bo
door bobxlnl Jul 21, 2014 om 14:55
Vakantie & reizen

Vakantie ruim op tijd gecanceld, geen geld terug

Een half jaar geleden hebben wij een Mobile Home rechtstreeks op de website van Villaggio Isamar in Italië gereserveerd/geregeld en daarvoor moesten we € 310,= aanbetalen. Datzelfde hebben onze dochter en haar partner gedaan maar dan voor een periode van 3 weken (dus in een andere/eigen Mobile Home). Circa 2 maanden geleden hebben wij deze vakantie moeten cancelen vanwege relatieproblemen van onze dochter. Op de website van Villaggio Isamar staat dat je minimaal 30 dagen voor aanvang van de vakantie deze kan cancelen en dat de kosten daarvoor € 60,= bedragen. Dat klinkt alleszins redelijk. Wij hebben 2 maanden voor aanvang van onze vakantie deze gecanceld via de website van Villaggio Isamar. Daar heeft men keurig op gereageerd en naar ons iban-/bankrekening nummer gevraagd. Na dat ene mailtje/antwoord van Villaggio Isamar hebben wij niets meer vernomen. Tot nu toe 5 keer gemailed en 3 keer gebeld. Aan de telefoon krijg je te horen dat er problemen waren met hun computer systeem etc. Eigenlijk allemaal smoesjes. Voor onze dochter geldt precies hetzelfde, ook geen reactie en/of geld terug ontvangen.
Heeft er iemand een "gouden tip" hoe wij onze aanbetaling van € 250,= ( dat is € 310,= minus € 60,= voor het cancelen van de Mobile Home vakantie) alsnog terug kunnen krijgen.

Politie inschakelen van het dorp waar Villaggio Isamar onder valt ? Op de website www.zoover.com , waar Villaggio Isamar over het algemeen goede beoordelingen heeft, e.e.a. vermelden ?

743 4 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 21, 2014 om 19:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Lijkt me dat U niet kunt annuleren u heeft geen enkele geldige reden.
In geval van uw dochter ligt dat weer anders alhoewel zij ook de vakantie zou
Kunnen maken met bv een vriendin. Ik denk dat de door u aangevoerde redenen
Geen stand houden.

Succes

bo
door bobxlnl - Jul 23, 2014 om 13:33
19 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=diewilik schreef op maandag 21 jul 2014, 19:21]Lijkt me dat U niet kunt annuleren u heeft geen enkele geldige reden.
In geval van uw dochter ligt dat weer anders alhoewel zij ook de vakantie zou
Kunnen maken met bv een vriendin. Ik denk dat de door u aangevoerde redenen
Geen stand houden.

Succes

Wij waren juist ruim 30 dagen voor aanvang van de vakantie op tijd om te kunnen cancelen. Dan hoef je "slechts" de boete van € 60,= te betalen. Zo staat het ook op de site van Villaggio Isamar. Maar men laat helemaal niets meer van zich horen en zegt aan de telefoon dat er nog steeds problemen met hun computersystemen zijn.

zoekster
door zoekster - Jul 23, 2014 om 13:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Begrijp ik het goed en heeft u rechtstreeks contact opgenomen met de camping in Italië? En spreekt u dan Engels of Italiaans met elkaar?

tijger1
door tijger1 - Jul 23, 2014 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zou de politie daar aan moeten doen?