sj
door sjaantje109 Jan 4, 2016 om 15:24
Huishouden & energie

Wie mag er allemaal een medische verklaring opvragen?

Wij hebben vanwege de ernstige ziekte van onze zoon een extra grijze container, voor het medisch afval. Het systeem gaat nu op de schop, en je moet een vast bedrag gaan betalen per container, en een bedrag per lediging. Als gebruiker van de medische container kun je korting krijgen, maar dan vraagt het afvalverwerkingsbedrijf wel een medische verklaring. Ik vind dit idioot, bij het opvragen van de extra container hebben wij al aan moeten geven waar het om gaat. Om nu een doktersverklaring aan te vragen voor een grijze container, vind ik veel te ver gaan. Hoe zit dit eigenlijk? Mag jan en alleman maar zo'n verklaring opeisen??

3412 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2016 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, Jan en alleman mag zo'n verklaring niet eisen, maar u wilt een extra bak tegen een lager tarief. Als dus niet aangetoond hoeft te worden, dat dat nodig is, kan Jan en alleman zo'n bak vragen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2016 om 15:46
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Of het mag is afhankelkijk van wet men vraagt. Als het een verklaring betreft waarin een arts verklaart dat een dergelijke container gewenst is gelet op de aard van de medische situatie mag dat. Dat moet dus zeer globaal zijn. Details mogen niet worden gevraagd.

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2016 om 16:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hoeft geen medische verklaring af te geven, maar dan krijg je geen korting. Keuze is aan jou. En denk je niet dat IEDEREEN korting gaat vragen als e.e.a. niet gecheckt wordt?

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2016 om 16:33
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Wat u verstaat onder medische verklaring is niets anders alsdat het bedrijf wilt weten of er medische noodzaak bestaat voor de container. Dit kan door de arts worden gegeven zonder dat hier persoonlijke medische zaken in staan. Het afvalbedrijf moet zich ook weer verantwoorden waar de producten vandaan komen.

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2016 om 17:01
16849 Antwoorden / 108 Vragen

"Wij" hebben zo'n container (nog?) niet. Maar wel heb ik jaren van het ziekenhuis een speciale plastic zak gehad die ik elke week naar het ziekenhuis kon brengen, alwaar het werd vernietigd. Daar werd (uiteraard) geen doktersverklaring voor gevraagd. Vind het dan niet zo vreemd dat, al heeft u een medische verklaring, het afvalverwerkingsbedrijf het ook voor zeker wil weten. Dus het is het één of het ander: niks verklaring = geen korting/ wel verklaring = korting, toch? "Ze" weten immers alles al van "men"!