelijk de winst en dus zou het kunnen gebeuren dat de aandeelhouders minder uitgekeerd krijgen. Denk hier vooral aan als u in maart gaat stemmen.

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2022 om 21:45
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Stuurt het energiebedrijf u geen maandelijks overzicht als u een slimme meter heeft. Daarin staat zowel het verbruik alsook de kosten van die periode.