no
door norrie138 Apr 29, 2011 om 22:45
Vakantie & reizen

Annulering 'actievandedag'

Beste Kassa-mensen,

wij (echtpaar van 62 jaar met zus/schoonzus) hadden een reservering gedaan via Actievandedag.nl op Kreta in Griekenland, maar binnen twee dagen kwamen we er achter dat het een appartementenhotel in de drukste toeristenstad op Kreta was. Bovendien is er daar een overschot aan jongere vakantieliefhebbers die er een wat andere stijl van vakantievieren op nahouden dan wij..... Met pijn en moeite hebben we toen vervolgens deze reis kunnen annuleren, maar men heeft ons een rkening van bijna 200 Euro in het vooruitzicht gesteld, terwijl we al 20 Euro borg hadden betaald!!!! Er was ons overigens (nog) geen annuleringsverzekering aangeboden en we hadden er dus ook geen afgesloten. Onze vraag: moeten we dit pikken???? N.B.: We hadden wel een bevestiging ontvangen, maar nog geen nota (die kwam enkele dagen later beschikbaar).
Met vriendelijke groet: Kees en Mieke Slingerland, Hardenberg

1023 4 Rapporteer

ti
door timfelix - Apr 29, 2011 om 22:57
270 Antwoorden / 13 Vragen

Om kort te zijn, ja.

U heeft deze reis geboekt en u heeft vooraf geen onderzoek gedaan naar de locatie. Dat is heel erg jammer, maar helaas.

Een annuleringsverzekering had overigens geen zin gehad. Een annuleringsverzekering dient om onverwachte voorvallen te dekken, niet om gebrek aan initiatief van de boeker te belonen.

Dus Actievandedag.nl mag u kosten in rekening brengen. Hoe het zit met de verhouding vakantieprijs/kosten zou ik niet kunnen zeggen.

stacey
door stacey - Apr 29, 2011 om 23:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ja dat moet je pikken..............
Voor reizen geldt Geen bedenktijd en boeken is dus kopen en in dit geval geldt dan koop=koop.

Je hebt dan nog geluk dat ze je niet de volledige reis laten betalen.

Annuleringsverzekering hoeven ze je niet aan te bieden die kun je ook ergens anders afsluiten, maar annuleren omdat je achteraf na boeken eens gaat bekijken Wat je nu precies voor reisbestemming hebt geldt niet als gegronde reden voor anullering dus had je ook geen cent van uitgekeerd gekregen, dus heb je nu in elk geval de kosten van deze verzekering bespaard........

Eerst kijken dan kopen dus in vervolg.

Succes,

jaapje_1
door jaapje_1 - May 2, 2011 om 11:32
315 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande twee personen hebben inderdaad gelijk, nu even de onderbouwing:
op grond van Bw 7:46 (wet koop op afstand) heb je in een aantal gevallen het recht om de koop zonder opgaaf van reden te ontbinden. Hierop zijn echter een aantal uitzonderingen:

Bw7:46i lid 3
3. In afwijking van lid 1 zijn de artikelen 46c-46e en 46f lid 1 niet van toepassing op de overeenkomst op afstand tot het
verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener
zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens
een bepaalde periode.

Hieruit volgt dus dat de artikelen 46c-46e en 46f lid 1 niet gelden voor vakantiereizen, dit zijn de punten waarin de ontbinding wordt behandeld. Dientengevolge kan een vakantiereis dus niet ontbonden worden zelfs niet als het een koop op afstand is.

Wellicht kunt u met de verkoper een deal maken door bij deze een andere reis te boeken?

ma
door maartje83 - May 5, 2011 om 23:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Heb je gekeken of de reisorganisatie is aangesloten bij de anvr, als dat zo is gelden de anvr voorwaarden, volgens mijn is het dan zo dat als je meer dan 6 weken voor je vertrekdatum je vakantie wil annuleren je alleen je aanbetaling kwijt bent en daarna wordt het meer. Weet niet precies hoe het zit maar zou als ik jou was even op de website van de anvr kijken.

succes,

Groetjes

Maartje