An
door Anita 183 Jul 13, 2016 om 19:27
Vakantie & reizen

Hoge kosten voor single reizigers

Ik ben nu 4,5 jaar weduwe en ga graag op vacantie.Waar ik me aan erger is dat de prijs omhoog schiet als je aantal 1 in geeft als gast.ik weet zeker dat er velen het zelfde onder vinden als ik als single zijnde.Ook qua aanbiedingen bijv 199.euro maar voor 1 pers wordt het al snel 2 a 3 keer duurder.Is hier wat aan te doen?
Mvg Anita

1439 7 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 13, 2016 om 19:46
953 Antwoorden / 4 Vragen

Gaat u op vakantie in een groep dan is soms mogelijk om met iemand anders van de groep een kamer te delen. Voorwaarde dan natuurlijk hetzelfde geslacht en 2 bedden. Dit komt schijnbaar nogal veel voor. Gaat u alleen op reis en neemt u daardoor een 1 persoons kamer dan is het natuurlijk logisch dat die kamer in verhouding duurder is. Men kan minder verhuren bij veel 1 persoons kamers en ze nemen verhoudingerwijs veel ruimte in beslag.

da
door datzoekikop - Jul 13, 2016 om 19:53
251 Antwoorden / Vragen

Is hier wat aan te doen?

Nee, "men" berekend de kosten per kamer op basis van twee personen, het leeuwendeel van de markt.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2016 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Drie keer duurder is natuurlijk onzin.

Wat aan te doen? Iemand meevragen, maar daar moet je maar zin in hebben. Het is in ieder geval nooit anders geweest.

Afgezien daarvan zijn éénpersoonskamers meestal een ondergeschoven kindje,

costnix
door costnix Jul 14, 2016 om 19:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zijn wel uitzonderingen op. Zo had ik een appartement in mijn eentje met drie kamer met in totaal vijf bedden bij mijn reis door Zuid-Afrika en ja, het was een groepsreis.

tenormin
door tenormin - Jul 13, 2016 om 20:19
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Als het inderdaad 2 á 3 keer zo duur is (weet ik niet, wel vaak gelezen) zou u toch voor 2 kunnen boeken? Of is zoiets te simpel gedacht? Hotel, lijkt me, kan er geen bezwaar tegen hebben.
Met een groepsreis meegaan en een kamer moeten delen: moet er niet aan denken.

jo
door jorisw Jul 13, 2016 om 20:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben een paar keer met Shoestring op vakantie geweest (als single) en daar betaalde je voor 2 weken vakantie ca. 150 euro extra voor een 1 persoonskamer (in de praktijk meestal een 2 persoonskamer waar je alleen in bent). Op een reissom van zo'n 2000 euro, lijkt me dat redelijk.

tenormin
door tenormin Jul 13, 2016 om 21:28
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@jorisw, lees ook altijd dat single kamers een niet plezierige 'omgeving' hebben, zoals naast de lift, C.V. ketel o.i.d. Vind trouwens €2.000,00 beetje boel geld. Maar dat is uiteraard persoonlijk.

Cookies
door Cookies - Jul 13, 2016 om 20:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Samen met iemand anders op vakantie gaan? Overigens is dat echt al 10-tallen zo, maar dat is je blijkbaar nooit opgevallen. Niet vreemd aangezien je toen geen alleenstaande was.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2016 om 10:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is hier wat aan te doen?

Nee.
Heel vervelend voor een single, maar is al jáááren het geval en al vele malen ter sprake gekomen.
Samen met een vriendin boeken????

ca
door carrie - Jul 15, 2016 om 14:53
79 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of je van busreizen houdt, maar bij Peterlanghoutreizen betaal je maar weinig extra voor een 1persoonskamer, soms zelfs helemaal niets