Geen geld terug van geretourneerde producten, wat te doen?
Hallo,
Op 24 september heb ik een aankoop gedaan bij een webshop (iwantthatmusthave). Betaling via Ideal gedaan en kreeg een dag later mijn bestelling binnen. Gelijk dezelfde dag geretourneerd. Meestal krijg ik binnen een week een mail met de mededeling dat de retour is behandeld en ik mijn geld teruggestort zal krijgen. Na een week heb ik gemaild wanneer dit zou gebeuren en het antwoord was 2 weken na dat we se retour hebben ontvangen. Via track en trace kon ik zien dat ze mijn retour 26 september binnen hadden gekregen. Ik heb nu ondertussen 2 weken gewacht en heb nog steeds niks terug gehad, de mails worden ook niet beantwoord en ik voel me een beetje machteloos op dit moment. Het betreft een bedrag van 149,90, vandaar dat ik dit graag terug wil! Er kan alleen via de mail gecommuniceerd worden, geen telefoon. Verder weet ik dat ze onderdeel zijn van e-mash maar daar reageren ze ook nergens op.
Welke stappen kan ik ondernemen?
Conform de wet koop-op-afstand d.d. 13 juni jl. dient het bedrijf u uw betaling terug over te maken op uw bankrekening binnen 14 dagen.
Vervolgstappen kunnen zijn: u sommeert het bedrijf binnen 5 dagen tot betaling over te gaan, daarbij mag u € 40,00 minimale incassokosten in rekening brengen bovenop te vorderen bedrag.
Bij nalatigheid van enig betaling de zaak uit handen geven van een incassobureau en de kosten t.l.v. het bedrijf komen. Dit kunt u allemaal in de sommatie verwerken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer