ge
door geklu Jan 16, 2015 om 19:06
Huishouden & energie

Onterechte overname Nuon koppigheid NLE

Onterechte overname van Nuon koppigheid NLE

op 16 augustus ben ik gaan shoppen voor een gunstiger energiecontract, dit doe ik jaarlijks en het kan je heel wat euro's besparen goed zo gezegd zo gedaan, ben via PriceWize uitgekomen bij Nuon dit scheelde 37 euro per maand afgaande op mijn verbruik van jaar 2012/2013 (met zeer koude winter).

Verbruik gas 3800 M3
Verbruik electra. 5800 kWh

Bij de NLE heb (had) ik een maandbedrag van 325 euro via PriceWize zou dit bij Nuon 288 euro (inclusief BTW) gaan bedragen dus heb de overstap gemaakt, deze overstap vindt plaats als het contract bij de NLE is afgelopen 1 november 2014 (heb de bevestiging van PrizeWize), ik heb dan namelijk recht op 38% korting op de jaarafrekening van NLE.

In de tussentijd is er een nette dame van Nuon aan de deur geweest of ik interesse heb in een zakelijk contract (ik heb een webshop) dit is (volgens haar) namelijk nog gunstiger dan een consumenten contract (schilt niet heel erg veel, maar toch) dus ben hier uiteraard mee akkoord gegaan, met de mededeling dat dit op 1 november (einde contract NLE) in zou moeten gaan, en me al bij Nuon had aangemeld via PrizeWize, dit was geen enkel probleem.

Alles word in gang gezet bevestiging van Nuon en opgave meterstanden.

Wat schept mijn verbazing ik krijg een maand te vroeg de jaarafrekening van NLE, bijbetalen 210 euro inclusief de boete van 100 euro voor een maand te vroeg overstappen. ik snap hier niets van want nu krijg ik geen 38% korting meer over een bedrag van afgerond 1700 euro, en nog eens een extra boete.

Ik neem begin oktober contact op met Nuon met de vraag waarom ze mij nu al hebben overgenomen, en niet op einde contract van de NLE op 1 november 2014 omdat ik hierdoor 38% korting misloop op de eindfactuur van NLE, foutje aldus Nuon. Ik krijg van mevrouw Leonie te horen dat dit een onterechte aanmelding is en of ik zelf even contact wil nemen met de NLE om dit ongedaan te maken (dit zou volgens haar sneller gaan). Als dit niet zou lukken moet ik terugbellen en gaan zij (Nuon) dit voor mij regelen. Ik bel dus met de NLE om dit mede te delen, hier krijg ik na veel aarzeling en overleg te horen dat zij een onterechte aanmelding via de Nuon willen ontvangen, dit kan ik begrijpen, Nuon heeft mij tenslotte onterechte een maand te vroeg overgenomen.

Ik bel dus direct terug naar de Nuon met de mededeling dat NLE van hun een bevestiging tot onterechte aanmelding willen ontvangen, dit is geen probleem en wordt direct in gang gezet ik hoefde me nergens zorgen over te maken, zelfs met de mededeling heeft u geen vertrouwen in ons, waarop ik antwoorde tuurlijk wel.

Op 16 oktober bel ik weer met Nuon en NLE bij beide nog niets bekend, krijg al wel van de NLE medewerker te horen dat ik of Nuon weinig kans van slagen heb om dit terug te draaien en al vast een klacht voor de Nuon moet voorbereiden (tuurlijk 38% over 1700 euro tel uit je winst).

In de tussentijd ontvang ik van de Nuon een factuur voor 288 euro over periode oktober 2014, na een telefoontje met de rekeningen afdeling van Nuon is de betaling opgeschoven naar 1 december 2014 want dan moet alles wel duidelijk zijn over de onterechte overname.

Ik hoop dat Nuon en NLE hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van NLE en de 231,37 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. Volgens Nuon zou alles in orde komen.

zie vervolg

2669 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ge
door geklu - Jan 16, 2015 om 19:09
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Vervolg

Op 7 november bel ik weer (het storende hieraan is dat je telkens een andere medewerker krijgt en je verhaal opnieuw kan uitleggen terwijl ik alle namen heb genoteerd), eerst naar de NLE, hier krijg ik te horen dat er nog steeds niets bekend is in hun systeem. Dan bel ik naar de Nuon hier krijg ik te horen dat er niets in hun systeem staat Huh??????? na deze mededeling begint de zitting van mijn stoel redelijk oververhit te raken, ik heb dit namelijk begin oktober al gemeld en hoefde me geen zorgen te maken. De medewerkster zal mij opnieuw als onterechte aanmelding opgeven bij de NLE, ik heb nu om een bevestiging gevraagd en deze op 10 november via de mail ontvangen, hierin staat:

Zoals reeds besproken blijkt het bericht omtrent de onterechte aanmelding/ voortijdige switch niet te zijn aangekomen bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb opnieuw een onterechte aanmelding ingeschoten. De betreffende afdeling die dit oppakt zal het bericht doorsturen naar de NEM en de communicatie met hen verzorgen. Zodra er meer bekend is zal er telefonisch contact met u worden opgenomen. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tot op heden van beide partijen nog niets vernomen.

Inmiddels ben ik op per 2 november (terechte datum) afnemer bij Nuon ik krijg nu een voorschot rekening gepresenteerd van maar liefst 350 euro??, terwijl ik volgens PrizeWize 288 euro (inclusief BTW) moet betalen voor de bovenvermelde gas en electra standen opgave, daarbij zou ik met de zakelijke afname nog iets goedkoper uit zou zijn Huh???.

Terwijl ik dit bericht aan het typen ben (15 november 2014) komt er nog een factuur binnen van de Nuon of ik een opzegvergoeding van 50 euro over wil maken? en dit voor een onterechte overname.

Ik hoop dat Nuon en NLE hier samen uitkomen, en ik alsnog mijn 38% korting op de eindfactuur van NLE en de 210 euro bijbetaling inclusief boete terugbetaald krijg. Volgens Nuon zou alles in orde komen.

Wordt ik hier slachtoffer van 2 giganten, ik word hier niet echt vrolijk van en hoop op steun, wordt vervolgd.

zie forum

ge
door geklu - Jan 16, 2015 om 19:18
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

Dit is mijn laatste post, voor diegene die interesse hebben kijk op deze link daar staan alle updates van eerdere data.

16 januari 2015

Vanmiddag weer gebeld met Nuon inzake mijn niet betaalde rekeningen en 1x incasso, heb aangegeven dat ik geen rekeningen betaal voordat bovenstaande kwestie is opgelost.

Eerst gebeld met afdeling facturatie deze kunnen mij niet helpen i.v.m. geschil en hebben mij door verbonden met afdeling leverantie, hier kreeg ik een vriendelijke meneer aan de telefoon die zich uitermate heeft ingespannen om allerlei afdelingen te bereiken om tot een oplossing te komen (hij vond namelijk zelf dat het wel erg lang duurde met de oplossing voor het hele verhaal), helaas na in totaal 2,5 uur aan de telefoon krijg ik als antwoord dat hij nu niets voor me kan betekenen en op antwoord zit te wachten van een andere afdeling (heb ik helaas al meer gehoord), hierop heb ik de vraag gesteld of mijn betalingen uitgesteld kunnen worden totdat ik onderhand een antwoord krijg, De medewerker neemt contact op met de betreffende afdeling na circa 15 minuten krijg ik te horen dat ik geen uitstel krijg en mijn rekeningen moet betalen.

Helaas ook Nuon Webcare laat niets van zich horen, ook al lezen zij allerlei forums.

Misschien wordt het tijd dat de heer Peter Smink zich met de zaak gaat bemoeien.

tijger1
door tijger1 - Jan 16, 2015 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0






Misschien hebt u hier nog iets aan.

Klik

zoekster
door zoekster - Jan 16, 2015 om 20:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 19:29]




Misschien hebt u hier nog iets aan.

Klik
Hele lappen tekst en dan kom jij met één lullig zinnetje aanzetten?!

(geintje)

ro
door ron530 - Jan 16, 2015 om 20:28
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

In 2012/2013 is er geen sprake geweest van een (zeer koude) winter. Het betreft een zakelijk contract die heel anders in elkaar zit dan in de privé sfeer. U is een grootverbuiker die de voorwaarden voor zakelijke afnemer in het archief heeft geduwd zonder het te lezen.

ho
door hopetobehelping - Jan 16, 2015 om 20:30
1289 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=geklu schreef op vrijdag 16 jan 2015, 19:18]
Misschien wordt het tijd dat de heer Peter Smink zich met de zaak gaat bemoeien.

Beste geklu,

geen idee of het u lukt (of u heeft het misschien al gedaan) maar u zou ook nog kunnen proberen om contact te zoeken met het hoofd klantenservice van Nuon.

ge
door geklu - Jan 16, 2015 om 20:49
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:28]In 2012/2013 is er geen sprake geweest van een (zeer koude) winter. Het betreft een zakelijk contract die heel anders in elkaar zit dan in de privé sfeer. U is een grootverbuiker die de voorwaarden voor zakelijke afnemer in het archief heeft geduwd zonder het te lezen.

ge
door geklu - Jan 16, 2015 om 20:52
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 20:28]In 2012/2013 is er geen sprake geweest van een (zeer koude) winter. Het betreft een zakelijk contract die heel anders in elkaar zit dan in de privé sfeer. U is een grootverbuiker die de voorwaarden voor zakelijke afnemer in het archief heeft geduwd zonder het te lezen.

Ten eerste ben ik voorgelogen met het zakelijk contract ten tweede ben ik een gewoon huishouden en geen groot verbruiker, daarbij is mijn contract bij Nuon een consumentencontract.

ro
door ron530 - Jan 16, 2015 om 21:35
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

"Verbruik gas 3800 M3 Verbruik electra. 5800 kWh" en een webshop die wellicht bij de KVK staat ingeschreven maakt u een zakelijke klant die ook als zodanig wordt benaderd. Ooit wel eens gehoord van BTW aftrek en andere bedrijfskosten, dat zijn de voordeeltjes die een zakelijke klant wel heeft.

ge
door geklu - Jan 17, 2015 om 10:01
6 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 21:35]"Verbruik gas 3800 M3 Verbruik electra. 5800 kWh" en een webshop die wellicht bij de KVK staat ingeschreven maakt u een zakelijke klant die ook als zodanig wordt benaderd. Ooit wel eens gehoord van BTW aftrek en andere bedrijfskosten, dat zijn de voordeeltjes die een zakelijke klant wel heeft.


Je gaat totaal voorbij aan de essentie van het verhaal, Nuon heeft mij onterecht een maand te vroeg overgenomen, zodat ik bij de NLE een premie misgelopen ben van € 821,06.
Het gaat er hier niet om of het een consument of zakelijk contract is en ook niet om het verbruik, ook al heb je een webshop dan ben je nog niet verplicht om een zakelijk contract af te sluiten ook al sta je ingeschreven bij de KVK.
Daarbij moet je je eens verdiepen in de belastingdienst, je kan op energie geen BTW aftrek krijgen, dit is alleen voor Kerken en Stichtingen mogelijk.

19
door 1953 - Jan 17, 2015 om 10:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=ron530 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 21:35]"Verbruik gas 3800 M3 Verbruik electra. 5800 kWh" en een webshop die wellicht bij de KVK staat ingeschreven maakt u een zakelijke klant die ook als zodanig wordt benaderd. Ooit wel eens gehoord van BTW aftrek en andere bedrijfskosten, dat zijn de voordeeltjes die een zakelijke klant wel heeft.


Licht eraan of het als een zakelijke klant kan worden beschouwd. Als ts een huurovereenkomst tussen partijen afsluit voor de huur van een kamertje, dan zouden extra meters dienen te worden geplaatst. In de praktijk is dit toch anders geregeld.

Zou ts een tandartspraktijk aan huis hebben, een omgebouwde garage tot praktijk, dan zou 'zakelijke klant' met aparte meters de uitkomst zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer