j.
door j.vanhees1 Mar 16, 2011 om 12:01
Vakantie & reizen

Caravan laten vervoeren

Ik had een vraag betreffende het laten vervoeren van mijn caravan door derde.
Zelf ben ik gezien mijn leefdheid niet meer in staat om met mijn caravan naar spanje te reizen.
Ik zag op internet enkele aanbieders staan die dit tegen betaling doen.
Nu vraag ik me af waar moet ik op letten.
Het kenteken en sleutels moeten mee genomen worden voor eventuele controles onderweg.
Ik moet 50% aanbetalen.
Wel heeft de transporteur een contractje opgemaakt dat hij de caravan mee neemt, ik krijg een copie en een copie van zijn legetimatie, maar kan ik gerechtelijke stappen ondernemen als deze persoon met de noorderzon verdwijnt.
De trekkende auto is all risk verzekerd, kan ik eventuele schades op deze transporteur verhalen.

18925 19 Rapporteer

de motormuis
door de motormuis - Mar 16, 2011 om 12:52
598 Antwoorden / 13 Vragen

Beste j.vanhees1

Als ik het zo lees en merk dat je er geen goed gevoel bij hebt en het niet vertrouwd zou ik zeggen Niet doen. Ik zou het zelf in geen geval doen als ik kentekenpapieren en sleutels af moet geven.Dan vooraf de helft betalen en alleen wat copietjes krijgen van iets wat ze zelf opstellen.Dat ruikt gewoon naar iets wat niet geheel in de haak is,om het woord opl....ing maar niet meteen te gebruiken.
Zou eerst maar eens echt goed rondvragen bij mensen die hier meer ervaring mee hebben. Of naar een echt goed bekend en erkent transportbedrijf gaan informeren. Dan zullen waarschijnlijk de kosten wel hoger uitvallen,maar ik denk dat je dan wel zekerder er van kunt zijn dat je caravan daar ook echt aankomt en niet dat je die straks kwijt bent. Misschien krijg je hier wel reacties van mensen die hier ervaring mee hebben.
Succes.

pino123
door pino123 - Mar 16, 2011 om 13:07
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik sluit mij geheel aan bij motormuis. Je hebt zelf inderdaad geen vertrouwd gevoel hierbij dus niet doen.
Kenteken en sleutels meegeven, ik persoonlijk zou dat ook niet doen. Daarnaast als er iets gebeurd wordt niet de verzekeraar van de vervoerder aangesproken maar uw eigen verzekering, dat wordt echt een enorme rompslomp waar u zeker niet op zit te wachten.
Ga op zoek naar een erkende transporteur en laat uw licht schijnen binnen meerdere fora, misschien weet iemand een zeer goede transporteur. Er zullen vast wel enkele caravanfora zijn waar u deze vraag ook kan stellen.

Succes ermee

valerius-2
door valerius-2 - Mar 16, 2011 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Vraag eerst is nar referentie's van personen waar hij het ook zulke opdrachten heeft uitgevoert

marieke79
door marieke79 - Mar 16, 2011 om 15:39
94 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt er ook voor kiezen om met de autoslaap trein te nemen naar Zuid-Frankrijk. U rijdt de auto + caravan er zelf op en laat u rijden. De volgende morgen rijdt u eraf en doet zelf de laatste kilometers naar Spanje.

Of dit een goede oplossing is, staat of valt met of en hoever u wilt/kunt rijden.

bosduif
door bosduif - Mar 16, 2011 om 18:39
113 Antwoorden / 21 Vragen

De slaaptrein naar Zuid Frankrijk rijdt niet meer sinds 2011

jftm
door jftm - Mar 22, 2011 om 21:42
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste j.vanhees1,
Ik adviseer het gevoel te volgen. Het is natuurlijk een apart verzoek om uw caravan te laten vervoeren en lijkt me ook alleen iets voor familie onderling.
Ik heb een voorstel voor u;
Is het niet beter om ter plaatse een tent of caravan te huren ?
Vacansoleil bijvoorbeeld heeft er duizenden in het buitenland staan.
Uw eigen caravan kunt u dan beter verkopen. In de nabije toekomst blijft dit probleem toch altijd weer terugkeren.
Of wilt u eenmalig de caravan op een vaste plek neerzetten?
In dat laatste geval adviseer ik toch familie of vrienden te vragen.
Succes,
John
Laat u even weten hoe of wat?

j.
door j.vanhees1 - Mar 22, 2011 om 22:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen,

Allemaal bedankt voor jullie oprechte antwoorden.
Het is mij duidelijk, niemand geeft een positief antwoord.
Dus ik ga het niet doen.
Ik zoek wel iemand in mijn naaste omgeving (betrouwbaar)
Het is de bedoeling dat de caravan op de camping blijft staan, in de tijd dat wij er niet zijn (zomer) wordt hij door een bedrijf opgehaald (stalling)
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.

Jos

poltol
door poltol - Mar 23, 2011 om 20:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Een [Marokkaanse] kennis van mij liet zijn auto's, voor Marokko, altijd meenemen door een sleepdienst die gestrande reizigers op ging halen aan de Spaanse Costas.
Hij bracht dan de auto's naar het bedrijf [via de ANWB] stalde ze daar en kreeg te horen wanneer dat bedrijf ze meenam. Dan waarschuwde hij zijn familie in Marokko.
Die kwamen dan naar Spanje om de auto met de papieren af te nemen van de sleepdienst. De familie importeeerde dan, met de meegeleverde papieren, de auto's in Marokko.
Is altijd goed gegaan.
De sleepdienst neemt graag auto's mee voor een "zacht" prijsje.
Ze moeten toch rijden.

Vr.gr. poltol

jftm
door jftm - Mar 23, 2011 om 20:22
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=poltol schreef op woensdag 23 mrt 2011, 20:04]Hallo,

Een [Marokkaanse] kennis van mij liet zijn auto's, voor Marokko, altijd meenemen door een sleepdienst die gestrande reizigers op ging halen aan de Spaanse Costas.
Hij bracht dan de auto's naar het bedrijf [via de ANWB] stalde ze daar en kreeg te horen wanneer dat bedrijf ze meenam. Dan waarschuwde hij zijn familie in Marokko.
Die kwamen dan naar Spanje om de auto met de papieren af te nemen van de sleepdienst. De familie importeeerde dan, met de meegeleverde papieren, de auto's in Marokko.
Is altijd goed gegaan.
De sleepdienst neemt graag auto's mee voor een "zacht" prijsje.
Ze moeten toch rijden.

Vr.gr. poltol

j.vanhees had z'n beslissing al genomen op basis van de eerdere antwoorden.
Is het dan gebruikelijk toch gewoon verder te antwoorden?

grindweg
door grindweg - Mar 23, 2011 om 20:41
2308 Antwoorden / 28 Vragen

er zijn veel bedrijven die bv voor de anwb rijden.
deze gaan voor 80% leeg heen.
bij ons hier in het dorp zit er ook een en goed en niet duur.
hij heeft ook een goederen transport verzekering.
als u wilt kan ik voor u vragen hoe of wat.

poltol
door poltol - Mar 23, 2011 om 21:29
3885 Antwoorden / 22 Vragen

@jftm,

Had de vraag niet eerder gezien.
Leek mij toch wel relevant om deze opmerkingen / oplossing hier te plaatsen.
Wellicht dat TS hier toch nog zijn voordeel mee kan doen.
Zie ook de reactie van @grindweg.

Vr.gr. poltol

j.
door j.vanhees1 - Mar 23, 2011 om 21:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste topol en grindweg, op deze antwoorden zat ik te wachten.
Alleen het gaat hier over transport van auto;s, ik heb een caravan van 6.5 meter die van Eindhoven naar de omgeving van Lioret de mare zou moeten.
Als je het na kunt vragen heel graag eventueel met een prijsindicatie.

b.v.d. j.van Hees

grindweg
door grindweg - Mar 23, 2011 om 22:13
2308 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=j.vanhees1 schreef op woensdag 23 mrt 2011, 21:29]Beste topol en grindweg, op deze antwoorden zat ik te wachten.
Alleen het gaat hier over transport van auto;s, ik heb een caravan van 6.5 meter die van Eindhoven naar de omgeving van Lioret de mare zou moeten.
Als je het na kunt vragen heel graag eventueel met een prijsindicatie.

b.v.d. j.van Hees zal ik voor u doen de lengte is zondermeer geen probleem

poltol
door poltol - Mar 24, 2011 om 21:36
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=j.vanhees1 schreef op woensdag 23 mrt 2011, 21:29]Beste topol en grindweg, op deze antwoorden zat ik te wachten.
Alleen het gaat hier over transport van auto;s, ik heb een caravan van 6.5 meter die van Eindhoven naar de omgeving van Lioret de mare zou moeten.
Als je het na kunt vragen heel graag eventueel met een prijsindicatie.

b.v.d. j.van Hees

Beste J van Hees,

Is geen enkel probleem. Als ik zie waar ze mee aan komen rijden op hun parking dan hoeft u nergens over in te zitten.
Heel veel succes. En als u lid bent van de ANWB kunt u daar misschien ook wat adressen achterhalen van afsleep firma's.

Suces, poltol

hu
door hubje - Apr 13, 2011 om 15:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - verwijderd vanwege promotionele aard van de reactie - de redactie]

pe
door perfect trans - Jul 4, 2011 om 23:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

opm
mbt vervoer caravan
ik vervoer per jaar tig caravans en nog nooit problemen ervaren
als je je klanten duidelijk op papier alles uitlegt en ter plekke bij ophalen voor het transport is het geen probleem
tenminste bij mij nog niet voor gekomen
er ligt een vaste prijs € 0.38 per km excl btw excl evt tol
duidelijk afspraken mondeling en op papier mbt vervoer en welke regels er gehanteerd worden ivm papieren en betalingen.
en duidelijk aantoonbaar laten zien dat je all risk rijdt met goed gekeurde wagen met btw met kvk met var met de juiste moderne middelen
dan is er niets aan de hand
belangrijk
wees duidelijk naar je klanten toe

grtz wil

ba
door banchy_nl - Dec 29, 2011 om 05:45
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wil,

Zou je mij meer informatie kunnen/willen geven over hoe en wat betreffende caravan vervoer naar Spanje?

Onze caravan moet nl eind juli, begin augustus 2012 éénmalig vanuit Almere naar Platja d'aro vervoerd worden.

Ik hoor het graag van je!!!!

Mvg,
B.

E-mail adres:
Banchy_NL@hotmail.com

hu
door hubje - Jan 3, 2012 om 22:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik kan dat doen voor u 1000€ als ik ze per 2 kan transporteren kan je me laten weten of deze prijs voor u ok is dan kan ik ook verder zoeken

j.
door j.vanhees1 - Jan 3, 2012 om 23:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dit moet u vooral doen, ik heb het ook laten doen door iemand met weet ik veel hoeveel ervaring, de caravan wordt op een motorwagen getrokken (lier) en schaaft met de achterkant over de grond.
Uiteraard wordt er niets gezegd als de caravan is afgeleverd in spanje, als je de steunen wilt uitdraaien zijn ze krom en de onderzijde van de caravan is beschadigd.
als je daarover reclameert, niemand thuis!!
€1000,- voor een caravan te vervoeren is veeeeel te duur.
Eindhoven Spanje wordt door sommige al gereden voor €1100,€1200,- achter een auto.
Een caravan is gemaakt om achter de trekhaak te hangen of met een speciale vrachtwagen te worden vervoerd.

beste mensen trap hier niet in dit is gewoon een bedrijf die standaard schade auto's ophaalt. met de nadruk op schade.