Kan ik gratis annuleren als ik nog geen betaling heb gedaan bij Belvilla
Ik heb voor een weekend in augustus over ongeveer 3 weken een huis geboekt bij Belvilla. Echter heb ik nog niet betaald (de boeking is dus nog niet definitief). Nu hebben mijn reisgenoten en ik gezien de veranderende situatie in het land waar we heen gaan besloten dat we het er eigenlijk niet op willen wagen en daarom de reservering willen laten lopen. Maar als ik op de website van Belvilla kijk, lijkt het alsof wanneer we niet op tijd betalen de boeking geannuleerd wordt en we annuleringskosten moeten betalen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel mag en of ik in m'n recht sta als ik helemaal niks betaal. Of ben ik door op boeken te klikken al akkoord gegaan om te betalen? Hopelijk kan iemand helpen!
Topantwoord
Hallo Lvd202 ,
Zodra je op de boekingspagina op 'Boek nu' klikt, ontvang je online en via e-mail een bevestiging. Daar staat het boekingsnummer op. Wanneer je geen bevestiging van ons ontvangt, neem dan contact op met Customer Servicer.
Lees hier eens veelgestelde vragen , klik op de rode regel ( zie ook de linkerkolom ) .
https://www.belvilla.nl/klantenservice/faq#boeken
U heeft ongetwijfeld via de mail een bevestiging van de boeking ontvangen (met de daarbij behorende annuleringsvoorwaarden). Dat u nog niet betaald heeft, betekent dus zeker niet dat de boeking nog niet definitief was.
Ik lees dat u 6 weken voor de reis de volledige reissom betaald moet hebben en dat er een aanbetaling moet worden gedaan bij het boeken. Wanneer heeft u geboekt? Want als de reis reeds over 3 weken is en u heeft niets betaald bent u al in verzuim.
U moet dus in de voorwaarden kijken of, op welke gronden en tot wanneer u kostenloos kunt annuleren.
Let wel, bedrijven hoeven geen kostenloze annulering aan te bieden.
Boeken en betalen zijn twee aan elkaar gekoppelde zaken. Boeken betekend automatisch dat er een betaalverplichting op volgt. (Voorbeeld: u tekent een contract voor een auto maar wil hem toch niet hebben, dan zult u annuleringskosten of meer moeten betalen, al heeft u er nooit mee gereden/in gezeten)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer