bliep29
door bliep29 Apr 24, 2013 om 16:46
Huishouden & energie

Auping matras en bodem en kuilvorming (met alle gevolgen van dien)

Ik heb ook geen goede ervaring met een Auping matras en bodem.
Ik heb de Adagio met een afmeting van 140x200cm. Een vrij klein 2-persoonsbed. Het is dus een matras van die maat en ook heb ik een spiraalbodem van die maat. In 1 geheel. Er is mij verteld door de verkoper geen spiraal te kopen van 1 geheel, 2 losse was beter. Ik kocht dus 2 losse spiralen maar met 1 matras van 140x200cm. Want 2 losse matrassen van 70x70cm bestaan niet en daar zou ook bijna niet op te slapen zijn. Nu kwam vrijwel meteen het probleem dat er een bult in het midden van het matras kwam. Dit lag verschrikkelijk hard en kwam volgens mij van de harde raden van de spiraalbodem. Omdat het 2 losse bodems betreft, en deze beide een harde rand hadden. Het matras werd door Auping nagekeken (na schandalig behandeld te zijn door winkel overigens want het kon in eerste instantie niet volgens hun en ik zou het verzinnen! Dit was overigens geen Auping winkel, maar een Auping verkoper) Toen na veel aandringen matras nagekeken, was niets mis mee volgens Auping en slaapwinkel. Toen was de enige oplossing die zij konden geven een nieuwe bodem uit 1 stuk want volgens een andere, naar mijn idee betrouwbaardere verkoper was dit een goede oplossing.

Daar ging ik mee akkoord. Het eerste half jaar heb ik redelijk goed geslapen, maar werd iedere dag wakker met stijve spieren. Daarna is er een kuil ontstaan en rol ik nu zo tegen mij partner aan. Het is vooral aan mijn kant erger, ik ben dan iets zwaarder maar dit was volgens verkoper geen probleem. Hij zij dat het matras 100 kilo kon dragen en dit weeg ik bij lange na niet.

Iedere dag is het wakker worden met rugpijn en nekpijn. Zowel ik als mijn partner. Wij weten echt bij god niet meer wat we moeten. En zo slapen we nu al 2 jaar. De winkel heeft ons toen verteld dat het wisselen van bodem hun enige optie was en daar sta je dan. Maar toen was het probleem een bult, en nu is het een kuil geworden! Ik zit er aan te denken bij Ikea een wat duurdere lattenbodem te kopen en te kijken wat er dan gebeurd. Volgens de verkoper mag er geen lattenbodem onder een Auping matras, maar erger dan hoe het is kan het toch niet zeg....

Mijn oude matrasje was dan wel oud en versleten en GOEDKOOP, maar heb er 6 jaar heerlijk op geslapen, terwijl met Auping matras vanaf het begin problemen problemen problemen.....

Heeft iemand dit probleem ook gehad en vooral.... hoe is het opgelost?

21059 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 18:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is natuurlijk compleet logisch dat bij een matras uit een stuk op twee spiraalbodems in het midden een harde baan zit. Daar veert het spiraal niet. Ook is het logisch dat een spiraal uit een stuk in het midden meer doorzakt dan aan de kanten.

Dat ligt helemaal niet aan de auping matras. Als u nu twee lattenbodems neemt, krijgt u weer min of meer hetzelfde effect dat het in het midden minder inzakt dan waar u ligt. En als u een lattenbodem neemt zakt het in het midden juist weer wat meer door.

In principe komt het door de breedte van uw bed. Als dat bed 1,60 breed geweest zou zijn of 1,80 dan zou ieder op zijn eigen plekje liggen en dan had u geen ast.

bliep29
door bliep29 - Apr 24, 2013 om 19:42
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind dit dus niet logisch, waarom was dit bij mijn vorige matras dan niet het geval? Ook een matras van 140x200cm in 1 geheel, ook een bodem uit 1 geheel. Waarom word mij iets verkocht wat dus gewoon dan niet zou werken? Het is op de markt, dan zou je denken dat het dan toch ook zou moeten zijn wat je er van verwacht.
Volgens de winkel was dit een goede keus, want zij verkochten immers al vele jaren bedden en hadden er verstand van.

Nou ja, als dit dan logisch zou zijn geweest, dan had deze zaak mij dit moeten vertellen.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bliep29

Ik heb lang heel lang geleden ook geslapen op een matras van 140 breed met een lattenbodem en dan rolde je uiteindelijk een beetje naar elkaar toe. Soms in hotels op zo'n maat met een spiraal, zelfde ervaring.

Dus daarom vind ik dit logisch.

Het is trouwens helemaal niet waar dat je geen matras zou kunnen kopen van 70 cm breed, maar dan zou ik daaronder twee lattenbodems nemen.

Kijk maar eens op Google.

bliep29
door bliep29 - Apr 24, 2013 om 19:59
7 Antwoorden / 1 Vragen

Auping heeft geen matrassen van 70cmx200cm breed. Ze hebben er 1 van 70x190cm. Als je 185cm bent is dat toch net iets te klein. En ik wilde een Auping omdat ik er veel goede dingen over had gehoord en nu eenmaal een heel klein slaapkamertje heb. En 70 cm is erg smal als je daar op moet slapen, dat is haast niet te doen. Als je stil blijft liggen en je je niet verroerd dan kan het misschien nog. En je vertrouwt toch op een verkoper? Of ben ik nu gek geworden? Zeker als er mooie verhalen komen dat ze al zolang specialist zijn etc. etc.

En ik weet dat er matrassen van die afmetingen zijn, en er zullen ook wel bodems voor zijn. Maar ik ging voor het merk Auping en dat valt enorm tegen. 2000 euries lichter en gratis rug- en nekpijn, als een soort bonus.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 20:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bliep

Klik hier

Dit is de site van Auping, daar staan toch echt matrassen van 70 x 200 op.

bliep29
door bliep29 - Apr 24, 2013 om 21:05
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie het inderdaad. Maar mij is toen verteld dat er 1 maat van 70x190cm was en dat dit geen ''gangbare maat" was. Maar goed, waar het op neer komt is dat mij iets verkocht is wat niet naar verwachting is. Andere beddenzaken zoals bijv. Swiss Sense waar ik mijn probleem heb voorgelegd toen ik op zoek ben gegaan naar een ander matras (niets gekocht uiteindelijk dus), zegt dat ik de rechtsbijstand moet gaan inschakelen, maar ik vroeg mij af hoe anderen dit hebben opgelost zonder dit te hoeven doen.

Je koopt natuurlijk geen matras en bodem met de gedachte: "oh die gaat vast en zeker doorzakken" Maar zoals u het eigenlijk een beetje zegt, is het min of meer mijn eigen schuld. Als ik beter had geweten had ik ook beter gehandeld. Heeft een verkoper dan niet de taak mij te behoeden voor problemen als dit een "logisch" probleem is? Ik ben op de zogenaamde kennis van de beddenverkopers af gegaan en die houden zich nu van de domme. Nogmaals, waarom iets verkopen wat niet werkt en zichzelf niet waar kan maken?

Hopelijk komen er nog reacties van anderen, maar na even gezocht hebben op Google zie ik dat ik niet de enige ben met dit probleem jammer genoeg. Maar nu nog een oplossing.

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2013 om 22:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien Auping zelf aanschrijven met uw probleem. Tenslotte hebben zij een hel goede nasm endie willen ze niet zo masr verliezen.

Ik heb zelf lattenbodem van Auping elektrische en heb ook jarenlang matrassen van hen gehad ook voor de kinderen. Wij zijn en waren daar uitermate tevreden over.

bliep29
door bliep29 - Apr 26, 2013 om 10:12
7 Antwoorden / 1 Vragen

@ixjeer1300 Als je niets nuttigs te vertellen hebt, zeg dan liever niets. Tijger1 neemt tenminste de moeite om te reageren. En leer jij maar eens het woord "huisarts" spellen en vergeet niet: "a.u.b." moet met puntjes! Je begrijpt toch wat er staat?! Ga een leraar Nederlands lastig vallen met je onzin, flauw hoor. Oh ja.... achter het woord "wonderen" moet ook een punt. Of wilde je nog iets anders melden?

tijger1
door tijger1 - Apr 26, 2013 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@bliep29

Ik denk dat ixjeer1300 vannacht is losgelaten uit een inrichting en dat hij of zij niets beters te doen had dan op alle vragen hier zijn ongepaste reactie te plaatsen. Zijn er wel meer dan dertig.

bliep29
door bliep29 - Apr 26, 2013 om 10:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Oh en die HUISARTS.... die heb ik natuurlijk al lang bezocht. Inclusief de fysiotherapeut en manueel arts.
En om je flauwe antwoord nog even aan te vullen.... Het is tijgertje en niet tijgetje. Lezen is ook niet je sterkste kant want haar nickname is toch echt tijger1

bliep29
door bliep29 - Apr 26, 2013 om 10:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Nee inderdaad. :-P

auping nl
door auping nl - May 2, 2013 om 16:02
4 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw 'bliep 29',

Wij betreuren het dat u niet naar tevredenheid gebruik maakt van uw Auping matrassen, waarbij wij begrijpen dat dit erg vervelend voor u is. Graag willen wij u vragen met ons in contact te treden middels klantenservice@auping.nl of middels tel: 0570-681820 om de problemen te bespreken. Vervolgens kunnen wij tezamen met u en uw Auping dealer bekijken welke mogelijke passende oplossing er mogelijk is.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Koninklijke Auping bv

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 2, 2013 om 16:22
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, het probleem ligt hier toch echt bij de verkoper die geheel verantwoordelijk is volgens de consumenten wetgeving. Hi heeft u een broodje aap verkocht aangezien Auping al jaar en dag matrassen levert van formaatb 70 x 200 (heb ik zelf notabene).

Ga alsnog naar de verkoper en stel dat hij de matras dient te vervangen U heeft recht op een deugdelijkproduct en de verkoper is en blijft bij een consumentenkoop verantwoordelijki. Aan de geleverde matras op zich (Auping constaeert dat terecht) mankeert naar ik aanneem niets maar ze is niet geschikt voor twee spiraalbodems.

tijger1
door tijger1 - May 2, 2013 om 16:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritaltena

Ts heeft een matras uit een stuk en ook een bodem uit een stuk en ja dan rol je naar elkaar toe.

bliep29
door bliep29 - May 2, 2013 om 22:58
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op donderdag 2 mei 2013, 16:22]Tja, het probleem ligt hier toch echt bij de verkoper die geheel verantwoordelijk is volgens de consumenten wetgeving. Hi heeft u een broodje aap verkocht aangezien Auping al jaar en dag matrassen levert van formaatb 70 x 200 (heb ik zelf notabene).

Ga alsnog naar de verkoper en stel dat hij de matras dient te vervangen U heeft recht op een deugdelijkproduct en de verkoper is en blijft bij een consumentenkoop verantwoordelijki. Aan de geleverde matras op zich (Auping constaeert dat terecht) mankeert naar ik aanneem niets maar ze is niet geschikt voor twee spiraalbodems.

Mijn oplossing zou zijn:

- matras door Auping te laten nakijken omdat het waarschijnlijk door "het slapen in de kuil" flink te lijden heeft gehad. Door het naar elkaar toe rollen komt er teveel druk op 1 plek op het matras en dit is niet de bedoeling.
Dus door Auping laten repareren; GRATIS

- daarna moet Auping met een oplossing komen voor de bodem.

Want volgens hen kan de bodem niet doorzakken. Maar waar komt die kuil dan vandaan? Tuurlijk zakt een bodem iets door, daar is het ook een bodem voor want wat is anders het nut? Dan zou je net zo goed op een houten plank kunnen gaan slapen. Maar deze bodem zakt EN te ver door waardoor rug- en nekpijn ontstaat door het niet stabiel liggen, EN is gewoonweg niet geschikt voor dit matras. (deze combinatie) Zij hadden dit mij moeten vertellen, en zij hadden dit niet als oplossing voor de bultvorming moeten geven. Ik geloofde er volledig in en wat heb ik hier een spijt van zeg.

Maar goed, als zij ook geen goed alternatief kunnen bedenken waar beide partijen tevreden mee zijn, dan graag het geld van de bodem retour aan mij. En de bodem terug aan Auping. VER-LOS-SING!

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2013 om 11:40
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Beste Blieb, u quote mijn antwoord en geeft zelf weer een verwijzing naar auping.
Neem svp de moeite en zoek een even de consumentenwetgeving na, BW art 7: 17 en verder en dan leest u dat wettelijk de verkoper degene is die diet te worden aangesproken en niet Auping. De verkoper moet gratis ........

tijger1
door tijger1 - May 4, 2013 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op dit forum zijn verscheidene topics geweest over Auping matrassen en de non-service van de winkeliers. Op die topics heeft Auping ook gereageerd en volgens mij de zaak tot tevredenheid afgewikkeld.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 9, 2013 om 17:56
16882 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, je zou mogen verwachten dat 'BLIEB' dat even meldt.

in
door inavandijk17 - Oct 28, 2015 om 18:02
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Bliep29,
ik heb 3 maanden geleden een auping adagio matras gekocht en heb vanaf het begin problemen. Word wakker met rugpijn. Winkel heeft matras verstevigd - ik had een soft - naar medium. Na korte tijd kwamen de problemen terug. Ik lig ook in een kuiltje, wat funest is voor mijn rug.
De winkel kan er niets meer aan doen, dus auping gemaild, die adviseerde om misschien een nieuwe spiraalbodem te nemen. De mijne is 28 jaar oud. Maar van de winkel heb ik begrepen, dat deze levenslang meegaan.
Ik heb in dit forum gelezen, dat er meerdere klachten zijn m.b.t. het liggen in een kuil bij de auping matrassen.
Wel heb ik zonder problemen 28 jaar op een auping spiraalbodem en matras geslapen zonder enige problemen. Maar matrassen moeten toch vervangen worden, alleen deze is niet de juiste.