sp
door spikey2 Aug 8, 2011 om 23:20
Voeding & gezondheid

Ervaring met bril totaal plan Hans Anders

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe bril opgehaald bij Hans anders. Er werd mij verteld dat ze een bril totaal plan hebben waar je lid van kunt worden en waarbij je € 5,75 (voor bril met varifocus glazen) per maand betaald en dan een keer per 2 jaar een complete nieuwe bril uit kunt zoeken zonder verdere bijbetaling. Klinkt wel interessant, maar ik twijfel nog of ik hierop in zal gaan. Wie heeft er ervaring met dit bril totaal plan?

16420 36 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2011 om 23:50
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Voor de aanbieding met de varifocus bril heb ik geen ervaring met lidmaatschap en verdere aanbieding; wel met de bril zelf. Ik kreeg er teveel problemen mee, vooral met de computer moest ik vaker hoger kijken omdat p.c. verder weg staat en er nekklachten kwamen en dan weer dieper moest om normaal te lezen. Na een half jaar ben ik toch weer teruggekomen om 2 brillen te gebruiken, 1 voor lezen en 1 voor p.c. en heb nu geen nekpijn meer. Het zou hartstikke fijn zijn geweest en veel gemakkelijker, maar bij mij werkt het niet. Jammer. Maar misschien krijgt u een heel andere ervaring; niemand is immers hetzelfde?

wa
door walterw - Aug 9, 2011 om 00:27
24 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb maar 1 advies:
Ga naar een gediplomeerd opticien.
Goede kwaliteit is voor je ogen zeer belangrijk, dus is het van groot belang dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft (dwz jarenlange studie ipv interne cursus).

Kwaliteit en juiste glazen is vele malen belangrijker dan een aantrekkelijke prijs.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 09:06
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 10:02
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 09:06]Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.

Dan is uw reactie voor spikey2 een opstekertje. Zoals reeds gemeld, jammergenoeg werkte de bril (ik heb het niet over manier van betalen e.d.) bij mij niet en kreeg klachten, zou ideaal geweest zijn.

wa
door walterw - Aug 9, 2011 om 10:43
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 09:06]Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.

Laat dat 'uiteraard' maar weg. Vandaar ook mijn waarschuwing.
In Europa zijn Nededrland en Portugal de enige landen waar je voor de titel opticien geen papieren nodig hebt. Doordat dit een vrij beroep is geworden mag iedere glasboer zich opticien noemen.

Het is dus echt zo dat er ketens zijn waar personeel alleen maar opgeleid worden tot verkoper ipv opticien. Alsof je voor het uitvoeren van een goede oogmeting geen kennis nodig hebt.

ro
door rosa1977 - Aug 9, 2011 om 11:22
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bij de concurent geweest voor een bril (specsavers Gorinchem) en daar ben ik geholpen door een echte opticien
Ze zat aardig af te geven op de hans anders en vond het personeel daar niet goed opgeleid
Ik heb daar een bril en een zonnebril gekocht
Als ik deze opzet loop ik overal tegenaan en wordt ik erg duizelig
Met deze klachten terug gegaan, maar ze negeerden me volkomen, dus een 'echte'opticien zegt dus ook niets, mijn vriendin heeft een hele goede bril bij de Hans Anders, dus de volgende keer ga ik daar wel heen, nog een paar maanden en dan mag ik het weer indienen bij de verzekering, nu dus nog steeds zonder bril

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 11:26
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat geldt dus voor alle opticiens,dus ook de opticiens in de de duurdere brillenzaken.Je kunt de oogmeting dus beter door een gediplomeerde oogarts laten doen in plaats van een opticien .Maar dat was niet de vraag van T

=walterw schreef op dinsdag 9 aug 2011, 10:43:
=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 09:06: Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.

Laat dat 'uiteraard' maar weg. Vandaar ook mijn waarschuwing.
In Europa zijn Nededrland en Portugal de enige landen waar je voor de titel opticien geen papieren nodig hebt. Doordat dit een vrij beroep is geworden mag iedere glasboer zich opticien noemen.

Het is dus echt zo dat er ketens zijn waar personeel alleen maar opgeleid worden tot verkoper ipv opticien. Alsof je voor het uitvoeren van een goede oogmeting geen kennis nodig hebt.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 11:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=walterw schreef op dinsdag 9 aug 2011, 10:43][quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 09:06]Uiteraard werken er bij Hans Anders ook gediplomeerde opticiens.Ik heb er inmiddels de tweede bril mee betaald en ik ben er zeer tevreden over de geleverde kwaliteit van de glazen en montuur.

Laat dat 'uiteraard' maar weg. Vandaar ook mijn waarschuwing.
In Europa zijn Nededrland en Portugal de enige landen waar je voor de titel opticien geen papieren nodig hebt. Doordat dit een vrij beroep is geworden mag iedere glasboer zich opticien noemen.

Het is dus echt zo dat er ketens zijn waar personeel alleen maar opgeleid worden tot verkoper ipv opticien. Alsof je voor het uitvoeren van een goede oogmeting geen kennis nodig hebt.

harrie
door harrie - Aug 9, 2011 om 11:35
765 Antwoorden / 36 Vragen

engelandvaarder.

Als je inplaats van variofocus, dubbelfocus neem in de 2 sterkte's die je nu gebruikt is het probleem opgelost.
Belangrijk is dat de scheidingslijn op de juiste plaats zit. Dubbelfocus met rechte lijn heeft het voordeel dat de correctie over de gehele breedte van het glas werkt en dat de overgang tussen de sterktes duidelijk is, waardoor je niet hoeft te "zoeken".
Aan de hand van je houding achter de computer moet je de scheidingslijn bepalen.
Met montuur met demoglas en een viltstift kan je aantekenen hoe hoog / laag de gedeeltes moeten zitten.
Ik begreep dat je de bril niet voor afstand gebruikt.

Ex-Haagsche Harrie

wa
door walterw - Aug 9, 2011 om 11:35
24 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 11:26]Dat geldt dus voor alle opticiens,dus ook de opticiens in de de duurdere brillenzaken.Je kunt de oogmeting dus beter door een gediplomeerde oogarts laten doen in plaats van een opticien .Maar dat was niet de vraag van TS

Helaas wel ja.
Dat is dus een taak voor de minister van volksgezondheid om die foute maatregel van jaren geleden terug terug te draaien.

Maar vandaar dus mijn waarschuwing. TS kijkt naar een aantrekkelijke prijs. Terwijl dat juist het minst belangrijke is wanneer het om je ogen gaat. Kwaliteit is veel belangrijker.

Als je een televisie koopt die niet goed bevalt, koop je de volgende keer een ander merk.
Maar wanneer je ogen verpest worden, blijft dit voor altijd zo. Je hebt maar 1 paar en dat kan niet vervangen worden.

Verder moet ieder zelf weten wat hij/zij doet, maar als die maar onthoudt dat 'opticien' niet hoeft te betekenen dat die persoon een volwaardige studie heeft gevolgd.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 12:03
1210 Antwoorden / 5 Vragen

"Maar vandaar dus mijn waarschuwing. TS kijkt naar een aantrekkelijke prijs. Terwijl dat juist het minst belangrijke is wanneer het om je ogen gaat. Kwaliteit is veel belangrijker."

Ik kijk al zo'n 30 jaar door de glazen van H A en dat bevalt me prima,zeker nu H A overgestapt is naar een andere glasboer.T.S. heeft net een nieuwe bril bij H.A. gekocht en is dus schijnbaar tevreden .Vandaar zijn vraag over het spaarsysteem van H.A.

bosbess
door bosbess - Aug 9, 2011 om 12:22
354 Antwoorden / 40 Vragen

Spikey stelt maar één vraag: wie heeft er ervaring met het Bril Totaalplan van Hans Anders. Niemand geeft daarop een antwoord.

Veel antwoorden gaan in op varifocus glazen. Ik begrijp uit het verhaal dat Spikey die net heeft aangeschaft en dat dit Bril Totaalplan voor varifocus glazen 5,75 euro per maand bedraagt. Voor andere glazen zal het bedrag lager zijn. Antwoorden over varifocus glazen en over hoeveel beter andere opticiëns zijn (of niet) hebben dus geen zin.

Nu over het Bril Totaalplan. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik vraag me wel af wat je daarvoor krijgt en of je dat nodig hebt. Wíl je iedere twee jaar een nieuwe bril? Mij lijkt het wat overbodig.

Het is iets anders als in het plan ook een verzekering is ingebouwd tegen alle mogelijke onheilen, zodat je bij verlies of als hij kapot gaat gratis een nieuwe bril krijgt. Is dat niet het geval, dan kan je beter zelf iedere maand wat geld opzij leggen en een nieuwe bril kopen wanneer je die nodig hebt.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 9, 2011 om 12:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Alsje werkelijk elke 2 jaar een nieuwe bril nodig hebt, is dit een goede oplossing. Maar zo als bij mij zelf al 5 jaar met de zelfde bril de wereld bekijk (wel elke 2 jaar controle) dan kan je beter een spaarpotje er voor maken.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 12:35
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=bosbess schreef op dinsdag 9 aug 2011, 12:22]Spikey stelt maar één vraag: wie heeft er ervaring met het Bril Totaalplan van Hans Anders. Niemand geeft daarop een antwoord.

Nou dan heb je mijn eerste bijdrage niet goed gelezen.Daarin geef ik aan dat ik al 2 x een bril gekocht heb met dit plan.Niks mis mee dus.Als je zelf geen bril wil kopen na 2 jaar mag je ook bril of een zonnenbril voor iemand anders kopen of het geld terug laten storten.

me
door meidam - Aug 9, 2011 om 12:38
150 Antwoorden / 120 Vragen

Kom al 40 jaar bij een opticien in Barendrecht, die een tiental jaren is overgenomen door Pearle, personeel bleef gehandhaafd, service als voorheen.

Zeer deskundige mensen, opticiens, voor kleine dingen kan je terugkomen, wordt niets voor gerekend.

Ik ben vooral cliënt gebleven, omdat ik met dezelfde mensen te doen had.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 12:39
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Aan alle antwoordgevers: van Bosbess mogen we alleen de ervaring doorgeven op de vraag van TS: Wie heeft ervaring met dit bril totaalplan. Heb in eerste commentaar al aangegeven daar géén ervaring mee te hebben en vervolgens over het type bril geschreven. Mag dus niet. Ik zal geen commentaar meer leveren, ben benieuwd hoeveel "overtreders" de echte vraag gaan beantwoorden.

me
door meidam - Aug 9, 2011 om 12:40
150 Antwoorden / 120 Vragen

Correctie, achter tiental jaren moet staan geleden

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 12:41
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=harrie schreef op dinsdag 9 aug 2011, 11:35]engelandvaarder.

Als je inplaats van variofocus, dubbelfocus neem in de 2 sterkte's die je nu gebruikt is het probleem opgelost.
Belangrijk is dat de scheidingslijn op de juiste plaats zit. Dubbelfocus met rechte lijn heeft het voordeel dat de correctie over de gehele breedte van het glas werkt en dat de overgang tussen de sterktes duidelijk is, waardoor je niet hoeft te "zoeken".
Aan de hand van je houding achter de computer moet je de scheidingslijn bepalen.
Met montuur met demoglas en een viltstift kan je aantekenen hoe hoog / laag de gedeeltes moeten zitten.
Ik begreep dat je de bril niet voor afstand gebruikt.

Ex-Haagsche Harrie

Mag geen antwoord meer geven van Bosbess.

bosbess
door bosbess - Aug 9, 2011 om 12:54
354 Antwoorden / 40 Vragen

Vr1944, ik had je bijdrage wél gelezen en ik heb het helaas in mijn antwoord over het hoofd gezien, waarvoor excuus.

Dat doet niet af aan het feit, dat iedereen die gaat betalen voor dat plan, zich eerst moet afvragen wat hem of haar dat oplevert. Jij wil kennelijk graag iedere twee jaar een nieuwe bril en/of je wilt er een aan een vriend(in) cadeau doen. Dan lijkt het me geen slecht plan. Maar ik heb het idee dat de meeste mensen normaal gesproken veel langer doen met een bril. In dat geval kan je beter je geld op zak houden, tenzij er ook een verzekering in het plan zit.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 13:10
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt met dit plan voor 138 euro iedere 2 jaar een nieuwe bril of je geld terug ,voor die prijs krijg bij bv Pearl een half glas. Handig als je een laag inkomen hebt.

=bosbess schreef op dinsdag 9 aug 2011, 12:54: .

Dat doet niet af aan het feit, dat iedereen die gaat betalen voor dat plan, zich eerst moet afvragen wat hem of haar dat oplevert. Jij wil kennelijk graag iedere twee jaar een nieuwe bril en/of je wilt er een aan een vriend(in) cadeau doen. Dan lijkt het me geen slecht plan. Maar ik heb het idee dat de meeste mensen normaal gesproken veel langer doen met een bril. In dat geval kan je beter je geld op zak houden, tenzij er ook een verzekering in het plan zit.

mahadma
door mahadma - Aug 9, 2011 om 13:50
11565 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb persoonlijk al meer dan 5 H.A. brillen, zowel gewoon als varifocus, altijd correct geholpen (ook de refractie) en afgeleverd en nazorg. En aan iedereen die H.A. geen "echte opticien" vind, sorry ook deze medewerkers zijn vakkundig. En bij "echte opticiens" zal ook best wel eens wat mis gaan, toch?

rj
door rjw - Aug 9, 2011 om 14:00
3278 Antwoorden / 5 Vragen

5,75 EUR per maand is niet duur, maar wat voor bril en glazen krijg je dan per 2 jaar? Ik neem aan dat je niet de beste glazen krijgt die leverbaar zijn.

Aan de andere kant, voor Hans Anders is het natuurlijk een mooie manier van klantenbinding, dus wellicht dat ze in dit geval brillen met minimale marge leveren, in ruil voor klantloyaliteit. Is ook wat voor te zeggen. Dat is waarschijnlijk goedkoper dan adverteren om nieuwe klanten te trekken.

harrie
door harrie - Aug 9, 2011 om 15:38
765 Antwoorden / 36 Vragen

@Beste bosbess.
Ik begrijp jouw reactie van dinsdag 9 aug 2011, 12:22.
Veelal verwaterd een vraag in een soort getwitter.
Maar gerelateerde opmerkingen moeten mogelijk zijn, tenminste als zij een bijdrage aan het onderwerp geven.
Wat de vraag betreft, lijkt mij het bril totaalplan geen gek idee..... Zelfs tijdens een tijdelijke aanbieding heb je bij H.A. voor € 138.- geen complete bril met varifocus.
Iedere 2 jaar een nieuwe bril is misschien niet nodig, maar dan heb je toch nog een recente reserve bril.

Ex-Haagsche Harrie

bosbess
door bosbess - Aug 9, 2011 om 16:02
354 Antwoorden / 40 Vragen

Als ik de indruk heb gewekt dat iets anders helemaal niet meer mag, dan wil ik dat toch wel even de wereld uit helpen! Van mij mag altijd alles. Ik vond het alleen wel zo handig om er even op te wijzen, dat Spikey geen antwoord op zijn vraag kreeg (behalve dan van Vr1944 en van Engelandvaarder, die er géén ervaring mee heeft en nu onterecht hoogstbeledigd doet).

Ik vind het ook prima als iedereen naar Hans Anders wil gaan en daar het Bril Totaalplan omarmt. Ik heb slechts mijn kleine bedenkingen en overwegingen geuit en daar kan Spikey mee doen wat hij wil. En als je er na twee jaar ook voor kunt kiezen om je geld terug te krijgen, zoals Vr1944 schrijft, dan zie ik eigenlijk geen enkel bezwaar tegen dit Bril Totaalplan.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 16:12
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bosbess schreef op dinsdag 9 aug 2011, 16:02]Als ik de indruk heb gewekt dat iets anders helemaal niet meer mag, dan wil ik dat toch wel even de wereld uit helpen! Van mij mag altijd alles. Ik vond het alleen wel zo handig om er even op te wijzen, dat Spikey geen antwoord op zijn vraag kreeg (behalve dan van Vr1944 en van Engelandvaarder, die er géén ervaring mee heeft en nu onterecht hoogstbeledigd doet).

Ik vind het ook prima als iedereen naar Hans Anders wil gaan en daar het Bril Totaalplan omarmt. Ik heb slechts mijn kleine bedenkingen en overwegingen geuit en daar kan Spikey mee doen wat hij wil. En als je er na twee jaar ook voor kunt kiezen om je geld terug te krijgen, zoals Vr1944 schrijft, dan zie ik eigenlijk geen enkel bezwaar tegen dit Bril Totaalplan.

Ik bén niet onterecht "hoogstbeledigd" ik voel me beledigd. Vertel TS in eerste reactie géén ervaring te hebben maar wel met varifocus en dat IK daar helaas nekklachten van kreeg. Mag dat s.v.p. Zo lust ik nog wel een heleboel onderwerpen waarin wordt afgeweken van de vraag (uzelf incluis en dat weet u best met "grapefruit-verhaal".

birdies
door birdies - Aug 9, 2011 om 16:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......Vertel TS in eerste reactie géén ervaring te hebben maar wel met varifocus en dat IK daar helaas nekklachten van kreeg......

Er wordt ook niet gevraagd naar ervaringen met varifocus, maar naar ervaringen met het totaalplan. Topicstarter is blijkbaar tevreden over de brillen van HA, want hij heeft er al één gekocht.

Ben het met bosbess eens dat de vraag zelf nauwelijks dus beantwoord wordt, maar uitgebreid gebabbeld wordt over de kwaliteit (of niet) van brillen/opticiens. Off-topic dus.

En ja, ook deze reactie is off-topic, maar het valt me gewoon op dat in deze rubriek steeds meer off-topic gereageerd wordt, daar is geen vragensteller mee geholpen. Natuurlijk, een enkel keertje kan gebeuren, maar n.m.m. is het nu meer structureel dan incidenteel.
Bovendien zit er een wezenlijk verschil tussen de rubriek discussie en vraag/antwoord.

Als topicstarter tevreden is over de kwaliteit van de HA brillen/glazen, lijkt mij met zo'n totaalplan niks mis. Persoonlijk geen ervaring mee, maar ken wel diverse mensen die het totaalplan bij HA hebben en daar blij/tevreden mee zijn.

vr1944
door vr1944 - Aug 9, 2011 om 16:31
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 9 aug 2011, 14:00]5,75 EUR per maand is niet duur, maar wat voor bril en glazen krijg je dan per 2 jaar? Ik neem aan dat je niet de beste glazen krijgt die leverbaar zijn.

Dat zijn dezelfde glazen die je normaal krijgt en dat is maar goed ook want ik heb 2 glazen van +7 voor veraf zien en deze mooi dun.Klantenbinding zal het dus zijn.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 16:39
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Birdies, ja, TS schrijft: hij had vanmiddag zijn bril opgehaald. Dat betekende voor mij niet dat dit zijn zoveelste varifocus bril was. Vandaar mijn reactie dat ik de bril niet kon hebben. That's all en maak van een mug geen olifant.

bosbess
door bosbess - Aug 9, 2011 om 16:40
354 Antwoorden / 40 Vragen

Engelandvaarder, Spikey begint zijn verhaal met trots te vertellen dat hij net zijn nieuwe varifocus bril heeft opgehaald bij Hans Anders. En dan ga jij hem vertellen over jouw nekklachten. Gezellig. En dan komt er een stroom van verhalen los over varifocus en hoe goed/slecht Hans Anders is enz. Bovendien vroeg Spikey ook niet naar mensen zónder ervaring met het Bril Totaalplan maar naar mensen mét.

Het zal wel aan mijn oude brein liggen, maar ik herinner mij niets van mijn reactie in het grapefruit-verhaal. Wel weet ik dat ik regelmatig een off-topic opmerking maak. Dat kan, vind ik, soms een bijdrage leveren aan de gezelligheid. Maar ik kan me niet herinneren dat ik helemaal náást de vraag iets heb zitten beweren als antwoord op die vraag.

Als je je gedrongen voelt om hier weer op te reageren, weet dan dat ik dat in ieder geval niet meer doe.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 16:48
16846 Antwoorden / 108 Vragen

bosbess, ik weet dat je niet meer meedoet, maar ik schreef wel als eerste dat hij misschien anders op de bril zou reageren (ik spreek dus over de ogen) en dat niemand gelijk is in reactie.

tdehond
door tdehond - Aug 9, 2011 om 17:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De keuze in glazen bij het bril totaal plan is wel beperkt tot de keuze uit het gehele Private Label Assortiment van Hans Anders.
zie a.v. vanaf punt 8,4

het lijkt mij zowiezo eerst de bijbehorende algemene voorwaarden goed door te lezen voordat u hieraan deelneemt.

a.v. klik

Ik heb er verder geen ervaring mee, omdat ik bij een ander opticiën mijn brillen koop.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 18:54
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=harrie schreef op dinsdag 9 aug 2011, 11:35]engelandvaarder.

Als je inplaats van variofocus, dubbelfocus neem in de 2 sterkte's die je nu gebruikt is het probleem opgelost.
Belangrijk is dat de scheidingslijn op de juiste plaats zit. Dubbelfocus met rechte lijn heeft het voordeel dat de correctie over de gehele breedte van het glas werkt en dat de overgang tussen de sterktes duidelijk is, waardoor je niet hoeft te "zoeken".
Aan de hand van je houding achter de computer moet je de scheidingslijn bepalen.
Met montuur met demoglas en een viltstift kan je aantekenen hoe hoog / laag de gedeeltes moeten zitten.
Ik begreep dat je de bril niet voor afstand gebruikt.

Ex-Haagsche Harrie

Ja, dat zou een oplossing zijn geweest ware het niet dat ik weer 2 brillen heb gekocht, zoals ik bij aanvang schreef, en mijn portemonnee is helaas niet van elastiek, dus daar gaan nog wat jaartjes overheen.

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2011 om 23:48
16846 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=bosbess schreef op dinsdag 9 aug 2011, 16:02]Als ik de indruk heb gewekt dat iets anders helemaal niet meer mag, dan wil ik dat toch wel even de wereld uit helpen! Van mij mag altijd alles. Ik vond het alleen wel zo handig om er even op te wijzen, dat Spikey geen antwoord op zijn vraag kreeg (behalve dan van Vr1944 en van Engelandvaarder, die er géén ervaring mee heeft en nu onterecht hoogstbeledigd doet).

Ik vind het ook prima als iedereen naar Hans Anders wil gaan en daar het Bril Totaalplan omarmt. Ik heb slechts mijn kleine bedenkingen en overwegingen geuit en daar kan Spikey mee doen wat hij wil. En als je er na twee jaar ook voor kunt kiezen om je geld terug te krijgen, zoals Vr1944 schrijft, dan zie ik eigenlijk geen enkel bezwaar tegen dit Bril Totaalplan.

Bosbess, ik hoop dat U nog 1x dit onderwerp leest. Ik wil U oprecht mijn welgemeende excuses aanbieden. Waarom? Omdat ik U heb verward met een andere schrijver: Orgelmuts (in een ander item). U kon het zich niet herinneren. Terecht, ik had de namen verwisseld. Het spijt me oprecht dat ik U zo "bozig" heb bejegend. Ik weet niet hoe ik het nog meer "goed" kan maken, maar openlijk op de site is het enige wat ik kan doen. Sorry!!

bosbess
door bosbess - Aug 10, 2011 om 09:00
354 Antwoorden / 40 Vragen

Engelandvaarder, voor excuses is moed nodig en dat bewonder ik. Uiteraard aanvaard, zand erover en even goede vrienden.

rj
door rjw - Aug 10, 2011 om 10:31
3278 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 16:31][quote=rjw schreef op dinsdag 9 aug 2011, 14:00]5,75 EUR per maand is niet duur, maar wat voor bril en glazen krijg je dan per 2 jaar? Ik neem aan dat je niet de beste glazen krijgt die leverbaar zijn.

Dat zijn dezelfde glazen die je normaal krijgt en dat is maar goed ook want ik heb 2 glazen van +7 voor veraf zien en deze mooi dun.Klantenbinding zal het dus zijn.

Dat snap ik dat het dezelfde glazen zijn als die je normaal hebt. Maar je hebt verschillende kwaliteiten en verschillende glassoorten. Je hebt +7 als jampotbodems, maar je hebt +7 ook met veel dunner glas, en die zijn veel duurder. Dus wat krijg je voor die 5,75 per maand?

vr1944
door vr1944 - Aug 10, 2011 om 10:43
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt vroeger waren het vergrootglazen ala jampot,maar ik heb mooie dunne kunststof glazen. Ze staan voor 120 euro per stuk op de bon.Na aftrek van de vergoeding van de verzekering ad 50 euro per glas kost de bril mij 38 euro.Ik ben er erg tevreden over.

=rjw schreef op woensdag 10 aug 2011, 10:31:
=vr1944 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 16:31
=rjw schreef op dinsdag 9 aug 2011, 14:00: 5,75 EUR per maand is niet duur, maar wat voor bril en glazen krijg je dan per 2 jaar? Ik neem aan dat je niet de beste glazen krijgt die leverbaar zijn.

Dat zijn dezelfde glazen die je normaal krijgt en dat is maar goed ook want ik heb 2 glazen van +7 voor veraf zien en deze mooi dun.Klantenbinding zal he: ijn.

Dat snap ik dat het dezelfde glazen zijn als die je normaal hebt. Maar je hebt verschillende kwaliteiten en verschillende glassoorten. Je hebt +7 als jampotbodems, maar je hebt +7 ook met veel dunner glas, en die zijn veel duurder. Dus wat krijg je voor die 5,75 per maand?