Per ongeluk verkeerd geboekt
Hallo,
bij het zoeken naar een vakantie voor 2021 kwamen we op de site van vakntiediediscounter.nl leuke reis naar Lanzarote uitgegezocht maar erg lastig met 3 personen. Mijn vrouw dus ook blij dat ze nog een familie kamer vond. Boeking doorlopen en aanbetaling gedaan. Na betaling kwam er te staan reis over 384 dagen. Tot grote schrik zien we wat we per ongeluk voor 2022 geboekt hebben. Direct een formulier ingestuurd met verzoek tot wijzigen, lag er binnen half uur. Dit was zondagavond. Maandag vanaf 10.00 aan de lijn gehangen, na 3,5 uur aan de beurt. Ze konden niets meer doen was de boodschap want de boeking was definitief en we moeten nu ruim 2200 euro annuleringskosten betalen en nog steeds geen vakantie voor dit jaar. Dit is toch belachelijk? Ik heb direct gereageerd en ja het was onze fout, maar ik geloof nooit dat VD als organisatie maar ergens aan vast zit als wij zondagavond boeken en direct annuleren. Hoe dit op te lossen? Gr Michiel
Topantwoord
De vakantie dit jaar dan maar overslaan of flink inperken. Ik ken de voorwaarden van Vakantiediscounter niet wat betreft hun annuleringsvoorwaarden, maar die moet u zo na kunnen lezen.
.
Wat staat in de voorwaarden over annuleren e.d.? Die heeft u vast tevoren gelezen.
Het positieve is misschien dat u minder risico op Corona loopt en anderen ook?
Veiligheidsrisico's:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/binaries/nederlandwereldwijd/documenten/kaarten/reisadviezen/europa/spanje/kaart-bij-reisadvies-spanje/Reisadvies_Spanje_15-05-2021.pdf
Wat te doen vraagt u?
In Nederland wat fietstochtjes maken en dus zo weinig mogelijk geld uitgeven?
Anders die reis laten staan en volgend jaar gaan? U loopt dan vermoedelijk ook geen coronarisico's.
In de voorwaarden sluiten ze de 24 uur bedenktijd die wettelijk ia vastgelegd uit. Ze spreken ook over definitieve boeking. Dit snap ik, maar het is volgens mij niet eens mogeijk om langer dan 9 maanden van te voren een vlucht te boeken, dus hoe kunnen zij dan al kosten hebben gemaakt? Als ik annuleer verkopen ze die stoelen gewoon weer op nieuw!
Wij weten niet hoe in interne afspraken zijn met hun leveranciers. Aangezien het een discounter is zullen ze bepaalde processen superefficient hebben ingericht in kosten te besparen. Wellicht worden boekingen 1 op 1 doorgeboekt bij de verschillende aanbieders. Alle VD kan dat uitleggen, maar het is niet gek dat een discounter niet zo flexibel is. Daar komen hun kostenvoordelen vandaan.
de wet gaat altijd boven de voorwaarden, als er in de wet staat, 24 uur bedenktijd dan heeft u die ook....
welke voorwaarde ze ook hanteren...., echter, er staat niets in de wet hierover zover ik weet....
Wettelijke bedenktijd van 24 uur? Nog nooit van gehoord.
U hebt kunnen boeken, dus blijkbaar is het mogelijk.
Natuurlijk verkopen ze die stoelen opnieuw bij annulatie, maar u hoeft niet te annuleren.
Staat er dan helemaal nietsverder over annuleren in die voorwaarden? Dat u nu bijvoorbeeld maar 10 procent kwijt bent?
Die 24 uur is een ANVR regeling, inderdaad niet wettelijk dus. Er staat op de site van de Vakantie Discounter ook netjes uitgelegd hoe het werkt bij hun. Ze verwijzen ook netjes naar de ANVR consumentenvoorwaarden:
1.3. Als reiziger heb je het recht om binnen 24 uur na de totstandkoming van de reisovereenkomst deze zonder opgave van redenen kosteloos te annuleren, tenzij de organisator dit recht in de aanbieding en de bevestiging heeft uit- gesloten door het gebruik van de term: definitieve boeking.
TS heeft dus pech. En voordat mensen komen met dat voorwaarden wel aan de wet moeten voldoen: de ANVR voorwaarden zijn opgesteld in samenwerking met de Consumentenbond. Ik denk dat we er dan gerust van uit kunnen gaan dat het juridisch klopt.
Als U annuleert dan kost u dat geld, misschien wel veel geld. Anderzijds, in 2022 is de kans op coronaproblemen en reizen wellicht/hopelijk voorbij en kunt vrijwel zeker vliegen. Dàt vliegen en naar Lanzerote gaan kàn nu of over een paar weken best kans op problemen betekenen.
(Sideway: als wij iets bij een grote lingerie verkoper bestellen, dan gaat dat meteen in de computer en is het niet meer te annuleren, wel mag je het artikel aan de deur weigeren in geval van retour/annuleren. Een andere optie is er niet.)
Heeft u NU al geannuleerd? Ja, dan bent u inderdaad € 7.200,00 kwijt. Als u besteld+betaald dan is die boeking definitief. Al gaat u 1 seconder (in theorie) voor annuleren, dan kan dat alleen met annuleringskosten.
€ 2.200
Dat scheelt toch wel een slok op een borrel....
Hallo Michiel Lk ,
Lees hier veelgestelde vragen , klik op de rode regels .
https://klantenservice.vakantiediscounter.nl/hc/nl/sections/360011727732-Annuleren-wijzigen
De Voorwaarden :
Herroepingsrecht reiziger
In de ANVR voorwaarden staan de volgende voorwaarden opgenomen:
- Herroepingsrecht reiziger
Reiziger ( uitsluitend de aanmelder) mag herroepen gedurende 24 uur, tenzij:- De term ‘definitieve boeking’ wordt gebruikt
- Boeking binnen 8 weken voor vertrek
- Cruisereis
Bij boeking op dé VakantieDiscounter wordt er gevraagd om de volgende bevestiging:
- Ik ga ermee akkoord dat dit een definitieve boeking is die wordt ingeboekt onder de ANVR reis- en boekingsvoorwaarden, het standaardformulier voor pakketreizen en de algemene pakketvoorwaarden van reisorganisatie .
Hierdoor is het als klant niet mogelijk om een boeking te herroepen.
https://www.vakantiediscounter.nl/service/voorwaarden/
Voor je betaalde en bevestigde altijd alles nogmaals doorlezen.
U klikte snel en keek naar datum zonder jaartal.
Zelfs voor 2023 is boeken al mogelijk, niet voordelig maar het kan wel.
Als je nu eens vooraf de voorwaarden van een Discount firma gaat lezen......
Vaak afwijkende voorwaarde want annuleren koste veel handwerk en ze doen liever alles online!
Mijn buren boekte ook 14 maanden vooruit!
Die huwelijks reis waren vele kamers....
Alleen hun dochter die ietsje sneller kwam vormde een probleempje!
Vooral voor dit soort gevallen is enige manier om betaalbaar voldoende kamers voor gehele familie te vinden meer als jaar vooruit boeken.
Hun meerprijs na telefoontje was €0,00 en gefeliciteerd!
Dat kinderbedje zonder kosten gedaan!
Ietwat laat: dit is helaas dus een probleem als u een reis boekt via een bookingssite en niet rechtstreeks bij een reisburesau. Hier is dus helaas m.i. sprake van o.a. goedkoop is duurkoop.
Maar: niet geschoten is altijd mis en dus: https://www.maxvandaag.nl/sessies/paginas/oproep/meld-uw-vakantieklacht/ en u weet maar nooit of dat toch ites positiefs voor u oplevert.
Ik wijs u ook op www.klachtenkomps.nl (gratis service van de Consumenbond).
U kunt eventueel ook nog advie en hulp vragen bij:
Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kun je je ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus je gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl en dan ook op basis: niet geschoten altijd mis.Kansloos. De voorwaarden zijn glashelder. Vakantie Discounter volgt gewoon de regels zoals samen met de Consumentenbond zijn opgesteld. Dus klachtenkompas lijkt me weinig zinvol.
Uw mening. Niet geschoten is altijd mis.
Het is geen mening, het zijn feiten. Maar goed, wellicht heb jij een Trump-achtige interpretatie van feiten. Je wekt in iedere valse verwachtingen bij TS en vervuilt het forum met niet relevante info.
Tsja, en daardoor staat dat klachtenkompas vol onzinnige, nergens op slaande klachten.
Een tussen website als Vakantie Discounter is slechts een Computer zoek programma die hoopt dat je boekte.
Dan kregen zij een provisie en doen niets.
Vaak is de website van vakantie aanbieder zelf bezoeken en je hebt de normale ANVR voorwaarden zonder beperkingen van hun.
De prijs is vrijwel altijd hetzelfde.
Na Covid19 en Lock Down hebben vele geleerd; Boek nooit via overbodige tussen personen!
Alleen enkele zoals Ben Woldring van gaslicht,com hebben vaak korting contracten die voordeliger zijn via hun site.
Duurdere aanbieders die via deze zoekmachine goedkoper zijn.
Ik had geen Gas maar wel 't licht nodig....en elders duurdere....
Maar deze vakantie aanbieders, een website met vaak zeer slechte voorwaarden en echte "discount" service.
Ook zijn bij hun de annuleringskosten vaak veel hoger dan rechtstreeks boeken.
Ook dat is hun verdien model.
Wat u het beste kunt doen, is zich alvast gaan verheugen op die prachtige vakantie die u geboekt heeft voor 2022.
Annuleren is kostbaar en daarmee zonde van het geld. De aanbieder van de reis staat immers in haar recht.
Daarnaast kunt u opzoek gaan naar een leuk reisje voor 2021.
Precies. En het leuke is: volgend jaar is TS al vergeten dat hij het geld heeft uitgegeven en lijkt het net een gratis vakantie ;-)
+10
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer