Borg verrekend met overboeking
Begin januari verbleef ik een midweek op een vakantiepark van de roompot. Door fouten van hun kant zijn wij uiteindelijk (na lang aandringen) omgeboekt naar een andere accomodatie. Zowel voor de eerste als voor de tweede accomodatie is borg berekend, maar we krijgen maar 1 keer borg terug omdat de borg van de eerste boeking meegenomen is in het bedrag van de tweede boeking. Volgens hen om het bedrag kloppend te krijgen. Mag dit zomaar? De borg is toch een losstaand bedrag, dat je terug krijgt als je je accomodatie netjes weer achter laat? iets dat we bij beide accomodaties gedaan hebben.
Borg is inderdaad iets dat terug gegeven moet worden. Maar kan het zijn dat de tweede accomodatie duurder is geweest dan de eerste? En kan het zijn dat dat het conflict is dat u ervanuit bent gegaan dat u gratis omgeboekt zou worden en dat landal u heeft laten betalen?
wat was de reden van omboeken en welke fouten zijn er gemaakt?
Wat u bedoelt met 'meegenomen' is me niet duidelijk.
Maar u hebt recht op teruggave van borg die u betaald heeft, niet meer en niet minder.
Als die borg al met u verrekend is, hebt u geen recht meer op teruggave van borg.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Met meegenomen bedoel ik dat ze de borg ook gebruikt hebben in de omboeking naar de nieuwe accomodatie. ze hebben dus ons volledig betaalde bedrag gebruikt en niet alleen het bedrag exclusief de borg.
Er is dus blijkbaar nog niet verrekend en dus hebt u recht op teruggave.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique DoomernikDus ook als ze de borg gebruikt hebben om het bedrag van beide boekingen gelijk te maken? Zonder die borg zou volgens hun berekening onze tweede accomodatie 65 euro goedkoper zijn dan de eerste (wat natuurlijk niet klopt, want het kan haast niet dat beide boekingen exact even duur zijn)
De tweede accomodatie was niet duurder dan de eerste, maar we hadden wel al 2 dagen in de eerste accomodatie gezeten, voor we omgeboekt werden. De Roompot heeft het nu dus zo gedaan dat ze het totaal bedrag van onze eerste boeking, 765,- euro inclusief de borg opgesplitst hebben in de prijs voor de nieuwe accomodatie, 547,- inclusief borg en 219,- euro in rekening gebracht hebben voor de eerste 2 dagen dat we er waren. Op die manier zijn beide boekingen dus even duur. Met meenemen bedoel ik dus dat ze het volledige bedrag van de eerste boeking, inclusief de borg gebruikt hebben voor de omboeking, terwijl ze naar mijn idee alleen het bedrag zonder de borg hadden mogen gebruiken. Ze hebben tegen ons gezegd dat het een kosteloze omboeking was, maar niet dat ze daar ook onze borg in meeberekend hadden.
En is er daar boven op dan apart nóg een keer borg betaald door u?
Ja, dus een keer voor de eerste boeking en opnieuw bij de tweede boeking, dat is 2 keer 65 euro, omdat ze de borg van de eerste boeking niet van het totaal bedrag afgetrokken hebben
U hebt daadwerkelijk 65 euro extra betaald, dus of contant afgegeven of overgemaakt?
Maar als u ongeboekt bent, zonder bij te betalen, is het toch logisch dat u maar één keer borg terugkrijgt? Want dan hebt u het ook maar een keer betaald.
Of moest u nou die twee dagen dubbel betalen?
Als ik het goed begrijp heeft u voor het eerste huisje €665 betaald hebt, plus €100 borg (even als rekenvoorbeeld). Na 2 dagen wordt u overgeboekt naar een ander huisje dat koste €447 plus €100 borg. De 2 dagen van het eerste huisje was €219. U heeft niets bijbetaald, dus ook niet opnieuw borg betaald. De kosten totaal zijn dus gelijk aan elkaar. De borg van het eerste huisje is dus overgegaan naar het tweede huisje.
U heeft dus ook maar 1 keer de borg betaald.
Als ik het goed begrijp hebben ze de 1e borg in de prijs van de 2e accomodatie meegenomen. Was die dan duurder, in dat geval klopt het wel. Was het dezelfde prijs dan behoort u 2x de borg terug te krijgen.
Sorry ik lees nu dat de prijs van beide accomodaties gelijk waren. U heeft dus gewoon recht op 2x de borg terug. Maar gaat het hier wel om borg of zijn het schoonmaakkosten want dan klopt het wel.
De borg van het tweede huisje is betaald met de borg van het eerste. De prijzen zijn gelijk. Er is dus niets bijbetaald, er is dus ook niet dubbel betaald.
Ja, dus een keer voor de eerste boeking en opnieuw bij de tweede boeking, dat is 2 keer 65 euro, omdat ze de borg van de eerste boeking niet van het totaal bedrag afgetrokken hebben
@Neodutchio, dat weet je niet. Ik denk dat je gelijk hebt, maar TS is er onduidelijk over.
Dit is toch wat de Ts zelf schrijft in een reactie op haar bericht van 15.43u 2x borg betaald.
U heeft de eerste accomodatie voor € 765 heeft gehuurd, inclusief borg.
Als er omgeboekt is naar de tweede accomodatie, dan neemt u de borg toch gewoon mee.
Dan betaalt u toch niet opnieuw borg zonder dat u die eerste borg terug krijgt?
Ik neem aan dat de borg €219 was, de prijs van 2 dagen huur. In totaal €765.
De accomodatie kost dan €546 voor een midweek, 5 dagen, per dag ca. €109.
U heeft al 2 dagen in accomodatie doorgebracht,(€219) en voor de tweede moet u nog 3 dagen betalen(€328)
U krijgt dan uw borg van €219 terug.
De borg was 65 euro.
Even overnieuw:
U huurde een midweek voor €700. De borg was €65. Totaal €765.
De eerste 2 dagen kosten €219, de volgende 3 dagen €547. Totaal €766.
U kreeg de borg van €65 terug.
Het was gemakkelijker geweest om €140 per nacht te berekenen en de borg er buiten te laten.
Hoe Roompot dit alles berekend heeft, maakt niet uit. U heeft uw borg teruggekregen.
Misschien kunt u eens precies neerzetten wat iets kostte en wat de borg was. Daarnaast neerzetten wat u eventueel voor de tweede boeking moest bijbetalen en daarnaast wat u in totaal teruggehad hebt, want ik kom er met uw cijfers niet uit.
Dus ook als ze de borg gebruikt hebben om het bedrag van beide boekingen gelijk te maken? Zonder die borg zou volgens hun berekening onze tweede accomodatie 65 euro goedkoper zijn dan de eerste (wat natuurlijk niet klopt, want het kan haast niet dat beide boekingen exact even duur zijn)
Verklaar u nader. De tweede accomedatie was dus goedkoper als de eerste? Is daar over gesproken dat het goedkoper was? En was u toegezegd dat u het verschil zou terugkrijgen? U zei zelf dat de eerste boeking € 765 euro was, incl borg. De tweede was € 766 incl. borg. Zoals het er nu staat wordt het ene bedrag betaald door het andere en heeft u geen 2 keer borg betaald. Of heeft u apart ter plekke nogmaals de borg moeten betalen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer