Mag sunweb mij annuleringskosten laten betalen?
Ik had (in dec) een pakketreis bij Sunweb geboekt naar Griekenland voor 5 juli. Griekenland is van plan 1 juli "open" te gaan, maar op een hele aangepaste manier. Begrijpelijk, maar zo wil ik niet op zo'n dure vakantie. Ik verwacht dat sunweb het zelf niet gaat annuleren, dus om mijn kosten zo laag mogelijk te houden voelde ik mijn gedwongen om zelf te annuleren. Want tot 42 dagen van te voren kost het 30% van de reissom. Anders steeds meer. Als zij mij de vakantie waarvoor ik geboekt heb niet meer kunnen bieden, zijn er toch andere regels? Ik heb gevraagd om een voucher voor mijn aanbetaling, (restbedrag had ik gelukkig nog niet betaald) maar dat doen ze niet.. Wat zijn mijn rechten?
groeren Alie Damsma
En wat is die aangepaste manier dan? Maar goed, u hebt al geannuleerd, dus dat kost u geld.
U hebt geen recht op een voucher.
Hallo Alie Damsma ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.sunweb.nl/vakantie/reisinfo/wijzigen-en-annuleren
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Uiteraard kan en mag dat als u zelf annuleert! En let op dat u indien u niet aan de annuleringsregeling voldoet resp. indien u wel annuleert en niet betaalt geconfronteerd kunt worden met een vordering inzake ingeberke stelling http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html toegelicht: http://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/
Dat hangt er vanaf in hoeverre de "aangepaste manier" er voor zorgt dat Sunweb de afspraken uit de overeenkomst niet kan nakomen.
Waarschijnlijk bestaat uw "reis" uit vluchten, transfer in Griekenland en hotel/appartement. Wanneer de vlucht en transfer zonder grote vertragingen in reisduur kunnen worden uitgevoerd en het hotel/appartement inclusief de bij de prijs inbegrepen faciliteiten beschikbaar is, dan kan Sunweb de overeenkomst nakomen.
En wanneer Sunweb de overeenkomst kan nakomen, dan dient u zich aan uw deel van de overeenkomst te houden. Dus dient u te betalen of krijgt u te maken met de annuleringsvoorwaarden zoals bij boeking afgesproken indien u de reis annuleert.
Dat in Griekenland wellicht nog niet alle winkeltjes, restaurants, terrasjes en toeristische trekpleisters open zijn, doet niets aan bovenstaande af. Tenzij een bezoek aan deze zaken nadrukkelijk inbegrepen zou zijn bij de prijs.
De meeste reisorganisaties hebben in hun voorwaarden staan dat attracties, musea, restaurants etc in de omgeving vaak niet het hele jaar open zijn, en dat de reisorganisatie daarom ook niet kan garanderen dat je deze zaken tijdens jouw verblijft in de regio ook daadwerkelijk kunt bezoeken.
U heeft zelf geannuleerd en dat kost u natuurlijk geld. Vouchers krijgt u niet omdat Sunweb niet geannuleerd heeft. U heeft het restbedrag nog niet betaald?
Ja, nu u zich gedwongen voelde om te annuleren
en niet even na te kijken wat dit betekend zit u er naast.
Nooit zelf annuleren. Helaas
Wat is die hele aangepaste manier? Zonder dat te weten is er geen zinnig antwoord op te geven.
Als u naar een zwembadparadijs zou gaan waarbij de zwembaden dicht zijn, dan hebt u een punt. Als u een all inclusive heeft en er is geen buffet maar u kunt de hele dag door bestellen en op uw kamer eten, dan hebt u geen punt.
Alles valt en staat met wat er is aangeboden en wat er geleverd gaat worden.
annuleringskosten betalen, dat is je recht, je kunt sunweb nie top latend raaien voor het niet open zijn van bepaalde voorzieningen maar ook en zeker niet voor JOUW verwachtingen!!!!
Jazeker! Wanneer U niet meer wilt reizen terwijl dat op de datum dat u geboekt heeft wel zou kunnen en U ook niet wilt wachten tot de reisorganisatie misschien toch zelf annuleert, ja dan bent U de persoon die 'contractbreuk' begaat en indien dat tot 42 dagen voor de 'levering' gebeurt hoeft u maar 30% te betalen.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer