an
door annette71 Feb 21, 2012 om 19:32
Voeding & gezondheid

144 - dierenambulance - politie

Leuk 144 maar ik meld een loslopende hond die heel angstig is en voor ons niet te vangen krijgen we de melding dat de dierenambulance dit moet doen en worden doorverbonden naar de dierenambulance die vervolgens roept dat zij geen honden gaan vangen en ik dit moet melden bij de politie en word vervolgens doorverbonden naar de politie die mij vervolgens meld nee wij gaan geen honden vangen en ik moest bij de dierenambulance zijn..........ik heb bedankt en gemeld mijn plicht te hebben gedaan en zoek het maar uit......ben diep maar dan ook diep teleurgesteld in alle deze instellingen die naar elkaar wijzen en geen actie ondernemen

2758 24 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 21, 2012 om 23:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja misschien de dieren bescherming, of zouden die weer naar de politie verwezen worden. Er was eens een liedje over een gat in een emmer, daar gaat het hier ook op lijken.

eva369
door eva369 - Feb 22, 2012 om 08:35
308 Antwoorden / 2 Vragen

144 is als een dier iets woordt aangedaan door mensen en de dierenambulance als een dier in nood is.

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 11:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Weten bij jou in de gemeente blijkbaar niet hoe het werkt met een nieuwe dienst erbij............
114 is voor mishandelde dieren/dieren in nood en Misstanden, een loslopende of aangereden hond wordt hier gewoon gevangen/opgehaald door de dierenambulance
(zelf ook ooit nog op gereden, en genoeg loslopende honden en katten gevangen ;-)
en die worden tijdelijk in asiel of bij dierenarts ondergebracht.

--Meldnummer ‘144, red een dier’ .
Door het telefoonnummer kunnen meldingen over dierenleed beter en effectiever worden opgevolgd door de politie en andere hulpverleners en handhavers. De aanpak van dierenmishandeling en dierenverwaarlozing wordt verder verstevigd met een verhoging van de strafeisen door het openbaar ministerie.Bij meldingen van acuut dierenleed wordt direct actie ondernomen door het betreffende regionale politiekorps-- Info

de eelco
door de eelco - Feb 22, 2012 om 11:44
607 Antwoorden / 92 Vragen

ik zal als ik u was een klacht indienen bij de dierenambulance om herhaling te verkomen en vragen waarom er niet werd ingegrepen bij een melding van een angstige los lopende hond want daar is de dierenambulance voor..wat ik me wel af vraag hoe is het afgelopen met dat arme hodje?????????......en kunt u ook vertellen wanneer het was en waar de hond rond liep,,,de naam van de gemeente en was het bij voorbeeld dicht bij een drukken weg...mischien dat als er meerderen mensen hun verontwaardiging uiten richting de dierenambulance ze de volgende keer er wel wat aan doen.in afwachting van tijdstip en naam van de gemeente...groetjes eelco

tdehond
door tdehond - Feb 22, 2012 om 11:54
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het dierenleed komt vanzelf als de loslopende hond aangereden wordt.
M.i. een zaak van de dierenambulance.

BTW
De politie van de regio Haaglanden heeft wel een keer een hond die onder de vangrail lag weg gehaald. Hond ongedeerd en weer veilig met de eigenaar herenigd.

=stacey schreef op woensdag 22 feb 2012, 11:08: Weten bij jou in de gemeente blijkbaar niet hoe het werkt met een nieuwe dienst erbij............
114 is voor mishandelde dieren/dieren in nood en Misstanden, een loslopende of aangereden hond wordt hier gewoon gevangen/opgehaald door de dierenambulance
(zelf ook ooit nog op gereden, en genoeg loslopende honden en katten gevangen ;-)
en die worden tijdelijk in asiel of bij dierenarts ondergebracht.

--Meldnummer ‘144, red een dier’ .
Door het telefoonnummer kunnen meldingen over dierenleed beter en effectiever worden opgevolgd door de politie en andere hulpverleners en handhavers. De aanpak van dierenmishandeling en dierenverwaarlozing wordt verder verstevigd met een verhoging van de strafeisen door het openbaar ministerie.Bij meldingen van acuut dierenleed wordt direct actie ondernomen door het betreffende regionale politiekorps-- Info

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 12:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op woensdag 22 feb 2012, 11:54]Het dierenleed komt vanzelf als de loslopende hond aangereden wordt.
M.i. een zaak van de dierenambulance.

Dat is het ook, en dat is als hij aangereden wordt ook voor dierenambulance ja, een aangereden hond halen ze op voor transport naar dierenarts.

[quote=tdehond schreef op woensdag 22 feb 2012, 11:54]BTW
De politie van de regio Haaglanden heeft wel een keer een hond die onder de vangrail lag weg gehaald. Hond ongedeerd en weer veilig met de eigenaar herenigd.
Dat is waarschijnlijk het geval omdat het op een snelweg was ? ivm gevaarlijke situatie, politie kan de weg afzetten of iets
De dierenambulance heeft mooi zwaailicht maar mogen ze niet echt (zomaar) voeren en de weg afzetten mogen ze ook niet.

Een dier dat door een eigenaar mishandeld wordt is zaak voor 114 omdat een medewerker van een dierenambulance ( zonder gezag of iets) niet veel kan uitrichten en dan nog (lichamelijk) risico zou kunnen lopen ook.

tdehond
door tdehond - Feb 22, 2012 om 14:13
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Hond lag onder de vangrail van een Provinciale weg. ( 80km)

=tdehond schreef op woensdag 22 feb 2012, 11:54: BTW
De politie van de regio Haaglanden heeft wel een keer een hond die onder de vangrail lag weg gehaald. Hond ongedeerd en weer veilig met de eigenaar herenigd.

Dat is waarschijnlijk het geval omdat het op een snelweg was ? ivm gevaarlijke situatie, politie kan de weg afzetten of iets
risico zou kunnen lopen ook.

stacey
door stacey - Feb 22, 2012 om 14:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb zelf nooit zo`n melding gehad, maar verwacht dat dit eerder als een melding `verkeersveiligheid` (in geding) dan als melding dier in nood zal worden aangemerkt en dat daarom de politie zal reageren, wellicht met dierenambulance erbij voor verder vervoer.

tdehond
door tdehond - Feb 22, 2012 om 15:29
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 22 feb 2012, 14:39]Ik heb zelf nooit zo`n melding gehad, maar verwacht dat dit eerder als een melding `verkeersveiligheid` (in geding) dan als melding dier in nood zal worden aangemerkt en dat daarom de politie zal reageren, wellicht met dierenambulance erbij voor verder vervoer.
In dit geval nam de politie hem mee. Hij stapte zelf in de auto. Hij zal daar dus flink in zijn rats hebben gezeten.

eva369
door eva369 - Feb 23, 2012 om 09:53
308 Antwoorden / 2 Vragen

ik snap dat 144 sowieso niet zo goed. wat is er mis met de gewone politie?

stacey
door stacey - Feb 23, 2012 om 10:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=eva369 schreef op donderdag 23 feb 2012, 09:53]ik snap dat 144 sowieso niet zo goed. wat is er mis met de gewone politie?

Die hebben het te druk met boetes uitschrijven ;-)

tdehond
door tdehond - Feb 23, 2012 om 12:48
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=eva369 schreef op donderdag 23 feb 2012, 09:53]ik snap dat 144 sowieso niet zo goed. wat is er mis met de gewone politie?

Je ziet ze bijna niet op straat.

el
door elfje11 - Feb 23, 2012 om 13:13
35 Antwoorden / 17 Vragen

het is een beetje jammer dat de dierenambulance niet uit heeft gelegd WAAROM ze daar niet voor komen. ( of dat hebben ze wel gedaan maar jij vermeld het niet) een angstige hond die niet te benaderen is, is ook voor de DA niet te benaderen, wellicht nog wel meer door de felle veiligheidskleding. daarbij is het achternajagen helemaal niet zonder risico. de hond kan juist door angst zomaar oversteken en aangereden worden. alleen in gevaarlijke gevallen waarbij groter gevaar in het geding is, bijv een hond op een snelweg, komt een dierenambulance wel, maar dan met rode kruizen op de weg en politie erbij. de dierenambulance heeft het druk genoeg en ook geen tijd om honden proberen te vangen. ze noteren wel waar de hond gesignaleerd wordt, zodat, als de eigenaar zich meldt, deze in die buurt kan gaan zoeken. baas en hond zijn meestal binnen een paar uur weer bij elkaar trouwens. hoe ik dat allemaal weet? ik werk er al 20 jaar!
144 werkt trouwens nog niet naar behoren. bij ongevallen, overleden dieren en gevonden dieren kun je beter de da bellen in je eigen woonplaats, ipv 144, dat is meer voor mishandeling etc

ro
door robjeduc - Feb 23, 2012 om 13:22
6 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf ben ik vrijwilliger bij de dierenambulance. Als er tijd voor is zullen wij een loslopend dier proberen te vangen. Maar dit lukt niet altijd omdat er spoedeisende ritten tussendoor komen. Vooraf is nooit te voorspellen hoelang we bezig zijn een loslopend dier te vangen en al deze tijd is de dierenambulance niet beschikbaar.
Meestal vragen we of het mogelijk is of het dier door de melder gevangen kan worden en als dit gelukt is komen we altijd.

peetje123
door peetje123 - Feb 23, 2012 om 13:23
49 Antwoorden / 18 Vragen

DIERENAMBULANCE ?????
wassen neus tenminste hier in Vianen
komen niet eens een ziek dier ophalen toen ik ze belde
waar zijn ze dan voor ??

heb t dier toen zelf maar naar opvang gebracht

nee hebben nog een hoop te verbeteren en te leren
ik heb toen ook bedankt voor de eer om als vrijwilliger bij ze te gaan werken
met hun domme eisen die ZIJ stellen .......ze mogen blij zijn dat er nog
mensen uren willen helpen

slappe was troep

ro
door robjeduc - Feb 23, 2012 om 13:36
6 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een zwerfdier ziek is zal onze ambulance "De Meern" altijd uitrukken. Een eigenaar zonder vervoer met een ziek dier wordt zelfs tegen een onkostenvergoeding naar de dierenarts gebracht. Afgelopen zomer nog iemand met een zieke hond op zondag vanuit Joure naar Leeuwarden gebracht en gehaald. Vianen heeft misschien een goede reden gehad maar heeft blijkbaar verzuimd u één en ander uit te leggen.

hi
door hipppo - Feb 23, 2012 om 14:17
303 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet zeker of het de taak, zo niet de plicht van de dierenambulance is een los lopende hond te vangen. Ik denk dat het wel de taak van de politie is, al was het maar omdat een los lopende hond voor hachelijke situaties kan zorgen. Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik een los lopende teckel gevangen die, na enig door ons verricht onderzoek vlakbij de plek waar we hem vingen, bleek te wonen. Maar aan dat vangen gingen bloedstollende taferelen vooraf. Hij liep bijna onder een bus, sommige auto's minderden vaart, anderen stonden direct boven op de rem, kortom, m.i. een situatie die de politie na melding zeker tot ingrijpen zou moeten aanzetten. (we hadden overigens nog niets gemeld omdat we direct zelf tot actie overgingen)

feya13
door feya13 - Feb 23, 2012 om 14:36
12 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij kun je het beste inderdaad zelf in actie komen!
Ik heb vorige week gebeld met 144 (idd verkeerde plaats om dit te melden) dat er een jonge husky rond liep langs een drukke weg. Zij verbonden me door met de politie welke niet eens wist uit te zoeken waar ik mij precies bevond :-s. ZIj vroeg me om al mijn gegevens, adres en telefoonnummer, waar naar mijn weten vervolgens niets mee werd gedaan aangezien ik ook niets meer heb gehoord.
Ze zou kijken of ze er wat aan konden doen/iemand er naartoe konden sturen wat naar mijn weten NIET gedaan is...
Dus een volgende keer, kom ik zelf wel in actie en breng ik gevonden dieren wel zelf naar het asiel, want aan deze "service" hebben de dieren dus helaas helemaal niets!

wilna en leo
door wilna en leo - Feb 24, 2012 om 00:34
27 Antwoorden / 3 Vragen

Het is al langer bekend dat 144 voor geen meter werkt!
Beste oplossing gewoon de dieren ambulance bellen!
Het continu in de wacht zetten kost je bovendien klauwen met geld!

Willen ze niet komen ..., meld dan dat je zult aanklagen en zeg ze dat je het dier, meestal een hond, gewoon laat lopen! Niet aardig, maar zij zijn dat ook niet! Jij hebt er de verantwoording niet over! Hoeveel katten lopen er wel niet te zwerven? Wij kúnnen er geen hond meer bij hebben, wegens gezondheid problemen!

Heel veel mensen gaan helaas erg nonchalant met hun honden en katten om!
Sorry, maar je moet ze de kost geven, die de buitendeur open gooien, van mening zijnde dat het dier zichzelf wel uitlaat en vervolgens tranen met tuiten huilen als het door hún nalatigheid doodgereden is!

Dít gebeurd ook bij mij in de buurt! Als je er wat over zegt, mag je uitkijken dat je geen klappen krijgt! Hier pás ik voor!

Ónze eerste hond werd in een park gedumpt, en mijn oma zag haar de hele tijd van de een naar de ander lopen! Na uren liep zij er nog!
Wij melden het aan de politie, vingen hem op en na drie weken had zich nog niemand gemeld! Wij mochten haar houden!

Ik was toen een jaar of acht! Liep veel met haar zeker in het weekend! Ik woonde in het centrum van de stad! Plotseling riep iemand haar, vanuit een bovenwoning van een café met haar echte naam! Ze reageerde!
Ik riep naar boven waarom ze har in het park gedumpt hadden!
Wat bleek???
Ze was nooit verder buiten geweest als de tuin en groef daar nogal wat gaten! Tja, graven kon ze goed!
Ze bleken de auto te hebben gepakt en haar in het park in de struiken te hebben gegooid, om er vervolgens als een haas vandoor te gaan! Het blaag dat mijn vragen beantwoorde, hád géén enkel schuldgevoel!

Thuis gekomen, ik was nogal boos, werd er gezegd: 'Laat maar ze heeft het nu goed'!
We hebben ruim elf jaar van haar genoten en het was een echte allemansvriend!
Hoe kúnnen mensen zich zo beestachtig gedragen?

toon59
door toon59 - Feb 24, 2012 om 09:23
40 Antwoorden / 7 Vragen

Met mensen is het net zo gesteld, doorsturen en drukdoen, zo gaat het tegenwoordig in Nederland .
voorbeeld: Mijn man was gevallen in huis, geen verwondingen etc.
Ik kon hem niet optillen, ruim 85 kilo.
Thuiszorg gebeld "kan 20 tot 45 minuten duren", dan maar Politie "daar hebben wij geen tijd en mensen voor", Brandweer "loopt er niemand buiten een hond uit te laten". Ziekenvervoer : Is er lichamelijk letsel, Nee, dan komen wij niet".
Mijn man heeft dus op de vloer met kussen en deken gelegen tot er iemand kwam.
Dit is niet 1x maar verschillende keren voorgekomen. Hij is nu in een verpleeghuis.

schanullekuh
door schanullekuh - Apr 20, 2012 om 13:55
25 Antwoorden / 12 Vragen

Je moet vandaag de dag gewoonweg een leugen gebruiken, om een dier de hulp te laten krijgen, die ze nodig hebben, want ze komen gewoonweg in de meeste gevallen niet. De Dieren worden wat dat betreft zoveel onnodig leed aangedaan. Ik vindt het wel erg jammer, dat de vrijwilligers van de dierenambulance enz. daarvoor de benen gaan nemen, inplaats van daar iets tegen te doen met z'n allen, want zo zijn de arme dieren nog minder geholpen.

Als mensen denken, dat dieren NIET KUNNEN VOELEN, zullen de dieren VOELEN, DAT MENSEN NIET KUNNEN DENKEN!!

schanullekuh
door schanullekuh - Apr 20, 2012 om 14:16
25 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=toon59 schreef op vrijdag 24 feb 2012, 09:23]Met mensen is het net zo gesteld, doorsturen en drukdoen, zo gaat het tegenwoordig in Nederland .
voorbeeld: Mijn man was gevallen in huis, geen verwondingen etc.
Ik kon hem niet optillen, ruim 85 kilo.
Thuiszorg gebeld "kan 20 tot 45 minuten duren", dan maar Politie "daar hebben wij geen tijd en mensen voor", Brandweer "loopt er niemand buiten een hond uit te laten". Ziekenvervoer : Is er lichamelijk letsel, Nee, dan komen wij niet".
Mijn man heeft dus op de vloer met kussen en deken gelegen tot er iemand kwam.
Dit is niet 1x maar verschillende keren voorgekomen. Hij is nu in een verpleeghuis.

Ik ken een ouder echtpaar, waarbij de man zwaar hartpatient is en bovendien nog eens longemfizeum heeft ook en aan de zuurstof zit. De man werd thuis niet goed en zijn dochter belde naar de huisartsenpost, omdat het wat later op de avond was en er dus geen huisartsenpraktijk in de omgeving open is. De assistente die haar telefonisch te woord stond, vertelde haar dat de arts van mening dat ze zelf naar de huisartsenpost moesten komen, omdat ze geen taxibedrijf waren. Toen de dochter vervolgens vroeg met wie ze sprak en omdat ze zefs geen auto hadden of konden lenen en dan wel een klacht in zou gaan dienen bij het Medisch Tucht Collage als er niemand zou komen, (de telefoongesprekken worden namwlijk opgenomen bij de huisartsenpost) stond er binnen een mum van tijd een auto van de huisartsenpost voor de deur. En met dieren gaat het net zo, terwijl die acharm niet aan kunnen geven wat eraan scheelt. Hoe erg wil men het hebben. Het moet niet gekker worden.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 20, 2012 om 18:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp dat ze proberen of je niet zelf kunt komen omdat sommige wel erg gemakkelijk een arts thuis laten komen....

Maar 144, dat idee is van de PVV, die roepen en laten andere iets uitvoeren waar geen ervaring of draagvlak voor is.
Dus van kastje naar de muur is dan erg makkelijk.

Het zou mijn niets verbazen als 144 weer over enkele jaren zou verdwijnen wegens gebrek aan succes en wel hoge kosten.

Cookies
door Cookies - Apr 20, 2012 om 19:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......De assistente die haar telefonisch te woord stond, vertelde haar dat de arts van mening dat ze zelf naar de huisartsenpost moesten komen, omdat ze geen taxibedrijf waren. Toen de dochter vervolgens vroeg met wie ze sprak en omdat ze zefs geen auto hadden of konden lenen ......

Blijkbaar niet levensbedreigend geweest, anders was er wel een ambulance gebeld/gekomen. Bovendien ga je het dan niet hebben over klacht indienen enz.

Iemand die geen auto heeft, kan altijd nog bij de buren vragen of een taxi bellen.