mi
door mimid Jul 30, 2017 om 10:35
Vakantie & reizen

Vlucht gemist

vlucht gemist op tijd weggegaan van huis navigatie ingesteld voor de kortste en snelste route! nou mooi niet 4 uur in file gestaan in Duitsland niks geen aanduiding van files geen afslag niks weg vakantie! Touroperator kon niks doen alles zat vol ja een vlucht voor € 1500 extra te boeken maar dan ook nog een tussenlanding. weg vakantie...!

2114 15 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2017 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vervelend voor u, maar ook wij kunnen er niets aan doen.

Overigens is de kortste route meestal niet de snelste.

marita5
door marita5 - Jul 30, 2017 om 10:41
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mimid ,

Dit is vervelend , maar helaas niks aan te doen , lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/vlucht-gemist-door-drukte-wat-nu

Cookies
door Cookies - Jul 30, 2017 om 10:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je hebt de fout gemaakt om te denken dat de kortste route automatisch de snelste route is. De kans op files is veel groter dan bij een wat langere, maar rustiger route omdat veel mensen net als jullie de kortste route nemen.

Oervervelend, zonde van het geld, maar je hebt nergens recht op..

ne
door neodutchio - Jul 30, 2017 om 10:58
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Voordat u vertrekt kunt u het beste eerst even op internet kijken. Als uw probleem hetzelfde is als van meer 'vragen' die hier gesteld zijn had u kunnen zien dat er een festival in de buurt van het vliegveld was met als waarschuwing dat het drukker was dan normaal. Met daarbij een routebeschrijving om zo de reizigers (rechtsom naar het vliegveld) konden scheiden van de feestvierders (die linksom moesten).

Maar ja, 'blind' de navigatie volgen kan natuurlijk ook he.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 30, 2017 om 11:16
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Zonde van het geld en van de vakantie. Helaas moeten we tegenwoordig rekening houden met onverwachte of onaangekondigde files als je met de auto naar het vliegveld gaat. Ga je met de trein moet je weer rekening houden met vertragingen. Wij gaan de avond voor onze vlucht overnachten in een hotel op of vlakbij Schiphol. Dan ben je er zeker van dat je op tijd bent en je vakantie begint een dagje eerder. Aanrader!

ge
door george321 - Jul 30, 2017 om 11:24
390 Antwoorden / 1 Vragen

4 Uur in de file gestaan in Duitsland. Bent u om 'voordeliger' te zijn vanuit NL naar Duitsland gereden of woont u in Duitsland en wilde u van Schiphol vertrekken? Hoe dan ook, u was niet op tijd aanwezig, dus jammer, helaas zonde enzo.

diumenge
door diumenge - Jul 30, 2017 om 11:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Balen!

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2017 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

weg vakantie...!
'Schade' zeggen ze dan in Duitsland.
Jammer/zonde dus.
Een volgende keer dus maar naar een andere oplossing zoeken.
Wat is je vraag eigenlijk? Dit is Vraag & Beantwoord.

getty
door getty - Jul 30, 2017 om 12:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Jammer, helaas eigen verantwoordelijk!

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 30, 2017 om 12:12
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Toch maar een navigatiesysteem aanschaffen wat dynamische routeinformatie gebruikt dan was u voor de file al omgeleid .

aurora1
door aurora1 - Jul 30, 2017 om 13:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan heeft u uw reis niet goed voorbereid. In Duitsland zijn veel wegen opengebroken wegens reparaties, overal zijn overstromingen en volgelopen steden, er is daardoor ook veel ramptourisme. Verder her en der noodweer. Dan zijn er Nachrichten op tv en radio, Wettervorhersage, en zelfs teletekst en internet.
Én er is een prima app dat veel over de verkeerssituaties meldt genaamd Nina.
Wat is uw vraag of wilt u alleen maar verontwaardigd klagen? U kunt uzelf maar beter verwijten maken en voor de toekomst hiervan leren.

lo
door lovewinnie - Jul 30, 2017 om 14:27
1210 Antwoorden / 1 Vragen

En wat is nu u vraag??
Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk optijd te komen. Hierbij heb je onderzoeksplicht om bijv online u route te controleren op wegwerkzaamheden,  Omleidingen etc. Natuurlijk ongelukken kunnen ook gebeuren onderweg maar dan is oponthoud vaak geen 4 uur.
U koos voor kortste route zonder na te gaan of deze ook de snelste was en of er bijzonderheden waren onderweg. Korte kwa kilometers duurt vaak langer dan de snelste ondanks groter afstand.

Helaas wilde u ook niet bijbetalen dus indd weg vakantie

panter22
door panter22 - Jul 30, 2017 om 16:32
6599 Antwoorden / Vragen

Een annuleringsverzekering betaalt in zo'n geval ook niet uit.
Er is sprake van overmacht, maar dit komt helaas voor je eigen rekening.
https://www.doorlopendereisverzekering.net/nieuws/vliegtuig-gemist-vergoeding-reisverzekering.html

ro
door roland.beukert - Apr 11, 2018 om 11:14
1 Antwoorden / Vragen

Geachte heer mevr ,ik heb een vlucht gehad van Vietnam Saigon naar Moscow naar Amsterdam ,in Moscow kwam het vliegtuig 30 minuten te laat aan en de wachtrij was enorm lang het duurde maar voort bij de paspoortcontrole ,tevens bij de duoane hetzelfde probleem ,daarna moest ik nog eens naar gate 59 lopen ,naar de andere kant van de luchthaven ,ver heel ver lopen .Hierdoor heb ik de vlucht gemist en ik moest maar een andere ticket kopen en in nederland een claim in dienen .De Ticket van 702 Euro heb ik betaald ,ik moet toch naar huis .Tui mijn reisorganisatie vond het vervelend echter ze wel erbij vermelden ik het zelf zou moeten regelen terwijl ik bij een reisorganistatie boek ,belangenbehartiging .Tui zou alles regelen komt in orde maar al snel kregen ze te horen dat de Russen niets hadden overschreden en ik de vlucht net aan had moeten halen .Zou u mij verder kunnen helpen .

Gr
door Grunn1 Apr 11, 2018 om 11:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom reageerd u op een vraag van bijna een jaar oud? Maak een eigen nieuwe vraag aan.

lo
door lovewinnie - Apr 11, 2018 om 12:13
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Heel vervelend maar das toch echt u eigen schuld. Reist u overdag en zeker tijdens spitsuren kunnen er files zijn. Deze kunnen onstaan door ongelukkig maar ook gewoon door drukte. Aangezien u 3/4 uur van te voren op vliegveld hoort te zijn en daar rekening mee houdt heeft u vaak wel wat spelling mocht u in file terecht komen of om moeten rijden.
Als wij met vliegtuig gaan kijken we net voor vertrek of er bijzonderheden zijn op de weg. Kleine moeite en bepaald mede of we via snelweg gaan, binnen door of via langere route     Korte route is meestal niet de snelste.

U heeft nergens recht op helaas.   volgende keer maar eerst ff goed onderzoek doen voor vertrek en optijd aanrijden

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2018 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die vraag is haast een jaar oud.

edrick3
door edrick3 Apr 11, 2018 om 12:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach ja, iemand haalt deze vraag naar boven en dan wordt er ook weer door anderen gereageerd zónder naar de data van de reeds gegeven reacties te kijken.