el
door elianverbetert Nov 25, 2018 om 14:55
Vakantie & reizen

Deutsche Bahn

in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

15766 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zult u de belbus moeten benaderen. Dit is het forum. Heeft niets van doen met de belbus.

ltmvz
door ltmvz - Nov 25, 2018 om 15:16
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.

Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2018 om 15:18
7214 Antwoorden / 3 Vragen
2

Contact met belbus:
belbus@bnnvara.nl

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2018 om 15:20
16850 Antwoorden / 108 Vragen
0

shoppie was me voor. ;-)

marita5
door marita5 - Nov 25, 2018 om 15:40
11535 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo ElianVerbetert , 

Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml 

Google Vertaling .

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml&prev=search

jo
door jorisw - Nov 25, 2018 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).

mo
door mof - Nov 26, 2018 om 19:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.

ma
door marsgoddess - Jan 4, 2019 om 17:12
17 Antwoorden / Vragen
0

heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 17:24
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

@MARSGODDES  heeft u niet gezien dat de vraag al een kleine baard heeft? Eind novembr jl geplaatst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

petra gerritse
petra gerritse - May 20, 2024 om 09:45
Geldzaken & recht

Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE

na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau. Lees meer

Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden

Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk     Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer