Romaine
door Romaine Sep 28, 2020 om 13:42
Vakantie & reizen

Annuleringsverzekering bij Chubb keert niet uit

Ik heb in februari/ maart twee vliegtickets bij Transavia gekocht. Om in september samen met een vriendin naar Ibiza te gaan om daar een andere vriendin te bezoeken. Bij de tickets heb ik een annuleringsverzekering bij Chubb afgesloten, blijkbaar een partner van Transavia.
Toen brak de Corona pandemie uit en Spanje inclusief Balearen werden code oranje en gold een negatief reisadvies.
Mijn vriendin heeft een kwetsbare gezondheid door divers chronische ziektes en valt volgens de richtlijnen van het RIVM onder de risicogroep. Zij durfde re reis niet aan en ook haar behandelend arts raadde de reis af. 


Dus heb ik de tickets geannuleerd en vervolgens een beroep gedaan op de annuleringsverzekering, met een copie van het medisch dossier van mijn vriendin .
De verzekering keert echter niet uit omdat het om een preventieve annulering gaat, er is nog niemand ziek. Maar, stel, we waren wel gegaan en er was iemand ziek geworden door COVID-19, was er ook niet uitgekeerd omdat we het negatieve reisadvies hadden genegeerd! 


Wat kan ik doen om ( iets van mijn ) geld terug te krijgen? 


mvg
R. Zweistra-Spiekermann 

3146 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Sep 28, 2020 om 13:58
11535 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Romaine , 

Lees hier eens de Annulerings Voorwaarden van Chubb , v.a. pagina 14 , klik op de rode regel .

https://docs.chubbtravelinsurance.com/aceStatic/Document/Transavia/NLPHVNL002.pdf

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 28, 2020 om 14:37
2098 Antwoorden / Vragen
0

De "beroemde" dekking tegen rampen en pandemiën ontbreekt en dus is er inderdaad geen dekking.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2020 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen
12

Die kwetsbare gezondheid had uw vriendin al toen u boekte. En u hebt nu zelf geannuleerd. Dus logisch dat u niets van de verzekering krijgt.

Misschien had u wel kunnen omboeken bij Transavia.

U hebt wel recht op teruggave van de luchthavenbelasting, vergeet dat niet te vragen.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2020 om 15:28
11571 Antwoorden / 51 Vragen
1

Ik lees: Dus heb ik de tickets geannuleerd, dus U heeft geannuleerd en dus geen rechten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer