La
door Lauravtz Feb 14, 2024 om 21:40
Vakantie & reizen
Annuleren reservering hotelkamerveilingen

Hoi!

Tijd geleden een overnachting geboekt bij hotelkamer veiling, bewust kijkende of het wel gratis geannuleerd kon worden in geval dat. Vanwege omstandigheden moeten we nu enkele weken later toch helaas annuleren, echter krijg ik nu te horen dat het 'proces van annuleren' gratis is, maar ik m'n geld niet terugkrijg. Alsof je anders naast het feit dat je al je hotelkamer betaald nog extra zou moeten betalen voor annuleren, daar gaat toch niemand vanuit? Ik vind het misleidend hoe dit neergezet wordt in de 'grote kleine lettertjes', mag dit?

3648 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Feb 14, 2024 om 21:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Er staat WEL gratis reserveren, maar NIET vermeld dat u het betaalde bedrag retour betaald wordt. Voor zover ik kan lezen, zie geen verdere voorwaarden, vooralsnog. Dus ik vrees dat u het geld kwijt bent. Wanneer heeft u geannuleerd en wanneer was de overnachting geplanned? Verder zijn er 3 partijen in het geding.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 14, 2024 om 23:08
2057 Antwoorden / Vragen

Volgens mij is het misleiding ik zou zeggen dat het niet mag. Kijk eens of je een klacht kunt indienen, sowieso eerst bij de verkopende partij en met een afwijzing naar de consumenten authoriteit of hoe dat heet.

Iv
door Ivo W Feb 15, 2024 om 12:43
729 Antwoorden / Vragen

Geen misleiding.

De volledige voucher waarmee het hotel betaald is krijg je terug.

De voucher kun je echter niet omruilen voor contant geld.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Feb 15, 2024 om 12:51
2057 Antwoorden / Vragen

Oh, is dat het verhaal? Dan ligt het anders, je annuleert en krijgt een tegoed terug voor het bedrag, lijkt mij niets mis mee.

Iv
door Ivo W - Feb 15, 2024 om 07:41
729 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk krijgt u uw geld niet terug. U heeft de hotelreservering immers niet met geld betaald.

U heeft een voucher gekocht en daarmee de hotelreservering betaald. Nu u annuleert krijgt u die voucher terug, om op een later moment (binnen de geldigheidsduur) een nieuwe reservering te maken.

Of de voucher terugbetaald kan worden moet u elders in de voorwaarden bekijken van de partij waar u de voucher gekocht heeft, maar de kans is 99% dat aangekochte vouchers nooit worden terugbetaald.

Ja
door JannyBoe - Feb 15, 2024 om 07:56
515 Antwoorden / Vragen

Hallo Laura, maak er werk van zou ik zeggen. Dit is pure misleiding. Er staat inderdaad klip en klaar dat je gratis kunt annuleren.
Er staat verder geen enkele voorwaarde bij waaruit u op zou kunnen maken dat u bij annulering geen geld terugkrijgt.
De annuleringsvoorwaarden van het bedrijf zijn dus niet compleet en niet op orde. Dat maakt uw zaak sterk.
Op de website van Consuwijzer van de ACM staan voorbeeldteksten voor communicatie richting het bedrijf.
U kunt uw licht ook opsteken bij het Juridisch Loket.
Succes!

Iv
door Ivo W Feb 15, 2024 om 12:45
729 Antwoorden / Vragen

Geen onzin verkondigen.

De hotelkamer is niet met geld betaald. Maar met een voucher. Het is dus volstrekt logisch dat er geen geld terugbetaald wordt.
Wat er staat is dat er voor de werkzaamheden rond het reserveren en annuleren geen kosten gerekend worden. Daarmee wordt dus gesteld dat de voucher volledig teruggeven wordt, zonder waardevermindering.

Ik ga er vanuit dat het voor TS gewoon mogelijk is om de voucher waarmee de kamer betaald is wordt teruggegeven.

Ja
door JannyBoe Feb 15, 2024 om 12:48
515 Antwoorden / Vragen

Prima reactie @IVO W hoor afgezien van onsympathieke opening.
Misschien zit er wat in wat u zegt.
Fijne dag nog.

ne
door neodutchio - Feb 15, 2024 om 07:59
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Even ter verduidelijking, krijgt u wel een nieuwe voucher dan? Dat zegt uw verhaal namelijk niet.

1paul
door 1paul - Feb 15, 2024 om 08:46
3148 Antwoorden / 0 Vragen

wel, wat er staat is werkelijkheid, annuleren is gratis, nu gaat het erom of u uw geld terug kunt krijgen OF een voucher dan wel tegoedbon en daarvoor zult u de voorwaarden door moeten lezen bij hotelkamerveilingen!!

rj
door rjw - Feb 15, 2024 om 12:51
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Als je met een voucher betaald (zeker als die voor een prijs onder de reguliere waarde van een hotelkamer worden aangeschaft) zou men ook een vergoeding kunnen vragen bij annulering. Dat doen ze nu niet. Dus wat er staat klopt.

ma
door marleenvanh - Feb 16, 2024 om 11:29
451 Antwoorden / 1 Vragen

Gratis annuleren betekent normaal gesproken dat je de hele betaalde som terugkrijgt wanneer je voor een bepaalde datum annuleert en niet een deel kwijt bent (omdat de andere partij al kosten gemaakt heeft of zou hebben). Wanneer je niets terug krijgt zijn de annuleringskosten dus 100%. De vraag is of de voucher uitgevende partij u een nieuwe voucher geeft of niet. Zo ja dan is er niets aan de hand zo nee, dan ligt het waarschijnlijk iets gecompliceerder want daar kunnen weer andere regels gelden.... Daarom: Laat u niet (meer) in met dit soort voucher bedrijven, dat is heel vaak een garantie voor ellende. Trivago of een dergelijk bedrijf kijken, en het hotel met het beste aanbod zelf contacten. Vertellen wat je betaalt wanneer je via Trivago of Booking of ..... boekt en of je het ook direct bij hen voor die prijs kan boeken. Ze hoeven dan de commissie niet af te dragen, dus bijna altijd is 'Ja hoor, dan kan'  dan het antwoord. Annuleren voor een bepaalde tijd vòòr aankomst is bijna altijd gratis bij hotels (en dan wordt het geld teruggestort). Met creditcard betalen helpt ook want dan gaan die voor je aan het werk om de rembours gedaan te krijgen. Succes!

mo
door mof - Feb 16, 2024 om 13:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat lijkt me niet. Annuleren betekent dat u de gemaakte afspraak kunt afzeggen. Dat dit gratis kan betekent dat u geen annuleringskosten betaalt. Als u uw geld niet terug krijgt en wel annuleert is het bedrag dat u niet terugkrijgt de kosten die u berekend worden. Waarom zou u nog annuleren als u niet minimaal iets van uw betaling terugontvangt?