ai
door airmiles59 Mar 17, 2006 om 14:29
Huishouden & energie

Leeglopen Nefit-ketel

Sinds '97 heb ik een Nefit HRC 22 V ketel. Na 3 jaar begonnen de problemen; driewegklep, voeler v.d. boiler defect  2 keer, gloeiplug defect, expansievat vervangen. Het grootste probleem van de laatste 2 jaar is dat we de ketel steeds vaker bij moeten vullen,( nu al wekelijks) zonder dat er door de (erkende)installateurs een oorzaak gevonden wordt. Vorige week kreeg ik nog de melding: "dan zul je wel ergens een lek in de leidingen hebben" Na rondvertellen in de omgeving hoor ik steeds vaker berichten dat er meerdere Nefit-gebruikers zijn die met hetzelfde probleem zitten.  Wie heeft hier ervaring mee?? en het liefst een oplossing !!

1291 6 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 17, 2006 om 14:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Een lekke ketel komt ook bij Nefit wel vaker voor. Het lijkt er op dat de warmtewisselaar het begeven heeft.

Groet,
GSM

tonnieboy
door tonnieboy - Mar 17, 2006 om 20:50
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas is de kwaliteit van de wandketels er sterk op achteruit gegaan vergeleken met de oude staande ketels (daar mankeerde vrijwel nooi iets aan). Levensduur van HR ketels zal 10-12 jaar zijn terwijl de vroegere generatie gemakkelijk de 30 jaar haalde.

Ik vrees dat u het in uw geval wel heel slecht getroffen heeft. Wij hebben een VR ketel en daarmee vanaf 1997 nog geen probleem gehad. Verbruik van aardgas is wel iets hoger, maar geen panne. Een oplossing voor uw klachten kan zijn om de ketel te vervangen.

te
door techneut_1 - Mar 26, 2006 om 21:56
83 Antwoorden / 15 Vragen

Helaas is de kwaliteit van de auto's er sterk op achteruit gegaan vergeleken met de oude auto's (daar mankeerde vrijwel nooi iets aan). Levensduur van nieuwe auto's zal 10-12 jaar zijn terwijl de vroegere generatie gemakkelijk de 30 jaar haalde.

Bovenstaand een (iets gewijzigde)reactie van weer een idioot die niet weet waar ie het over heeft.

Beste heer uw installateur kan simpel controleren of uw wisselaar lek is, als dat wél het geval is zal Nefit u er geheel gratis een nieuwe in zetten. ER zit 15 jaar garantie op dat onderdeel, waarvan het onderdeel de eerst 5 jaar gratis geleverd en gratis geplaatst wordt. Wanneer u 2 keer een defecte gleoiplug gehad heeft zal ook die ene gratis geleverd moeten zijn, want Nefit geeft óók op vervangen onderdelen TWEE jaar garantie. Bel anders eventueel even met Nefit. Succes

te
door techneut_1 - Mar 26, 2006 om 21:59
83 Antwoorden / 15 Vragen

Sorrie iets verkeerd gelezen, uw toestel is van 1997 dat betekent dat u bij een lekke wisselaar de plaatsingskosten moet betalen, de eerste vijf jaar is alles gratis, daarna is de wisselaar nog tien jaar gratis

mi
door miraltje - Mar 26, 2006 om 22:47
462 Antwoorden / 0 Vragen

het hoeft niet perse aan de ketel te liggen!!!!!!!!!!!!!

kranen kunnen zweten, tijdens het opwarmen verdampt dit en vind je geen lekkage.

de overstort kan defect zijn, hierdoor verliest de installatie water

het expansievat kan defect zijn

de leidingen onder de vloer kunnen lekken.

ba
door bachpl3l - Nov 5, 2006 om 22:11
4 Antwoorden / 0 Vragen

Nefit ketels staan als zeer betrouwbaar te boek,

2 x een defecte gloeiplug is zeker een uitzondering.

Een lekke wisselaar komt bij een HRC 22 niet veel voor, wel is de boiler een gevoelig punt. deze kan ook inwendig lek zijn.