Ma
door Mamaria1 Feb 24, 2017 om 13:37
Vakantie & reizen

Borg verrekend met overboeking

Begin januari verbleef ik een midweek op een vakantiepark van de roompot. Door fouten van hun kant zijn wij uiteindelijk (na lang aandringen) omgeboekt naar een andere accomodatie. Zowel voor de eerste als voor de tweede accomodatie is borg berekend, maar we krijgen maar 1 keer borg terug omdat de borg van de eerste boeking meegenomen is in het bedrag van de tweede boeking. Volgens hen om het bedrag kloppend te krijgen. Mag dit zomaar? De borg is toch een losstaand bedrag, dat je terug krijgt als je je accomodatie netjes weer achter laat? iets dat we bij beide accomodaties gedaan hebben.

2194 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 24, 2017 om 13:56
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Borg is inderdaad iets dat terug gegeven moet worden.  Maar kan het zijn dat de tweede accomodatie duurder is geweest dan de eerste? En kan het zijn dat dat het conflict is dat u ervanuit bent gegaan dat u gratis omgeboekt zou worden en dat landal u heeft laten betalen?

wat was de reden van omboeken en welke fouten zijn er gemaakt?

uwjurist
door uwjurist - Feb 24, 2017 om 14:26
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u bedoelt met 'meegenomen' is me niet duidelijk.
Maar u hebt recht op teruggave van borg die u betaald heeft, niet meer en niet minder.
Als die borg al met u verrekend is, hebt u geen recht meer op teruggave van borg.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Ma
door Mamaria1 Feb 24, 2017 om 15:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Met meegenomen bedoel ik dat ze de borg ook gebruikt hebben in de omboeking naar de nieuwe accomodatie. ze hebben dus ons volledig betaalde bedrag gebruikt en niet alleen het bedrag exclusief de borg.

uwjurist
door uwjurist Feb 24, 2017 om 16:01
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Er is dus blijkbaar nog niet verrekend en dus hebt u recht op teruggave.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

Ma
door Mamaria1 Feb 24, 2017 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ook als ze de borg gebruikt hebben om het bedrag van beide boekingen gelijk te maken? Zonder die borg zou volgens hun berekening onze tweede accomodatie 65 euro goedkoper zijn dan de eerste (wat natuurlijk niet klopt, want het kan haast niet dat beide boekingen exact even duur zijn)

ha
door halex - Feb 24, 2017 om 15:01
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Wat kostte de nieuwe accommodatie en wat hebt u betaald?

Ma
door Mamaria1 - Feb 24, 2017 om 15:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

De tweede accomodatie was niet duurder dan de eerste, maar we hadden wel al 2 dagen in de eerste accomodatie gezeten, voor we omgeboekt werden. De Roompot heeft het nu dus zo gedaan dat ze het totaal bedrag van onze eerste boeking, 765,- euro inclusief de borg opgesplitst hebben in de prijs voor de nieuwe accomodatie, 547,- inclusief borg en 219,- euro in rekening gebracht hebben voor de eerste 2 dagen dat we er waren. Op die manier zijn beide boekingen dus even duur. Met meenemen bedoel ik dus dat ze het volledige bedrag van de eerste boeking, inclusief de borg gebruikt hebben voor de omboeking, terwijl ze naar mijn idee alleen het bedrag zonder de borg hadden mogen gebruiken. Ze hebben tegen ons gezegd dat het een kosteloze omboeking was, maar niet dat ze daar ook onze borg in meeberekend hadden.

diumenge
door diumenge Feb 24, 2017 om 16:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En is er daar boven op dan apart nóg een keer borg betaald door u?

Ma
door Mamaria1 Feb 24, 2017 om 16:14
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dus een keer voor de eerste boeking en opnieuw bij de tweede boeking, dat is 2 keer 65 euro, omdat ze de borg van de eerste boeking niet van het totaal bedrag afgetrokken hebben

diumenge
door diumenge Feb 24, 2017 om 16:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U hebt daadwerkelijk 65 euro extra betaald, dus of contant afgegeven of overgemaakt?

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2017 om 16:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u ongeboekt bent, zonder bij te betalen, is het toch logisch dat u maar één keer borg terugkrijgt? Want dan hebt u het ook maar een keer betaald.

Of moest u nou die twee dagen dubbel betalen?

ne
door neodutchio - Feb 24, 2017 om 16:19
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft u voor het eerste huisje €665 betaald hebt, plus €100 borg (even als rekenvoorbeeld). Na 2 dagen wordt u overgeboekt naar een ander huisje dat koste €447 plus €100 borg. De 2 dagen van het eerste huisje was €219. U heeft niets bijbetaald, dus ook niet opnieuw borg betaald. De kosten totaal zijn dus gelijk aan elkaar. De borg van het eerste huisje is dus overgegaan naar het tweede huisje.
U heeft dus ook maar 1 keer de borg betaald.

gerbera
door gerbera - Feb 24, 2017 om 16:24
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed begrijp hebben ze de 1e borg in de prijs van de 2e accomodatie meegenomen. Was die dan duurder, in dat geval klopt het wel. Was het dezelfde prijs dan behoort u 2x de borg terug te krijgen.

Sorry ik lees nu dat de prijs van beide accomodaties gelijk waren. U heeft dus gewoon recht op 2x de borg terug. Maar gaat het hier wel om borg of zijn het schoonmaakkosten want dan klopt het wel.

ne
door neodutchio Feb 24, 2017 om 16:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De borg van het tweede huisje is betaald met de borg van het eerste. De prijzen zijn gelijk. Er is dus niets bijbetaald, er is dus ook niet dubbel betaald.

gerbera
door gerbera Feb 24, 2017 om 16:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR MAMARIA1 24 FEB. 2017 OM 16:14
1 ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Ja, dus een keer voor de eerste boeking en opnieuw bij de tweede boeking, dat is 2 keer 65 euro, omdat ze de borg van de eerste boeking niet van het totaal bedrag afgetrokken hebben

diumenge
door diumenge Feb 24, 2017 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Neodutchio, dat weet je niet. Ik denk dat je gelijk hebt, maar TS is er onduidelijk over.

gerbera
door gerbera Feb 25, 2017 om 11:31
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is toch wat de Ts zelf schrijft in een reactie op haar bericht van 15.43u 2x borg betaald.

panter22
door panter22 - Feb 24, 2017 om 16:47
6599 Antwoorden / Vragen

U heeft de eerste accomodatie voor € 765 heeft gehuurd, inclusief borg.
Als er omgeboekt is naar de tweede accomodatie, dan neemt u de borg toch gewoon mee.
Dan betaalt u toch niet opnieuw borg zonder dat u die eerste borg terug krijgt?

Ik neem aan dat de borg €219 was, de prijs van 2 dagen huur. In totaal €765.
De accomodatie kost dan €546 voor een midweek, 5 dagen, per dag ca. €109.
U heeft al 2 dagen in accomodatie doorgebracht,(€219) en voor de tweede moet u nog 3 dagen betalen(€328)
U krijgt dan uw borg van €219 terug.

diumenge
door diumenge Feb 24, 2017 om 16:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De borg was 65 euro.

panter22
door panter22 Feb 25, 2017 om 15:51
6599 Antwoorden / Vragen

Even overnieuw:
U huurde een midweek voor €700. De borg was €65. Totaal €765.
De eerste 2 dagen kosten €219, de volgende 3 dagen €547. Totaal €766.
U kreeg de borg van €65 terug.
Het was gemakkelijker geweest om €140 per nacht te berekenen en de borg er buiten te laten.
Hoe Roompot dit alles berekend heeft, maakt niet uit. U heeft uw borg teruggekregen.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u eens precies neerzetten wat iets kostte en wat de borg was. Daarnaast neerzetten wat u eventueel voor de tweede boeking moest bijbetalen en daarnaast wat u in totaal teruggehad hebt, want ik kom er met uw cijfers niet uit.

ne
door neodutchio - Feb 25, 2017 om 17:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Dus ook als ze de borg gebruikt hebben om het bedrag van beide boekingen gelijk te maken? Zonder die borg zou volgens hun berekening onze tweede accomodatie 65 euro goedkoper zijn dan de eerste (wat natuurlijk niet klopt, want het kan haast niet dat beide boekingen exact even duur zijn)

Verklaar u nader. De tweede accomedatie was dus goedkoper als de eerste? Is daar over gesproken dat het goedkoper was? En was u toegezegd dat u het verschil zou terugkrijgen? U zei zelf dat de eerste boeking € 765 euro was, incl borg. De tweede was € 766 incl. borg. Zoals het er nu staat wordt het ene bedrag betaald door het andere en heeft u geen 2 keer borg betaald.  Of heeft u apart ter plekke nogmaals de borg moeten betalen?

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2017 om 18:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens mij is de hele overboeking met gesloten portemonnee gedaan én de prijs van de accomodaties is gelijk. Dus de terugbetaling van één keer borg is correct.

ne
door neodutchio Feb 25, 2017 om 19:16
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En dat is iets dat ts steeds zichzelf steeds tegenspreekt. De ene keer zijn de bedragen gelijk en ineens wordt er ook gezegd dat het bedrag verhoogd was. Maar een duidelijk antwoord op deze vraag, die al herhaaldelijk gesteld is, komt maar niet van ts.

diumenge
door diumenge Feb 25, 2017 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Precies, duidelijk antwoord van TS volgt niet. Dus dan maar redeneren volgens het meest logische scenario.

ne
door neodutchio Feb 25, 2017 om 20:02
5152 Antwoorden / 12 Vragen

En het meest logische is inderdaad met gesloten beurs.

ha
door halex - Feb 25, 2017 om 20:05
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Of beide accommodaties even duur zijn, doet er niet toe. Roompot maakt een fout en boekt u zonder extra kosten om. Op de rekening laten ze dat zien door de midweek op te delen in een bedrag voor accommodatie A en een bedrag voor B. U maakt de fout door te denken dat het bedrag van B ook weer inclusief borg is. De borg hebt u gewoon één keer betaald en krijgt u ook één keer terug.
Maar volgens mij had u uw fout al door, aangezien u niet meer reageert op hulpvaardige forumbezoekers die aanvullende vragen aan u stellen.

Ma
door Mamaria1 24 feb. 2017 om 16:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dus ook als ze de borg gebruikt hebben om het bedrag van beide boekingen gelijk te maken? Zonder die borg zou volgens hun berekening onze tweede accomodatie 65 euro goedkoper zijn dan de eerste (wat natuurlijk niet klopt, want het kan haast niet dat beide boekingen exact even duur zijn)