Nespresso garantie waardeloos
Heden de Nespresso Club gebeld over mijn machine is aangekocht op 24 mei 2013. Helaas buiten de garantie doch men zei in eerste instantie dit voor coulance te repareren doch nu zei men dat dit 75 euro kost. Aankoopprijs was 134,00 euro.
In Duitsland en Frankrijk en Engeland krijgt men 3 jaar garantie en in Nederland 2 jaar, erg vreemd toch?
Dus voor mij geen apparaten van Krupps meer; ik voel mij bedonderd.
Die dingen kunnen ook kapot gaan door slecht/verkeerd onderhoud. Of door het gebruik van goedkope cups.
De machine is nu 2 jaar en 6 maanden.
over een half jaar had u ook gezegd, garantie waardeloos.
Gewoon een nieuwe kopen, nu, afhankelijk van machine, met €30 tot €60 koffiekorting.
Het maken van een lungo met een espressocup is volgens nespresso slecht voor de machine.
De koffiemaling van espresso is fijner waardoor de compressor van de machine zwaar moet werken om die hoeveelheid water, voor een lungo, door de cup te persen.
De manier is dan, volgens Nespresso, om van de espressocup een espresso te zetten en daarna de machine weer in te schakelen zonder cup om het water aan te vullen tot lungo.
Sunstairs traprenovatie heeft het opgelost!
Na een zakelijke mail dat de leuning led binnen 2 weken opgehangen moest worden, anders zou ik overkomst laten ontbinden. Met zeer vervelende gevolgen voor Sunsairs.
Vandaag hebben ze hun afspraken nagekomen. Iedereen bedankt voor de reacties!!
,
Dat is geweldig nieuws voor alle Nespresso bezitters!
dit antwoord is weer typisch iets van u , misschien kunnen ze samen op de trap gaan zitten met een lekker bakkie koffie omringd door de ledlampen .
ik verbaasde me ook al om dit antwoord hier te vinden .
Heeft u de machine ook via de Nespresso Club gekocht? U moet zich namelijk altijd voor garantie richten tot de leverancier. Na afloop van een garantietermijn volgt niet automatisch een coulance termijn. Er bestaat dus geen recht op coulance. Men krijgt het of men krijgt het niet.
Tegen de leverancier kunt u na de "garantietermijn" het non conform zijn in stelling brengen. U moet dan wel aannemelijk maken dat het niet "normaal" is dat het betreffende defect al binnen 2 jaar na aankoop zich aandient en daarom recht op reparatie of levering van wel een behoorlijk product hebt.
Dat andere landen langere garantietermijnen hebben is geen grond om in Nederland beroep op te doen. Overigens zijn er ook in Nederland leveranciers die langer dan 2 jaar garantie geven.
Adrie 72.
Garantie geeft men tot aan de deur als u er uit gaat.( Mercedes geeft 30 jaar garantie.Maar dan is uw auto al in de schredder) ..
Maar er is wel een wettelijke garantie regeling. Mijn Nespresso aparaat doet het al vele jaren.8/10?
Acht jaar mag men minimaal eissen lijkt me.
Ik begrijp de enkel gelezen reacties niet, van de commerciele horigen.
tijger,carola zijn m.i. fundamentalisten van een millieu groep. Of gewoon DOM.
Adrie, leg uw probleem voor bij de consumenten bond.
Dergelijke slechte producten mogen m.i. niet op de markt verschijnen.
In Nederland zijn andere dingen weer beter geregeld dan in de landen die je noemt. Veel succes met de zoektocht naar een land waar alles perfect is geregeld.
Als denkt dat coulance gratis reparatie betekend komt u bedrogen uit want coulance is een tegemoetkoming in de reparatiekosten. De coulance regeling zal wel zijn toegepast want losse onderdelen zijn vaak duurder dan het apparaat zelf en dan moeten ze ook nog gemonteerd worden.
Off topic, wij Nederlanders willen voor een duppie op de eerste rij zitten en als de voorstelling tegenvalt eisen we het geld nog terug ook.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer