adri72
door adri72 Dec 19, 2015 om 09:37
Huishouden & energie

Nespresso garantie waardeloos

Heden de Nespresso Club gebeld over mijn machine is aangekocht op 24 mei 2013. Helaas buiten de garantie doch men zei in eerste instantie dit voor coulance te repareren doch nu zei men dat dit 75 euro kost. Aankoopprijs was 134,00 euro.
In Duitsland en Frankrijk en Engeland krijgt men 3 jaar garantie en in Nederland 2 jaar, erg vreemd toch?

Dus voor mij geen apparaten van Krupps meer; ik voel mij bedonderd.

13054 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2015 om 09:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar emigreren. :-))

Cookies
door Cookies Dec 19, 2015 om 10:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of bij een Duitse shop kopen;-)

Cookies
door Cookies - Dec 19, 2015 om 09:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die dingen kunnen ook kapot gaan door slecht/verkeerd onderhoud. Of door het gebruik van goedkope cups.

ph
door philip36 - Dec 19, 2015 om 10:50
2275 Antwoorden / 4 Vragen

De machine is nu 2 jaar en 6 maanden.
over een half jaar had u ook gezegd, garantie waardeloos.

Gewoon een nieuwe kopen, nu, afhankelijk van machine, met €30 tot €60 koffiekorting.

Het maken van een lungo met een espressocup is volgens nespresso slecht voor de machine.
De koffiemaling van espresso is fijner waardoor de compressor van de machine zwaar moet werken om die hoeveelheid water, voor een lungo, door de cup te persen.
De manier is dan, volgens Nespresso, om van de espressocup een espresso te zetten en daarna de machine weer in te schakelen zonder cup om het water aan te vullen tot lungo.

mf
door mfmeyer@versatel.nl - Dec 19, 2015 om 16:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Sunstairs traprenovatie heeft het opgelost!

Na een zakelijke mail dat  de leuning led binnen 2 weken opgehangen moest worden, anders zou ik overkomst laten ontbinden. Met zeer vervelende gevolgen voor Sunsairs.
Vandaag hebben ze hun afspraken nagekomen. Iedereen bedankt voor de reacties!!
,

diumenge
door diumenge Dec 19, 2015 om 17:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is geweldig nieuws voor alle Nespresso bezitters!

marita567
door marita567 Dec 20, 2015 om 21:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

dit antwoord is weer typisch iets van u , misschien kunnen ze samen op de trap gaan zitten met een lekker bakkie koffie omringd door de ledlampen .
ik verbaasde me ook al om dit antwoord hier te vinden .

sw
door swat1500 - Dec 20, 2015 om 00:40
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de machine ook via de Nespresso Club gekocht? U moet zich namelijk altijd voor garantie richten tot de leverancier. Na afloop van een garantietermijn volgt niet automatisch een coulance termijn. Er bestaat dus geen recht op coulance. Men krijgt het of men krijgt het niet.

Tegen de leverancier kunt u na de "garantietermijn" het non conform zijn in stelling brengen. U moet dan wel aannemelijk maken dat het niet "normaal" is dat het betreffende defect al binnen 2 jaar na aankoop zich aandient en daarom recht op reparatie of levering van wel een behoorlijk product hebt.

Dat andere landen langere garantietermijnen hebben is geen grond om in Nederland beroep op te doen. Overigens zijn er ook in Nederland leveranciers die langer dan 2 jaar garantie geven.

h.
door h.terpstra - Dec 20, 2015 om 01:03
202 Antwoorden / 1 Vragen

Adrie 72.
Garantie geeft men tot aan de deur als u er uit gaat.( Mercedes geeft 30 jaar garantie.Maar dan is uw auto al in de schredder) ..
Maar er is wel een wettelijke garantie regeling.  Mijn Nespresso aparaat doet het al vele jaren.8/10?
Acht jaar mag men minimaal eissen lijkt me.

Ik begrijp de enkel gelezen reacties niet, van de commerciele horigen.
tijger,carola zijn m.i. fundamentalisten van een millieu  groep. Of gewoon DOM.

Adrie, leg uw probleem voor bij de consumenten bond.

Dergelijke slechte producten mogen m.i. niet op de markt verschijnen.

pi
door pieterwolters - Dec 20, 2015 om 01:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

In Nederland zijn andere dingen weer beter geregeld dan in de landen die je noemt. Veel succes met de zoektocht naar een land waar alles perfect is geregeld.

ro
door ronny530 - Dec 20, 2015 om 07:36
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Als denkt dat coulance gratis reparatie betekend komt u bedrogen uit want coulance is een tegemoetkoming in de reparatiekosten. De coulance regeling zal wel zijn toegepast want losse onderdelen zijn vaak duurder dan het apparaat zelf en dan moeten ze ook nog gemonteerd worden.
Off topic, wij Nederlanders willen voor een duppie op de eerste rij zitten en als de voorstelling tegenvalt eisen we het geld nog terug ook.