mo
door moederlief Feb 19, 2013 om 09:15
Vakantie & reizen

Inhoud koffer australie

Mag je in een koffer of handbagage in vliegtuig naar Australië een klein houten beeldje vervoeren?
Ik vraag dit omdat mij wel ter ore is gekomen dat je geen etenswaren of b.v. bloemzaad mee mag nemen het land in. Valt 'levend materiaal' als een beeldhouwwerkje daar ook onder?

7364 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo moederlief,

Hout valt niet onder 'levend materiaal' hoor, dus dat houten beeldje kun je gewoon meenemen. Tenzij het waardevolle kunst is dat je probeert te smokkelen. ;-)

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 10:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

En er geen takjes aan groeien.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of gaatjes van mogelijk ongedierte in zitten.

Je kan het natuurlijk voor de zekerheid gewoon aangeven.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wel aangeven bij aankomst. Dit moet worden aangevinkt op een vragenlijst welke u bij aankomst moet invullen. De douane zal het voorwerp nader bekijken en beslissen of het wel/niet mag worden ingevoerd.
Indien het niet mag worden ingevoerd moet u er afstand van doen en is er verder geen sanctie. Als u het niet aangeeft kan dit u bij controle op een forse boete komen te staan.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er anders zien we u wellicht binnenkort terug in het programma "Border security" ;)

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mits het geen antiek of waardevolle kunst is en bij twijfel kun je het nog altijd aangeven.
Heb je geen aankoop bewijs dan zal de douane heus wel kunnen zien of het verantwoord is het spul te vervoeren. Is hun werk !

gr. Ekiem

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Moederlief,

als ik u was zou ik dat beeldje absoluut aangeven, om in ieder geval een mogelijke boete te ontlopen. Terplekke kan de douane het bekijken en, of toesteming geven voor import, of inbeslagnemen.

Voor verdere info, klik * *

U kunt ook de Australisch ambassade benaderen en daar verder navraag doen,
klik daarvoor * *

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat hutch zegt is klopt. Ieder land heeft zo z'n regels en bepalingen.
Het zou me ook de stress bij de douane niet waard zijn en daarbij.......de boete !

Daar kun je onderhand een wereldreis van maken.

ve
door verwijderd - Feb 19, 2013 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag moederlief,

Ik zou het in ieder geval aangeven en de douane laten beoordelen. Als men het "verdacht" vindt w.b. mogelijke (ex) houtworm bijv. dan komt ook voor dat je het wel mag invoeren nadat ze het voor de zekerheid hebben gezuiverd met chemisch spul.
Ook snoepwaren e.d. aangeven of een appel, banaan die je mogelijk bij je hebt, dat alles valt onder etenswaren.
Je kunt op hun lijstje bij twijfel maar beter meer dan minder aanvinken want als je iets niet aanvinkt en de douane ziet bij controle dat het niet klopt wat je op de lijst al dan niet aangevinkt hebt loop je kans op boetes of een registratie van waarschuwing.
Als je medicijnen meeneemt is het handig om de bijsluiters/gebruiksaanwijzing/recept erbij te hebben, en eventueel een internationaal geneesmiddelenpaspoort.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 08:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even ter aanvulling, het is een klein beeldje wat ik zelf gemaakt hebt van een nieuwe plank zeg maar....lijkt mij niet dat daar houtworm in zit.
Maar kan ik het misschien beter opsturen dan? Hoezeer controleert de douane pakjes en post naar Australië . Het is wel zo dat post in Australië niet altijd aan komt, dan heb ik uren werk erop zitten. Poeh. ..Daarom wou ik het persoonlijk aan mijn familielid mee geven. Ik wil niet dat ze er extra (boete) voor moet betalen natuurlijk. Kun je het ergens van te voren laten 'taxeren'.? Zijn er in den lande douanekantoren hiervoor? Als ik naar Schiphol moet reizen voor taxatie ben ik ook 50 euro OV en een dag reizen kwijt.....

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

En er geen takjes aan groeien.

hahahahahahhaha......ja die is goed.........

ve
door verwijderd - Feb 20, 2013 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar het programma Border Security van Veronica, zondagavond vroeg of via internet via Gemist. Dat programma geeft een goede indruk van hoe het in Australië bij de douane e.d. toe gaat, ook met postcontrole. Het lijkt me wat overdreven om een zelf gemaakt beeldje/houtsnijwerk te laten taxeren.
Zelf zou ik niet zo gauw zoiets meegeven of meenemen naar een land met erg strenge regels, alleen al voor het mogelijke gedoe bij de douane.
Het programma: KLIK HIER. Misschien even zoeken naar stukken over met name Australië.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op dinsdag 19 feb 2013, 14:11: Wel aangeven bij aankomst. Dit moet worden aangevinkt op een vragenlijst welke u bij aankomst moet invullen. De douane zal het voorwerp nader bekijken en beslissen of het wel/niet mag worden ingevoerd.
Indien het niet mag worden ingevoerd moet u er afstand van doen en is er verder geen sanctie. Als u het niet aangeeft kan dit u bij controle op een forse boete komen te staan.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet waar. Als je producten aangeeft en ze mogen niet worden ingevoerd dan kun je nog steeds een boete krijgen. Heeft met de afschatting van de douane te maken of je redelijkerwijs had kunnen weten of je bepaalde zaken mocht invoeren of niet. Tevens kunnen de vernietigingskosten worden verhaald.

mein33 schreef op dinsdag 19 feb 2013, 14:11: Wel aangeven bij aankomst. Dit moet worden aangevinkt op een vragenlijst welke u bij aankomst moet invullen. De douane zal het voorwerp nader bekijken en beslissen of het wel/niet mag worden ingevoerd.
Indien het niet mag worden ingevoerd moet u er afstand van doen en is er verder geen sanctie. Als u het niet aangeeft kan dit u bij controle op een forse boete komen te staan.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

En geen poeder in het (holle?) beeldje stoppen..

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

moederlief,
Jij zal het inmiddels zelf wel gevonden hebben, maar er is niets aan de hand; zie hieronder:

Wooden items are allowed into Australia if they are free from bark, insects, signs of insect damage (such as borer holes) or any other contamination. To check for insect damage look closely at wooden items for holes and sawdust. Wooden items that do not meet these import conditions must be treated, re-exported from Australia or destroyed. Treatment or re-export is at the importer’s expense.

Succes,
Dirk.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op ieder "eiland" is men altijd bang schadelijke organismen naar binnen te halen via planten, dieren of etensresten ( die grote mond- en klauwzeer epidemie in UK een tiental jaren geleden is veroorzaakt door een stuk rauwe worst, die een Indiër ( of Pakistani) mee gebracht had.

Eigen ervaring bij aankomst in Chili ( tussen Pacific, Andes, Zuidpool en woestijn) met monsters rozijnen e.d.: mochten NIET mee, ondanks dat de douanier er alle begrip voor had, waarom ik naar Chili kwam als inkoper van dat spul. Hij vertelde me, dat ik er - met ev Chileense gedroogde vruchten exporteurs - altijd bij mocht, maar NIET het land in.
Dus .. 's avonds laat in een melige bui met een paar rozijnenhandelaren naar het vliegveld van Santiago, en.. ja, we kregen de monsters te zien, mochten ze testen enz., maar moesten daar achterblijven. Bij vertrek mee alles naar NL gekregen, zonder enig probleem en met dank voor mijn begrip.
Als alle NL politie, douane en andere geüniformeerden zo vriendelijk waren, was alle agressie naar die mensen op slag voorbij.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste moederlief.

U zou de vraag hier ook kunnen gaan stellen: Wie van jullie heeft hier ervaring mee,ik neem aan dat er wel mensen onder ons zijn,dit dit vaker hebben mee gemaakt.Ook zou je aan uw familie daar kunnen vragen,wat zei er van vinden natuurlijk,ook zei kunnen het daar voor u vragen,neem ik aan.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@opaplop

En heeft vraagsteller dat dan niet juist gedaan? Hier een vraag stellen?

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Nederland zijn 10 douanekantoren waar u uw vraag kwijt kunt.

BelastingTelefoon Douane
Telefoon: 0800 - 0143

Wat voor u een simpel geval lijkt, kan voor de douane een groot probleem zijn.

Neem nooit enig risico, immers TV beelden tonen aan dat de Australische doane ZEER streng is :)

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tijger 1.

Ik bedoel te zeggen,of er mensen zijn die regelmatig naar dat land gaan.Het was van mij misschien een beetje krom om het zo te stellen.maar mijn bedoeling was goed,neem dat maar van mij aan.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok opaplop. Ik begreep het anders.

@picone

Ik vind die strengheid juist nogal meevallen.

ve
door verwijderd - Feb 22, 2013 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

als trouw kijker van het programma border secure, weet hoe moeilijk de australische douane kan zijn. ook bij houten voorwerpen kan men zeer moeilijk doen. mogelijk bevat het houten voorwerp termieten of houtworm oid.
daarom moet u dit zonder meer aangeven, de douane beslist dan of u het zonder meer kan invoeren of dat het eerst een behandeling moet ondergaan. doet u dit niet dan riskeert u een boeten van aus$ 220.
de vraag staat ook vermeld op u borderkaart, dus aanvinken.

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 00:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ieder houten object moet worden gemeld.
In het vliegtuig moet u een formulier invullen, en bij aankomst moet u melden dat u een houten object bij u heeft.
Ik heb laatst een documantaire gezien over de Australische douane.
Een muzikant had uit Cuba dure houten instrumenten meegenomen die hij niet had gemeld op het formulier.
Alles inbeslaggenomen en een een fikse boete.
Overigens : waarom kijkt u niet even op koekel ?

ve
door verwijderd - Feb 23, 2013 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je nou eens echt naar waarheid verteld waarom en welke studie je volgt is er hulp mogelijk hier. Zoniet ben je overgeleverd aan met sterren beloonde grapjassen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zijn jullie allemaal netjes en waar hebben we het hier over?
Ik zou de vraag gewoon niet stellen op het kassa! forum en gewoon meenemen die hap, nou ja, dat beeldje dan.
Regeltjes zijn geen absolute waarden, maar richtlijnen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij niet, maar moet het van te voren wel worden aangegeven i.v.m houtworm of andere ongedierte

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Czar,
als je ergens geen verstand van hebt geef dan niet zo'n dom advies.
Altijd aangeven, met de Australische douane valt niet te spotten.
Als dat houten beeldje wordt aangetroffen zonder aanmelding dan zit je uren vast op de luchthaven.
En meestal met een fikse boete.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

czar schreef op zondag 24 feb 2013, 19:17: Wat zijn jullie allemaal netjes en waar hebben we het hier over?
Ik zou de vraag gewoon niet stellen op het kassa! forum en gewoon meenemen die hap, nou ja, dat beeldje dan.
Regeltjes zijn geen absolute waarden, maar richtlijnen.

ve
door verwijderd - Feb 24, 2013 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wimmi20 begin eens te leven.