Romaine
door Romaine Sep 28, 2020 om 13:42
Vakantie & reizen

Annuleringsverzekering bij Chubb keert niet uit

Ik heb in februari/ maart twee vliegtickets bij Transavia gekocht. Om in september samen met een vriendin naar Ibiza te gaan om daar een andere vriendin te bezoeken. Bij de tickets heb ik een annuleringsverzekering bij Chubb afgesloten, blijkbaar een partner van Transavia.
Toen brak de Corona pandemie uit en Spanje inclusief Balearen werden code oranje en gold een negatief reisadvies.
Mijn vriendin heeft een kwetsbare gezondheid door divers chronische ziektes en valt volgens de richtlijnen van het RIVM onder de risicogroep. Zij durfde re reis niet aan en ook haar behandelend arts raadde de reis af.

Dus heb ik de tickets geannuleerd en vervolgens een beroep gedaan op de annuleringsverzekering, met een copie van het medisch dossier van mijn vriendin .
De verzekering keert echter niet uit omdat het om een preventieve annulering gaat, er is nog niemand ziek. Maar, stel, we waren wel gegaan en er was iemand ziek geworden door COVID-19, was er ook niet uitgekeerd omdat we het negatieve reisadvies hadden genegeerd!

Wat kan ik doen om ( iets van mijn ) geld terug te krijgen?

mvg
R. Zweistra-Spiekermann

3146 4 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 28, 2020 om 13:58
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Romaine ,

Lees hier eens de Annulerings Voorwaarden van Chubb , v.a. pagina 14 , klik op de rode regel .

https://docs.chubbtravelinsurance.com/aceStatic/Document/Transavia/NLPHVNL002.pdf

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 28, 2020 om 14:37
2098 Antwoorden / Vragen

De "beroemde" dekking tegen rampen en pandemiën ontbreekt en dus is er inderdaad geen dekking.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2020 om 15:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die kwetsbare gezondheid had uw vriendin al toen u boekte. En u hebt nu zelf geannuleerd. Dus logisch dat u niets van de verzekering krijgt.

Misschien had u wel kunnen omboeken bij Transavia.

U hebt wel recht op teruggave van de luchthavenbelasting, vergeet dat niet te vragen.

mahadma
door mahadma - Sep 28, 2020 om 15:28
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees: Dus heb ik de tickets geannuleerd, dus U heeft geannuleerd en dus geen rechten.