de
door det Feb 20, 2017 om 17:05
Huishouden & energie

Slechte matrassen beter bed

Ik heb in 2014 2 gold Pocket pv matrassen gekocht bij beter bed.Na een week begonnen deze in te zakken en lag ik op de pocket veren zo erg zelf dat mijn heupen er zelfs blauw van waren.. Beter bed gebeld en de situatie uitgelegd en afgesproken om deze te ruilen voor dezelfde nieuwe matrassen.Dit is allemaal netjes verlopen.Nu 2 en een half jaar verder kreeg ik weer hetzelfde probleem met 1 matras waar ik op sliep. Aangezien ik alleen ben en altijd op aan 1 kant lig had had ik dus op de andere nog niet geslapen.Toen wilden ik het zeker weten of die andere matras ook weer hetzelfde probleem had en ik heb ze dus omgewisseld. 3 maanden heb ik er op gelegen en die zakte dus ook in en ik lag weer op de pocketvering.Weer beter bed gebeld en de situatie uitgelegd dat de matrassen niet goed zijn.Beter bed weer een monteur gestuurd en die kwam tot conclusie dat de top laag inderdaad wat dun was geworden en ik daardoor op de vering lag.Ik kreeg van beter bed het bedrag terug om bij hun een andere matras te kopen.Hiermee weer ingestemd en dus naar de beter bed filiaal om een andere matras uit te zoeken.Ik wilden deze keer dus ook geen boxspring meer na deze ervaring.Aangezien er dan niet veel keus meer was omdat ik op andere matrassen niet lekker lag en ik ook vanwege mijn rug en heupen een zacht bed moest hebben,dus gekozen voor de koudschuim matras skankt moritz. Het neusje van de zalm kwa matrassen.Inderdaad hij lag lekker in de winkel.dus op advies besloten om deze te nemen maar ik moest hier wel een bedrag bijbetalen omdat ze een stuk duurder waren dan de boxsprings.Eenmaal thuis bezorgd heb ik er 3 nachten op geslapen en dat was een ware hel.Inderdaad de top dek ligt zacht maar het koudschuim eronder lig keihard.Alles begon letterlijk af te knellen me schouders benen me nek.Zelfs zo erg dat ik nu bloed uitstortingen op me heupen heb. Het ligt totaal niet comfortabel en het past zich ook niet aan.Ik heb natuurlijk met beter bed hierover contact gehad na de eerste nacht en die adviseerde mij om het toch nog een weekje te proberen.Nou na 3 nachten heb ik het helemaal gehad.dus weer beter bed gebeld en die wilden een monteur laten komen.Dit heb ik geweigerd want de bedden zijn gewoon voor mijn lichaams- gewicht te hard.dus dat heeft in mijn ogen geen enkele zin.Ik moet nu samen met het filiaal houdster hier maar uit zien te komen.ik ben dus zeer teleurgesteld in de manier hoe ze mij hebben geadviseerd.Ze hadden ten eerste veel beter naar mijn verhaal moeten luisteren.Dat hebben ze niet gedaan.Ik zit hier dus nu met 2 harde matrassen waar ik niet op kan slapen.Opties voor andere bedden bij beter bed heb ik niet omdat deze niet geschikt zijn voor mij rug en heupen, en ik heb ook geen vertrouwen meer in hun boxsprings.Mijn Vraag is dus hoe ik dit het beste nu kan op lossen,want het liefst heb ik me geld terug zodat ik de kans krijg om wel geschikte matrassen te kopen.Heb ik daar nog recht op want alles valt nog in mijn garantie tijd.

9506 11 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 20, 2017 om 17:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als Beter Bed slechte matrassen zou verkopen hadden ze al niet meer bestaan. Beter Bed is een winkel met verkopers, geen artsen. Als u weet dat u problemen heeft het liggen is het juist niet verstandig om daar, of in welke winkel dan ook te gaan kopen. U heeft eerst advies nodig en eventueel een maatwerk matras nodig.

Ook al zit u in de garantietijd, dit heeft niets te maken met persoonlijke ervaringen. Garantie wil zeggen dat er een oplossing komt bij een defect. Dat het in uw ogen niet de juiste is, is geen defect.
 Tot nu toe lees ik enkel nog dat Beter Bed netjes heeft gehandeld, met de juiste insteek kunnen ze het ook netjes oplossen.

simon55
door simon55 Feb 20, 2017 om 23:02
1556 Antwoorden / 5 Vragen

t Zijn geen artsen helemaal eens .En beter bed is n zaak van verkopen en niks meer.n Goed spreekwoord zou moeten zijn :..........................Beter Bed.................Is Pet

ne
door neodutchio Feb 20, 2017 om 23:07
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Niets ten nadele van Beter Bed hoor. Service is goed en advies ook. Maar als je lichamelijke problemen hebt is het nooit slim om naar een reguliere winkel te gaan. Daar zijn specialisten voor.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 17:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk vind ik de service in uw geval door Beter Bed uitstekend.

In normale gevallen krijgen mensen geen bloeduitstortingen op hun lijf van wat voor bed dan ook, zelf niet als men op een plank ligt.

Dus het probleem zit in uw lijf en niet in die matrassen. En uiteraard krijgt u niet uw geld terug.

de
door det Feb 20, 2017 om 17:44
1 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger dit is geen normaalt geval,ik heb nu al 2 keer meegmaakt op verschillende matrassen van beter bed en nog nooit op andere matrassen.

Zelf heb ik dit natuurlijk ook getest en mijn pijn in me heupen verdween dus niet meer blauw en zeker geen bloeduitsorting..Dus wat u nu zegt is dat het in me lijf zit is totale onzin.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt in ieder geval niet aan die matrassen.

costnix
door costnix - Feb 20, 2017 om 17:46
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou maar een met uw lichamelijke klachten naar de huisarts gaan!

de
door det Feb 20, 2017 om 17:49
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben gezond mens ten 2 de beter lezen waar het om gaat, verplaats het op mijn gezondheid te gooien.

costnix
door costnix Feb 20, 2017 om 18:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat moet zelf maar weten, maar een lichaam vertoont niet zo maar blauwe plekken door het liggen.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan wel schrijven dat u gezond bent, maar dat kan niet kloppen als u bloeduitstortingen krijgt terwijl u op een topper ligt die ook nog op een koudschuim matras ligt.

Dus ga naar de dokter.

de
door det Feb 20, 2017 om 18:11
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik lig dus helemaal niet op een topper, lezen is ook een vak he!!

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: "het topdek ligt zacht, maar het koudschuim keihard".

de
door det Feb 20, 2017 om 18:33
1 Antwoorden / 2 Vragen

De eerste laag op het matras zelf die is namelijk met tijk gevuld.
Zodra je wat meer inzakt word het bij mijn heupen keihard,drukpunt dus.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 18:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gevuld met "tijk"? Tijk is de stof die er omheen zit.

hansje klein
door hansje klein - Feb 20, 2017 om 18:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

VRAAG: Heeft de Beter Bed- verkoper ooit naar uw gewicht gevraagd of u op de weegschaal gezet in de winkel? Het lijkt erop, dat u mogelijk overgewichtig bent ... klopt dat? Een matras moet vooral bij uw gewicht en slaaphouding passen.

Er zijn overigens prima matrassen die het ontstaan van drukpunten preventief kunnen verhinderen en een goede ventilatie hebben. Ik weet niet of Beter Bed soft-matrassen heeft op Tempur-basis.

Maar natuurlijk kan hier niemand op afstand een 'beste persoonlijke koop' aanbevelen.

de
door det Feb 20, 2017 om 18:30
1 Antwoorden / 2 Vragen

Nee dit is niet gevraagd en ik ben geen overgewicht met mijn 47 killo.Jammer genoeg hebben ze de tempur soft matrassen van Tempur in hun collectie.
Dus die keuze valt af.waar het mij ook om gaat is hoe kan ik dit verder oplosssen aangezien de andere matrassen voor mij geen optie zijn.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom is het dan jammer dat zij die matras van Tempur niet in hun collectie hebben?

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2017 om 18:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan maar een waterbed aanschaffen.

di
door dickster - Feb 20, 2017 om 18:34
69 Antwoorden / 2 Vragen

Opzich vind ik ook dat beter bed wel zijn best heeft gedaan om uw probleem op e lossen. Maar blijkbaar lukt het neit om in uw geval een juise matras te vinden daar. Aangezine beter bed zelf heeft aangeboen dat u een nieuwe matras mocht uitzoeken omdat de oude ondeugdelijk waren, lijkt het mij wel fair dat u uw geld terug krijgt nu blijkt at beter bed geen matras verkoopt wat bij u past. Alleen denk ik dat beter bed altijd hun monteur wi laten langskomen om de situatie o te nemen, dit weigeren is daarom ook niet verstandig. Wat tijger zet is namelik waar: in een normale situatie zou u geen bloeduitstorting moeten krijgen van liggen op een matras, hoe beroerd ook. Wanner de pocketvering kern voelbaar wordt kan ik me dit nog ergens voorsteleln, maar koudschuim zou geen drukpunt moeten opleveren wat zoiets tot gevolg kan hebben. Ik snap alleen niet dat u ook angeeft de boxsprings niet meer te vertrouwen, u schrijft over klachten met uw martas, niet over de bedbodem. Als ik u was zou ik met beter bed overleggen, of ze bereid zijn (een deel) van het aankoopbedrag terug te geven. Anders kunt u nog altijd proberen de (als ik het goed begrijp) vrij nieuwe matrassen die u nu hebt op marktplaats te verkopen. Wat in uw geval van groot belang is is een lange proefslaap-tijd. Misschien moet u eens kijken op sites als: www.mattsleeps.com of www.simbamatras.nl beide met 100 dagen proefslagen en als het neit bevalt wordt de matras gratis weer opgehaald en krijgt u uw geld terug. Als u goedkoper uit wilt zijn kan u het ook bij ikea proberen daar hebt u 90 dagen de tijd om te beoordelen of het matras iets voor u is. Ik weet alleen niet of die het ook gratis ophalen(ik dacht van niet)

de
door det Feb 20, 2017 om 18:52
1 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad zeg ook niet dat beter bed zijn best niet heeft gedaan, het is dus nu alleen duidelijk dat zij niet de gewenste matrassen voor mij hebben en dat ik hier dus nu wel achter gekomen ben.De koudschuimatrassen hebben niet de gewenste zachtheid voor mijn lichaamsbouw, en liggen te hard oa voor me heupen.Dat is nu ook wel duidelijk. warschijnlij krijg ik teveel tegendruk oa op me heupen dat het gaat knellen en zowaar blauw word met bloeduitsortingen na de 3 nacht.wat ik bedoelede met de boxspring was trouwens de matrassen niet mijn bed zelf die is in orde na inspectie.En wat de montuer betreft heeft geen zin omdat dit voor mij niet de geschikte matrassen zijn dus geen defect.Ik ben inmiddels ook wel achter dat ik een langere proeftijd nodig heb om er achter te komen welk matras geschikt is en deze ook gewoon kan terug sturen als dit niet zo is met geld terug garantie.ik ga in iedere geval in conclaaf met beter bed en hopelijk komen we er goed uit, zodat ik dan de kans krijg matrassen te kopen die wel geschikt zijn voor mij.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 20, 2017 om 20:16
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U gaat hier dan ook uw geld niet terug krijgen. BB werkt volop mee en uw matras is geen boxspring! Zal wel een pocketvering zijn.

tijger1
door tijger1 Feb 20, 2017 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@diewilik. Het is een koudschuim matras met een zachte toplaag die op die boxspring ligt.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2017 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoe groot u bent, maar bij een gemiddelde lengte en 47 kilo bent u broodmager en dan steken botten uit.

Koop op die matras een zachte topper en het leed is geleden.

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2017 om 00:17
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wanneer u vastloopt met het aanbod van Beter Bed is er (misschien tegen een zacht coulance-prijsje) nog een laatste optie uit de collectie van Beter Bed:

één drukverlagend dekmatras (topper).

hansje klein
door hansje klein - Feb 21, 2017 om 14:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... waarbij u altijd nog met  kosten van rond de € 200,- tot € 250,- moet rekenen: vraag uw adviseur

aurora1
door aurora1 - Feb 21, 2017 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat bedoelt u met boxsprings? Net zoals tijk geen matrasvulling is, zijn boxsprings geen matrassen voor zover ik weet.
Overigens vind ik dat Beter Bed u prima service geeft.