anonimus
door anonimus Feb 11, 2018 om 12:08
Voeding & gezondheid

Fysiotherapeut annex manueel therapeut die niet weet wat hij doet????

Onze dochter heeft al flinke tijd last van haar heup, benen en rug. Via de huisarts werd ze naar een fysio- annex manueel therapeut verwezen.
De behandelingen waren onverdraaglijk en haar klachten werden juist erger en erger.
Uiteindelijk is ze verwezen naar een reumatoloog in het ziekenhuis omdat er ook nog andere klachten mee speelden.
De reumatoloog constateerde dat haar heup helemaal vast zat en dat haar ene voet niet goed mee kwam.
Om een lang verhaal kort te maken.........via het ziekenhuis is ze nu verwezen naar een specifieke Cesartherapeut en ook nog naar een specialistisch centrum voor zolen. Beide voeten staan verkeerd door de problemen met haar heup/rug. De problemen met haar voeten kunnen hopelijk opgelost door de aangepaste zolen en de problemen met haar heup worden ook aangepakt door de Cesartherapeut maar......
Nu blijkt dat een heupbot over haar ruggegraat geschoven is wat uitsluitend veroorzaakt kan zijn door "een trauma".......lees:  grof geweld!
Ze heeft GEEN ongeluk of iets dergelijks gehad.........en is ook NIET gevallen. Er is in de rechter bil/heup Piriformus vastgesteld en  links Ischias. Door beide aandoeningen zitten zenuwen beklemd en daardoor is haar evenwicht ook verstoord.
Ze heeft erg veel pijn maar er wordt aan gewerkt e.e.a. aan te pakken en te verlichten.
De pijnlijke grof geweld behandelingen van de Fysiotherapeut annex manueeltherapeut heeft naar alle waarschijlijkheid de verschuiving van het heupbot over de ruggegraat veroorzaakt.........en nu willen we daar een klacht over indienen.......
Echter de betreffende therapeut is inmiddels gepensioneerd.........en zijn opvolgster heeft de vaststaande heup helemaal niet geconstateerd en ook niet dat haar voeten niet goed stonden en 1 voet zelfs niet goed mee kwam! Heeft iemand een tip waar en bij wie we dit kunnen aankaarten??? Bij voorbaat hartelijk dank!

3740 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2018 om 12:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw dochter te helpen is met ceasartherapie en zooltjes, dan zal het in principe wel met haar meevallen.

En heeft u dat dan zwart op wit, dat haar klachten door die manueel therapeut zijn veroorzaakt? Zij ging naar hem toe met verscheidene klachten en daarnaast had zij nog andere klachten, schrijft u.

Ge
door Genee - Feb 11, 2018 om 12:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat u die huisarts ook aanklagen want die heeft uw dochter doorverwezen naar een fysiotherapeut?

aurora1
door aurora1 - Feb 11, 2018 om 12:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u weet dat wel met overbodige extra vraagtekens? Bent u de deskundige? Medisch geschoold?

boppe1943
door boppe1943 - Feb 11, 2018 om 14:13
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Naar alle waarschijnlijkheid heeft de therapeut de verschuiving van het heupbot veroorzaakt, schrijft u als leek. Maar u heeft geen enkel bewijs. Dan kunt u die therapeut niet aansprakelijk stellen.
Lees dit eens: https://www.trouw.nl/home/bottenkraken-soms-link-en-niet-beter-dan-aspirientje~ab7a3b1e/

costnix
door costnix - Feb 11, 2018 om 14:55
2874 Antwoorden / 1 Vragen

In al mijn jaren als radiodiagnostisch laborant heb ik nog nooit gezien, dat een heupkop tot aan de ruggengraat is gekomen.
Een heupluzatie komt niet veel verder dan vlak naast de heupkom. Uw dochter had dan niet meer kunnen staan en was op een brancard per ambulance naar de Spoed Eisend Hulp gebracht.

Cookies
door Cookies Feb 11, 2018 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tegen mij is gezegd dat de heupkop tegen het strottenhoofd zit. Klopt dat wel dan?

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 11, 2018 om 16:15
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Costnix, snap er geen bal van maar geloof je wel gezien je ervaring..

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 11, 2018 om 16:13
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik zou u graag aan willen klagen en de vader, u heeft een dochhter met mankementen op de wereld gezet en daardoor wordt de zorgpremie steeds duurder.

Precies, dit is net zo onzinnig als uw klacht over de therapeut, die man heeft naar eer en geweten gehandeld.
En ja dat kan pijn doen.
Ga naar 4 artsen en ze zullen alle 4 een afwijkende diagnose stellen.

panter22
door panter22 - Feb 11, 2018 om 16:16
6599 Antwoorden / Vragen

Wat voor schade heeft je dochter geleden waarvoor je de fysiotherapeut aansprakelijk wilt stellen.
Heeft de fysiotherapeut behandeld volgens de diagnose van de huisarts? Waaruit bestonden die behandelingen?
Die behandelingen moeten behoorlijk pijn hebben gedaan als daardoor een heupbot is verschoven.
Heeft de reumatoloog geconstateerd dat het heupbot door grof geweld verschoven is?
Of anders de cesartherapeut? Vinden zij het waarschijnlijk dat de eerste fysiotherapeut dit veroorzaakt heeft.
Je dochter heeft toch niet geklaagd over haar voeten?

newmikey
door newmikey - Feb 11, 2018 om 16:28
830 Antwoorden / 0 Vragen

Manueel therapie is gewoon kwakzalverij. Al zo'n kwakzalver "grof geweld" heeft gebruikt en de klachten alleen maar erger werden, had uw dochter meteen moeten stoppen.

Maar het verband tussen de huidige klachten en de kwakzalfbehandeling zijn niet te leggen, er valt dus ook niets aan te klagen.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24480940