Wie heeft er nog meer slechte ervaringen met vakantieveling.nl
Lieve mensen, graag zou ik willen weten of er nog meer mensen slechte ervaringen hebben met vakantieveiling.nl?
Mij verhaal gaat als volgt, Met een goed gevoel en na betrouwbare inlichtingen van vrienden, ga ik mee doen aan de gekheid van vakantieveiling.nl, om daarbij mee te gaan bieden op een welness arrangement voor 2 personen in het Best Western hotel Nobis te Asten in de maand September. Na enige tijd heb ik uiteindelijk de veiling gewonnen voor een bedrag van 60.00. Geweldig dacht ik, en krijg dan ook gelijk een bevesteging van felicitaties en staat er duidelijk vermeld dat de receptie van het hotel zo spoedig contact met mij zal opnemen. Nou wacht ik de hele maand September af voor contact vanuit de receptie en voor dat je het weet is het al Oktober.
Dan eindelijk 5 Oktober ontvang ik een factuur van hotel Nobis voor 60.00 euro omtrent een verblijf in de periode 03.10.2009. t.m.t. 03.10.2009 .Ik dacht bijmijzelf wat een lachertje, ik zal betalen voor iets wat ik niet hebt ontvangen. Ten eerste zou er zo spoedig mogelijk contact met mij opgenomen worden vanuit de receptie, wat dus nooit is gebeurd. Ten tweede zou je verwachten dat er nog een bevesteging brief word verstuurd voor aankomst en vertrek datum/tijden... dit ook is niet gebeurd. En dan ten derde is de factuur die mij toe is gestuurd voor een boeking in de maand Oktober (03.10.2009) wat uiteindelijk nooit mij wens was.
Nou bel ik netjes na de receptie van hotel Nobis te Asten en krijg ik toch een vrouw aan de lijn wat je een secreet zou noemen( nog lichtelijk uitgedrukt), met de vermelding dat ik maar gewoon moest betalen en anders zouden zij extra kosten gaan rekenen. Mij antwoord was uiteraard nee en dat ik deze oplichters praktijken aan het licht zal brengen, waarbij zij onbeschoft de telefoon ophangt.
Ik dus perplext en het gevoel dat ik een oor word aan genaaid. Is er iemand die weet wat ik hier mee kan en of ik ergens mij gelijk kan krijgen om niet te hoeven te voldoen aan de gestuurde factuur?
Vriendelijk groeten, Jim.
Bij vakantieveiling is meestal het geval dat je op een veiling bied van een hotelovernachting(en) met een vaste datum. Dus ik vermoed dat jij een veiling hebt "gewonnen" met als overnachtingsdatum 3 oktober 2009. Dit staat uitdrukkelijk aangegeven in de omschrijving van de veiling. Anders staat er aangegeven dat binnen een bepaalde tijd (vaak een jaar) een overnachting kunt boeken.
Als het goed is heb je bij het uitbrengen van jou bod een bevesting gekregen van dat bod. Hierin staat de omschrijving van de veiling. Weet niet of je dit mailtje nog hebt want dan kun je deze even nalezen.
Nogmaals ik denk dat de veiling waar jij op geboden hebt voor 3 oktober 2009 bestemd was.
hoor graag of je de veilingomschrijving nog hebt en wat hierin staat?
De veiling was uitsluitend voor de maand September zo als vermeld staat in de mail toe gestuurd. De laatse week van September.
Maar nog bedankt voor u belangstelling.
groeten Jim.
En het is niet in je opgekomen om eens zelf te gaan bellen in september?
Maar goed, je hoeft natuurlijk niet te betalen voor iets dat niet is geleverd. Het hotel zal dan toch echt moeten bewijzen dat je daar op 3-10 geweest bent of er op zijn minst voor die datum geboekt hebt. En dat kunnen ze denkelijk niet...
als de veiling uitsluitend voor september geldig was dan betekent dit dat de overnachting in september plaats had moeten vinden.
u heeft hier dan geen gebruik van gemaakt maar u dient wel te betalen voor de dienst. u heeft een veiling "gewonnen" en sluit dan een overeenkomst af dat de andere partij iets levert en dat u hiervoor betaald. dat u geen gebruik heeft gemaakt van de dienst hebben zij geen boodschap aan. het stond duidelijk vermeld in de veiling dat het uitsluitend voor september geldig was.
wat u kunt proberen is om het hotel op te bellen en uit te leggen dat deze veiling de eerste keer voor u is geweest en dat het fout is gelopen. of ze toch nog de dienst aan willen bieden. wie weet dat ze voor 1x coulant zijn.
@ Holpen:
De vraagsteller is wel verplicht om te betalen ondanks dat de dienst niet is geleverd. Ik heb ook vaak veilingen "gewonnen" bij vakantieveiling.nl en het staat uitdrukkelijk in de voorwaarden dat je moet betalen ook al heb je de dienst niet gekregen.
de verkoper (vakantieveiling) is verplicht om de dienst te leveren maar de koper (hier de vraagsteller dus) is ook verplicht om zich te houden aan de voorwaarden en dient de veilingomschrijving goed te lezen en zich ook hieraan te houden.
als er zou hebben gestaan overnachting voor 2 personen dan kan ik toch ook niet met 3 personen aan komen zetten?? dus als er staat dat de overnachting voor september is dan kan het toch niet zo zijn de de koper gaat boeken wanneer hij/zij zelf wil?? in dit geval is het de fout van de koper geweest en is hij verplicht om te betalen.
wat hij altijd kan proberen is een coulanceregeling te treffen.
Lieve mensen,
Of jullie begrijpen het neit of lezen mijn bericht niet duidelijk genoeg.
Maar in ieder geval bedankt voor jullie mening,waar ik na had gehoopt , is dat er iemand met een oplossing zou komen .
Groete Jim.
@tammiek:
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Heb nog even op de site gekeken bij een vergelijkbaar arrangement van hetzelfde hotel.
En inderdaad ben je verplicht het "gewonnene" ('t is maar wat je winnen wilt noemen) af te nemen en dus te betalen.
Blijft mijn eerste opmerking (zelf contact zoeken) toch geldig...
@Jim:
Zou je dan wat duidelijker je vraag willen stellen?
Of plak hieronder eens de volledige tekst van het bevestigingsmailtje. Dat zou ook al veel verhelderen.
als wij/ik het fout hebben/heb dan zou u het wel kunnen proberen om het nog een keer uit te leggen?
ik begrijp dat u het raar vind dat u moet betalen omdat u niet bent gebeld door het hotel maar een koper (u dus) heeft de plicht om zelf ook achter dingen aan te gaan en niet af te wachten.
heb van de week ook voor het eerst mee gedaan met vakantieveilingen.nl. Had de hotelovernachting gewonnen. Had direct een mail van vakantieveilingen in mijn mailbox om te betalen. Deed dit niet deze dag, maar kreeg wel al een mail van het betreffende hotel! Uitleg over wat ik gewonnen had en upgrades die mogelijk waren en als ik wilde boeken dat ik mijn vouchernummer nodig had.
Prima lijkt mij dus!
Hopelijk is het bij jullie op te lossen met het hotel?!
Ik biedt ook regelmatig op vakantieveiling en ben via die manier ook al een paar keer op vakantie geweest.
Zoals in de bevestigingsmail stond had het hotel contact met u op moeten nemen om een reservering te maken. Heeft u uw telefoonnummer wel ingevuld bij uw persoonlijke gegevens op vakantieveilingen?
Zo ja, dan is het hotel gewoon fout bezig geweest. Ze hebben door nalatigheid u het produkt niet geleverd en volgens mij hoef je dan ook niet te betalen (even navragen in een rechtswinkel). Dat u zelf geen contact hebt gezocht is in dit geval dan ook helemaal niet van belang. Dat was namelijk de afspraak niet.
Heeft u uw telefoonnummer niet ingevuld, dan is ligt het probleem gewoon bij uzelf. Op vakantieveilingen zelf en in de bevestigingsmail wordt er duidelijk gevraagd om ervoor te zorgen dat het telefoonnummer bekent is zodat de aanbieder van de veiling contact met u op kan nemen. U had in dat geval zelf in september contact op moeten nemen.
Misschien nog een keer bellen met het hotel en de situatie uitleggen? en vragen waarom ze geen contact met u hebben opgenomen voor een reservering.
Laat vakantieveilingen ook even weten wat er gebeurd is, misschien kunnen ze voor u bemiddelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer