ka
door kassielinda Jun 21, 2006 om 19:14
Vakantie & reizen

Stormbanden voor tenten

Beste mensen,

Wij gaan kamperen met een grote bungalowtent, nu willen wij stormbanden aanschaffen voor onze tent echter kan ik deze nergens vinden.

Het blijkt dat de stormbanden voor voortenten van caravans niet voldoende zijn voor een bungalowtent ( afmetingen)

Wie o wie kampeert er met een tent en is in het bezit van stormbanden waar zijn deze dan gekocht.

Obelink Winterwijk zegt dat stormbanden voor tenten niet bestaan.. maar er moet toch een oplossing zijn?

grt Lind@

9949 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 19:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Hier een campeergigant, ik zie wel stormbanden staan maar staat niet bij of ze geschikt zijn voor bungalowtent, informeer eens zou ik zeggen;

-Stormbanden -

http://www.de-wit.nl/kampeerartikelen.php

Hier staat er nog een met afbeelding voor voortent;

http://www.dicks-kampeerhal.nl/Pagina/aanbiedingen.html

Zou niet weten waarom je dit niet zou kunnen gebruiken voor tent maar staat geen afmeting bij, ik zou even informeren her en der.

Succes,

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Lind@,

Als je zekerheid wilt hebben dat je tent niet de lucht in gaat koop dan 4 grote en goede haringen, een juiste hamer om die dingen in de grond te krijgen en bij de doe-het-zelver of automaterialenzaak koop je 2 spanbanden met ratel.

Van links naar rechts over de tent heen, aan de voorzijde een en aan de achterzijde eentje. Niet te strak, je stangen mogen niet doorbuigen.

Zeker weten dat jouw tent op zijn plek blijft.

Kosten voor die banden ongeveer € 3 per stuk.

Groet en fijne vakantie,
Hell-Rider

O ja, laat even horen of het gewerkt heeft.

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Hell-rider,

Daar had ik ook aan zitten denken maar heb je dan wel juiste lengte? Langste die ik zag was 6 meter en voor tent dacht ik al 2 hoog2x en 3 of 4 breed, zit je al gauw aan 7-8 meter en 2 aan elkaar is misschien geen goed idee, schuurt de gesp tent stuk.

Zijn er wel langere? (  Zag dat er ook rubberen waren)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eventjes zoeken en misschien wat meer geld uitgeven, er worden hele grote boomstammen op de vrachtwagens mee vastgebonden, maar zo groot hoeft echt niet.

Er zijn wel langere te vinden.

Groet,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

(langere banden zag ik alleen voor bv vrachtwagens, waarschijnlijk niet verkrijgbaar voor particulieren)

ve
door verwijderd - Jun 21, 2006 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

We waren gelijk bezig ;-)

Groetjes,

ve
door verwijderd - Jun 22, 2006 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Linda,

v.w.b. de spanband kun je, m.i., het beste de kleine spanband nemen, dus zonder 'ratel'. Deze spanbanden kun je dan oneindig met elkaar verbinden (met de ratel ook, maar deze verbinding ligt zwaarder op het tentdoek). Zie foto:

Klik voor groot formaat

De bovenste is de zgn. 'ratel' en de onderste is de gewone. Die onderste is een heel stuk lichter qua gewicht (en ook een stuk goedkoper). Deze spanbanden kun je ook bij Obelink in Winterswiujk kopen. Wel, zoals reeds geschreven, goed vastmaken met zware (en lange) tentharingen (ook bij Obelink te koop....).

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jun 30, 2006 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

In principe heeft u geen stormbanden nodig maar extra scheerlijnen.  De meeste tenten hebben wel ogen waar de tentstokken naar buiten steken.  Daar per hoek 2 à 3 extra lijnen die wel aan goede (lange/halfronde) haringen vastgemaakt dan moet het wel echt noodweer worden om de tent weg te blazen (Hoewel. windhozen?)

In ieder geval altijd extra scheerlijk en haringen en dan wel op een hoger stukje terrein gaan staan want anders is er de kans nog dat de kinderen letterlijk met luchtbedje en al de tent uit komen drijven.

Toch zijn dit soort kleine rampen vaak de gezelligste nachten met de kinderen bij buurman in de caravan rustig slapend.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 6, 2006 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk zijn daar oplossingen voor en in vele prijs en kwaliteit verhoudingen. Je kan het proberen door meerdere zgn. sjorbanden (met zo´n anti terugloopgesp) aan elkaar te bevestigen tot BIJNA de juiste lengte en als laatste er een spanband op te zetten. Ook kan je spanbanden op maat laten maken bij vrachtwagenmateriaalbedrijven en zeilmakerijen. Het zwarte band (lijkt op een autogordel) is ook in diverse lengte verkrijgbaar, aan beide kanten een haak en om het op te spannen één of meerdere spanbanden - deze liggen bij veel bouwmarkten in de € 5,- bakken. SUCCES

ve
door verwijderd - Jul 6, 2006 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Storm?

Een strak opgezette tent zonder banden is nog altijd beter dan de losse flodder waar de wind aan kan rukken, die vele banden heeft...

Hoe plaats je hem, rits op de wind en kan er dan inslaan, dus gewoon kijken waar de grootste wind vandaan komt, tevens geen bladeren in heftst in hele tent, en ik had uitzicht op de buren, die dagelijks de bezem hanteerden...dus...

Tevens stond mijn auto tijdens windkracht 10 voor de tent, dus als stevige windvanger, en toen we uitgeslapen waren was de camping erg leeg, en onze rotzooi zonder extra's was dus beter dan...