Structuurverschil fauteuil
Ik heb bij Natuzzi twee leren stoelen gekocht. Bij de stoelen is gebruik gemaakt van verschillende structuren van leer. Op een zitting is bijvoorbeeld gebruik gemaakt van leer met een gladde structuur, terwijl de zitting van de andere stoel bekleed is met leer met een relief-structuur. Het leer in de relief-structuur had ik uitgekozen bij Natuzzi.
Tijdens de aflevering van de twee stoelen op ons adres is mijn man en mij niet opgevallen dat er iets met het leer aan de hand was. De stoelen werden in de winter om 7 uur 's morgens bezorgd. Het was buiten nog donker, dus we hadden het licht aan.
We hebben dus gewoon voor akkoord getekend. Bij
daglicht bleek de afwijking van leer.
Ik ben in de loop van de week naar de winkel van Natuzzi gegaan om nog eens naar het showroommodel te kijken. Daar was geen enkel structuurverschil te zien.
De verkoopster heeft ons er destijds bij de aankoop van de stoelen wel op gewezen dat er hier en daar wat verschil in leer zou kunnen zijn, iedere huid is immers anders. We moesten dan meer denken in de trant van insectenbeten, kleine afwijkingen dus.
Tijdens een telefoongesprek met een van de medewerkers van Natuzzi werd mij medegedeeld dat ze niks voor ons konden betekenen. We moesten ons erbij neerleggen dat iedere huid nou eenmaal anders is. Wel erkenden ze de structuur-verschillen, aan de hand van de foto's die we via de mail verzonden hadden.
Wat ik nu graag zou willen weten is wat onze rechten in deze zijn. Is het terecht dat ik deze stoelen zo niet accepteer en zo ja, welke stappen moet ik dan ondernemen?
Hallo,
Bedankt voor de reactie. Dat is een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht! Het showroommodel is wel veel donkerder dan onze stoelen.
Ik vraag me af wat mijn rechten zijn, het structuurverschil is namelijk echt opvallend (ook pér stoel verschil in zitvlak/leuning). Ik zou dus nieuwe of andere stoelen (zelfde prijscategorie) willen.
Wat kleur betreft, door kunstlicht kan dat anders lijken. Enige optie , naast elkaar neerzetten in de showroom. Wat de eigenlijke klacht betreft: als er zoveel verschil in zit dat het uiteindelijk twee verschillende stoelen zijn, dan kan ik dat geen minimale afwijking noemen. Meldt in ieder geval aan Natuzzi , indien zij geen oplossing aanbieden, dat je je klacht voorlegt aan Radar en Kassa. Bedenk wel altijd dat je in eerste instantie meer vliegen vangt met stroop dan met azijn. Zoek een druk tijdstip uit. Sjouw je stoelen de winkel in en leg je klacht en de reactie daarop nog eens voor. Probeer iets luider te communiceren op het moment dat er andere klanten in de buurt zijn.
Heb ik ook al aan gedacht om mijn klacht voor te leggen aan Kassa of Radar. Om de stoelen naar de zaak te slepen vind ik vrij rigoureus, maar zou wellicht kunnen helpen. Hiermee wil ik echter wachten, aangezien dit niet zo onze stijl is. Ik zou graag willen weten of ik in mijn recht sta.
Alvast bedankt voor de reactie, groetjes
Je moet de oplossing zoeken die bij je past. Maar hoe meer tijd er verstrijkt des te problematischer wordt het. Mijn stijl is dus aanpakken bij de bron en dat is de winkel.
Succes in ieder geval.
Zij schatten hun klanten ook in, laat dat niet in uw nadeel werken.
Hallo joel9,
Even een korte simpele uitleg:
Structuurverschil komt vooral voor bij de duurdere leersoorten/huiden. Deze worden aniline geverfd (door en door). Hiervoor worden de betere (meestal Europese) huiden gebruikt, welke niet voorzien worden van een print, waardoor fouten etc. zichtbaar blijven. De minder goede huiden worden geschuurd, geplamuurd en voorzien van een print, waardoor de fouten nagenoeg niet opvallen. Bij aniline leder kan dus kleurverschil en structuurverschil aanwezig zijn
in één en dezelfde huid. Echter.. indien een klant 2 stoelen besteld, dan zal doorgaans de fabrikant enigszins rekening houden met de stoffeerwijze.Met name de zichtdelen, zoals voorrug en zitting, zullen worden bekleed met gelijkwaardig leer zonder structuurverschil onderling. Bij extreme verschillen kan het dan ook verstandig zijn om de Geschillencommissie te raadplegen (indien detaillist aangesloten is bij CBW).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer