ma
door maruja camargo villanueva Feb 25, 2016 om 20:35
Vakantie & reizen

Hoe kom ik aan een spotreis abonnement zonder mij daarvoor aan te melden?

Ik las ondertussen al hoe stom ik ben geweest om op mevrouw haar telefoontje in te gaan, maar wil toch proberen dit recht te zetten.
Ik werd een maand geleden gebeld door iemand van spotreis, en als ik mijn email zou bevestigen zou ik informatie en mevrouw haar gegevens ontvangen.
Vervolgens heb ik ok terug gemaild en zou ik informatie krijgen en volgens mevrouw nergens aan vast zitten. Dan kon ik rustig kijken wat het precies inhield. Als ik haar dan zou mailen kon ik doorgeven of ik nog interesse had.
Ondertussen wel al een mail ontvangen, maar mevrouw haar gegevens zijn ver te zoeken. Nu ook ineens een incasso zien staan, kortom lekker opgelicht, ja dit was dom van mij, maar dat maakt het niet oké dat spotreis mensen op deze manier behandeld.
Ik zou hier graag vanaf willen en anders mag iedereen best lezen waar ze aan beginnen als ze een telefoontje aannemen van spotreis.

4036 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2016 om 20:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe komen ze dan aan uw rekeningnummer?

Afijn, neem contact op met uw bank om de incasso te weigeren of te storneren wanneer deze al is uitgevoerd.

gerbera
door gerbera - Feb 25, 2016 om 22:08
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Hier is dus duidelijk misleidende informatie verstrekt. In dit geval er voor zorgen dat u het rek.nr van spotreizen blokkeerd en eventuele incasso storneerd. Wat stond er in de mail welke u met o.k heeft teruggezonden. Is u verteld dat u een bedenktijd heeft, zo niet kunt u direct opzeggen.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2016 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u op telefonische aanbiedingen ingaan? Endan uw bankrekeningnummer verstrekken om wat informatie te krijgen? Last dat rekeningnummer ook blokkeren doir uw bank.

Zeg de volgende keer gewoon, nee geen interesse en leg neer. Zo moeilijk is dat toch niet?

marita567
door marita567 - Feb 25, 2016 om 22:14
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Wat te doen bij misleidende reclame , scroll ook naar beneden Wet oneerlijke handelspraktijken

https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame

En hier misleidende verkooptelefoontjes ,

https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-verkooptelefoontjes

 Eerdere vragen over spotreis ,

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/spotreis

spotreis
door spotreis - Mar 4, 2016 om 21:44
7 Antwoorden / Vragen

Beste Maruja,

Ik vind het erg vervelend dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad.
Dat je nergens aan vast zit door een akkoord terug te mailen is alleen waar als er bij wordt vermeld dat je 14 dagen bedenktijd hebt en je jezelf binnen die periode kunt afmelden indien je toch niet geïnteresseerd bent in onze diensten.

Ik heb je contactgegevens kunnen achterhalen in ons systeem en ik zorg ervoor dat je aanstaande maandag (7 april 2016) wordt gebeld door een van mijn collega's om dit te bespreken.

Ik hoop dat ik je hiermee tot zover van dienst ben geweest.

Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis

gerbera
door gerbera - Mar 6, 2016 om 15:07
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Spotreis beroept zich op koop op afstand. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden waar totaal aan voorbij gegaan wordt. Lees hieronder eens hoe het werkelijk moet.

Bij koop op afstand biedt de wet de koper extra bescherming. Zo is de verkoper verplicht de koper tijdig (dus voor het sluiten van de koop) te informeren over kenmerken van het product, wijze van betaling, kosten van aflevering enz. Daarnaast heeft de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd'). De herroepingstermijn in het herroepingsrechtgaat pas in als de complete bestelling is ontvangen.
Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen, dan wordt de bedenktijd uitgebreid tot twaalf maanden.Ontbindt de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd, dan zijn hieraan voor hem geen kosten verbonden. De verzendkosten komen wel voor rekening van de koper.
Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen.

De overeenkomst is alleen geldig als hij schriftelijk wordt bevestigd. Dat geldt ook voor telefonische verkoop. Een contract die via e-mail is ontvangen kan via e-mail worden bevestigd. Dit wordt het schriftelijkheidsvereiste genoemd

hutch
door hutch - Mar 7, 2016 om 09:35
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Webcare Spotreis:

"Ik heb je contactgegevens kunnen achterhalen in ons systeem en ik zorg ervoor dat je aanstaande maandag (7 april 2016) wordt gebeld door een van mijn collega's om dit te bespreken."

Ik vermoed dat zij eerst zelf op vakantie gaan; daar zullen zij wel aan toe zijn vanwege de vele klachten........... Dus even geduld hebben.

gerbera
door gerbera - Mar 7, 2016 om 11:40
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat ze bij spotreis nu helemaal de kluts kwijt zijn, 7 april is op een donderdag dus ff wachten nog maar.

marita567
door marita567 - Mar 7, 2016 om 11:47
1576 Antwoorden / 17 Vragen
gerbera
door gerbera Mar 8, 2016 om 15:55
7373 Antwoorden / 14 Vragen

"Hier geen rijwielen plaatsen" deze worden verwijderd;-)

marita567
door marita567 Mar 8, 2016 om 16:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

goed gevonden .

ny
door nymf53 May 18, 2016 om 15:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/haarlem/object-47640121-floraplein-2/kenmerken/

ny
door nymf53 - May 17, 2016 om 21:33
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook wij zijn onaangenaam verrast door een bericht van ING vanochtend, dat er door stg derdengelden op 23 mei € 199,00 zou worden geïncasseerd. Geen flauw idee wat dat zou moeten zijn, dus ING gebeld, blijkt er Spotreis achter te zitten.
Mijn echtgenoot (slechthorend) is gebeld door een organisatie die zich Bigmundo noemt. Ging om € 59,00 eenmalig, maar wel met ongeveer dezelfde strekking als bovenstaand verhaal. Wij hebben dit besproken en besloten er niet op in te gaan. De incasso gestorneerd en de zogenaamde telefonische aanmelding geannuleerd. Netjes mail terug dat het allemaal geannuleerd is. En dan vanochtend dit!
In de informatie die de ING mij gaf,  spreken ze over een telefoonnummer, wat vervolgens niet gemeld wordt. Adres Floraplein 2 in Haarlem blijkt een te huur staand kantoorpand!
Het lijkt erop dat er een connectie is met 'Bigmundo' (dezelfde onduidelijke strekking) mijn echtgenoot heeft nooit contact gehad met Spotreis naar zijn weten.
Incasso van 199,00 gestorneerd, stichting derdengelden geblokkeerd, Spotreis gemaild. Ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat!
Mvrgr
Nymf53

aurora1
door aurora1 - May 18, 2016 om 12:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het is niet zo verstandig om in te gaan op colportage, niet in winkels, niet aan de deur of op straat en niet telefonisch. En het is al helemaal onverstandig om persoonlijke gegevens door te geven. Misschien is het een idee om u aan te melden bij het BelMeNietregister?

Kijk eens op het Klachtenkompas bij zowel Spotreis als Bigmundo en plaats uw klacht daar eventueel :
http://www.klachtenkompas.nl/spotreis

http://www.klachtenkompas.nl/bigmundo