le
door leovanderree Mar 16, 2009 om 18:15
Vakantie & reizen

Cheaptickets, onredelijk hoge annuleringskosten

Nadat ik onbedoeld op zondag 15 maart om 0:40 uur een reis in een verkeerde maand heb geboekt mail ik gelijk dat ik me heb vergist en vraag om wijziging van de datum.

Maandag 16 maart vertelde Cheaptickets zeer stellig dat ik de reis niet meer kan wijzigen/annuleren volgens de voorwaarden van KLM en de kosten voor deze vlucht van zo'n € 1.350 ben ik gewoon kwijt. Ik kon KLM wel bellen maar dit zouden mij hetzelfde antwoord geven. Toch maar even gebeld. KLM antwoordde mij dat binnen 24 uur de reis kosteloos geannuleerd kan worden.

Ik geef dit door aan Cheaptickets en zij annuleren alsnog de reis met 3x 50,00/per persoon annuleringskosten volgens de voorwaarden van Cheaptickets.

Cheaptickets informeerde mij drastisch verkeerd en ik moest hun uitleggen dat genoemde annulering wel mogelijk blijkt. Vervolgens € 150 annuleringskosten in rekening brengen vind ik geenszins redelijk. Cheaptickets verschuilt zich als een robot achter hun voorwaarden en dat daar niets aan te doen valt. Nee, als je niet echt wilt helpen valt er inderdaad niets aan te doen. Ik moet het maar nemen maar ik voel me belazerd met die € 150 annuleringskosten. Het grenst verreweg niet aan het redelijke.

5347 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag leo,

Het is bedenkelijk dat Cheapticket in eerste instantie niet weet dat je wél kunt annuleren. De kosten per persoon zijn echter heel redelijk. Het is wel een duur foutje, maar dat kun je dit ticketbureautje niet aanrekenen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Callcentersdames zwetsen helaas nogal eens uit hun nek ;-(

Daar zelf de voorwaarden lezen;

-------LET OP : Als u een reservering maakt, zijn er altijd kosten verbonden aan een annulering/wijziging. Dat zijn naast de door de luchtvaartmaatschappij in rekening gebrachte annulerings-/wijzigingskosten, de administratiekosten die CheapTickets.nl berekent om de annulering/wijziging uit te voeren. U kunt bij CheapTickets.nl informeren naar de kosten indien u wilt annuleren/wijzigen. Voor het behandelen van een annulering/wijziging wordt per ticket € 50,00 --------administratiekosten in rekening gebracht.

·                         algemene voorwaarden

ve
door verwijderd - Mar 16, 2009 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zou een nette, vriendelijke brief naar de directie van Cheaptickets kunnen schrijven met daarin het verhaal en dat het om een vergissing uwerzijds was. Immers heeft u niet geannuleerd, maar 3x gewijzigd. Niet geschoten is altijd mis, als u mazzel heeft treft u een symphatieke medewerk(st)er!