OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed Sep 29, 2009 om 15:08
Huishouden & energie

Nee-nee sticker

Zo nu en dan wordt mijn nee-nee sticker genegeerd. Zojuist kreeg ik ook weer een folder van Pizzeria Picasso uit Hilversum. Op het moment dat ik de bezorger aansprak werd hij boos en ging vrolijk verder met bezorgen - dus ook bij mensen met de sticker. Zijn beredenatie was dat de sticker niet voor hem bedoeld was, dit was alleen voor de 'echte' folderbezorger.

In hoeverre dient een bezorger zich hieraan te houden? Is dit een wettelijke verplichting?

9265 60 Rapporteer

tappie
door tappie - Sep 29, 2009 om 15:18
289 Antwoorden / 82 Vragen

Hallo, ik weet het niet helemaal zaker maar volgens mij betekent Nee/Nee dat u geen gratis folders en krantjes wenst te ontvangen,het kan wel zo zijn dat bv uw autodealer een aanbieding heeft en als die dan specifiek aan u gericht is (dus met adres op de folder) dan is dit weliswaar ook reclamefolder,maar die mag dan wel bezorgd worden omdat het een specifiek aan u geadresseerde folder betreft,

mvg Tappie

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 29, 2009 om 15:20
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ikea werkt zoals u het bedoelt. Dan wordt het als poststuk gestuurd, geadresseerd 'aan de bewoners van' en dan het adres.

Ik praat over een pizzeria die de nee-nee sticker negeerd!

tappie
door tappie - Sep 29, 2009 om 15:20
289 Antwoorden / 82 Vragen

Vraag niet goed gelezen, want volgens mij is er wettelijk niets geregeld, ik heb wel dit gevonden:

Als u een sticker heeft geplakt op uw brievenbus, en toch nog reclamedrukwerk ontvangt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Soms staat een telefoonnummer van de verspreider op de folder.

De verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Is het antwoord niet op tijd, of is de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen vier weken een klacht indienen bij:

  • Reclame Code Commissie
    Postbus 75684
    1070 AR AMSTERDAM

hutch
door hutch - Sep 30, 2009 om 07:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Deinert,

er zijn geen wettelijke regels m.b.t. deze stickers. Het is eigenlijk een verzoek om geen reclamerommel in de bus te doen. Gelukkig zijn hier geen regels voor, Nederland is al 'overregeld' met allerlei wetten en regeltjes, maar dat is weer een ander onderwerp.

In principe zou een adverteerder zich hier beter aan kunnen houden, daar de folders anders wel eens een negatieve uitwerking kunnen hebben. En daar zit de adverteerder al helemaal niet op te wachten.

Het beste is naar die pizzeria te gaan en daar verzoeken, om de bezorger van die troep zover te krijgen, dat hij zich aan de stickers houdt, wat op de brievenbussen zit. Ieder weldenkende ondernemer zal u groot gelijk geven en die bezorger inderdaad 'recht' zetten.

Gr. Hutch

kenwel2
door kenwel2 - Sep 30, 2009 om 08:37
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Dag Deinert, ook wij hebben zo'n 'nee nee'sticker, veelal duwen ze de folders gewoon in je brievenbus, bij de huis aan huis kranten doen ze het nog slimmer: Ze stoppen de folders tussen de kranten. Het is een verzoek van je aan de bezorger(s) van folders,middels die sticker, dus als je van die brutale apen ertussen hebt, die foldermateriaal in je brievenbus doen, dan kun je er verder niets anders mee doen, dan de betreffende bezorger(ster) nogmaals te verzoeken, om in het vervolg geen folders meer in je bus te stoppen. Wettelijk is er niets tegen deze verspreiding geregeld dus.

Mvgr. Henri

jannyholtrop
door jannyholtrop - Sep 30, 2009 om 12:28
84 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Deinert

De nee/nee sticker is bedoeld ook voor uw pizzafolder bezorger nl voor alle ongeadresseerde reclame.

le
door leo22 - Sep 30, 2009 om 12:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als mensen verder niets aan hun hoofd hebben gaan ze zeuren over een paar folders.
Niemand zegt dat je ze moet lezen, gooi ze bij het oud papier,geef dat door aan een sportvereniging hebben die ook een extra centje, en ga verder met je leven.
Wat een gezeur om niets.

me
door meccaforever - Sep 30, 2009 om 12:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ruim een jaar krantenbezorger.

Iemand met nee nee sticker mag geen krant en folder ontvangen

iemnad met nee ja sticker mag alleen kranten ontvangen

Ten zij iets op naam is gericht wat steeds meer gebeurd.

Als iemand ongewenst kranten of reclame in de bus doet kun je het beste contact opnemen met de uitgever.

En dien gewoon een klacht in.

Zo kan de bezorger aangesproken worden.

Het mag gewoon niet met nee nee sticker reclame en kranten bezorgen.

go
door golf - Sep 30, 2009 om 12:52
7 Antwoorden / 4 Vragen

Het is natuurlijk ieder zijn goed recht de brievenbus dicht te houden voor ,wat dan ook. Maar ik vraag mij in alle vriendelijkheid af wat er mis is met het ontvangen van folders? Wil je ze niet lezen gooi je ze in een doos en zet ze met regelmaat aan de deur dan help je deze manier e.o.a. sportclub mee. Maar als je ze echt niet wilt moet een ieder er rekening mee houden en ook de posterijen, die sturen de AH met de post.

vladja
door vladja - Sep 30, 2009 om 12:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kenwel,

Bij een NEE NEE sticker mogen er ook geen kranten (plaatselijke suffertjes) bezorgd worden. Dus als jij een NEE NEE sticker hebt, dan maakt het niet uit of er reclame drukwerk in de kranten wordt verstopt. Je behoort niets van dit soort "post" te krijgen.

Bij een NEE JA sticker, krijg je wel de lokale kranten (al dan niet gevuld met folders).

Vladja

vr1944
door vr1944 - Sep 30, 2009 om 12:54
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Een moeilijke vraag .Gewoon bij je andere oud papier gooien toch.Klaar is Deinert.Wat een geneuzel om een verdwaalde folder.

ma
door marja1952_1 - Sep 30, 2009 om 13:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een poosje heel consequent  de werkgevers van de hardnekkige folderbezorgers opgebeld. Ik vraag dan vriendelijk of de bezorgers weer even 'op scherp' gesteld kunnen worden wat betreft de NEE-NEE-sticker. Dat helpt echt.

druifje01
door druifje01 - Sep 30, 2009 om 13:11
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Ben het eens met Leo enzo. Ik heb hier eens een babbel met een bezorger over gehad die mij uitlegde dat hij zich door kinderen die erom vroegen liet helpen. Kinderen vinden het leuk om grote mensenwerk te mogen doen, maar ze kennen de nee-nee sticker misschien niet. Ach, zie het toch door de vingers....

geer56
door geer56 - Sep 30, 2009 om 13:18
100 Antwoorden / 9 Vragen

Ook bij mij flikken ze dat het is gewoon scheit aan je hebben. Natuurlijk staat er nergens iets in de wet behalve de post wet maar daar staat hierover niet zoveel in.

Maar als ik iets niet wil in MIJN huis dan is dat wettelijk afgedekt en kan je wel degelijk de eigenaar van de folder daarop aan spreken. Zelfs Politie moet onder normale omstandigheden vragen of ze binnen moge (moet je altijd nee zeggen natuurlijk anders ben je je recht al kwijt voor eriets gebeurt) dus als iemand iets in mijn bus wil gooien heeft hij / zij mijn nee maar te respecteren.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Sep 30, 2009 om 13:40
84 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een reactie. Zoals ik al zei, is de nee/nee sticker bedoeld voor alle ongeadresseerde post, zijnde kranten en foldermateriaal. Indien u ook geen prijs stelt op geadresseerde post, zoals van ikea etc. dan kunt u zich aanmelden bij www.infofilter.nl om bij uw gegevens aan te geven dat u bijv. geen prijs stelt op het ontvangen van geadresseerde reclame en/of colportage telefoontjes.

Dit werkt uiterst effectief en dan ben je er ongeveer voor 2 jaar vanaf. Daarna moet je weer opnieuw activeren.

ma
door mastermind - Sep 30, 2009 om 13:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch vrij logiech dat de folders in de krant gevouwen zit,

Dit is een behorlijke rot klus maar het maakt het lopen wel wat eenvoudiger en rendabel voor die kinderen!!

Voor die volders word een klijn extratje betaald maar dat is echt niet genoeg om ze apart te gaan lopen!!

Dus als je een nee nee stiker heb krijg je geen folders maar dan ook geen krant

Dus wat is slim he (meer een noodzaak dus)

Ik kan wel begrijpen dat als ze lossen folders in de bus gooien als je een ja nee siker heb dat je dan boos woord

Maar zitten ze in de krant begrijp dan dat het ondoenlijk is oom bij elke ja nee stiker de folder(s) te verwijderen

er
door erky - Sep 30, 2009 om 13:43
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Deinert,

De sticker NEE NEE is bedoeld dat je geen kranten of folders krijgt, wel geadresseerde post. Het gebeurt dat bezorgers van folders (pizza, kerken, waarzeggers en noem maar op) zich hier niet aan houden. De beste manier is om te kijken naar de GELD-stroom.

Als de Pizzaman foldert voor zijn toko en je belt hem of zijn baas op om te laten weten dat je op alle feesten en partijen aan jouw vrienden zal laten weten dat ze bij DIE pizzajongen rommel verkopen als ze jouw brievenbus niet met rust laten, dan ben je toch duidelijk? Het is een kwestie van al dan niet netjes laten weten dat jij maatregelen neemt als zij jou niet met rust laten.

Dit geldt trouwens ook voor al die hijgerige callcentra-piefjes. Laat ze op een leukere manier hun zakgeld verdienen.

Succes!
Erky

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 30, 2009 om 13:47
226 Antwoorden / 8 Vragen

Je kunt een wespennest in de brievenbus stoppen. Helaas voldoent je brievenbusopening dan niet meer aan de eisen van de Postwet Artikel 6 lid 4.

Een andere mogelijkheid is de brievenbusklep verbinden met een bus verf of verdedigingsspray.

Helaas zijn er wel bijwerkingen i.v.m. de post die u wel wenst te ontvangen. Binnen appartementencomplexen zou wellicht een fake-bus met een niet bestaand adres en nee-nee sticker ervoor kunnen zorgen dat het alleen brutale reklamedrukwerkspammers treft. Mocht zich toch een postbode vergissen, zal deze gelijk wakker worden, een win-win situatie dus, ook voor de postbode.

De beste, maar wel iets duurdere mogelijkheid is de brievenbus zodanig te verbouwen dat de post gelijk onder uv licht wordt gescand, waarna sofware bepaald of het poststuk een postzegel of port betaald stempel bevat en of een automatisch afweergeschut in werking moet worden gesteld.

Ik hoop dat ik u hiermee verder kon helpen, want behalve de boven door tappie genoemde regeling is er niet voor de stickers geregeld.

jo
door johdevries - Sep 30, 2009 om 13:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik praat het niet goed, maaaar ik snap het wel, de bezorger krijgt bijvoorbeeld 10.000 folders die hij in een bepaald gebied moet uitlopen, als er veel stickers zijn geplakt kan hij de folders "niet kwijt" en moet hij de "halve provincie"door lopen voor het hongerloontje wat hij krijgt. De verhouding tussen te maken uren en vergoeding is dan zoek. Graag een beetje coulance met de slecht betaald bezorgers zonder enoge rechtspositie, veelal illegalenof minderjarige!   Socialistische kamaraden!  bel het bedrijf dat ze uberhaupt niet moeten folderen, maar laat die bezorger met rust. Bezorg je voor 2 cent per stuk folders, krijg je nog een hysterische huisvrouw achter je aan.....   Maar iedereen heeft recht op zijn eigen probleem, get a life... afz. Johan

druifje01
door druifje01 - Sep 30, 2009 om 14:00
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Zo, die zit!

karelstromph
door karelstromph - Sep 30, 2009 om 14:06
95 Antwoorden / 5 Vragen

Volgens mij heeft de nee-nee sticker geen wettelijke basis: het "overtreden" is niet strafbaar. Het is een verzoek, waaruit martwerking in werk treedt. Als je het kenbaar maakt. Als je de eigenaar vertelt, dat je zijn reclame niet wenst, dan zal hij het wellicht doorgeven je er geen te sturen, omdat hij je gram niet op zijn hoofd wil halen. De pizzeria tent hoopt wel dat je - als je toch in het dorp bent - bij hem binnenloopt voor pizza, en zal je welwillendheid niet in gevaar willen brengen met zijn ongewenste folder.

Overigens hebben wij allemaal hekel aan folders ALS het niet in ons kraampje van pas komt. Mijn vrouw pluist het kwantje van de supermarkt elke week uit en zou zeer ongelukkig zijn als die niet kwam. Het krantje van een automerk gooit ze onmiddellijk in de papierbak.......... tot ze weer aan een nieuwe auto toe is.

Die reclames doen ons geen pijn, het willen verbieden is wel een aanslag op het vrije ondernemen.

Groet, Karel

ap
door appie5 - Sep 30, 2009 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

GEWOON DE STICKER VAN JE BRIEVENBUS HALEN. BEZORGERS WORDEN DOODZIEK VAN HIER WEL, HIER GEEN FOLDERS MAAR WEL HUIS-AAN-HUIS BLADEN EN HIER HELEMAAL NIETS!!

we
door weeskind - Sep 30, 2009 om 14:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

1 ding wordt hier vergeten. De NEE-NEE sticker is bedoeld om alle ongeadresseerde reclame tegen te houden behalve overheidsinformatie. Dat wil dus zeggen van rijk, provincie, gemeente, waterschappen etc. Politieke partijen zijn op zich geen overheden en vallen dus ook onder de ongeadresseerde (ongewenste) reclame.

Het doel van de NEE-NEE sticker was/is om de grote stroom papier in te dammen, onnodig om zoveel bossen te kappen en dan ongelezen in de papierbak gooien!

Wat ik wel eens heb gedaan bij hardnekkige overtreders is retour zenden zonder postzegel. Ze hebben het wel afgeleerd op die manier.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 30, 2009 om 14:30
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Nounou, schreeuwen hoeft ook niet, hoor!

Blijkbaar zijn een aantal mensen die een nee-nee stkker niet snappen. Ik heb deze stikker niet omdat ik de voetbalclub geen oud-papier gun...

ik ben soms een paar dagen van huis. Inbrekers kunnen aan hand van post + folders zien dat het huis een paar dagen onbewoond is. Dat geeft mij een onprettig gevoel. Vandaar dat ik de afgelopen paar jaar goed mijn best gedaan heb om nog zo min mogelijk post te ontvangen. Maarja, als er dan een pizzabezorger zijn foldertjes (soms half) door mijn brievenbus steekt, kan elke voorbijganger vanaf een afstand al herkennen dat ik niet thuis ben. Als dat enkele dagen zijn maak ik het een inbreker wel erg makkelijk...

Bedankt voor de vele reacties. Vandaag is het hier drukker dan gisteren ;-)   Conclusie is dus dat er wettelijk helaas niks geregeld is... ;-(

zo
door zonsonny - Sep 30, 2009 om 14:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Als die mensen, die het maar gezeur vinden om over NEE/NEE stickers te praten - nou zich gewoon niet met dit onderwerp bemoeien (waar halen ze de tijd vandaan?) - dan zijn we een hele stap verder.

Het simpel weggooien van de folder is natuurlijk helemaal niet de oplossing.

Waarom moet ik de rotzooi van een ander opruimen - zeker als ik duidelijk (via de sticker) vraag om mij te ontzien van die rotzooi?

Daarnaast zijn wij veelvuldig elders en is het heel vervelend, dat de brievenbus uitpuilt met ongewenste reclame, zodat onze "normale" post in gevaar komt. En dat gaat al heel gauw hoor na een paar dagen - dombo's!

Het is weer typisch Nederlands (mis-) gedrag om wél afspraken met elkaar te maken (middels NEE/NEE stickers bijvoorbeeld) en je daar dan vervolgens niets van aan te trekken. En bovendien verontwaardigd te zijn als je het gedrag wijst.

Zullen we maar een dossier aanleggen van dit soort irritante bedrijven?

De Pizza Express, Gen. Cronjêstraat 14 te Haarlem is er een voortdurend en irritant voorbeeld van

du
door dubbelzout - Sep 30, 2009 om 15:02
100 Antwoorden / 0 Vragen

@ geer 56.  Als ik u was zou ik het politiebureau bellen en vragen of ze meteen met de ME komen.  't Is puur huisvredebreuk wat die jochies doen. Ik zou trouwens meteen de TROS aanklagen wegens het ongevraagd prutmuziek op tv te tonen. Of klaag het Journaal aan wegens onverantwoord geweld in de uitzendingen. Want laten we wel zijn, geweld en Jantje Smit behoren verbannen te worden naar de noordpool. Of zoiets. Beste Geer, je overdrijf meer dan schromelijk.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Sep 30, 2009 om 15:03
1163 Antwoorden / 60 Vragen

quote 'omdat jouw vraag in de Kassa-nieuwsbrief opgenomen is'

....vandaaaaaaaar! Dat verklaard ook het hoge aantal nieuwe 'experts'!

hutch
door hutch - Sep 30, 2009 om 15:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Deinert,

"Vandaag is het hier drukker dan gisteren ;-)"

Dit komt omdat jouw vraag in de Kassa-nieuwsbrief opgenomen is, zie: Vraag & Beantwoord: Ondanks 'nee nee' sticker krijg ik toch reclame

Wat ik mij wel afvraag, waarom worden de voorgaande antwoorden/reacties niet gelezen door de beantwoorders..........?

Gr. Hutch

le
door leo22 - Sep 30, 2009 om 15:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het blijft toch gewoon mierenneuken, niets ander te doen waarschijnlijk.

sa
door safetyman - Sep 30, 2009 om 15:12
5 Antwoorden / 0 Vragen

Deinert,

Volgens mij gaat het uitsluitend om commercieel foldermateriaal. Als coordinator van een Buurt Preventie Team (vrijwilligers) kreeg ik vanuit een aangrenzend BPT het verzoek een programmaboekje van hun  jaarlijks buurtfeest (gratis voor iedereen toegankelijk) met gratis optreden van bands in een BPT regio te verspreiden. Niks commercieels aan, gewoon een volle dag vertier voor jong en oud gesponsord door de gemeente. Welnu, een vent ging helemaal door het lint omdat ik (62 jaar) kosteloos een niet-commercieel programmaboekje in zijn Nee-Nee brievenbus wilde deponeren. Heb je het ooit zo zout gegeten? Je vraagt je af waarom iemand nog een buiten-brievenbus aanschaft, laat staan wil hebben?

audb
door audb - Sep 30, 2009 om 15:27
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een "Nee -Nee"sticker heeft wel degellijk een wertelijke status.

U wilt geen reklame hebben en als dat wel gebeurt kan u de gemeente bellen of als het in uw gemeente kan de reinigings politie.

Iets wat in uw brievenbus wordt gegooit tegen uw wil in is vervuiling.

Mocht het weer gebeuren dan moet u de desbetrefende winkel op de hoogte stellen en meestal is dat voldoende om de volgendekeer hier van verlost te worden.

in
door inasmuch - Sep 30, 2009 om 16:04
18 Antwoorden / 4 Vragen

Wat een flauwe reactiers ook hierop zeg! Die folders kosten papier, bomen en giftige drukinkt voor iedere week weer produkten die ik absoluut niet nodig heb!

Mijn nee-nee-sticker wordt goed gerespecteerd. Anders bel ik  gewoon de uitgever ervan en meld het. Met de post komen inderdaad apart nog folders "aan de bewoner enz" en daar schrijf ik op; "retour afzender, ongewenste post." Meestal helpt dat, anders bel ik ze extra op.

sl
door slempie - Sep 30, 2009 om 16:27
58 Antwoorden / 2 Vragen

o.a Leo22

"Als mensen verder niets aan hun hoofd hebben gaan ze zeuren over een paar folders.
Niemand
zegt dat je ze moet lezen, gooi ze bij het oud papier,geef dat door aan
een sportvereniging hebben die ook een extra centje, en ga verder met
je leven. Wat een gezeur om niets."

Ik lees hier wel een paar kwalijke reacties op de vraag, o.a. de bovenstaande.
Deze mensen hebben kennelijk nog nooit gehoord van milieuvervuiling.
Papier is van bomen afkomstig en bij het reinigen van oud papier hou je troep over zoals drukinkt.
Verder zitten we anno 2009 niet meer te wachten op ongewenste informatie; we worden er toch al mee doodgegooid.

besseldekker
door besseldekker - Sep 30, 2009 om 16:44
123 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij een kwestie van goede manieren om je aan de sticker op iemands voordeur te houden! Dat een bezorger daarom kwaad wordt, is des te ongemanierder. Ieder verband met de ME is natuurlijk afwezig: althans, ik las geers reactie zodanig dat een mens baas is in eigen huis. Daar ben ik het mee eens.

he
door heelgeheim - Sep 30, 2009 om 16:58
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, het is echt vervelend, ik heb zo mijn eigen reden waarom ik geen folders wil ontvangen en heb het opgegeven met de nee - nee sticker. Om verdere ergernis te voorkomen heb ik de sticker weggehaald. De folderterreur heeft gewonnen. Helaas voor de bomen... Als je bedrijven / bezorgers aanspreekt, moet je maar hopen dat je niets aangedaan wordt. Dat is nu de samenleving waar we zo trots op zijn. Als je iemand aanspreekt op zijn gedrag, wordt je bedreigd en als ja / ja dat verhelpt, kom maar op met die folders dan.

Direct mailing lijkt me hoe dan ook veel effectiever. Je wil niet weten hoe vaak ik stapels folders, nog in het plastic, in het bos of park zie liggen. Waren de bezorgers waarschijnlijk te lamlendig om ze in de brievenbus te stoppen. Soms bel ik dan een bedrijf dat ook een folder in dat pakket heeft zitten, maar ik heb niet echt het idee dat zo'n bedrijf er iets mee kan. Voor consument, bedrijf, milieu, allen tezamen, zonde om folders te blijven drukken en verspreiden.

In je recht staan is een ruim begrip. Je kunt wel gelijk hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat onze hedendaagse medemens accepteerd dat je aangeeft waar je grens ligt. Ik zou dus inderdaad die folders fijn bij het oud papier stoppen en zeker niet zo'n bezorger voor de deur aanspreken, voor je het weet heb je een hoop meer ellende...

Succes!

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 30, 2009 om 18:51
226 Antwoorden / 8 Vragen

Ik geloof niet dat deze stickers op enige wijze een positieve bijdrage aan het milieu leveren.

Als een krantenjongen zijn baas vertelt dat hij de volgende keer minder kranten nodig heeft, dan krijgt hij minder kranten en dus waarschijnlijk ook minder kranten betaald.

Het strenge beleid rond e-mails maakt milieuvriendelijkere campagnes helaas erg moeilijk, anders zouden wellicht veel ondernemers voor deze goedkopere variant kiezen om nieuwe (koude) klanten te werven en zijn naamsbekendheid te vergroten.

Een electronische Nee-Nee sticker zou veel beter werken en zou ook gericht kunnen functioneren, doordat mensen exact kunnen bepalen wat ze wel en wat ze niet willen ontvangen.

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:37
122 Antwoorden / 0 Vragen

Leo22, je zou maar in een flat wonen waar je maar een klein rot metalen bakkie hebt waar je post in gaat. Er 6 maal een Nee Nee sticker op hebben geplakt en die ze dan verwijderen. Want ze mogen geen pakketjes doen in een bus met een sticker, dus oplossing, haal de sticker eraf. En als je dat allemaal hebt meegemaakt en een uitgepuilde brievenbus had omdat je even in het ziekenhuis lag,  dan mag je terugkomen en melden dat het allemaal maar gezeur is.

Ik betaal voor die brievenbus, hij is er voor belangrijkere berichten en brieven dan reclame. En met een sticker geef je dat aan.

En voor die andere persoon die het liever niet in een wet zag, nou ik zie het liever wel in een wet. Die brievenbus is er voor brieven en niet voor afval, wat is het volgenden stront door je brievenbus? En dat moet je dan maar goed vinden?

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:45
122 Antwoorden / 0 Vragen

dubbelzout, ik kan mijn TV uitzetten of een kanaal kiezen.

Mijn brievenbus staat open voor belangrijkere zaken en niet voor de slager op de hoek of weet ik veel wie die mij wat wil verkopen. met een sticker geef je dat aan (bij mij verwijderen ze gewoon de sticker,vandalisme dus, strikt genomen, maar dat ie een ander verhaal) en ik vind dat dat maar een wettelijk geregeld moet worden. Zoals anderen ook al schreven die brievenbus is mijn eigendom en dan heb ik gewoon rechten. Of ziet u graag dat ik bij u een hondendrol deponeer in de brievenbus? Want dat is een berichtje van mijn hond ;o)

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:50
122 Antwoorden / 0 Vragen

beste kameraad, wilt U uw auto niet meer op slot doen, want er zijn heel veel arme mensen die graag in uw auto willen slapen, of stelen zelfs zodat ze hem kunnen verkopen.

het is allemaal heel vervelend, en ze krijgen weinig geld. Dat za allemaal best maar op deze wijze kan je alles wel gaan toestaan. Ik vind ook dat ik stees minder verdien, moet ik dan maar als ik bij u werkzaam ben even uw ijskast plunderen en leeg eten?

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:52
122 Antwoorden / 0 Vragen

Dan is dat maar een aanslag op vrij ondernemen. Als ik aangeef dat ik iets niet wens waarom moet het dan toch doorgedrukt worden?

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:56
122 Antwoorden / 0 Vragen

Leo22 je wilt gewoon gelijk hebben waar je het niet hebt. En als je het dom gezeik vind, waarom lees je het dan?

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 20:59
122 Antwoorden / 0 Vragen

Hij heeft gewoon gelijk, zo'n blaadje kan je zien als een regionaal krantje, en als er Nee Nee staat is dat dus heel duidelijk.

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 21:02
122 Antwoorden / 0 Vragen

Bij ons hebben ze ook veel klachten gehad, ze mochten geen drukwerk meer doen in brievenbussen met stickers.vanaf die tijd heb ik er al 6 stickers op geplakt, ze halen die gewoon weg.

an
door ankhor - Sep 30, 2009 om 21:05
122 Antwoorden / 0 Vragen

gratisrijden, in principe is die er ook je kan op de site van ene bedrijf aangeven of je hun electronische berichten wilt ontvangen. Oude bedrijven sturen mij zelfs e-mails om te vragen om die toestemming nu. Vind ik wel zo netjes.

gratisrijden
door gratisrijden - Sep 30, 2009 om 21:43
226 Antwoorden / 8 Vragen

Dat klopt wel, maar er is een belangrijk verschil.

Via email kan ik alleen mensen te bereiken die het bedrijf al kennen. Via de post kan ik iedereen bereiken en nieuwe klanten winnen, waarmee nooit kontakt is geweest.

Van mogelijkheden afgezien om bulk mail te versturen via bedrijven, waar mensen voor het ontvangen van emails betaald krijgen of iets kunnen winnen. Zulke campagnes zijn hun geld niet waard.

In principe heb ik niets tegen de strenge handhaving van spam, maar het gaat wel ten koste van het milieu, omdat het nu dus via de brievenbus gaat.

ft
door ftm - Oct 1, 2009 om 01:47
102 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou zeggen: achter de deur verschuilen met een stevige stok en als er weer zo'n bezorger komt: er op los!

nb
door nbw - Oct 1, 2009 om 02:53
521 Antwoorden / 24 Vragen

De werking van een sticker op een brievenbus is nul. Rotzooi komt toch binnen. De reden is dat er nooit iemand gestrafd wordt enkel de bezorger die telkens maar weer dezelfde fout maakt. Dat kind mag dan opeens niets meer rondbrengen als algemeen erkend nuttig bijbaantje. Ga maar eens een bedrijf aanklagen omdat de folderversprijding aan willekeurige anderen wordt overgelaten. En wat is ongewenst? Kreeg met sticker een tijd lang een activiteitenbriefje van een lokale kerk in mijn bus. Ze hebben mijn stickerbericht ernstig en diverse malen overtreden. De rechter lacht me uit als ik de moeite met geld neem hiervan een zaak te maken. Net als jij een lokale pizzeria op brievenbuscriminaliteit wenst te straffen door je sticker. Het is zinloos.

Wat wel helpt is heel duidelijk maken aan deze pizzeria waarom je deze sticker voert. Dat snappen ze niet dus bel ze op en bestel 14 pizza's te bezorgen op een fictief adres . Bel 15 minuten later terug de bestelling te annuleren omdat opeens iedereen liever chinees wil omdat u een ongewenste flyer stuurt.

Heb de locale kerkactiviteiten ook nooit meer ontvangen nadat ik de locale dominee via email uitgelegd heb wat nee-sticker betekent.

De sticker op zich heeft geen enkele betekenis. Net als jij zit ik niet te wachten op kilo's zinloze reclame wekelijks. Ik spreek de bedrijven die folders maken aan. Doen we dat massaal genoeg en oeps de folder is weg.

in
door inuk - Oct 1, 2009 om 09:55
7 Antwoorden / 2 Vragen

Goede dag iedereen,

Ook ik heb een Nee sticker op de deur en als dank gooien ze de folders in de tuin.

Ik heb op een beleefde manier een klacht ingediend en het antwoord was dat ze het zouden onderzoeken.

Nu, een jaar later wordt het folder pakket nog steeds in de tuin gegooid.

Met vriendelijke groet,

Inuk

moeder56
door moeder56 - Oct 1, 2009 om 11:02
483 Antwoorden / 2 Vragen
moeder56
door moeder56 - Oct 1, 2009 om 11:08
483 Antwoorden / 2 Vragen

Weten jullie dat : de bezorgers een flutbedrag betaald krijgen en per adres betaald worden. Regelmatig wordt door iemand per wijk geteld hoeveel stickers er hangen en dus krijgt de bezorger minder kranten. Dat is dus de reden dat ze die stickers erafhalen.
Wat die pizzafolder betreft. Het lijkt me logisch als je een zelfstandig bedrijf bent in die buurt dat je dus bij iedereen de folder in de bus gooit. Hier gaat het nl. om een klantenbestand op kleine schaal.
In zijn algemeenheid ben ik het met diverse schrijvers eens, doe iets nuttigs met eventuele reclame en geef het aan de sportvereniging. Als je van iedere futiliteit zo'n probleem maakt heb je vast een moeilijk leven.

johanpc
door johanpc - Oct 1, 2009 om 11:28
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Wij krijgen tussen de 5 en 7 kilo oudpapier per week inde bus niemand in ons gezin leest de onzin.

Mijn buurman brengt het tegenwoordig terug bij het distributiecentrum en tel;kens zeggen ze dat dat niet de bedoeling is dus lefgt hij het nu bij ze voor de deur.

gratisrijden
door gratisrijden - Oct 1, 2009 om 11:42
226 Antwoorden / 8 Vragen

Ik begrijp best hoe vreselijk moeilijk het leven is als de sticker niet werkt. We hebben al zo weinig te vertellen in het leven en nu wil ook nog die klote snotneus van krantenbezorger zich niet aan onze wil onderwerpen.

Ik zou zeggen:
Verbeter de wereld en ga zelf kranten en folders bezorgen ;-)

he
door heelgeheim - Oct 1, 2009 om 11:44
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind het verschrikkelijk zielig dat kinderen zo weinig betaald krijgen voor die folders, maar dat wil niet zeggen dat je maar alles moet toelaten toch? Die kinderen waar je het over hebt gooien de folders bij pakken in de struiken. Ik heb diverse malen foto's van bundels (werkelijk honderden) naar bedrijven opgestuurd. De bedrijven vinden dat oprecht verschrikkelijk en terecht. Moet je nagaan hoeveel bomen ervoor gekapt zijn, plastic, verf, mensen die aan het werk zijn om de folders te produceren, construeren en nog wat van dat soort grapjes. De bezorgers moeten hun werk goed doen, maar het lijkt me een zeer goede ontwikkeling dat bedrijven nu eindelijk aan direct mailing gaan werken. Gewoon ontvangen wat je wil. En dat lijkt ook steeds beter te werken. Nu nog maar hopen dat die zinloze, doelloze troep uit onze brievenbussen mag verdwijnen.

jo
door johdevries - Oct 1, 2009 om 12:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

ankhor: je reactie en redenatie slaat nergens op,. doe de groeten aan je vriend Wilders

hutch
door hutch - Oct 1, 2009 om 13:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Regelmatig wordt door iemand per wijk geteld hoeveel stickers er hangen en dus krijgt de bezorger minder kranten. Dat is dus de reden dat ze die stickers erafhalen. Wat die pizzafolder betreft. Het lijkt me logisch als je een zelfstandig bedrijf bent in die buurt dat je dus bij iedereen de folder in de bus gooit. Hier gaat het nl. om een klantenbestand op kleine schaal."

Eigenlijk is de vraag al beantwoord. Toch wil ik het volgende er nog aan toevoegen:

Als (...) ik er een sticker op plak, heeft iedereen daar met de handen vanaf te blijven. Ik denk dat daar het iedereen wel mee eens is.

Verder ligt het ook aan de opvoeding, zowel de ouders van die kinderen, als van de verantwoordelijken achter die reclamerommel. Bovengenoemd mag dus absoluut geen reden zijn, om die stickers te verwijderen of te negeren.

Als ik geen reclame wens te ontvangen en ik krijg toch die rommel (bijv. van die pizzeria) in mijn bus, denkt iemand dan echt, dat ik naar die pizzeria ga om daar een bestelling te doen..... ?? Dit heeft alleen maar een averechtse werking op de meesten onder ons. En zo is dat met alle ongewenste reclame. Uiteindelijk gaat het alleen maar om geld verdienen!

Men dient respect te hebben voor de gedachte achter die 'ja/nee' stickers. Dit weer teruggekoppeld naar de opvoeding van die kinderen (maar ook volwassenen die bezorgen en de bedrijven die hier achter steken): heb respect voor andermans eigendommen...... en wensen (op dit gebied). Dus het is helemaal niet logisch om bij iedereen, tegen wil en dank, reclame 'in de strot' te duwen!

Gr. Hutch

me
door meisie - Oct 2, 2009 om 13:07
141 Antwoorden / 169 Vragen

In de bossen of aan de kant van een buitenweggetje  van ons dorp vindt je, als je gaat wandelen, regelmatig  stapels folders en kranten liggen van bezorgers van reclame die ze niet rondbrengen.. Asociaal, niet bezorgen , (cq. bijverdienen) en toch beuren. Dat vind ik veel erger.

me
door meisie - Oct 2, 2009 om 13:10
141 Antwoorden / 169 Vragen

Nog veel erger!!! Bij ons in het dorp zie ik regelmatig aan de kant van een landweggetje of in de bossen stapels folders en weekkrantjes liggen van  bezorgers die wel willen bijverdienen maar niet bezorgen. Dat vind ik pas a-sociaal.

re
door rebello - Aug 18, 2010 om 19:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ideetje:

Aangezien iedere bezorger wettelijk gezien alles wat hij wil bij u door de brievenbus mag gooien, mag u het natuurlijk ook bij hem. Dus vind even uit waar de bezorger woont en breng elke week de folders even terug. En als service zou je ook eens even de buren langs kunnen gaan en hun folders ook terug brengen naar bezorger. Wellicht komt de boodschap dan aan.

vladja
door vladja - Aug 18, 2010 om 20:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Rebello,

Deze vraag is er eentje uit de oude doos.

Vladja

ph
door phpieterse - Oct 20, 2015 om 15:43
24 Antwoorden / 8 Vragen

Juist, nee is nee!

Maar, HelloFresh doet het helemaal stiekem! Verstoppen hun folders in mijn Volkskrant!
Zou wel eens willen weten of zij met hun producten ook zo "Fresh" zijn?!

Mijn schoonvader zei altijd:" eerst in de toiletten kijken als je ergens gaat eten, zo ziet hun keuken er ook uit".
Hopelijk is de wijze van reclame voeren van HelloFresh ook niet een voorbeeld van hun kwaliteit van de producten welke zij verkopen.