vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 20:04
Vakantie & reizen

Vlucht bij wizzair annuleren

In april heb ik 2 tickets geboekt bij wizzair naar Katowice eind september.
Door omstandigheden moet ik deze helaas annuleren.
Volgens de site van wizzair is dit mogelijk met de annuleringskosten van 2x 60,-
Best veel geld, maar nog erger is, dat dit via een callcenter moet, met heel veel 0900 nummers a 0,90 p.minuut.
Helaas kost het veel geld en kom je met geen enkel nummer verder en is annuleren na heel veel telefoonkosten niet mogelijk. Staan allerlei onverstaanbare bandjes op en het lukt dus niet.
Weet iemand misschien een manier, waarop ik op een normale manier mijn tickets kan annuleren. Lijkt nu een beetje op oplichterij en ben best heel boos en teleurgesteld.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ineke

9559 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 22, 2017 om 20:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is het geen € 0,90 per gesprek?

vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 20:15
6 Antwoorden / 3 Vragen

Nee per minuut

vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 20:20
6 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt zelfs bij vermeld, dat de gesprekskosten max 40 euro zullen zijn :-( en als het een vraag is, die online te vinden is, komen er 15,- transactiekosten bij.

tenormin
door tenormin Jun 22, 2017 om 20:23
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@vraagvanineke, dat is zeker niet gepiest en toch nat;-)) Kan inderdaad op hun site geen ingang vinden voor alternatieven.

ne
door neodutchio - Jun 22, 2017 om 20:26
5167 Antwoorden / 12 Vragen

Daar is het woordje weer, oplichterij. U besluit te boeken bij een buitenlandse luchtvaartmaatschappij en klaagt dan dat u de bandjes aan de telefoon niet begrijpt.

Probeer eens een mail te sturen.

vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 20:29
6 Antwoorden / 3 Vragen

Ook dat lukt niet.
Gek genoeg zijn tickets en betaalmogelijkheden allemaal in het Nederlands en zit het bedrijf gewoon in Eindhoven...

vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 20:32
6 Antwoorden / 3 Vragen

Vindt u 40,- voor een telefoongesprek trouwens normaal?

pi
door pieterwolters Jun 23, 2017 om 08:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

@Vraagvanineke: je betaalt niet 40 euro voor een telefoongesprek, maar voor de kosten van de medewerker. Bij duurdere maatschappijen zit dat in de prijs van een ticket verwerkt, waardoor ook mensen die geen gebruik maken van die diensten er toch voor moeten betalen. Is gewoon een business model waar Wizzair voor gekozen heeft. Je kunt ook upfront (veel meer) betalen bij een premium maatschappij en dan heb je die extra kosten niet. Ik weet wel wat mijn voorkeur heeft....

Ge
door Genee - Jun 22, 2017 om 21:01
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Annuleren kan via het call centre maar ook met een claim in te dienen.
Met vertrekdatum eind september moet dat met die claim lukken, 30 dagen behandeltijd.
Kijk bij   Annulering door passagiers  in onderstaande link.

https://wizzair.com/nl-nl/informatie-en-diensten/prijzen-kortingen/terugbetaling-en-compensatie#/

vr
door vraagvanineke Jun 22, 2017 om 22:07
6 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, ook dat heb ik geprobeerd. Moet je een account maken, wat niet lukt...
Kortom, het word je duidelijk onmogelijk gemaakt.

newmikey
door newmikey - Jun 23, 2017 om 08:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

Twee tickets naar een goedkoop vliegveld (lage luchthavenbelastingen) met een low-cost airline als Whizzair - even gecheckt maar zelfs een full-flex ticket is maar ca. €60, een normaal ticket is nog géén €20.

Waarom zou u die willen annuleren? Het sop lijkt me de kool niet waard. Echt geld terug krijg je bij deze prijsvechter toch nooit, alleen een "refund to your Whizz account" - soort van tegoedbon.

Ik heb trouwens net voor de gein even een account aangemaakt en dat gaat prima, probleemloos en heel simpel dus als dit allemaal niet lukt, zoek het probleem aan uw eigen kant en ga niet meteen met grote woorden als "oplichterij" gooien...

vr
door vraagvanineke Jun 23, 2017 om 13:02
6 Antwoorden / 3 Vragen

Hoewel u denkt het zo goed te weten, ligt alles toch een beetje anders. Om te beginnen heb ik voor de 2 tickets 240,- betaald en ook de rest klopt niet echt.
Toch bedankt voor uw vriendelijke reactie :-(