Annuleren reservering hotelkamerveilingen
Hoi!
Tijd geleden een overnachting geboekt bij hotelkamer veiling, bewust kijkende of het wel gratis geannuleerd kon worden in geval dat. Vanwege omstandigheden moeten we nu enkele weken later toch helaas annuleren, echter krijg ik nu te horen dat het 'proces van annuleren' gratis is, maar ik m'n geld niet terugkrijg. Alsof je anders naast het feit dat je al je hotelkamer betaald nog extra zou moeten betalen voor annuleren, daar gaat toch niemand vanuit? Ik vind het misleidend hoe dit neergezet wordt in de 'grote kleine lettertjes', mag dit?
Er staat WEL gratis reserveren, maar NIET vermeld dat u het betaalde bedrag retour betaald wordt. Voor zover ik kan lezen, zie geen verdere voorwaarden, vooralsnog. Dus ik vrees dat u het geld kwijt bent. Wanneer heeft u geannuleerd en wanneer was de overnachting geplanned? Verder zijn er 3 partijen in het geding.
Volgens mij is het misleiding ik zou zeggen dat het niet mag. Kijk eens of je een klacht kunt indienen, sowieso eerst bij de verkopende partij en met een afwijzing naar de consumenten authoriteit of hoe dat heet.
Geen misleiding.
De volledige voucher waarmee het hotel betaald is krijg je terug.
De voucher kun je echter niet omruilen voor contant geld.
Oh, is dat het verhaal? Dan ligt het anders, je annuleert en krijgt een tegoed terug voor het bedrag, lijkt mij niets mis mee.
Natuurlijk krijgt u uw geld niet terug. U heeft de hotelreservering immers niet met geld betaald.
U heeft een voucher gekocht en daarmee de hotelreservering betaald. Nu u annuleert krijgt u die voucher terug, om op een later moment (binnen de geldigheidsduur) een nieuwe reservering te maken.
Of de voucher terugbetaald kan worden moet u elders in de voorwaarden bekijken van de partij waar u de voucher gekocht heeft, maar de kans is 99% dat aangekochte vouchers nooit worden terugbetaald.
Hallo Laura, maak er werk van zou ik zeggen. Dit is pure misleiding. Er staat inderdaad klip en klaar dat je gratis kunt annuleren.
Er staat verder geen enkele voorwaarde bij waaruit u op zou kunnen maken dat u bij annulering geen geld terugkrijgt.
De annuleringsvoorwaarden van het bedrijf zijn dus niet compleet en niet op orde. Dat maakt uw zaak sterk.
Op de website van Consuwijzer van de ACM staan voorbeeldteksten voor communicatie richting het bedrijf.
U kunt uw licht ook opsteken bij het Juridisch Loket.
Succes!
Geen onzin verkondigen.
De hotelkamer is niet met geld betaald. Maar met een voucher. Het is dus volstrekt logisch dat er geen geld terugbetaald wordt.
Wat er staat is dat er voor de werkzaamheden rond het reserveren en annuleren geen kosten gerekend worden. Daarmee wordt dus gesteld dat de voucher volledig teruggeven wordt, zonder waardevermindering.
Ik ga er vanuit dat het voor TS gewoon mogelijk is om de voucher waarmee de kamer betaald is wordt teruggegeven.
Prima reactie @IVO W hoor afgezien van onsympathieke opening.
Misschien zit er wat in wat u zegt.
Fijne dag nog.
Even ter verduidelijking, krijgt u wel een nieuwe voucher dan? Dat zegt uw verhaal namelijk niet.
wel, wat er staat is werkelijkheid, annuleren is gratis, nu gaat het erom of u uw geld terug kunt krijgen OF een voucher dan wel tegoedbon en daarvoor zult u de voorwaarden door moeten lezen bij hotelkamerveilingen!!
Als je met een voucher betaald (zeker als die voor een prijs onder de reguliere waarde van een hotelkamer worden aangeschaft) zou men ook een vergoeding kunnen vragen bij annulering. Dat doen ze nu niet. Dus wat er staat klopt.
Gratis annuleren betekent normaal gesproken dat je de hele betaalde som terugkrijgt wanneer je voor een bepaalde datum annuleert en niet een deel kwijt bent (omdat de andere partij al kosten gemaakt heeft of zou hebben). Wanneer je niets terug krijgt zijn de annuleringskosten dus 100%. De vraag is of de voucher uitgevende partij u een nieuwe voucher geeft of niet. Zo ja dan is er niets aan de hand zo nee, dan ligt het waarschijnlijk iets gecompliceerder want daar kunnen weer andere regels gelden.... Daarom: Laat u niet (meer) in met dit soort voucher bedrijven, dat is heel vaak een garantie voor ellende. Trivago of een dergelijk bedrijf kijken, en het hotel met het beste aanbod zelf contacten. Vertellen wat je betaalt wanneer je via Trivago of Booking of ..... boekt en of je het ook direct bij hen voor die prijs kan boeken. Ze hoeven dan de commissie niet af te dragen, dus bijna altijd is 'Ja hoor, dan kan' dan het antwoord. Annuleren voor een bepaalde tijd vòòr aankomst is bijna altijd gratis bij hotels (en dan wordt het geld teruggestort). Met creditcard betalen helpt ook want dan gaan die voor je aan het werk om de rembours gedaan te krijgen. Succes!
Dat lijkt me niet. Annuleren betekent dat u de gemaakte afspraak kunt afzeggen. Dat dit gratis kan betekent dat u geen annuleringskosten betaalt. Als u uw geld niet terug krijgt en wel annuleert is het bedrag dat u niet terugkrijgt de kosten die u berekend worden. Waarom zou u nog annuleren als u niet minimaal iets van uw betaling terugontvangt?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer