Re
door Reinwater Feb 14, 2017 om 19:54
Huishouden & energie

Onterecht cv vervangen

Mijn excuses voor het nogmaals plaatsen van deze casus. Door een foutje is deze vraag de vorige keer verwijderd en kon ik de reacties niet lezen.
In het kort kwam het hierop neer. Feenstra is langs geweest voor een defect ergens in de cv. De druk viel telkens weg.
De monteur komt kijken en concludeert dat de warmte wisselaar stuk is. Aangezien het een ketel van 12 jaar betrof adviseerde hij een nieuwe ketel aan te schaffen. Een nieuwe warmte wisselaar kost namelijk 500 euro. Dat is het keteltje niet meer waard volgens de monteur. Volgende dag blijkt de ketel op een storingscode gesprongen te zijn, wat hiervoor nog niet eerder is gebeurt. Het lijkt wel of de problemen nog groter zijn geworden na het bezoek van de monteur. Buiten is het min 5 graden celcius. Er moest dus iets gebeuren.
Wij hebben op advies van Feenstra de ketel vervangen, bij een andere installateur welliswaar, want bij de meeste aanbieders inclusief Feenstra krijg je er een service contract bij die je niet nodig hebt bij een nieuwe ketel.
Na vervanging van de cv echter blijven de problemen van drukverlies voortduren. Na onderzoek naar de oude ketel blijkt deze nog in goede conditie. Nader onderzoek wijst vervolgens uit dat een lekkage bij een radiator de reden is van het drukverlies.
Nu heb ik voor niks een nieuwe cv laten installeren á 1600 euro, vanwege een verkeerde diagnose van Feenstra (de defecte warmte wisselaar), terwijl de lekkage bij de radiator voor 50 euro was opgelost. Wat is redelijk in dit geval? Hoe pak ik dit aan?

1381 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2017 om 21:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat redelijk is? Mijns inziens helemaal niets. De druk viel telkens weg, dat ziet u, dan is het toch logisch dat er ergens een lekkage is? Dan loopt men de radiatoren langs en de leidingen en dan had u die lekkage moeten zien. Pas als er nergens een lekkage gevonden wordt, ga je verder kijken.

En dan springt hij de volgende dag op een storingscode, komisch na het bezoek van die "monteur" of beter gezegd knoeier. En wat voor code was dat dan?

En dan komt de volgende knoeier een nieuwe cv installeren en merkt dus ook dat drukverlies niet op. Pas nadat de oude ketel is gecontroleerd, gaat er blijkbaar een lichtje branden. En kost u dat nog eens € 50,00.

Als u dat ding door Feenstra had laten vervangen, zou u niet eens geweten hebben, dat het niet aan de cv ketel lag. Die had dan even de lekkage gerepareerd.:-((

ph
door philip36 - Feb 14, 2017 om 23:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ben eigenlijk wel benieuwd in welke ruimte die lekkage was dat u het niet opgemerkt heeft.
Meestal merk je drukverlies pas als de cv ketel in storing gaat doordat de druk te laag wordt.

U kunt Feenstra erop aanspreken maar ik geef u heel weinig kans dat u wat bereikt.

Apetjoek
door Apetjoek - Feb 15, 2017 om 10:14
234 Antwoorden / 16 Vragen

bij mij liep de cv-pijp door de kruipruimte en was dus niet direct zichtbaar , bleek er een koppeling van een T-stuk niet goed aangedraaid te zitten ,scheef dus ,kosten nieuwe koppeling € 6,40 een uur of 4 tijgeren en een bult op m'n kop van het stoten van m'n hoofd  tegen de vloerbalken , probleem opgelost!