le
door leovanderree Mar 16, 2009 om 18:15
Vakantie & reizen

Cheaptickets, onredelijk hoge annuleringskosten

Nadat ik onbedoeld op zondag 15 maart om 0:40 uur een reis in een verkeerde maand heb geboekt mail ik gelijk dat ik me heb vergist en vraag om wijziging van de datum.


 


Maandag 16 maart vertelde Cheaptickets zeer stellig dat ik de reis niet meer kan wijzigen/annuleren volgens de voorwaarden van KLM en de kosten voor deze vlucht van zo'n € 1.350 ben ik gewoon kwijt. Ik kon KLM wel bellen maar dit zouden mij hetzelfde antwoord geven. Toch maar even gebeld. KLM antwoordde mij dat binnen 24 uur de reis kosteloos geannuleerd kan worden.


Ik geef dit door aan Cheaptickets en zij annuleren alsnog de reis met 3x 50,00/per persoon annuleringskosten volgens de voorwaarden van Cheaptickets.


 


Cheaptickets informeerde mij drastisch verkeerd en ik moest hun uitleggen dat genoemde annulering wel mogelijk blijkt. Vervolgens € 150 annuleringskosten in rekening brengen vind ik geenszins redelijk. Cheaptickets verschuilt zich als een robot achter hun voorwaarden en dat daar niets aan te doen valt. Nee, als je niet echt wilt helpen valt er inderdaad niets aan te doen. Ik moet het maar nemen maar ik voel me belazerd met die € 150 annuleringskosten. Het grenst verreweg niet aan het redelijke.

5347 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag leo,


Het is bedenkelijk dat Cheapticket in eerste instantie niet weet dat je wél kunt annuleren. De kosten per persoon zijn echter heel redelijk. Het is wel een duur foutje, maar dat kun je dit ticketbureautje niet aanrekenen.


Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoi,


Callcentersdames zwetsen helaas nogal eens uit hun nek ;-(


Daar zelf de voorwaarden lezen;


-------LET OP : Als u een reservering maakt, zijn er altijd kosten verbonden aan een annulering/wijziging. Dat zijn naast de door de luchtvaartmaatschappij in rekening gebrachte annulerings-/wijzigingskosten, de administratiekosten die CheapTickets.nl berekent om de annulering/wijziging uit te voeren. U kunt bij CheapTickets.nl informeren naar de kosten indien u wilt annuleren/wijzigen. Voor het behandelen van een annulering/wijziging wordt per ticket € 50,00 --------administratiekosten in rekening gebracht.


·                         algemene voorwaarden


 


 

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U zou een nette, vriendelijke brief naar de directie van Cheaptickets kunnen schrijven met daarin het verhaal en dat het om een vergissing uwerzijds was. Immers heeft u niet geannuleerd, maar 3x gewijzigd. Niet geschoten is altijd mis, als u mazzel heeft treft u een symphatieke medewerk(st)er!


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

empee
empee - Apr 27, 2024 om 20:44
Computers & telefonie

Pictogram op beginscherm plaatsen

Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:02
Geldzaken & recht

Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?

Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht  is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan?  We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer