Hoe kom ik aan een spotreis abonnement zonder mij daarvoor aan te melden?
Ik las ondertussen al hoe stom ik ben geweest om op mevrouw haar telefoontje in te gaan, maar wil toch proberen dit recht te zetten.
Ik werd een maand geleden gebeld door iemand van spotreis, en als ik mijn email zou bevestigen zou ik informatie en mevrouw haar gegevens ontvangen.
Vervolgens heb ik ok terug gemaild en zou ik informatie krijgen en volgens mevrouw nergens aan vast zitten. Dan kon ik rustig kijken wat het precies inhield. Als ik haar dan zou mailen kon ik doorgeven of ik nog interesse had.
Ondertussen wel al een mail ontvangen, maar mevrouw haar gegevens zijn ver te zoeken. Nu ook ineens een incasso zien staan, kortom lekker opgelicht, ja dit was dom van mij, maar dat maakt het niet oké dat spotreis mensen op deze manier behandeld.
Ik zou hier graag vanaf willen en anders mag iedereen best lezen waar ze aan beginnen als ze een telefoontje aannemen van spotreis.
Hier is dus duidelijk misleidende informatie verstrekt. In dit geval er voor zorgen dat u het rek.nr van spotreizen blokkeerd en eventuele incasso storneerd. Wat stond er in de mail welke u met o.k heeft teruggezonden. Is u verteld dat u een bedenktijd heeft, zo niet kunt u direct opzeggen.
En waarom zou u op telefonische aanbiedingen ingaan? Endan uw bankrekeningnummer verstrekken om wat informatie te krijgen? Last dat rekeningnummer ook blokkeren doir uw bank.
Zeg de volgende keer gewoon, nee geen interesse en leg neer. Zo moeilijk is dat toch niet?
Wat te doen bij misleidende reclame , scroll ook naar beneden Wet oneerlijke handelspraktijken
https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-reclame
En hier misleidende verkooptelefoontjes ,
https://www.consuwijzer.nl/thema/misleidende-verkooptelefoontjes
Eerdere vragen over spotreis ,
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/spotreis
Beste Maruja,
Ik vind het erg vervelend dat je een negatieve ervaring met ons hebt gehad.
Dat je nergens aan vast zit door een akkoord terug te mailen is alleen waar als er bij wordt vermeld dat je 14 dagen bedenktijd hebt en je jezelf binnen die periode kunt afmelden indien je toch niet geïnteresseerd bent in onze diensten.
Ik heb je contactgegevens kunnen achterhalen in ons systeem en ik zorg ervoor dat je aanstaande maandag (7 april 2016) wordt gebeld door een van mijn collega's om dit te bespreken.
Ik hoop dat ik je hiermee tot zover van dienst ben geweest.
Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis
Spotreis beroept zich op koop op afstand. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden waar totaal aan voorbij gegaan wordt. Lees hieronder eens hoe het werkelijk moet.
Bij koop op afstand biedt de wet de koper extra bescherming. Zo is de verkoper verplicht de koper tijdig (dus voor het sluiten van de koop) te informeren over kenmerken van het product, wijze van betaling, kosten van aflevering enz. Daarnaast heeft de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd'). De herroepingstermijn in het herroepingsrechtgaat pas in als de complete bestelling is ontvangen.
Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen, dan wordt de bedenktijd uitgebreid tot twaalf maanden.Ontbindt de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd, dan zijn hieraan voor hem geen kosten verbonden. De verzendkosten komen wel voor rekening van de koper.
Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen.
De overeenkomst is alleen geldig als hij schriftelijk wordt bevestigd. Dat geldt ook voor telefonische verkoop. Een contract die via e-mail is ontvangen kan via e-mail worden bevestigd. Dit wordt het schriftelijkheidsvereiste genoemd
Webcare Spotreis:
"Ik heb je contactgegevens kunnen achterhalen in ons systeem en ik zorg ervoor dat je aanstaande maandag (7 april 2016) wordt gebeld door een van mijn collega's om dit te bespreken."
Ik vermoed dat zij eerst zelf op vakantie gaan; daar zullen zij wel aan toe zijn vanwege de vele klachten........... Dus even geduld hebben.
Denk dat ze bij spotreis nu helemaal de kluts kwijt zijn, 7 april is op een donderdag dus ff wachten nog maar.
nieuw adres spotreis , ik kan niet lezen wat er op de raam staat nr 2 , om goed over te komen mooi gebouw maar verder niks .
https://www.google.nl/maps/@52.3713821,4.6259046,3a,75y,288h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1sGhi1B01tmPtbnx2O8ro55Q!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DGhi1B01tmPtbnx2O8ro55Q%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D288.67438%26pitch%3D0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
"Hier geen rijwielen plaatsen" deze worden verwijderd;-)
goed gevonden .
http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/haarlem/object-47640121-floraplein-2/kenmerken/
Ook wij zijn onaangenaam verrast door een bericht van ING vanochtend, dat er door stg derdengelden op 23 mei € 199,00 zou worden geïncasseerd. Geen flauw idee wat dat zou moeten zijn, dus ING gebeld, blijkt er Spotreis achter te zitten.
Mijn echtgenoot (slechthorend) is gebeld door een organisatie die zich Bigmundo noemt. Ging om € 59,00 eenmalig, maar wel met ongeveer dezelfde strekking als bovenstaand verhaal. Wij hebben dit besproken en besloten er niet op in te gaan. De incasso gestorneerd en de zogenaamde telefonische aanmelding geannuleerd. Netjes mail terug dat het allemaal geannuleerd is. En dan vanochtend dit!
In de informatie die de ING mij gaf, spreken ze over een telefoonnummer, wat vervolgens niet gemeld wordt. Adres Floraplein 2 in Haarlem blijkt een te huur staand kantoorpand!
Het lijkt erop dat er een connectie is met 'Bigmundo' (dezelfde onduidelijke strekking) mijn echtgenoot heeft nooit contact gehad met Spotreis naar zijn weten.
Incasso van 199,00 gestorneerd, stichting derdengelden geblokkeerd, Spotreis gemaild. Ben heel benieuwd wat ons nog te wachten staat!
Mvrgr
Nymf53
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer