ap
door appel_1 Jan 22, 2011 om 07:22
Voeding & gezondheid

2 maand premies betalen bij overstappen

geachte dames, heren,

ik ben over gestapt naar een andere zorgverzekeraar.
van CZ naar UNIVE. Nu wil UNIVE op 27 januari de maanden januari en februari gaan afschrijven. Dit is heel veel geld voor mij . Mogen ze dat zomaar doen?.
Ik dank u alvast voor u medewerking.

met vriendelijke groeten

peter beugeling

507 3 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 22, 2011 om 09:46
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Peter, ja, dat mogen ze doen.

Waarom? Je moet deze premies vooruit betalen, net als je huur. Dus eigenlijk had je 1 jan 2011 al betaald moeten hebben. Wegens de overstap is dat vertraagt. Maar je hebt daarentegen de premie die je voor je vorige verzekering die je ook 1 jan 2011 had moeten betalen niet betaald, dus dat staat nog op je betaalrekening. Dus moet het geen probleem zijn om en jan en feb 2011 te betalen. Groet, MG.

elenay
door elenay - Jan 22, 2011 om 20:17
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ja Peter, dat bent u hen verschuldigd, maar mocht u daardoor in de problemen komen, dan kunt u ze altijd even bellen en vragen om een regeling, waarin u voorstelt dit anders in 2 keer te betalen. Maar met niets van u laten horen en niet betalen veroorzaakt u nog meer problemen.

dm
door dmv - Jan 26, 2011 om 01:24
71 Antwoorden / 11 Vragen

Ja, dat mogen ze.
Waarom zou u nu "in 1keer veel" betalen? Deze maand heeft u immers geen kosten gehad en de premie dus "over".

Mocht het zo zijn dat u premie voor januari nog aan CZ had betaald, dan zult u deze dus nog terugkrijgen.