mv
door mverveer Jan 20, 2009 om 12:17
Huishouden & energie

Vaatwasser storing (stopt niet meer) Bauknecht

Sinds de laatste dagen blijft onze vaatwasser maar continue doorgaan op
alle programma's er komt geen eind aan?? is dit een bekend probleem?

Qua geluid en draaiende onderdelen enzo, gaat het prima, de vaat wordt ook schoon, maar hij stopt er eigenlijk niet mee...

Ik geloof ook dat hij het laatste water niet echt wegspoeld..

Iemand hier bekend mee? het is een bauknecht GSXH 7498

38584 26 Rapporteer

wolfenjong
door wolfenjong - Jan 20, 2009 om 12:29
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Haal de stekker eens 10 sec uit het stopcontact en dan er weer in, misschien is hij dan gereset, en zit de filter niet verstopt, maak deze anders schoon,zo niet, zult u toch hulp van een monteur moeten gaan zoeken.

Succes er mee.

mi
door mijj - Jan 20, 2009 om 12:32
15 Antwoorden / 2 Vragen

Waarschijnlijk gaat hij aan een stuk door omdat het water niet weg kan. Maak de filter schoon en kijk of de slang of afvoer verstopt zijn. Als dit alles niet werkt is waarxhijnlijk de afvoer pomp defect.

jvdorst
door jvdorst - Jan 21, 2009 om 12:38
186 Antwoorden / 5 Vragen

Je kan eens proberen om alle programma's te resetten door de knop waar je de programma's mee start een aantal seconden ingedrukt te houden.

ku
door kusters - Jan 21, 2009 om 12:39
2 Antwoorden / 2 Vragen

Wordt hij wel warm? Als de temp. Hij wast tot de ingestelde temp. bereikt is.

mvanessen
door mvanessen - Jan 21, 2009 om 12:40
26 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk is de afvoer verstopt, niet de slang die je kunt zien, maar tussen de vaatwasser en de buitenmantel zit ook een afvoerbuizensysteem.
Deze buizen zitten waarschijnlijk vol met etensresten.
Draai de vaatwasser eens met een paar kopjes soda erdoor en laat hem een programma draaien zonder vaat, misschien lost dat de etensresten op.
Verwijder in het vervolg de groffe etensresten en vetresten en zet ze dan in de vaatwasser.

pk49
door pk49 - Jan 21, 2009 om 12:40
243 Antwoorden / 2 Vragen

in de huidige vaatwassers wordt het proces geregeld door een microprocessor. In de oude modellen met een tijdklok.In iedere geval is de tijdklok/processor van slag en moet de hoofdprint/tijdklok vervangen worden.Omdat dit over het algemeen net zo duur is als een nieuwe vaatwasser(voorrijdkosten, materialen, montage nieuwe printplaat. enz)zou u kunnen overwegen een nieuwe aan te schaffen.Dit is mij ook overkomen een tijdje geleden.Vandaar dat ik mijn ervaring met u deel.

be
door ben070437 - Jan 21, 2009 om 13:29
2 Antwoorden / 0 Vragen

zeer waarschijnlijk zit de afvoer verstop kijk in de vaatwasser bij de zeef of die goed schoon is want anders gaat de vaatwasser vacuum zuigen en blijf hij doorpompen

be
door ben070437 - Jan 21, 2009 om 13:34
2 Antwoorden / 0 Vragen

er zit onder de vaatwasser een voeler die treed in werking als de vaatwasser vacuum zuig bv als de zeef niet op tijd word schoon gemaakt

kantel de machine iets achterover zodat het wter wat bij de voeler zit weg kan en laat hem even drogen(staan)in veel gevallen doet hij het wel weer

ka
door kareuter - Jan 21, 2009 om 13:53
22 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou maar eens contact opnemen met de technische dienst van Bauknecht, is dat niet het handigst?

Wel voor het bellen even type en evt serienummer bij de hand hebben.

Kareuter

wi
door wijnmaalen - Jan 21, 2009 om 14:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT type=text/javascript>_popupControl();
Vrijwel zeker blijft de (mechanische) klok hangen. Het merk is niet van belang; ik heb al zeker vier vaatwassers in mij omgeving "gerepareerd". U moet wel bij de klok zien te komen; daarvoor moet waarschijnlijk de binnenzijde van de deur los worden geschroefd. Vervolgens neemt u een spuitbus met een siliconen smeermiddel en bewerkt u daarmee het draaiwerk van de klok (Het mag er uit druipen en het is niet electrisch geleidend). Vervolgens monteert u de binnenkant weer netjes en geloof het of niet: hij werkt weer voor jaren!

ja
door jager06 - Jan 21, 2009 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Twee reacties zijn reeds gegeven en goed. De afvoer zit verstopt. Schoonmaken filter als antwoord is te evident. Verstopte afvoer is wellicht te controleren aan doorlopen van bv gootssteen als die afvoer samenkomt met de afvoer van de vaatwasser."Ook het geluid van "moeizaam" wegpompem kan daarop duiden.

weetnietveel
door weetnietveel - Jan 21, 2009 om 15:11
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het is grove.

kd
door kd - Jan 21, 2009 om 16:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Soms blijft een sensor/voeler hangen waardoor er naar de besturing niet het seintje komt om naar de volgende programma stap te gaan. De oorzaak kan vervuiling zijn. D.i. op te lossen door de lege machine 1 of 2 lange programma's met soda i.p.v. vaatwasmiddel te laten draaien. HG heeft ook een perfect middel om vaatwassers en wasmachines schoon te maken en te houden.

Succes. KH te P.

kenwel2
door kenwel2 - Jan 21, 2009 om 16:10
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo mverveer: Wat voor foutmelding heeft u op het display staan??

Ik kan hier nergens uit opmaken, wat voor foutmelding er is op het display staat namelijk..

Gr. Henri

ko
door koolschijn_1 - Jan 21, 2009 om 16:53
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat de processor defect is.Of dat de waaier in de pomp stuk is.De niveau regeling kan ook defect zijn,dan blijft hij ook door gaan.Maak eerst de filter schoon,want dat kan ook een orzaak zijn.

Een reparateur,in ruste

Nieuw kopen,heb je ook garantie.ADVIES koop een bosch !!Daar krijg je geen spijt van.Is wel duurder maar wel beter.

gr w.wortel

truha
door truha - Jan 21, 2009 om 17:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben ook een Bauknecht en een aantal maanden geleden hadden wij hetzelfde probleem.

Dit probleem is op te lossen door de startknop minimaal 10 seconden ingedrukt te houden als de machine draait.
Hierdoor recet je de vaatwasser.
De startknop ingedrukt houden gebruik je ook om een programma te wissen die gestart is met draaien, maar nu moet je de startknop langer ingedrukt houden!  Werkte bij ons prima.

Succes ermee.

jvdorst
door jvdorst - Jan 21, 2009 om 17:17
186 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zei ik dus al als een van de eerste.

Het lijkt me een beetje vreemd dat hij verstopt zit terwijl de vaat elke keer er schoon uitkomt.

ko
door koutje60 - Jan 21, 2009 om 19:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let op, bij controle van mijn filter, zag ik een overhendknoopje over het hoofd. Wit en klein kan de oorzaak zijn

toolboy
door toolboy - Jan 21, 2009 om 20:08
965 Antwoorden / 40 Vragen

Als de  circulatiepomp prima werkt maar de afvoerpomp niet kan deze storing optreden.Controleer de afvoer pomp maar eens.

T

aurora1
door aurora1 - Jan 21, 2009 om 20:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo mverveer,

Misschien is de afvoerslang verschoven in de afvoerbuis en trekt de machine daarom vacuum?

vr.gr.

ja
door jac65wanrooy - Jan 21, 2009 om 20:36
2 Antwoorden / 1 Vragen

klopt,dit is bij mij ook een paar weken geleden gebeurd,je moet de start knop enkele seconden ingedrukt houden,daarna loopt het water gewoon weg

mvanessen
door mvanessen - Jan 21, 2009 om 22:47
26 Antwoorden / 5 Vragen

Knap hoor, weetnietveel, eindelijk een nederlandse taalkundige onder ons, ga toch niet anderen zitten verbeteren en geef eens normaal antwoord op de gestelde vragen.
Dank je wel.

gsm
door gsm - Jan 21, 2009 om 23:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zit misschien een knik in de slang voor de waterafvoer.

Andere mogelijkheid:
Wellicht wordt de vaatwasser niet warm.
Vervang dan de 60 graden voeler.
Dat
is een klein cylindervormig onderdeel ( ongev. 1 cm diameter), waarmee
op de watertemperatuur gereageerd wordt. Er zitten twee draden op
aangesloten.
Als dit onderdeeltje defect is, dan wordt ook de stroom door het verwarmingelement onderbroken.

GSM

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 23, 2009 om 08:39
632 Antwoorden / 58 Vragen

@weetnietveel

Het is hier geen taalles Nederlands hoor! (zonder overigens grof te worden ;-)

orgelmuts
door orgelmuts - Jan 23, 2009 om 08:41
632 Antwoorden / 58 Vragen

@mvanessen

Kennelijk weet weetnietveel toch iets, hahaha.

Heb ook al gezegd dat het hier niet om een Nederlandse taalles gaat. Overigens zonder 'grof' te worden.

jvdorst
door jvdorst - Jan 23, 2009 om 09:00
186 Antwoorden / 5 Vragen

Mischien kan mverveer eens een keer reageren voordat iedereen hier verder gaat. En laten we het aub bij het onderwerp houden en niet over iemands schrijf- of taalgebruik, want dat lost het probleem niet op.